PDA

View Full Version : De Floyd Rose gitaren



Guitaarnoob
12 maart 2010, 16:33
Hee jongens ik ben Peter en zit met een licht probleempje

Ik weet niet of hier al eerder topics over zijn geplaatst maar ik zit met het volgende probleem:

Ik heb al een tijdje een Jackson gitaar met een Floyd Rose system er op. Maar door dat Systeem blijft het maar ontstemmen ik wordt er echt niet goed van ik heb hem geprobeerd aftestellen ik word er echt helemaal gek van! Wat valt er aan deze systemen te doen? Als het niks voor me is kunnen jullie het ook gewoon eerlijk zeggen

Riky
12 maart 2010, 16:48
Laten afstellen door iemand die het kan?

Markmoos
12 maart 2010, 16:49
Ik had bij mijn Ibanez RG hetzelfde probleem, ik heb het opgelost door een houten blokje onder de tremolo te stoppen, zeg maar onder de fijnstemmers. Een extra veer gemonteerd achterop en stevig aangedraaid. Ik gebruikte die tremolo toch niet. Let wel op dat je tremoloblok parallel loopt aan je body.

Guitaarnoob
12 maart 2010, 16:52
Afstellen gewoon de snaren er opnieuw laten opzetten?

Steven Otto
12 maart 2010, 16:54
Aan de achterkant van de gitaar kan je bij de achterkant van je Floyd Rose. Als daar twee veren zitten, is dat waarschijnlijk te weinig en ontstemt hij snel. Met een derde veer moet hij makkelijker te stemmen zijn.

Arvoitus
12 maart 2010, 16:56
Wat voor een jackson heb je? Als je een goedkoper model hebt dan kun je het beste je floyd laten vastzetten.

Je kunt het beste naar een guitartech gaan en je hele gitaar laten afstellen (afstellen = hersnaren, intonatie, neck afstellen, floyd afstellen, electronica controle, etc). Als je dat doet, leg dan ook meteen even je "stemmingsprobleem" (;)) voor en zeg dat je de floyd wil laten vastzetten.

Guitaarnoob
12 maart 2010, 17:00
Er zitten 3 veren bij mij

Riky
12 maart 2010, 17:18
het is niet te zien aan het aantal veren.

Het gaat om de combinatie van het geheel.
Veren, snaren en spanning. Daarom is het ook niet heel erg makkelijk een foyd rose af te stellen. Laat het daarom een keer doen. Dan staat alles weer goed. Gebruik daarna ook dezelfde dikte snaren bij het vervangen en je hoeft de komende 1,5 je floyd niet meer af te stellen.

Btw ook goedkope floyd kunnen afgesteld worden. Enige probleem wat aan goedkope floyd hangt is dat materiaal kwaliteit minder is.

Beetje onzin om hem gelijk vast te zetten. Daar heb je toch geen floyd voor.

Guitaarnoob
12 maart 2010, 17:37
Nee een Floyd Rose vastzetten vind ik verspilling!

Ik mag dan nog maar 3,5 jaar spelen maar dat is behoorlijk stom om te doen.
Maar ik heb zojuist al m'n snaren eraf gehaald en ik ga ze er op nieuw opzetten en dan wordt het maar hopen.......

ß@®+
12 maart 2010, 19:28
je zou voor een backbox kunnen gaan, dit zit ook in mijn jackson en ik vind het ideaal! Google maar eens op: göldo backbox

http://members.tele2.nl/redundantsoldier/guitar/backbox001.png
hij zit hier nog niet vast, maar dat zit hij ondertussen wel. Dit was een foto om te laten zien hoe je dat ding installeerd.

Arvoitus
12 maart 2010, 20:56
Btw ook goedkope floyd kunnen afgesteld worden. Enige probleem wat aan goedkope floyd hangt is dat materiaal kwaliteit minder is.

Beetje onzin om hem gelijk vast te zetten. Daar heb je toch geen floyd voor.

Het probleem met de goedkopere floyds is dat de "messen" waarmee hij op de pivots zweeft van slecht materiaal zijn waardoor ze snel slijten en vlug ontstemmen/heel lastig zijn om goed af te stellen.

Deze dus:
http://www.ibanez87.it/store/misc/floyd/Floyd-EdgeIII_2.jpg

Noid
12 maart 2010, 21:24
Dit filmpje al bekeken: http://www.youtube.com/watch?v=RQQT9-Y0R9A ?
Duidelijke uitleg hoe je een floyd afstelt. Een FR is op zich een briljant systeem, en net zoals veel briljante figuren aanvankelijk lastig te doorgronden en soms wat lastig in de omgang. Maar als je het eenmaal doorhebt weet je waar je aan toe bent en kun je optimaal gebruik maken van de FR.

Riky
16 maart 2010, 15:27
Het probleem met de goedkopere floyds is dat de "messen" waarmee hij op de pivots zweeft van slecht materiaal zijn waardoor ze snel slijten en vlug ontstemmen/heel lastig zijn om goed af te stellen.

Deze dus:
http://www.ibanez87.it/store/misc/floyd/Floyd-EdgeIII_2.jpg

ja dat zeg ik toch...

Madcow
16 maart 2010, 15:32
Toplocks vast draaien?

guitarXlord
16 maart 2010, 16:09
Gewoon laten afstellen;) De kans is groot als je zo'n gitaar hebt dat hij gewoon rechtstreeks uit de fabriek naar jou huis is gekomen zonder enige afstel