PDA

View Full Version : Fender Classic Player 60s (bestellen)



GuitarEbb
11 maart 2010, 18:35
Hallo luitjes,

een paar maand geleden heb ik eens bij een vriend van mij een Classic Player 60s bespeelt. Ik was meteen verliefd en heb nu genoeg geld om hem te kunnen kopen.
nou komt het.
In nederland is ie nieuw tussen 600/700 euros. In Engeland is de gitaar wel meer dan 100 euro goedkoper.!:strat:

http://www.dv247.com/guitars/fender-classic-player-60s-stratocaster-electric-guitar-3-colour-sunburst--41614

http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Fender-Classic-Player-60s-Strat&ID=6134

Dat verschil vind ik zo groot dat ik hem zou willen bestellen..

Heeft iemand ervaring met deze winkels? Of bij welke ik hem het beste zou kunnen bestellen? De prijzen zijn wel ong. gelijk. Maar hoe zit het met de service? heb je ook een soort 30 days money-back garantie.? verzedkosten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groeten

jutter
11 maart 2010, 18:49
Ik heb een gitaar besteld bij soundslive; vriendelijke mensen. Sinner heeft ook goede ervaringen met hun. Gewoon doen. Voor mij is het ook de eerste keer dat ik iets uit Engeland bestel.

Sinner1980
11 maart 2010, 19:10
Goede zaak man,ik heb er al 4 gitaren vandaan. Niks mis mee:ok: thumbs up dus!

jutter
11 maart 2010, 19:22
Spannend! Ik heb het fototoestel aan in de aanslag!:mmmm:

stikel
11 maart 2010, 19:56
Ik heb bij beide winkels besteld en een lichte voorkeur voor de eerst genoemde winkel door iets makkelijker betaalmogelijkheden met creditcards. Koop de laatste tijd trouwens weer meer in Nederland vanwege de goede service (als je bij de juiste zaak bent tenminste) tenzij het niet in Nederland te koop is.

Groet Jan

GuitarEbb
11 maart 2010, 23:05
Ok bedankt voor de reacties allen !
ik denk er nog even over na. Jullie horen van me.:)

Hotrod
12 maart 2010, 07:52
Blijft natuurlijk wel altijd het risico dat geen twee gitaren hetzelfde zijn... Heb zelf ook een classic player en dat is echt een heel goede gitaar. Heb echter ook classic players kunnen proberen en die waren echt een stuk minder. Blijft dus altijd een afweging. Heb zelf wel een Gretsch 6120 RHH in de States gekocht zonder te kunnen testen. Dat scheelde een kleine 1000 euro vergeleken met Nederland en dat risico durfde ik wel te nemen:supercool:. Blijkt uiteindelijk een droomgitaar te zijn dus het kan zeker goed uitpakken!:soul:

stikel
12 maart 2010, 19:00
De classic '60 player series zijn door de customshop ontworpen en mede daardoor en ook door het gebruik van speciale '69 pups en een tremelo welke tot dusver alleen werden gebruikt voor customshop modellen een van de fijnste mexen die er zijn. Ik vond ze beter klinken dan standaard USA modellen. Go for it.

Groet Jan

GuitarEbb
12 maart 2010, 23:31
ok bedankt voor de reacties.

Stel nou dat ik hem bestel en ik krijg hem thuis.
Hebben ze dan ook een soort 30 days money-back iets? ik kan er niet echt iets over vinden. Of mag die alleen terug gestuurt als er iets kapot is...
Toch wel even handig om te weten als ik om de 1 of andere reden er toch niet tevreden mee ben.:chicken:

Kheb ze er al een mailtje over gestuurt maar ik heb nog geen antwoord.

ACSlater
12 maart 2010, 23:43
Heb zelf wel een Gretsch 6120 RHH in de States gekocht zonder te kunnen testen. Dat scheelde een kleine 1000 euro vergeleken met Nederland en dat risico durfde ik wel te nemen:supercool:. Blijkt uiteindelijk een droomgitaar te zijn dus het kan zeker goed uitpakken!:soul:

En hebben we hier al foto's van gezien? Ik kan het me niet heugen namelijk :)

Quink
13 maart 2010, 00:32
Toch wel even handig om te weten als ik om de 1 of andere reden er toch niet tevreden mee ben.:chicken:

Behoudens het feit dat er iets kapot is, "niet tevreden mee zijn" is toch het risico wat je neemt voor 100 euro?? Je hebt er zelf voor gekozen om die gitaar online te bestellen. Als die zaak er voor zorgt dat dat instrument 100% ok is lijkt me dat je gewoon pech hebt als de vorm van de hals niet helemaal je ding is, of je de elementen net wat te pinnig vindt klinken. :stop:

DeiDRagonas
13 maart 2010, 00:36
ok bedankt voor de reacties.

Stel nou dat ik hem bestel en ik krijg hem thuis.
Hebben ze dan ook een soort 30 days money-back iets? ik kan er niet echt iets over vinden. Of mag die alleen terug gestuurt als er iets kapot is...
Toch wel even handig om te weten als ik om de 1 of andere reden er toch niet tevreden mee ben.:chicken:

Kheb ze er al een mailtje over gestuurt maar ik heb nog geen antwoord.

Serieus.. Bestel gewoon NIET joh!
Je bespaard maar honderd euries, da's niks.
Dan kun je beter naar een echte winkel gaan. Goede service, geen gezeur over 30-day-money-back constructies waarbij je zelf de verzendkosten mag gaan betalen etc etc. Plus dat je dan de beste uit kunt kiezen ipv maar te hopen dat ze je een exemplaar opsturen die niet defect is.

Bestellen...Pff.. :stop:

Wel een hele goede keus btw.. Die Classic Players zijn ERG (!!) mooie gitaren. Ik vond ze ook duidelijk beter dan de USA standaard en heb zelf een CP '60's Sonic Blue gekocht.

Grt D.

Weeble
13 maart 2010, 10:34
Tja, voor 'slechts' €100 verschil zou ik het niet snel doen, alhoewel ik wel goede ervaringen heb bij soundslive met mijn aankoop van een Highway Telecaster (daarmee bespaarde ik bijna €200).
Je zou proberen om €25 af te dingen (heb hier geen ervaring mee, maar gezien dat gitaren in andere winkels van prijzen verschillen lijkt het me dat ze wel wat marge hebben).

GuitarEbb
13 maart 2010, 17:37
tja tja dilemma..

Stel nou ik een ''slecht'' exemplaar krijg.
Wat zou dan het verschil zijn met een ''goede''...?
Kheb niet echt het gevoel dat ik een slechte kan krijgen ofzo...om 1 of ander reden.

Ik heb toch echt de neiging om hem te bestellen. Dat is samen €535,-
En ik weet zeker dat ik hem lekker vind klinken en spelen...
tja

DeiDRagonas
13 maart 2010, 19:55
En ik weet zeker dat ik hem lekker vind klinken en spelen...
tja

:crazyhappy:

:seriousf::seriousf::seriousf:


Jo joh??
Dat weet je nu al? Dat ie goed speelt..?

Ik bedoel t niet lullig hoor.. Ik hoop t echt voor je! Toch ben ik er niet van overtuigd nu dat je in de toekomst kan kijken. Dus ik help je hopen..

Lol..

Sinner1980
13 maart 2010, 20:07
tja tja dilemma..

Stel nou ik een ''slecht'' exemplaar krijg.
Wat zou dan het verschil zijn met een ''goede''...?
Kheb niet echt het gevoel dat ik een slechte kan krijgen ofzo...om 1 of ander reden.

Ik heb toch echt de neiging om hem te bestellen. Dat is samen €535,-
En ik weet zeker dat ik hem lekker vind klinken en spelen...
tja

Voor €535 kun je je ook geen breuk vallen,ik zeg doen:supercool:

GuitarEbb
13 maart 2010, 20:22
Haha ik bedoelde alleen dat , omdat ik hem bij mijn vriend heb bespeeld.:) lol

Anyway ik hoop ook dat het wat word, want ik ga hem bestellen...
Ik moet dus betalen met creditcard.. en dat kan in euros toch...?:)

Michael AE
13 maart 2010, 20:31
Online bestellen is nooit slim. Geen enkele gitaar klinkt/speelt hetzelfde. Je kan qua bespeelbaarheid wel vaak dingen "verbeteren", maar een slecht klinkend exemplaar zal slecht blijven klinken; wat je ook aan de elementen of hardware doet.

In de serieuze winkels heb je personeel dat goede exemplaren uitkiest en gitaren goed afstelt. Je hebt ook de kans terug te gaan als de afstelling je niet bevalt.

Bovendien kun je vaak meerdere exemplaren proberen en de onderlinge verschillen testen. Nogmaals, alle gitaren klinken anders; ook als ze van hetzelfde merkje en type zijn. Zo kunnen verschillende exemplaren onderling enorm verschillen in resonantie en vetheid. De ene gitaar is nu eenmaal van een "beter" stuk hout gemaakt dan de andere. Dit is ook smaakgebonden, want sommige mensen houden van een zware, massieve gitaar, terwijl anderen weer meer van een licht, resonant exemplaar houden, etc.

Ik zou als ik jou was even doorsparen en op zoek gaan naar een gitaar in een degelijke winkel met een goede reputatie en een redelijke voorraad. Zo kun je in de betere gitaarwinkel vaak heel goed advies krijgen, zeker als je nog onervaren bent.

GuitarEbb
16 maart 2010, 13:19
Ok even een update::)

Kben vandaag naar DaCapo geweest en heb gevraagd naar de Classic Player...
Heb hem lekker lang bespeeld en ga hem kopen!!:cheerup: Hij was niet helemaal geweldig afgesteld en daarom ga ik hem waarschijnlijk vrijdag ophalen.:ok: Zodat een gast hem nog even goed afstelt.

Hij was incl. Gigbag 649,- maar ik heb gezegd doe maar zonder en, omdat ik daar wel wat vaker iets koop nu voor 620,-!!:strat:
Toch wel mooi prijsje vind ik.
Ik had hem graag in sunburst gewild maar die hadden ze niet dus toch maar in Sonic Blue. Ik vond het eerst een beetje een kinderachtige babykleur maar valt toch wel mee en hij speelt-klinkt zo lekker dat het me niet echt kan schelen.

Als ik hem eind van de week heb zal ik ook wel even fotos posten:ok:

Michael AE
16 maart 2010, 16:03
Top! :ok:

Gefeliciteerd.

Rooker
16 maart 2010, 16:12
Hoe ga je straks dan over straat met dat ding? Gewoon aan de gitaarband of in een plastic zak?:soinnocent:


Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Ennuh snel fotozzzzzzz

GuitarEbb
16 maart 2010, 17:30
dankjulliewel:)

rooker:

Ik heb thuis nog een goeie gigbag:ok: en het was de korting toch wel waard.

vulvasonic
16 maart 2010, 17:53
Ik vind Sonic Blue i.c.m. een rosewood toets juist de ultieme afwerking voor een strat. Geweldig! :cooler:

JeroenSchaaf
16 maart 2010, 18:15
Mooi man! gefeliciteerd!:cheerup:

Meneer I.
16 maart 2010, 20:11
Gefeliciteerd met de Sonic Blue versie! Ik heb 'm ook en heb er na lang spelen een kleine mod op losgelaten. In de middenstand staat nu de brug en nek parallel (Tele) en in de 'brug' stand staan nu de brug en middel in serie (humbucker). Het is nu mijn main axe geworden en mijn USA tele met nocasters is backup geworden.

Ik vind de 12" radius zo verschikkelijk lekker spelen en daarbij ontstemt de gitaar nagenoeg niet en klinken de pups geweldig, voor mij dan met name in de neck en tussenstandjes, dat ik overweeg om nog een Classic Player strat erbij te nemen. Dan wel de 3 tone burst versie, of misschien toch eens de 50's proberen?

vulvasonic
16 maart 2010, 20:15
Kom dan ook meteen met een foto, lul! ;)