PDA

View Full Version : Delay pedaal



superkoen28
12 maart 2010, 15:39
hallo allemaal

Ik zoek een goed delay pedaal, maar ik heb geen idee wat goed klinkt. Ik heb een Orange rocker 30 en een Epiphone SG. Ik speel voornamelijk punk. Weet iemand een goed pedaal waar ik veel uit kan halen?

almarvk
12 maart 2010, 15:58
Ibanez DE7

Tankman
12 maart 2010, 15:59
Wat is je budget, wil je nieuw of 2e hands en waar wil je hem voor gebruiken?

superkoen28
12 maart 2010, 16:31
het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of hij 2e hands is of nieuw, ik wil hem vooral gebruiken voor nummers van u2. mn budget is tot de 150 euro ofzo

Simonvanwijk
12 maart 2010, 16:36
Tweedehands kun je een Line 6 DL-4 voor die 150 euro wel scoren denk ik. Fijne daaraan vind ik de tap-tempo, en de drie presets. Echter een nadeel is het ontbreken van een dotted-eigth-functie, dat kun je misschien wel gaan missen als U2-fan. Die functie zit wel op een DD-20 van Boss, op de Line 6 Echo Park (die ik qua bediening niet echt fijn vind), en ook op een nieuwe EHX Deluxe Memory Boy.

Zo, even wat gedachten.

Verder staat er op Marktplaats vaak wel bruikbaar spul.

Riky
12 maart 2010, 16:37
2e hands vox time machine.
Of 2e hands carbon copy. Staan er aardig wat op marktplaats op het moment.
Erg fijne analoog delay met modulatie. Kun je prima een u2 soundje uit halen.

Als je minder uit wil geven de EHX memory boy of toy.

Tankman
12 maart 2010, 16:39
Voor 149 euro kun je nieuw een TC Electronic Nova Repeater kopen. Hele mooie en veelzijdige delay, en hou je ook nog een euro over om wat uit de muur te trekken. :seriousf:

Mitch
12 maart 2010, 16:55
Heeft die Rocker een effect loop en wil je die gebruiken? De DE7 bijvoorbeeld klinkt geweldig, maar alleen clean óf met crunch in de loop. Andere delays kunnen weer makkelijker vóór de pre amp. De Nova is een veelzijdige aanrader, maar met een tweedehands DL4 of DD20 heb je (voor misschien een tientje of twee meer) wel presets aan boord.

robert-gitarist
12 maart 2010, 17:37
En wil je een analoge delay of een digitale?
Er zijn zo gruwlijk veel delay's dat het moeilijk is om met deze gegevens een geschikte kanshebber te adviseren ;)

Boss DD-7 misschien? Zitten een aantal hele fijne functies op. Tweedehands wel te vinden voor 100 euro.

jutter
12 maart 2010, 17:40
Ik ben ook op jacht naar een goed delay pedaal. Van de week de MXR Carbon Copy en de Boss DD-7 getest. Allebeide ruk! Ik heb maar weer de Boss DD-3 besteld, daar heb ik jaren mee gespeeld en voldeed mij prima!

robert-gitarist
12 maart 2010, 17:51
Misschien handig om te vermelden wat jij er ruk aan vond? ;)

Typisch, de MXR CC is een erg groot succes juist.

jutter
12 maart 2010, 17:59
Misschien handig om te vermelden wat jij er ruk aan vond? ;)

Typisch, de MXR CC is een erg groot succes juist.

Die CC vind ik overhyped. Hij beïnvloed je sound teveel. Ook de adaptoringang is te ruim; de plug hangt er wat losjes in(en ik heb 2 adaptors gebruikt). Met de Boss DD7 zitten veel mogelijkheden op, eigenlijk teveel....ik vond alleen de analoogmodus wel lekker klinken maar daarmee is alles gezegd.

Dirk_Hendrik
12 maart 2010, 18:18
Ik heb op dit moment de Hardwire van Jungletarzan te logeren en moet zeggen..... dat ik die erg goed vind.

cerpintaxt
12 maart 2010, 18:46
j0w

EHX Memoryman is echt wel een cool pedaal, gebruik zelf de red repeat van carl martins(op dezelfde versterker als jouw alleen speel ik op een ephi LP). Ben ook wel zeer mee in me nopjes en hij is niet belachelijk duur 100 euri of iets minder(nieuw prijs)

superkoen28
12 maart 2010, 20:44
nee mn rocker heeft geen fx loop. het maakt me eigelijk niet zo heel veel uit of t analoog is of niet als t maar gewoon goed klinkt ;) ik heb al zitten kijken naar de boss dd-20 maar ik vraag me af of deze ook makkelijk te gebruiken is

jutter
12 maart 2010, 21:22
Zeg dan dat het jouw ding niet is. Ik vind de Carbon Copy een enorm lekkere sound hebben omdat ik nu eenmaal van analoge delays hou. Jij blijkbaar niet dus hou het op een kwestie van smaak ipv het pedaal te beschrijven als ruk.

Slecht geslapen? Zie toelichting hierboven.

vinni
12 maart 2010, 21:48
En wil je een analoge delay of een digitale?


Of beide.....

VVVVVVV :soinnocent:

M.COM
12 maart 2010, 23:28
Slecht geslapen? Zie toelichting hierboven.

Kreeg een paar berichten blijkbaar niet te zien die er nu wel zijn. Browsershizzle waarschijnlijk. Heb het bericht intussen verwijderd en daarbij 5 punten aftrek voor mijn gedrag. Foei aan mezelf.

guitarkid
13 maart 2010, 08:09
Voor 149 euro kun je nieuw een TC Electronic Nova Repeater kopen. Hele mooie en veelzijdige delay, en hou je ook nog een euro over om wat uit de muur te trekken. :seriousf:


Inderdaad, de Nova Repeater is echt te gek. M.i. zer betaalbaar. Directe tap-functie, een aantal prima soorten delay en zeer gebruiksvriendelijk. Ik gebruik 'm nu een tijdje en vind het een aanrader.

Gr. C.

Comfortably Daniel
13 maart 2010, 23:12
Voor U2 werk zou ik zowieso naar digitale delay's kijken. Ik denk dat de Repeater een goede kandidaat is, of misschien een 2dehands Nova Delay.

Henri H
2 april 2010, 14:22
Het begint erop te lijken dat het enige pedaal dat er bij mij nog ontbreekt, een delay is.
Ik ga hem zowel met solo's (met distortion/overdrive dus) alsook met clean gebruiken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een compact en eenvoudig pedaal.
Mijn oog is een beetje gevallen op de ARTEC ANALOG DELAY SE-ADL

Heeft er iemand ervaring met dit pedaal?
Hij kost maar €48,- bij Thomann (http://www.thomann.de/nl/artec_analog_delay_seadl.htm).

Hier een goed filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=7nGJs8WL0jE

Ook de ELECTRO HARMONIX MEMORY TOY spreekt me erg aan, maar heeft die modulatie functie, die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken.

Realeigo
2 april 2010, 14:57
Mijn voorkeur gaat uit naar een compact en eenvoudig pedaal.
Mijn oog is een beetje gevallen op de ARTEC ANALOG DELAY SE-ADL



Tof ding, dat zeker, maar verwacht geen AD-99

Dirk_Hendrik
2 april 2010, 15:11
Mijn oog is een beetje gevallen op de ARTEC ANALOG DELAY SE-ADL

Welke zo ongeveer net zo analoog is als een de paus celibaat.

http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=11&t=8810&p=94742&hilit=artec#p94742

Jan Buurman
2 april 2010, 15:44
Ook de ELECTRO HARMONIX MEMORY TOY spreekt me erg aan, maar heeft die modulatie functie, die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken.

Dan gebruik je die toch gewoon niet. Bij mij staat hij naast een chorus dus heb ik die modulatie ook niet nodig.....

Henri H
2 april 2010, 16:31
Tja, in het filmpje vond ik hem wel ok klinken de Artec.
Jan, gebruik jij de Memory Toy ook voor de amp, dus niet via de loop?

DeiDRagonas
2 april 2010, 16:48
Line6 Echopark blijft de beste voor mij...

:punk:

Jan Buurman
2 april 2010, 19:25
Tja, in het filmpje vond ik hem wel ok klinken de Artec.
Jan, gebruik jij de Memory Toy ook voor de amp, dus niet via de loop?

Nee, sorry, bij mij zit hij in de loop....




.

Pepe
2 april 2010, 19:32
Artec.. ik heb net een trem er van gekocht.. afijn, goedkoop is duurkoop, dat blijkt maar weer.

Mitch
2 april 2010, 20:38
Wil je 'm vóór de pre amp gebruiken op zowel clean als drive? De ervaring die ik had met een Mesa .22+ Studio was dat een eenvoudige digitale delay als de Ibanez DL, DDL, DML daar prima functioneren. Zelfde zal dus wel gelden voor DD3/5 etc.
Ibanez DE7 is een prachtding, compact én goedkoop maar die kan echt niet vóór een oversturende pre amp.

soup
2 april 2010, 20:39
Als er 1 pedaal is waar je wel wat geld aan mag uitgeven is het een delay.

Henri H
2 april 2010, 20:42
Jan, bevalt het niet als ie niet in de loop zit?

Pepe, ik heb ook 's de Artec phaser getest, 'k vond het maar een flutding, maar dat ene YouTube filmpje van die delay klonk best goed, vandaar mijn overweging.
Misschien moet ik hem maar 's gaan testen ofzo. ;)
De features en het formaat zijn precies wat ik van een delay verwacht, de prijs van dat ding is ook een dikke plus, maar idd goedkoop is vaak duurkoop.

Een Carbon Copy is dan weer het andere uiterste, en die heeft ook weer zo'n modulator erop zitten. :s
De Red Repeat is weer zo groot....
De Ibanez DE7 foeilelijk met teveel features....
Echo Park idem dito....

Misschien m'n Replifex maar ff aanhouden. :)

Henri H
2 april 2010, 20:59
@Mitch: bedankt voor de tips, kan ik de DE7 iig afvinken van m'n lijstje.

@ Soupero: Op zich heb je wel gelijk, maar ik wil een eenvoudig pedaal, dus eigenlijk geen Nova Repeater o.i.d.
De features van die Artec spreken me erg aan.

Jan Buurman
2 april 2010, 22:11
Jan, bevalt het niet als ie niet in de loop zit?



Ik weet het niet. Ik heb mijn delay altijd in de loop zitten. Ik kan daar dus niets zinnigs over zeggen....
Waarom zou je hem niet in de loop willen hebben?

Midwolda
2 april 2010, 22:14
Ik weet het niet. Ik heb mijn delay altijd in de loop zitten. Ik kan daar dus niets zinnigs over zeggen....
Waarom zou je hem niet in de loop willen hebben?
Om de extra heen-en-weer kabels? :chicken:

Jan Buurman
2 april 2010, 22:15
Nee hoor, mooie multikabel.....:supercool:

Henri H
2 april 2010, 23:34
Ja, zo'n multikabel heb ik ook, alhoewel ik hem nu voor midi/2x 9V/1x gitaar-signaal gebruik, maar toch zou ik het liefst alles voor de amp plaatsen.

Ik heb even wat gegoogeld, en een Ibanez DL10 lijkt me ook wel wat.
Het schijnt dat er dip-switches binnen in het pedaal zitten waarmee je de delay tijd naar zo'n 2 seconden kunt brengen?!
Een delay-tijd van 500 ms zou voor mij voldoende zijn.

Dirk_Hendrik
2 april 2010, 23:43
Het schijnt dat er dip-switches binnen in het pedaal zitten waarmee je de delay tijd naar zo'n 2 seconden kunt brengen?!

nope. Niet het geval

Henri H
2 april 2010, 23:57
nope. Niet het gevalhmm, zou deze reviewer op HC het dan mis hebben?

TIP: if you take the whole pedal apart...there are dip switches inside and you can make the delay time almost a full 2 second! It's insane! but play with it before you put it back together. This ajustment is NOT the screw you can see when you remove the battery. You have to take the whole thing apart - it's under the knobs.

P.S. Mail al gelezen?

Dirk_Hendrik
3 april 2010, 12:25
De reviewer haalt trimmers en dip switches door elkaar. Met een trimmer kun je idd de delaytijd "verlengen" maar daar wordt het geheel zo verrot gruizig van dat je dat echt niet wil.

Henri H
8 april 2010, 11:55
Verdorie! Had ik bijna een DL10 te pakken, is tie net verkocht. :(

Heeft er iemand ervaring met deze delay van Fame? (http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Delays-/-Echos-/-Reverb/Fame-Sweet-Tone-Delay-AD-10-Repeat-That-/art-GIT0015024-000)

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0015024-000_1_images390.jpg

iWishmaster
8 april 2010, 12:01
Dat de echo park teveel features heeft klopt als een bus. Het is echter een hele goede delay qua sound, eenvoudig in te stellen en een heel intuatieve en compacte tap-tempo mogelijkheid. Dat was voor mij reden genoeg!

Henri H
8 april 2010, 14:02
2 "grappige" demo's van de DL/CD10:

http://www.youtube.com/watch?v=J4fu21mE2ro

http://www.youtube.com/watch?v=bAPl-7CBUpE

movo.
8 april 2010, 16:11
+ 1 voor Mexicano's

Metalheart
8 april 2010, 22:58
Verdorie! Had ik bijna een DL10 te pakken, is tie net verkocht. :(

Heeft er iemand ervaring met deze delay van Fame? (http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Delays-/-Echos-/-Reverb/Fame-Sweet-Tone-Delay-AD-10-Repeat-That-/art-GIT0015024-000)

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0015024-000_1_images390.jpg

is bijna het uitproberen waard he!

kost geen drol!

Hellsbellsnl
8 april 2010, 23:24
Verdorie! Had ik bijna een DL10 te pakken, is tie net verkocht. :(

Heeft er iemand ervaring met deze delay van Fame? (http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Guitars/Delays-/-Echos-/-Reverb/Fame-Sweet-Tone-Delay-AD-10-Repeat-That-/art-GIT0015024-000)

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0015024-000_1_images390.jpg
Alleen kunnen ze het woord "DELAY" niet schrijven.
Er staat: DEALY...........
(rechts van de footswitch)

movo.
9 april 2010, 09:15
http://www.youtube.com/watch?v=yuID78KITck

Hier is die wel goed gespeld.

Rick trodat
9 april 2010, 09:18
De malekko 616. Precies 150,-. Of je moet nog even wachten op de malekko 919 met tap tempo.

Henri H
9 april 2010, 09:41
Die Malekko 616 speelt al een paar dagen door m'n hoofd idd. :lovelove: :GAS:

Hellsbellsnl
9 april 2010, 10:15
Die FAME DELAY is trouwens dezelfde als deze:
BIYANG ANALOG DELAY (http://cgi.ebay.com.au/Biyang-AD8-Analog-Delay-Guitar-Pedal-free-shipping-_W0QQitemZ160418065088QQcmdZViewItemQQimsxZ2010033 0?IMSfp=TL100330182001r18364#ht_1063wt_939)

Omgerekend 48 euro ex verzendkosten.

hezz
9 april 2010, 12:52
Die Malekko 616 speelt al een paar dagen door m'n hoofd idd. :lovelove: :GAS:

Mini-meeting @ Digitaar-wil-ik? :seriousf: Ik ga die (of de M. fuzz) namelijk meteen halen wanneer ik m'n rijbewijs gehaald heb!

soup
9 april 2010, 12:56
Waar kun je die malekko kopen? Ik ken enkel crush the button en hij moet ze waarschijnlijk bestellen wat een wachttijd van enkele weken betekent.

hezz
9 april 2010, 13:00
Waar kun je die malekko kopen? Ik ken enkel crush the button en hij moet ze waarschijnlijk bestellen wat een wachttijd van enkele weken betekent.

Digitaar-wil-ik.nl (die Eastwood dealer) in Drunen.

soup
9 april 2010, 13:11
Hmm ok, gekke naam haha.

Henri H
9 april 2010, 13:17
Mini-meeting @ Digitaar-wil-ik? :seriousf:...Lijkt me leuk!
Misschien kan ik je ergens van het station afhalen?

Een dik uur rijden voor een delay-pedaaltje... :noob: :rockon:

Ik ben trouwens naarstig aan het kijken of ik niet een Ibanez DL10 ergens kan scoren, lijkt me ook wel wat.

hezz
9 april 2010, 13:51
Jij moet en zal 'em meteen hebben! :seriousf:
Ik probeer eigenlijk het ritje naar Drunen als een soort beloning te houden voor na het slagen* ;)

Maar als er andere lui zijn die de zaak eens zouden willen checken, why not ey?

*Binnen een klein maandje schat ik zo... :crazyhappy:

Henri H
9 april 2010, 15:02
Hehe, kopuh, kopuh! :D

Ik ben ook wel benieuwd naar die Chicklet, maar ik denk dat ik het maar bij een delay houd.

Ik heb ook geen haast hoor, denk dat ik eerst 's een DL10 probeer, en als dat tegenvalt (dikke kans :seriousf:), dan 's die Malekko, of toch een Memory Toy probeer.

soup
9 april 2010, 15:14
http://www.crushthebutton.be/spip.php?page=produit&id_produit=421


http://www.youtube.com/watch?v=ALa4c915umg


:mmmm::mmmm:


oh en de malekko is wel in stock, binnenkort eens kijken of ik hem kan bestellen

http://www.crushthebutton.be/spip.php?page=produit&id_produit=382

belfrink
9 april 2010, 16:16
Met mijn Time Machine ben ik zeer tevreden !

Deze heeft 2 typen delays, een modern en vintage (tape echo achtig) en een tap functie.

TimS
9 april 2010, 16:58
Ik heb die 616 in bestelling staan bij Digitaar, zijn daar helaas nog niet binnen. crushthebutton heeft ze wel al een week of 2. Als ik hem binnen heb zal ik kijken of ik demootje kan doen.

Metalheart
9 april 2010, 20:20
oei... die 616 is cool hee...

Fragedallic
9 april 2010, 23:30
de Malekko Ekko 616 gister besteld bij Digitaar. ( geen verzendskosten btw :grouphug: ). Volgende week hopelijk in huis. dan vertel ik er graag meer over.

Ben benieuwd hoe die buffer t.o.v. de TB stand klinkt in m'n set. De demo van PGS geeft al een mooie 1ste indruk :ok:

Henri H
15 april 2010, 21:40
Ik heb zojuist een Ibanez DL10 gewonnen :cheerup::

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120552847370

http://i.ebayimg.com/08/!BqGGRWwBWk~$(KGrHqIH-CIEuYDdWnsFBLuRM0!ulQ~~_35.JPG

Nu nog afwachten tot ie er is, en dan bekijken of ie bruikbaar is voor mij, ben benieuwd. :strat::punk::noob::gitarist::B:lp:

jutter
15 april 2010, 21:43
Ik heb zojuist een Ibanez DL10 gewonnen :cheerup::

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120552847370


Nu nog afwachten tot ie er is, en dan bekijken of ie bruikbaar is voor mij, ben benieuwd. :strat::punk::noob::gitarist::B:lp:

Ik heb hem ook gehad; zeer fijne delay!

koen77
16 april 2010, 20:33
ik was jarenlang erg te spreken over de digitech digidelay, naast een goede delay ook een toffe chorus op te vinden. Nu hij vervangen is door een line 6 m9 heb ik hem verkocht voor 50 euro. Als je er eentje voor die prijs kan vinden dan is dat echt de moeite. Of je kan gaan voor zijn nog betere broertje de dl-8 hardwire

apekop
19 april 2010, 11:43
Inderdaad, de Nova Repeater is echt te gek. M.i. zer betaalbaar. Directe tap-functie, een aantal prima soorten delay en zeer gebruiksvriendelijk. Ik gebruik 'm nu een tijdje en vind het een aanrader.

Gr. C.

Het nadeel van dit pedaal is dat je maar 9 geluiden kan opslaan (dacht ik?).

Ik heb zelf een Yamaha UD stomp. Hier kun je 99 geluiden in opslaan.
Hij is best ingewikkeld en minder intuitief, en hij is behoorlijk groot. Maar klinkt wel heel lekker.
Deze worden niet meer gemaakt en zijn moeilijk te verkrijgen.

Edit: sorry ik was in de war met de nova delay (9 user geluiden), met de nova repeater kun je niks opslaan.

guitarkid
19 april 2010, 12:10
Het nadeel van dit pedaal is dat je maar 9 geluiden kan opslaan (dacht ik?).

Edit: sorry ik was in de war met de nova delay (9 user geluiden), met de nova repeater kun je niks opslaan.

Klopt, maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om iets op te slaan. Het tempo voer je in met de tap-functie en evt. feedback- en/of volumeveranderingen van de delay stel je supersnel in. Het is mijn ervaring dat ik dat in elke zaal toch net even anders wil... Ik gebruik eigenlijk maar één van de aanwezige type delays. Nu ik er over nadenk: eigenlijk gebruik (verander) ik maar heel weinig functies van het apparaat, maar ik heb wel precies wat ik zoek en daar gaat het om...


Ik heb hem ook gehad; zeer fijne delay!

Wat lees je vaak dat iemand iets helemaal te gek vond, maar het toch op de één of andere manier niet meer heeft... Ik heb er zelf ook wel last van en probeer daarom tegenwoordig zo veel mogelijk te houden. Je weet maar nooit... ;)


Gr. C.

apekop
19 april 2010, 12:35
Klopt, maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om iets op te slaan. Het tempo voer je in met de tap-functie en evt. feedback- en/of volumeveranderingen van de delay stel je supersnel in. Het is mijn ervaring dat ik dat in elke zaal toch net even anders wil...
.

als je veel 'in tempo' ritmische delays gebruikt, zoals bijvoorbeeld die U2/Ozric Tentacles/Pink Floyd achtige delays, dan zul je toch wat moeten kunnen opslaan, die krijg je nooit exact met de tap functie.
Je moet dan wel een drummer hebben die met click speelt, anders wordt het chaos.

Henri H
19 april 2010, 13:43
Wij spelen sinds kort "Where the Streets Have No Name" van U2, maar onze drummer luistert gewoon goed, gaat eigenlijk perfect, geen click-track nodig...

guitarkid
19 april 2010, 13:54
als je veel 'in tempo' ritmische delays gebruikt, zoals bijvoorbeeld die U2/Ozric Tentacles/Pink Floyd achtige delays, dan zul je toch wat moeten kunnen opslaan, die krijg je nooit exact met de tap functie.
Je moet dan wel een drummer hebben die met click speelt, anders wordt het chaos.

Ik krijg juist wel het exacte tempo met de tap en dan hoeft mijn drummer dus geen click. Ik pas het tempo evt. in no time aan...
Gewoon `ouderwets voetwerk`... ;)

Gr. C.

apekop
19 april 2010, 13:58
Kan ik me nauwelijks voorstellen als je het echt strak wil hebben met zo'n 2 tegen 3 ritmische delay. Bij iedere kleine temposchommeling van de drums of van jouw 'getapte' tempo zal het niet 100% strak zijn. Dat is niet erg bij een solo met een lange delay, maar wel bij zo'n soort ritmische partijen.

guitarkid
19 april 2010, 14:06
Kan ik me nauwelijks voorstellen als je het echt strak wil hebben met zo'n 2 tegen 3 ritmische delay. Bij iedere kleine temposchommeling van de drums of van jouw 'getapte' tempo zal het niet 100% strak zijn. Dat is niet erg bij een solo met een lange delay, maar wel bij zo'n soort ritmische partijen.

Hallo Barend.

Dat laatste (soli met wat langere delay) is ook precies wat ik er mee doe, dus in die zin heb je wel een punt.
Aan de andere kant, als de drummer goede monitoring heeft is het wel mogelijk. Dat heb ik in het verleden ook wel gedaan.
En H.Huisjes heeft die ervaring blijkbaar ook.

Gr. C.

matto
19 april 2010, 23:13
Die FAME DELAY is trouwens dezelfde als deze:
BIYANG ANALOG DELAY (http://cgi.ebay.com.au/Biyang-AD8-Analog-Delay-Guitar-Pedal-free-shipping-_W0QQitemZ160418065088QQcmdZViewItemQQimsxZ2010033 0?IMSfp=TL100330182001r18364#ht_1063wt_939)

Omgerekend 48 euro ex verzendkosten.

Ik heb twee van die delay pedalen van Fame gekocht en ze voldoen prima ( mijn Korg dl 100 pedalen gaan de deur uit)
Ze voegen een lekkere scherpte toe aan het geluid, eentje heb ik als slapback afgesteld de andere als echte echo.
Voor zo ver ik heb het kunnen naspeuren is de signaal weg van de delay analoog en de delayklok is digitaal.
digiloge delay dus of een anatale delay net wat je wilt.

Mitch
19 april 2010, 23:29
Wij spelen sinds kort "Where the Streets Have No Name" van U2, maar onze drummer luistert gewoon goed, gaat eigenlijk perfect, geen click-track nodig...
Als je zeker weet dat je drummer altijd goede monitoring heeft (oftewel: liefst een eigen setje oortjes) dan is dat inderdad geen probleem.
Vraag ik me alleen af waar jullie de synth intro vandaan toveren ;)

apekop
19 april 2010, 23:47
maar wat als jij niet hoeft te beginnen en je moet halverwege het nummer je ritmische snelle 2 tegen 3 delay partijtje inzetten? geheid dat het dan niet strak is. dat is zeer moeilijk te 'tappen'.

guitarkid
20 april 2010, 08:24
Die FAME DELAY is trouwens dezelfde als deze:
BIYANG ANALOG DELAY (http://cgi.ebay.com.au/Biyang-AD8-Analog-Delay-Guitar-Pedal-free-shipping-_W0QQitemZ160418065088QQcmdZViewItemQQimsxZ2010033 0?IMSfp=TL100330182001r18364#ht_1063wt_939)

Omgerekend 48 euro ex verzendkosten.

33 euro bij Music Store en bij Musik Produktiv heten ze Collins, maar de delay hebben ze niet meer op de site.

Gr. C.

Henri H
20 april 2010, 08:33
....
Vraag ik me alleen af waar jullie de synth intro vandaan toveren ;)Niet dus, Ik zet gewoon in, de drummer, bassist en gitarist vallen daarna in.
Maar zo'n synth-intro is toch best makkelijk te "rippen" v.h. origineel eventueel?

Wij gebruikten in het verleden wel meer intro's van mp3 (laptop naast de drummer), maar daar zijn we vanaf gestapt.
Geluidstechnici zetten de volume-schuif van de laptop altijd dicht, met als gevolg dat je alleen een vaag monitor-intro hoorde, erg rommelig.
Bovendien is het gewoon minder gedoe, voor de gage waar wij voor spelen de moeite niet waard.

FruscianteFan
20 april 2010, 11:21
Bovendien is het gewoon niet live.

Toaster
20 april 2010, 12:34
zeg dat eens tegen het dj gilde ;) en al die lui die tijdens dance en trance feesten staan te gapen naar die gasten alsof ze halfgoden zijn...

Rik van der Meulen
21 april 2010, 10:41
Line 6 Echo Park, veel instellingen en tap-functie.
Prima ding!

Bates15
21 april 2010, 11:52
Zojuist de Boss DD20 Giga Delay gekocht. Veel mogelijkheden (incl tap), uitstekende geluiden en programeerbaar. ben er erg blij mee.

apekop
21 april 2010, 23:39
lijkt me ook een toffe delay...jammer dat je maar een paar geluiden kan opslaan

veel plezier ermee!

_M_P
23 april 2010, 11:50
hallo allemaal

Ik zoek een goed delay pedaal, maar ik heb geen idee wat goed klinkt. Ik heb een Orange rocker 30 en een Epiphone SG. Ik speel voornamelijk punk. Weet iemand een goed pedaal waar ik veel uit kan halen?

wat ga precies met echootjes doen als je punk speelt. Punk moeten beuken, spugen, slaan en braken. Delay is veel te subtiel voor zoiets als punk.

Dus wat mij betreft: koop gewoon lekker veel bier voor het geld dat je kunt uitbesparen:)

Henri H
23 april 2010, 14:00
.... uitbesparen:)het is uitsparen of besparen, niet uitbesparen, of is dat punk? ;)

YannickH
24 april 2010, 19:49
ik heb niet de hele topic doorgelezen maar hoe is die electro harmonix #1echo?
want ik ben ook opzoek naar een nieuwe delay.
ik speel nu op een digitech digital delay en die vind ik niet super:makeup:

Bates15
24 april 2010, 21:51
lijkt me ook een toffe delay...jammer dat je maar een paar geluiden kan opslaan

veel plezier ermee!

4 plus de manual stand (zoals de regelaars staan op moment van schakelen). Ik doe het er voor hoor. Als ik te kort kom ga ik weer wat anders verzinnen. 4 programma's maken is al niet mijn ding :-) Wat ik wel jammer vindt is dat je ze niet kunt back-uppen. Maar daar had ik eerder aan moeten denken.

Thnx, ik zal er zeker veel plezier mee hebben!

Sinne
24 april 2010, 23:28
wat ga precies met echootjes doen als je punk speelt. Punk moeten beuken, spugen, slaan en braken. Delay is veel te subtiel voor zoiets als punk.

jamaar sonic youth dan? :D

Metalheart
26 april 2010, 18:10
Ik heb twee van die delay pedalen van Fame gekocht en ze voldoen prima ( mijn Korg dl 100 pedalen gaan de deur uit)
Ze voegen een lekkere scherpte toe aan het geluid, eentje heb ik als slapback afgesteld de andere als echte echo.
Voor zo ver ik heb het kunnen naspeuren is de signaal weg van de delay analoog en de delayklok is digitaal.
digiloge delay dus of een anatale delay net wat je wilt.

hoe bedoel je scherpte? soort van treble boost?

driftkop
26 april 2010, 18:49
het is uitsparen of besparen, niet uitbesparen, of is dat punk? ;)

"Spellingcontrole" is geen officieel Nederlands woord: http://woordenlijst.org/zoek/?q=spelling :soinnocent:

Henri H
27 april 2010, 19:24
"Spellingcontrole" is geen officieel Nederlands woord: http://woordenlijst.org/zoek/?q=spelling :soinnocent:Volgens het woordenboek van mijn Firefox wel, en dan heb ik het woord niet zelf toegevoegd voor zover ik weet..

Mijn Ibanez DL10 is touwens vandaag binnen gekomen.
De eerste indruk is niet slecht, maar ik heb ook niet de indruk dat ie beter klinkt dan de delay uit m'n Replifex, integendeel.
Vanavond ff verder checkuh. :B

Fireburst
27 april 2010, 22:04
Mijn Ibanez DL10 is touwens vandaag binnen gekomen.
De eerste indruk is niet slecht, maar ik heb ook niet de indruk dat ie beter klinkt dan de delay uit m'n Replifex, integendeel.

Ik heb ook een DL10 en ben er niet wild van eigenlijk. Ik vind zelfs de delay op m'n Cube30 beter, kun je nagaan.
Iemand enig idee met welk (Boss, waarschijnlijk) pedaal dié delay te vergelijken is ? DD3 of zo ?

Of... zou het kunnen dat die ingebouwde Cube30 delay in een soort interne effectloop zit : De DL10 staat bij zowel de Blackheart als de Rocker30 voor de input (laatst in de keten) omdat ze geen effectloop hebben, en dat hij daardoor ehm... niet zo goed klinkt ?

FruscianteFan
27 april 2010, 22:30
Volgens het woordenboek van mijn Firefox wel, en dan heb ik het woord niet zelf toegevoegd voor zover ik weet..

Mijn Ibanez DL10 is touwens vandaag binnen gekomen.
De eerste indruk is niet slecht, maar ik heb ook niet de indruk dat ie beter klinkt dan de delay uit m'n Replifex, integendeel.
Vanavond ff verder checkuh. :B
Firefox moet je ook niet vertrouwen qua spelling (net als ms word trouwens). Spellingscontrole moet gewoon een tussen-s hebben. Maar het valt nog mee dat je er geen spatie tussen zette ;)

heb vanmiddag trouwens een Memory Toy geprobeerd, en een Maxon AD999. Na enig getweak vond ik ze allebei erg lekker klinken.

Henri H
27 april 2010, 23:51
Firefox moet je ook niet vertrouwen qua spelling (net als ms word trouwens). Spellingscontrole moet gewoon een tussen-s hebben. Maar het valt nog mee dat je er geen spatie tussen zette ;)

heb vanmiddag trouwens een Memory Toy geprobeerd, en een Maxon AD999. Na enig getweak vond ik ze allebei erg lekker klinken.Spelling(s)controle, Firefox keurt het beide goed, ik vind 't ook beide goed. :D

'k Heb vanavond de delay van m'n replifex en de DL10 redelijk grondig vergeleken/beoordeeld, voor zover dat mogelijk is in één avond, maar de eerste indruk is nog steeds een beetje van kracht.
De DL10 valt me na vanmiddag enigszins mee, 't is een leuk pedaal, zonder meer, zeker als je ziet dat ie gewoon voor de preamp staat, en dus niet in de FX-loop, het blijft goed klinken, niet (te) rommelig ofzo.
Ik denk dat ik hem er (voorlopig) wel bij houd, en misschien ondertussen 's kijken of er nog betere opties zijn.

Metalheart
9 mei 2010, 09:25
Gister in Ibbenburen een delay gescoord:

DL5 van Ibanez, de Soundtank serie dus. Prima te gebruiken voor mn oefenboardje! Klinkt behoorlijk goed, alleen de switch is niet zo heul betrouwbaar, schijnt.

Maarehh.. het mooie is dat die germaanse vrind m voor 10 euro's van de hand deed! Dat is nog eens pedalen scoren!

Henri H
9 mei 2010, 10:19
Kijk, dat zijn de prijzen!
Het was dus niet bij Musik Produktiv?
De autorit er naartoe is denk ik net zo duur of nog duurder geweest?

Metalheart
10 mei 2010, 18:12
Kijk, dat zijn de prijzen!
Het was dus niet bij Musik Produktiv?
De autorit er naartoe is denk ik net zo duur of nog duurder geweest?

Nou, we gingen zowiezo! dus daar lag het niet aan...

Musiker Flohmarkt was er zaterdag, 2ehands handel bij Ibbenburen buiten, altijd goede deals voor weinig! Vaste prik dat 'k er ff ga kijken.

Henri H
10 mei 2010, 23:28
OK, had het ook wel even voorbij zien komen, die Flohmarkt.
Wie weet ga ik er een volgende keer 's kijken, altijd leuk.

Metalheart
11 mei 2010, 17:50
OK, had het ook wel even voorbij zien komen, die Flohmarkt.
Wie weet ga ik er een volgende keer 's kijken, altijd leuk.

Is nu ook in november! Kunnen er evt een koekstad experience van maken dan ;-)

Henri H
11 mei 2010, 21:54
Goed idee!
Ik rijd graag, bij deze de oproep aan de andere Koekstadters, SteurCity'ers en overige IJssel-delta-types, er kunnen er nog 2 op de achterbank. ;) :cheerup:

soup
5 juni 2010, 14:51
ff hier posten


Bij de ehx memory boy kun je een extension pedal gebruiken (http://www.youtube.com/watch?v=1PBKxhp6uKM) maar kun je hier nu ook de delay snelheid veranderen of niet want op dit filmpje lijkt het me niet het geval?

Dus dat je van heel korte delays naar snellere kunt en zijn er toevallig pedalen die dit wel kunnen?

Riky
5 juni 2010, 22:09
line 6 dl 4 kan het, maar die is digitaal

Henri H
13 juni 2010, 23:55
Mijn DL10 staat ondertussen te pronken op mijn pedalboard, en is best een aardig ding, vooral voor bepaalde U2-achtige dingetjes, zoals "Where the Streets....

Nu ben ik toch een beetje aan het kijken of ik niet een Nova Repeater zou kunnen gebruiken.
De tap functie zou misschien wel handig kunnen zijn.

Ook een Vox Time Machine, en zelfs een Boss DD-3 lijken me wel wat.

Weet iemand of deze delays het goed doen vóór een overstuurde amp?

robert-gitarist
13 juni 2010, 23:59
Ik zal morgenavond eens mijn DD-2 van Boss voor de amp plaatsen, eens kijken of dat klinkt. DD-2 is vrijwel hetzelfde als de DD-3.
Vox time Machine heeft Gerben, ik vind het een erg tof pedaal maar behoorlijk duur. Of ie goed klinkt voor de preamp weet ik niet, misschien dat Gerben daar antwoord op kan geven :)
Verder zul je echt weinig delays vinden die het voor de preamp goed doen met gain. Die Ibanez DL10 is daar echt uniek in denk ik (hoewel er ongetwijfeld wel meer zijn die het kunnen maar voor mij tot nu toe onbekent zijn).

Henri H
14 juni 2010, 00:01
OK Robert, alvast bedankt!

robert-gitarist
14 juni 2010, 00:06
Ik zal eens checken wat er van overblijft. Ik denk zelf dat je het met die DD-2/DD-3 wel kan vergeten om voor de preamp te zetten. Staat me iets van bij dat dat nergens na klonk. Ik ga het gewoon voor je proberen. Ik zal er tevens een DD-5 en DD-6 van Boss bij doen. DM-3 is een analoge delay van Boss, kan ik er bij doen samen met een DE-7 van Ibanez. Je weet maar nooit wat het op brengt :D

Mitch
14 juni 2010, 00:14
Is wel een kwaliteit van de DL/DDL/DML serie hoor, klinken prima pre gain. De DE7 kan er in mijn ervaring juist niet zo goed mee omgaan. Maar qua opbouw en klank zijn die ouwe Bossjes en Ibanezzen niet zo heel verschillend, lijkt me stug dat dat niet zou werken.
Dat gezegd hebbende is één delay natuurlijk te weinig en heb je een berg synth nodig voor Where the Streets, maar dat terzijde :D

Henri H
14 juni 2010, 08:45
Ach, in Where the Streets worden natuurlijk ook een hoop synths gebruikt, maar ik vind het zonder ook wel lekker klinken.
De andere gitarist/zanger uit onze band, doet er een accordenschemaatje onder, en ik delay er flink op los. :D Dat smeert wel lekker dicht hoor. :)

Zouden de Vox en de TC het goed doen voor een overstuurde preamp?
Vooral de Vox spreekt me erg aan, zal Gerben 's benaderen...

Mitch
14 juni 2010, 09:33
Ghehe, ja, het is juist die intro waar ik elke keer als toetsenist weer plezier aan beleef maar ik dwaal af. Die TC zou het wel moeten trekken, met die Vox delay heb ik geen ervaring.

Henri H
14 juni 2010, 23:47
Zo, 'k heb vanavond even de Time Machine van Gerben (GHK123) geleend, hele avond mee zitten freaken. :hippie:

Hij klinkt goed, is wel zo'n beetje wat ik er van verwacht/gehoopt had, en eigenlijk nog wel meer dan dat, best een veelzijdig/uitgebreid ding.
Ik heb hem nog niet in de FX-loop geprobeerd, maar hij doe het toch zeker niet slecht voor de overstuurde preamp van de Stiletto.
Als ik de tubescreamer erbij aanzet wordt het wel wat rommelig.
Hij klinkt wat "organischer" dan de DL10.

Robert, heb je de DD-2 nog getest vandaag?

Henri H
26 juni 2010, 22:55
Ik heb de Vox weer terug gegeven, vond het wel een goed pedaal, maar niet veel beter dan de DD-3, die ik onlangs van MP heb geplukt.
Bovendien vond ik die knipperende LED zwaar irritant.

Ik zit nu toch te overwegen om 's te kijken naar een TC Electronics Repeater, en vooral ook naar een T-Rex Replica.
Die laatste lijkt me wel erg gaaf, zit er flink op te GASsen, maar ze zijn niet goedkoop!
Is er iemand die weet of de Replica het goed doet voor een overstuurde preamp, en klinkt ie echt veel beter dan b.v. een DD-3?
In Amerika staan er een paar op Ebay, maar heeft dat zin om ze daar te kopen, aangezien ze met een aparte adapter gevoed moeten worden?

Vermoedelijk ga ik uiteindelijk toch uitkomen op een combinatie van een 19" FX-unit (G-Force denk ik) en een paar pedalen, omdat ik het donkerbruine vermoeden heb dat welke delay dan ook, het toch beter doet in de FX-loop, en ik heb niet zo'n behoefte om 2 extra kabels naar m'n pedalboard te leggen.
Ik gebruik niet echt veel effecten, maar als ik ze gebruik, wil ik toch wel graag dat ze goed/perfect klinken.
Dat is met m'n huidige Replifex/Intellifex toch wat minder heb ik het idee.
Het klinkt wel OK, maar dan heb je het ook gehad.

WillemdaGuide
5 augustus 2010, 01:29
Of een paar goeie pedalen op een pedaldraw en een goeie midiswitcher...:soinnocent: