PDA

View Full Version : Eerste gitaar keuze, mee eens of..?



Valandin
11 maart 2010, 20:04
Jullie zullen vast genoeg van deze topics krijgen,
maar mijn vriendin speelt vaak gitaar en na af en toe op die van haar te spelen leek het mij ook om te beginnen.

Aangezien ik op't moment door te veel school uren geen baan meer, en dus ook niet veel geld dus het moet goedkoop blijven.

Na een beetje te zoeken kwam ik dit tegen

http://www.rockpalace.com/product/Hudson-Super-ST-Guitar-Pack-Black

Het ziet er allemaal wel redelijk uit, maar ik heb er (nog) niet veel verstand van.

Jullie tips?

vulvasonic
11 maart 2010, 20:16
Ik zou me de ellende besparen. Voor een bedrag van rond de €250,- kun je tegewoordig heel behoorlijke gitaren kopen. Als je die eenmaal hebt, spaar je een maandje of wat door een koop je er een leuk modelling-oefenversterkertje bij van +/- €55,-

Dit soort starterpakketjes leveren meestal niets meer op dan frustratie (en het gevoel dat je het noooooit zal leren).

Valandin
11 maart 2010, 20:18
Tja, ik ga het met mijn kleedgeld halen dus ;)
Ouders zijn er ook niet zo heel blij mee dus meer dan ~170 moet het eigenlijk niet worden.

Ik kan ook wel wachten tot november, dan krijg ik stufi, maar dat duurt me ook weer te lang.

Is dit starterspakketje nou echt zo'n ellende? Want op zich ziet het er wel redelijk uit ;)

Sinner1980
11 maart 2010, 20:23
Volgens mij is het 10 keer niks. Voora dat geld? No way...
Maar goed,neem anders je vriendin mee om te testen;die speelt gitaar zeg je dus dan zal die je er vast wat meer over kunnen vertellen...

Goedkoop is duurkoop,over het algemeen

vulvasonic
11 maart 2010, 20:27
Je kunt een keertje mazzel hebben, maar doorgaans is het doffe ellende.
Ik zal je de details besparen (de lijst zou dan ook te lang worden), maar wat je krijgt is een gitaar die, grof gezegd, altijd vals klinkt. Je kunt het ding proberen te stemmen, maar na drie accoorden klinkt alles weer vals. Je leert zo niets, want je kunt jezelf niet corrigeren.

Als het per se rond de 170 moet kosten, wil ik wel even kijken voor betere alternatieven (daarvoor heb je dan alleen een gitaar). Maar dit pakketje raad ik je af. :)

Valandin
11 maart 2010, 20:27
Tja ze zei zelf dat ze ook goedkoop begonnen was, en dat het bij haar goed ging.

Bij even verder zoeken is hier een Dean Evo XM Pack in de aanbieding, ik hoor veel goede dingen over het merk..

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/evo-xm-pack


Duus... wat vinden jullie daarvan dan? ;)


*Edit*

En vulva, dat zou mooi zijn! :]

Sinner1980
11 maart 2010, 20:31
Hetzelfde laken en pak man. Dean is harstikke leuk...vanaf €1000,- euro en hoger.

Ezyduck
11 maart 2010, 20:35
Ehm, ik denk dat iedereen, ongeacht welk starterspakket je voorstelt, zal zeggen: doe het niet ! Pak de kortstondige teleurstelling dat je budget ontoereikend is en spaar door of overleg met je ouders. Dit zal je de veel grotere en langdurige teleurstelling besparen die je gegarandeerd zult hebben als je wel ongeduldig zo'n starterspakket aanschaft. Kortom: luister naar Vulvasonic en de anderen.

Valandin
11 maart 2010, 20:35
Yep, nu wachten tot Vulva wat reccomend ;)

vulvasonic
11 maart 2010, 20:37
Hetzelfde laken en pak man. Dean is harstikke leuk...vanaf €1000,- euro en hoger.

Nu niet gaan overdrijven, hè. :stop:

Sinnertje heeft wel voor een deel gelijk. Blijf weg van de alles-in-één pakketjes. Geef me even tijd om rond te kijken (er bestaat trouwens een topic over gitaren tot €250,- , begin daar vast even in te kijken).

Jasper.
11 maart 2010, 20:39
Ik zou in ieder geval 2e hands gaan. Kun je veeel beter krijgen voor hetzelfde geld. En je hoeft niet heel bang te zijn voor 2ehands hoor. Heel veel beginners kopen nieuw omdat ze 2ehands niet vertrouwen. Dat valt allemaal best wel wat mee in het gitaarwereldje hoor. En vertrouw je iets niet, post het hier dan maar neer.

Valandin
11 maart 2010, 20:42
Nu niet gaan overdrijven, hè. :stop:

Sinnertje heeft wel voor een deel gelijk. Blijf weg van de alles-in-één pakketjes. Geef me even tijd om rond te kijken (er bestaat trouwens een topic over gitaren tot €250,- , begin daar vast even in te kijken).

Heb ik gedaan, en Dean Evo XM staat er tussen haha.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1354659&postcount=13

vulvasonic
11 maart 2010, 20:49
*
FENDER SQUIER AFFINITY TELE MN BB €155,-

Fender Squier Affinity Telecaster MN BB BKPG electric guitar - solid alder body, maple neck, 21 frets, 2 single coil pick-ups, chrome hardware, black pickguard. Colour: Butterscotch Blonde.*

Bijvoorbeeld.

Er staat wel meer tussen. Het gaat erom dat je een gitaar koopt dat in de basis goed genoeg is om er jaren mee vooruit te kunnen. Onderdelen kunnen slijten, maar ook worden vervangen.
Verder kan er maar het beste zo weinig mogelijk toeters en bellen op zitten.
Vermijd jengelstengels (tremolo- of vibratosystemen), deze zijn per definitie slecht in deze prijsklasse en de grootst mogelijke bron van ergernis.

De Dean past op zich wel in dit plaatje. Neem echter wel iemand mee met verstand van zaken en laat de gitaar goed afstellen en intoneren bij de muziekzaak. Dit hoort bij een stukje service (wat helaas lang niet altijd gegeven wordt).

Valandin
11 maart 2010, 21:04
*
FENDER SQUIER AFFINITY TELE MN BB €155,-

Fender Squier Affinity Telecaster MN BB BKPG electric guitar - solid alder body, maple neck, 21 frets, 2 single coil pick-ups, chrome hardware, black pickguard. Colour: Butterscotch Blonde.*

Bijvoorbeeld.

Er staat wel meer tussen. Het gaat erom dat je een gitaar koopt dat in de basis goed genoeg is om er jaren mee vooruit te kunnen. Onderdelen kunnen slijten, maar ook worden vervangen.
Verder kan er maar het beste zo weinig mogelijk toeters en bellen op zitten.
Vermijd jengelstengels (tremolo- of vibratosystemen), deze zijn per definitie slecht in deze prijsklasse en de grootst mogelijke bron van ergernis.

De Dean past op zich wel in dit plaatje. Neem echter wel iemand mee met verstand van zaken en laat de gitaar goed afstellen en intoneren bij de muziekzaak. Dit hoort bij een stukje service (wat helaas lang niet altijd gegeven wordt).


Bedankt!

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/squier/affinity-strat-pack

Is dat deze?

LesPas89
11 maart 2010, 21:16
Ik zou gewoon wegblijven van de starterssetjes. Het is een leuke korte termijn oplossing, maar als je het een klein beetje serieus neemt, dan heb je al snel spijt, geloof me. Zo te zien zie je het Stratocaster model wel zitten, dan zou ik gewoon voor een tweedehands Squier gaan. Dat hoeft ook niet duur te worden. Roland Cube erbij (die zijn niet duur), en klaar ben je.

Valandin
11 maart 2010, 21:24
Ik wil op zich wel 2dehands gaan, maar ik heb er niet echt vertrouwen in.
Ik wil jullie niet alles laten doen hoor.. maar hebben jullie wat vertrouwde links / tips / suggesties?

Sinner1980
11 maart 2010, 21:26
[QUOTE=vulvasonic;2315415]Nu niet gaan overdrijven, hè. :stop:

Ik overdrijf niet man, tuurlijk heb je wel leuke gitaren voor niet al teveel geld maar mijn ervaringen met goedkopere Deans zijn niet best...grof gezegd eigenlijk helemaal k*t.
Kijk dan idd lekker naar Squier,Epiphone enz. Ben ik ook niet echt wild van maar voor relatief leuke bedragen kun je erg leuke gitaartjes kopen.

Mr. Dynamite
11 maart 2010, 21:27
2dehands! zat leuke gitaartjes voor niet te veel geld :)

Valandin
11 maart 2010, 21:42
Mhh, nog enige suggesties over het 2de hands?

rozh
11 maart 2010, 22:08
ja, kijk op marktplaats voor een leuke squier of ibanez ofzo en koop een roland cube of line 6 ding

vulvasonic
11 maart 2010, 22:18
Bedankt!

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/squier/affinity-strat-pack

Is dat deze?

NEEEEEE, ik zei toch GEEN startersetjes en GEEN jengelstengel! :D

Ik bedoel deze:
http://www.rockandrollmusic.co.uk/xcart/images/P/squier-telecaster-lg.png

Feitelijk de goedkoopste uitvoering van de allereerste in serie gebouwde, massieve electrische gitaar. Je kunt er iemand genadeloos hard z'n bakkes mee in rammen en daarna doodgemoedereerd op verder spelen. Ze zijn robuust, sterk, niet kapot te krijgen (tenzij je echt per se wilt natuurlijk) en ALLE onderdelen zijn te vervangen door talloze 1ste klas componenten. En ze klinkt nog behoorlijk veelzijdig ook.

Het is uiteraard maar een voorbeeld, al is het wel een voorbeeld waar mijn eigen voorkeur naar uit zou gaan. :)