PDA

View Full Version : Toelating conservatorium



Luke-wannabe
12 maart 2010, 09:38
Ik wil vanaf volgend jaar gitaar gaan studeren aan het conservatorium te Asterdam (pop) of de Rockacademie Tilburg. Dit heb ik ingestuurd als demo:

http://www.myspace.com/leonneke

Wat vinden jullie er van?

Edit: De nummers Reread my letters, go drive en better man :)
Ik heb dus alles behalve de leadzang (obvious) ingespeeld.

chantilly
12 maart 2010, 09:58
Klinkt goed! :ok:

Pepe
12 maart 2010, 10:28
Wat? Alle nummers?

Sommige dingen klinken pretty good maar naar sommige dingen zou je misschien nog eens moeten bekijken.

Maar heb je geen stuk wat je alleen kan spelen, zonder band of overdubs?
Je moet je voorstellen dat je straks in je eentje voor een paar mensen wat moet voorspelen.

Luke-wannabe
12 maart 2010, 10:33
Haha foutje. Zal de beginpost even aanpassen :)


En tuurlijk snap ik dat ik het voor moet gaan spelen! Ik ken nog meer gitaristen, bassisten en drummers dan mezelf :)

TimoSomers
12 maart 2010, 10:51
Hee Leon! Zou echt vet zijn als je naar de Rockacademie gaat (Was jij btw op die open dag? Zo niet dan heb je echt een look a like rondrennen daar), ik me ook aangemeld daar voor next year.

Go Drive: Hele vette intro, hele lekkere sound! Ik vind in dit nummer de drums en gitaar echt heel lekker samen gaan (vette patterns ook!). Ben nu bij het refrein, erg lekker, mooi akkoordengebruik ook.
De Bridge! Tering die is lekker, vet drumritme en muur van geluid.
Heel vet catchy nummertje met balls!

Better Man: Weer die vette sound, holy damn (tele/strat?). Vette groove hier met die lage gitaar. Akkoordjes doen me beetje aan incubus denken, gaaf.
Mooie solo ook, lekker vieze sound en gaat echt in de muziek.
Vind dit nummer qua feel ietsjes minder dan Go Drive (maar die vind ik dan ook wel megavet), maar desalniettemin weer een zwaar lekker nummer!

Reread my letters: En jawel: SOUND! Erg mooie akkoorden hier weer.
Ook vind ik hier de drums en gitaar weer belachelijk lekker samen gaan (grooved als een malle). Refrein is erg gaaf en catchy (mooie zanglijn ook!)
Solo is erg mooi, ik zou er zelf wat meer varrieren qua timing, maar na een second listen vind ik hem zo wel mooi in het ritme en nummer vallen.
Heeel lekker pop-rock nummertje dude!

Ik vind alle nummers echt catchy en profi klinken,
de sound vind ik echt heel vet ook. (de mix is ook lekurrr)
Het lekkerste vind ik nog wel de eenheid tussen de drums en de gitaar, echt heel vet!
Dit is een demootje waar paramore jaloers op zou worden Leon ;).


Btw, mijn demotje staat hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132638 Feedbackje?:grouphug:

Pepe
12 maart 2010, 10:53
Well, in dat geval.. U bent aangenomen!http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif:rockon:

Henri H
12 maart 2010, 10:57
My influences are Chad Smith, John Bonham, Simon Phillips and Dave Grohl, so I think you can imagine what I sound like.Die sound hoor ik goed in je drums terug. :ok:

Ik wou dat er vroeger (80's) ook van die Rock-Academies waren.
Verder dan een jaartje muziekschool, waar je hooguit wat jazz kon leren kwam je vroeger niet.

Ik luister nu naar Go Drive, daar zit een lekkere gitaarsound in zeg!
Welke spullen heb je gebruikt? Laat me raden: Telecaster met een Mesa Stiletto?
Heb je deze nummers ook opgenomen tegelijk met het album van Crimson Sky/Dahl?

JeroenSchaaf
12 maart 2010, 10:59
Heel vet Leon! Wow!

Heb hem hier keihard op de speakers! Reread my letters!!

Don Capo
12 maart 2010, 11:03
Balen, mijn werk blokkeert Myspace... Heb je nog een ander linkje Leon? Of staan ze ook op je Hyves?

Luke-wannabe
12 maart 2010, 11:52
Wow wat een mooie woorden allemaal!

@ Timo: Ah cool man! Euh ja ik was in november op die open dag! Zag er goed uit :). Zou cool zijn bij elkaar in de klas te komen ;)
Over Go Drive: thanks dude! Bridge vind ik zelf ook cool! Beetje polyritmisch achtig. Nét effe anders ofzo ;)
Better man: Jeps die is in drop C#! Lekker hoor :D. Sound is inderdaad Telecaster! Bij dat nummer mijn Thinline met GFS hotrails erin. Erg brute sound! Amp is niet eens een amp. AC-30 simulatie uit Garageband (apple opneemprogramma voor dummies ;)) en die een beetje over zijn nek draaien en hier en daar compressen.
Reread: Ik gebruik heel veel poweraccoorden met een add9. Da's dus je gitaar in een drop stemming (drop D bijv) en dan een barreetje met je pink waar je normaal een octaaf zou pakken. (5 op lage d, 5 op a en 7 op hoge d bijvoorbeeld :)). Solootje ben ik juist wel trots op. Je kunt 'm mee zingen en dat vind ik tof. Dan voegt die solo ook echt iets toe vind ik. Daarnaast ben ik niet zo technisch (bij lange na niet) als jij, dus veel meer kan ik ook niet :D.
Thanks man, super toffe woorden!

@ Pepe: Dank!!!

@ H.Huisjes: Hah cool! Ja ik houd van de recht-door-zee no-nonsense aanpak :cooler:.
Sound is zoals eerder gezegd Tele door een software programma. Simulator van een open gedraaide AC 30. Klinkt prima, vinnik!
Opnamens hebben we apart gedaan. Gitaren allemaal zelf en dinsdag even met mn maatjes uit de band (hebben dit ook geproduceerd, gemixed en ge-engineerd) drums ingebeukt.

@ Jeroen: Thnx dude! Cool dat je het leuk vind!

@ Don Capo: Ze staan ook op hyves! http://leonneketje.hyves.nl/

Henri H
12 maart 2010, 12:00
Damn, Garageband zeg je?!
Dan moet ik daar ook 's mee bezig.
Vette sound hoor.

Don Capo
12 maart 2010, 12:08
Jezus Leon! Fantastisch!!

Luke-wannabe
12 maart 2010, 13:42
Wow thanks, Don!

Ibanez666
12 maart 2010, 14:21
dude, het wordt tijd om je nick te veranderen! :cooler:

Henri H
12 maart 2010, 14:23
Hehe, wat dacht je van "Bob Ross". :soul:

http://www.floatingbanana.com/artbackwash/bob_ross.gif

Leon Wannabe
12 maart 2010, 14:26
Wow!! HELD!!!!;)

Luke-wannabe
12 maart 2010, 14:42
dude, het wordt tijd om je nick te veranderen! :cooler:

In..? :p
En wie is leon wannabe nou weer :p

Ibanez666
12 maart 2010, 14:45
In..? :p
:p

Nou bedenk wat..ik bedoel je bent nou niet echt een wanabe meer he? ;)

Luke-wannabe
12 maart 2010, 14:56
Hah I'll take that as a compliment! Maar heb nog heel veel te leren hoor. Dit is echt niet allemaal in 1 take ingespeeld :p

Ibanez666
12 maart 2010, 15:27
Dit is echt niet allemaal in 1 take ingespeeld :p


Niet verklappen joh! ;)

Riky
12 maart 2010, 15:57
Vet hoor Leon!! Damn! Vind ze radio klaar. Zou bijna zeggen dat je je tjd niet hoeft te gaan verdoen op de rockacademie:D

Succes met de inloting. Gaat wel lukken denk ik!

Gitaro
12 maart 2010, 15:57
De fucking heerlijke gitaar- en bas-sound en de goeie zang tillen de composities echt tot een heel nieuw niveau. Better Man vind ik qua gitaar het meest interessant. Maar wat voor effect is dat vanaf 1:35 op de leadgitaar links gepanned? Soort delay? Hoe dan ook, erg vette tracks. :blast:

Steven Otto
12 maart 2010, 16:20
Klinkt echt heel professioneel :)
Succes met je toelating.

Luke-wannabe
13 maart 2010, 09:56
@ Riky: Mwah ik wil echt nog zoveel leren, maar thanks, het is wel een supercompliment natuurlijk!

@ Gitaro: Thanks dude! Allemaal Telecaster en OLP 5 snaar :)
Gitaartje op 1.35 is een delay inderdaad :). Je speelt 8ste noten (2 keer aanslaan per tel) en stelt de delay zo in dat ze tussen die noten die je speelt ook een nootje komt. Tof effect dat The Edge ook veel gebruikt.

@ Steven: Thanks!

hendrix2
13 maart 2010, 12:03
Zeer vette songs, Leon! Dit klinkt echt 'af'. Als je hier niet mee binnenraakt, dan hebben ze er geen bal verstand van. Succes ermee.

En wat kan je zangeres toch ongelooflijk goed zingen :)

glennshred
13 maart 2010, 13:07
Ik lig al eeuwen te wachten op nieuw materiaal van jou en eindelijk eindelijk hahaha :soul:

Erg genoten van de prachtige nummers, middenste valt nog mee maar de 1ste
en 3de dragen mijn voorkeur meer :gitarist:

Erg creatief gedaan allemaal, bewijs dat je een goede gitarist bent..
Zal er nog lang naar luisteren :)

Veel succes nog Leon

ThaBluesBreaker
13 maart 2010, 15:55
Als ik denk aan een conservatorium auditie heb ik altijd het idee, laat zoveel mogelijk horen wat je muzikaal kan. Als in Jazz hun oren eraf met adembenemende Jazz grepen en arpeggios?

Verder klinkt het wel heel vet hoor (:

Luke-wannabe
13 maart 2010, 16:39
@ Hendrix: Thanks dude! Ja lekker stemmetje heh ;)

@ Glenn: Thanks man! echt mooie woorden!

@ ThaBlues: Dat ligt eraan welke richting je doet. Jazz is absoluut mijn ding niet, dat kan ik echt niet spelen, en daarom ga ik ook de poprichting doen :)

Ibanez666
13 maart 2010, 17:22
[QUOTE=Luke-wannabe;2316852@ ThaBlues: Dat ligt eraan welke richting je doet. Jazz is absoluut mijn ding niet, dat kan ik echt niet spelen, en daarom ga ik ook de poprichting doen :)[/QUOTE]


klinkt toch meer als rock hoor en volgens mij hebben ze daar een hekel aan op het conservatorium...alleen de naam al ;)

Luke-wannabe
13 maart 2010, 17:47
Ja Rock, Pop.. De Popafdeling is gewoon voor de poppy-ere mensen. Als je Jazzrock speelt, moet je naar de Jazz afdeling gaan, als je Poprock speelt moet je naar de Pop. Als je Soul, Metal, Singer-songwriter, Hiphop of Blues speelt zou ik ook Popafdeling zeggen. Het is gewoon een verzamelnaam. Meer niet.
'Pop' is ook niet per sé een muziekstijl natuurlijk. Meer een verzamelnaam.

@ Iba: Conservatorium nu is iets heel anders dan wat het was. Vroeger was dat inderdaad zo, maar nu al lang niet meer :)

Ibanez666
13 maart 2010, 18:14
@ Iba: Conservatorium nu is iets heel anders dan wat het was. Vroeger was dat inderdaad zo, maar nu al lang niet meer :)

Bij mijn weten wordt daar nog steeds de neus opgehaald voor alles buiten klassiek en Jazz

Luke-wannabe
13 maart 2010, 18:47
Ibaaa... Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor ;) Doe niet zomaar wat. Ik ben daar op een open dag geweest. Er is een heel aparte opleiding voor popmuziek. Je het Klassiek, Jazz, Lichte muziek en Pop.

Ibanez666
13 maart 2010, 19:14
Ibaaa... Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor ;) Doe niet zomaar wat. Ik ben daar op een open dag geweest. Er is een heel aparte opleiding voor popmuziek. Je het Klassiek, Jazz, Lichte muziek en Pop.

Ik kan me nog de open dag herinneren van de shool waar ik als brugklasser heen ging. Ik speelde toen alleen maar computerspelletjes. Heb op de school zelf toen nooit meer een spelletje gezien :(

tzal wel een soort trauma zijn of zo. In ieder geval heel veel succes met wat je ook gaat doen, hoewel ik denk dat je zonder toch beter af bent. Mijn gevoel bij muzikanten van het conservatiorium is toch dat ze allemaal op elkaar gaan lijken (in jouw geval zeker niet qua uiterlijk ;) ). En als ik dan verhalen hoor van mensen dat ze zeer weinig met het bespelen van hun main instrument bezig zijn en veel meer met randzaken... :)

savale
13 maart 2010, 20:39
klinkt gewoon fijn zo! Luistert lekker weg. Heerlijke stem heeft je zangeres trouwens, yummie :rockon:

savale
13 maart 2010, 23:24
ff by the way is het niet gewoon Jacqueline Govaer die zingt of wat :mmmm:

new deep
14 maart 2010, 19:04
Erg goed bezig, met better man als mijn favoriet (en wat een goede garageband simulatie dan..)

Luke-wannabe
14 maart 2010, 19:30
@ savale: Thanks! En nee, het is niet Jacqueline. Lijkt het ook niet echt op toch? Ze is wel door d'r beïnvloed, maar ze heeft wel d'r eigen geluid vind ik.

@ New Deep: Ja klinkt helemaal niet verkeerd toch!

harrie-beton
14 maart 2010, 21:30
Het eerste liedje (reread my letters) heeft de riff van IN BETWEEN DAYS van the Cure :-)

Vast express gedaan

Luke-wannabe
14 maart 2010, 21:33
Nee! Ik ken eigenlijk niks van The Cure. Ik ga even luisteren :)

Luke-wannabe
14 maart 2010, 21:37
Ik herken het eigenlijk niet. Het staat ook niet in dezelfde toonsoort. Enige overeenkomst ie eigenlijk dat het de hele tijd I IV is qua trappen (volgens mij).

savale
15 maart 2010, 20:23
Nouja in sommige uithalen vind ik ze op elkaar lijken, maar het is inderdaad wel anders. Maarja dat mag ze echt wel als een compliment opvatten hoor! :cheerup:

Luke-wannabe
15 maart 2010, 20:52
Haha okeej!

Luke-wannabe
7 mei 2010, 15:30
'Clipje' bij de nummers!
Ook betere mix en mastering nu :)



Deze filmpjes heb ik gisteravond op mijn afstudeerpresentatie op een beamer geprojecteerd en daar live mee meegespeeld. Mix iets aangepast. M.a.w. de partijtjes die ik live speelde eruit gehaald in de 'backingtrack'. Ging best goed en was echt tof!




http://www.youtube.com/watch?v=_1WuW4kewmc
http://www.youtube.com/watch?v=kXgYStxEzxs&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=78Wigo2BKcQ&feature=channel

Riky
7 mei 2010, 15:34
gave filmpjes!!

hole
7 mei 2010, 15:38
ik kom zeker een keer kijken als je via de Rockacademy een uitvoering in 013 hebt ;)...zit op 2 mins lopen van werk ook :soul:

Henri H
7 mei 2010, 17:23
Leuke filmpjes idd.
In het eerste filmpje vind ik de snare wat dominant/licht irritant.
Misschien zit ie iets te hard in de mix, of er zit iets teveel galm op misschien?

gorgasm
7 mei 2010, 17:57
ik ben benieuwd wat ze hiervan in amsterdam gaan zeggen.

Divine
7 mei 2010, 18:17
Te gekke muziek en te gekke filmpjes. Keep it up! :ok:

Luke-wannabe
7 mei 2010, 18:37
@ Hhuisjes: Drums hard in de mix is vet! Maar deze is misschien lichtelijk té aanwezig.. Maar ik vind 'm wel lekker!
@ Gorgasm: Dit is voor de popafdeling heh! Niet jazz!
@ Divine: Thanks gast!

Telecarel
7 mei 2010, 20:00
Ik zou het je echt niet nadoen maar euh... toch nog even wat betreft Het eerste liedje (reread my letters) Ik hoor toch echt de de riff van BOYS DONT CRY van the Cure :dontgeti:

Luke-wannabe
8 mei 2010, 00:46
Dat zei iemand eerder geloof ik ook al, maar ik begrijp niet wat er bedoeld word! Ik heb het er in ieder geval niet van.
Kun je uitleggen welk stukje van mijn liedje op welk stukje uit The Cure lijkt?

M.COM
8 mei 2010, 00:50
Ik zou het je echt niet nadoen maar euh... toch nog even wat betreft Het eerste liedje (reread my letters) Ik hoor toch echt de de riff van BOYS DONT CRY van the Cure :dontgeti:

Boys don't cry? Het enige wat ik in dat nummer hoor is hetzelfde ritmeslagje van Bliss (Muse). Boys don't cry hoor ik er nu echt totaal niet in ...

Verder vind ik de filmpjes echt nice. Drums vind ik ook wel zeer vanvoor in de mix zitten maar ja, je bent drummer of niet natuurlijk ;). Je hoort wel dat de gitaar een simulatie is maar is totaal niet storend. Mooie telecaster btw! Better man is m'n favoriet, zeer leuke leads en ritmepartijen. Go Drive heeft wel een vette intro :)!

Qua montage, met welk programma heb je dit in elkaar gestoken? In Reread my letters is dat effect wanneer je enkel gitaar hebt met de phaser op echt vet (soort televisie die hapert).

Chapeau!

rijsberman
8 mei 2010, 01:04
Vette tracks, Leon! Ik vind de drums in de filmpjes wel er aanwezig, dat dan weer wel.

Leuke meid die zangeres trouwens, zou je eens werk van moeten maken!

;)

Luke-wannabe
8 mei 2010, 01:06
Boys don't cry? Het enige wat ik in dat nummer hoor is hetzelfde ritmeslagje van Bliss (Muse). Boys don't cry hoor ik er nu echt totaal niet in ...

Verder vind ik de filmpjes echt nice. Drums vind ik ook wel zeer vanvoor in de mix zitten maar ja, je bent drummer of niet natuurlijk ;). Je hoort wel dat de gitaar een simulatie is maar is totaal niet storend. Mooie telecaster btw! Better man is m'n favoriet, zeer leuke leads en ritmepartijen. Go Drive heeft wel een vette intro :)!

Qua montage, met welk programma heb je dit in elkaar gestoken? In Reread my letters is dat effect wanneer je enkel gitaar hebt met de phaser op echt vet (soort televisie die hapert).

Chapeau!
Drums zijn niet hard omdat ik drummer ben hoor. Ik speel ook gitaar, bas en zing wat in deze liedjes, dus dat argument gaat dan al vrij snel verloren :D. Drums zijn hard omdat dat meer beukt dan gitaren en/of zang hard in de mix.


Montage is gedaan in Final Cut Pro. De echte shit zeg maar :) Maar dat heb ik niet gedaan hoor! M'n maat (gitarist uit Dahl) Frank Dekker heeft dat gedaan. Die is echt goed met beeldmontage. Weet dus ook niet hoe dat effect heet..

Thanks voor de toffe woorden!


Edit: Bij deze mix is de snaredrum als je erop gaat letten wel hard ja :D

barno
8 mei 2010, 01:30
'Clipje' bij de nummers!
Ook betere mix en mastering nu :)



Deze filmpjes heb ik gisteravond op mijn afstudeerpresentatie op een beamer geprojecteerd en daar live mee meegespeeld. Mix iets aangepast. M.a.w. de partijtjes die ik live speelde eruit gehaald in de 'backingtrack'. Ging best goed en was echt tof!




http://www.youtube.com/watch?v=_1WuW4kewmc
http://www.youtube.com/watch?v=kXgYStxEzxs&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=78Wigo2BKcQ&feature=channel

goed hoor, ben niet echt into pop, maar dit steekt gewoon erg goed in mekaar, klinkt goed, erg aanwezige drumstijl ook, ik hou daar wel van (als de drummer goed is, en da's hier het geval)
respect man

gorgasm
8 mei 2010, 01:57
Luke, daar had ik t ook op.
Ik zie wel met wat je bezig bent...
Idd het klinkt zeker niet slecht

Luke-wannabe
8 mei 2010, 02:25
Thanks Barno! Cool!

Henri H
8 mei 2010, 10:26
....
Edit: Bij deze mix is de snaredrum als je erop gaat letten wel hard ja :DIk lette er niet speciaal op, maar het viel me gewoon op, vooral bij het 1e nummer.

Jasper.
8 mei 2010, 11:07
Klinkt erg lekker man! (Voorzover deze laptopspeakers lekker kunnen klinken)
Mag ik vragen hoelang je nou eigenlijk met één zo'n nummer bezig bent om tot dit resultaat te komen? Lijkt me erg lang duren.

Luke-wannabe
8 mei 2010, 12:02
Schrijven, of opnemen? Of video editen?

Paulio
11 mei 2010, 11:06
Klinkt erg goed! Heel goede zangeres ook:) En die telecasters maken het helemaal af natuurlijk!

Luke-wannabe
11 mei 2010, 12:29
Telecasters doen al een hoop heh ;) :D Thanks!

allonso1990
11 mei 2010, 16:58
idd:) lekkere sound bij alle nummers man! Better Man is mn favoriet;) fijne solo erin, alleen jammer dat je dat niet in 't filmpje ziet:P zeer fijne stem heeft de zangeres:)

off-topic: ik zag dat je op de HBA zat? mss ken je Peter Peskens dan ook wel? bassist die in het 1e jaar zit.

Luke-wannabe
11 mei 2010, 23:50
Thanks, en ja. De naam zegt me wel wat, maar echt 'kennen' doe ik hem niet. Ik ga niet echt om met de eerstejaars..

allonso1990
12 mei 2010, 12:57
haha had ik ook niet echt verwacht hoor;) veel succes met je toelating!

Jasper.
12 mei 2010, 14:52
Schrijven, of opnemen? Of video editen?

nou vooral het schrijven, van niks af aan ben ik benieuwd naar.

Luke-wannabe
12 mei 2010, 14:57
Uhm het schrijven.. Sja bij elkaar een dag met arrangementen structuur etc. erbij. Maar dat verschild per liedjes. Sommige liedjes 'laten zichzelf schrijven' waar anderen wat meer moeite kosten.