PDA

View Full Version : effect loop op Marshall valvestate



wim59
11 maart 2010, 22:47
Hallo Ik heb een Marshall 2x40w valvestate. Ik heb via de effectloop een reverb pedaal aangesloten. Als ik via de loop knop meer effect wil geven gebeurt dit ook, maar het volume wordt dan evenredig minder. Dit lijkt mij niet normaal. Iemand enig iedee hoe dit kan?

Midwolda
11 maart 2010, 22:56
Zit er niet een Level-knop op de reverb die te laag staat?

Chuck_S.
11 maart 2010, 23:38
Klinkt een beetje alsof de reverb een hoop signaal tegenhoud als het ware. Die fx-loop knop is een mix-knop tussen je droge signaal en het signaal dat door de fxloop gaat, als je dit dus omhoog draait en het volume gaat naar beneden lijkt het me aan de reverb(instellingen) liggen.

-Hoor je wel reverb als ie in de fx-loop staat?
-Wat voor reverb is het?
-plug eens een kabeltje met de ene kant in de fx-send en de andere kant in de fx-return (dus niks er tussen) en draai aan de fx-knop, veranderd het volume dan nog steeds?

wim59
11 maart 2010, 23:57
Ik had er 2 besteld; een digitech en een G Lab. Ze doen beide hetzelfde en ze hebben beide geen level knop. Met het kabeltje rechtstreeks verbonden krijg ik meer volume als ik de knop naar rechts draai. Je zou inderdaad zeggen dat de reverbs een level knop hebben.

Midwolda
12 maart 2010, 06:21
Merk je het verlies in volume ook op als je de reverb tussen gitaar en amp plaatst?
Zo ja, dan ligt het echt aan de reverb. Bijna lege batterijen misschien?
Je kunt ook een cleane booster samen met de reverb in de FX-loop zetten.

wim59
12 maart 2010, 08:26
Als ik hem tussen gitaar en amp zet werkt hij wel, maar dan krijg ik met veel gain bij het opdrukken van de snaren een soort resonantie tussen de toon van de gitaar en de toon van de echo.

caliban
12 maart 2010, 12:57
Twee +- dezelfde topic hier :), misschien samenvoegen?

Liquid_Metal
12 maart 2010, 17:35
Als ik hem tussen gitaar en amp zet werkt hij wel, maar dan krijg ik met veel gain bij het opdrukken van de snaren een soort resonantie tussen de toon van de gitaar en de toon van de echo.

Je hebt een kabeltje van de fx send naar de fx return aangesloten. Dat geeft geen volumeverschillen dus aan je fx-loop zou het niet liggen.
Je hebt de reverb voor de preamp aangesloten en dan blijft het volume wel gelijk, dus dan lijkt het mij ook niet aan de reverb te liggen...
Het is normaal dat je sound verknipt wordt als je de reverb pregain aansluit en veel gain gebruikt, het is namelijk een postgain effect :).

Het idee van Midwolda voor een clean booster zou misschien werken, maar da's niet het oplossen van het probleem. Heb je al andere kabels geprobeerd?. Ik neem aan dat je, toen je de fxloop doorluste, maar 1 kabel hebt geprobeerd. Probeer ze allebei (om en om.

wim59
12 maart 2010, 22:45
Ik heb alle kabels geprobeerd, maakt niets uit. Wat me wel opvalt is dat de G-Lab er meer last van heeft dan de Digitech. Ik heb de beschrijving van de G-LAb nog eens doorgelezen. Ze gaan er bij dit pedaal van uit dat er op de versterker voor send en return regelaars zitten. Je moet het send signaal zo hoog zetten dat de peak led net niet brand en dan met de return regelaar het volume afregelen. Alleen heeft mijn versterker deze regelaars niet. Hij heeft alleen een effect knop. Hier word ik gek van.