PDA

View Full Version : Akoestisch gitaar vraagjes



futura
11 maart 2010, 21:53
heej amigos,

Ik ben de laatste tijd heel veel met mijn broertje last shadow puppet covers aant spelen (met tele en vox) en daar hoort een akoestische gitaar bij.
Ik heb op het moment een Eko Ranger 12 snaarige gitaar maar dit kan ik niet versterken. (en het is ook vermoeiend aan mijn vingers die 12 snaren ) :p
Mijn eerste vraag is als ik een akoestische gitaar koop met een element of met een preamp, en ik wil er mee optreden, kan ik de gitaar dan gewoon op de PA aansluiten of moet er nog iets tussen zoals een DI of een akoestische gitaarversterker?
en wat is een geschikte akoestische gitaar met een elementje voor weinig geld ik dacht wel aan een model wat niet te speciaal is iets wat een beetje op een gibson j-45 lijkt, gewoon iets klassiek :D
ik helaas wel geen groot budget het ligt rond de 250 euro (mijn vox is kapot gegaan aan daar heb ik nu kosten aan)

maar annyway all julie ideeen tips en voorstellen zijn van harte welkom, :lovelove:

MurphyFan
12 maart 2010, 09:03
Zo gaat het dacht ik op het grote festival-podium:
gitaar -> effecten -> di -> PA
Voor thuis of op het kleine café-podium:
gitaar -> effecten -> akoestische versterker

Ik denk dat merken zoals ibanez, cort, takamine wel iets akoestisch en versterkbaar hebben dat binnen jouw budget valt.

Hedge
12 maart 2010, 10:32
Toevallig ben ik nu een Artec HT-TBL aan het inbouwen. Verslagje staat bij zelfbouw. Dit element kan direct op de PA met een XLR, maar de meeste elementen worden via een DI-box aangesloten