PDA

View Full Version : Wie wat bewaard....



jutter
11 maart 2010, 15:57
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/squier%20classic%20vibe/DSC01297.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/squier%20classic%20vibe/DSC01295-1.jpg

jutter
11 maart 2010, 16:01
Half jaar geleden zo'n Classic Vibe gekocht, vond hem gewoon lekker spelen.
Maar ik vond die gele plastic dingen niet mooi. Gisteren maar eens mijn rotzooibak op de kop gezet. Alle gele plastic knopjes en elementkapjes kon ik mooi vervangen. Ook gelijk maar een Dimarzio erin gezet. Ziet er een stuk beter uit!

humbucker
11 maart 2010, 16:08
Nice,

heeft veel weg van een hotrod AVRI '57 zo :)

jutter
11 maart 2010, 16:11
Nice,

heeft veel weg van een hotrod AVRI '57 zo :)

Die komt er ook aan, als het goed is wordt die vandaag verstuurd!

jutter
11 maart 2010, 16:14
Eigenlijk moet er nog een andere slagplaat op want deze vind ik niet mooi met die afgeschuinde randen.

humbucker
11 maart 2010, 16:14
Ook in Sunburst?

jutter
11 maart 2010, 16:15
Nee, traditioneel Fenderzwart!

Sinner1980
11 maart 2010, 19:12
Meteen een mooie backup;)
Hopen dat die andere snel komt:strat:

jutter
11 maart 2010, 19:20
Tja, ze zouden hem vandaag versturen maar ik heb nog geen trackcode van ze ontvangen...

jerome
11 maart 2010, 19:55
Mooi Stratje!
Is dat een DiMarzio Fast Track 2?

jutter
11 maart 2010, 20:20
Mooi Stratje!
Is dat een DiMarzio Fast Track 2?

Nee, het is de Tone Zone S, ook wel de DP189 genoemd. Fantastich elementje omdat dit één van de weinige elementen in singlecoil uitvoering is die het echte humbuckersoundje echt goed benaderd!

vulvasonic
11 maart 2010, 20:30
Nee, het is de Tone Zone S, ook wel de DP189 genoemd. Fantastich elementje omdat dit één van de weinige elementen in singlecoil uitvoering is die het echte humbuckersoundje echt goed benaderd!

Daarmee beantwoord je een vraag die al maanden op mijn lippen lag. Ik wil er namelijk ook eentje voor mijn 82'er strat met maple neck. :)

jutter
11 maart 2010, 21:06
Daarmee beantwoord je een vraag die al maanden op mijn lippen lag. Ik wil er namelijk ook eentje voor mijn 82'er strat met maple neck. :)

Hey Vulva,

Check ff de DiMarzio site, daar staat veel info op betreffende dit element. Ik was er ook al jaren(echt waar!) naar op zoek. Ik ben een behoorlijke pietlut met pickups betreft maar dit element maakt zijn belofte waar!

vulvasonic
11 maart 2010, 22:39
Hey Vulva,

Check ff de DiMarzio site, daar staat veel info op betreffende dit element. Ik was er ook al jaren(echt waar!) naar op zoek. Ik ben een behoorlijke pietlut met pickups betreft maar dit element maakt zijn belofte waar!

Had ik al gedaan. Ik heb twee teles en een strat voorzien van een Seymour Duncan Little '59, waar ik zeer over te spreken ben. De 82'er strat (hard tail uitvoering) waar ik over schreef heeft van nature echter een veel fellere en bijtender sound dan die andere. Ik zocht dus een SC sized humbucker met meer mids, meer laag en minder hoog. De DiMarzio ToneZone S was feitelijk de enige die dit op papier in ieder geval scheen te hebben. Ik heb 'm echter alleen kunnen beoordelen op basis van dat ene sampletje op de site van DiMarzio, dus vandaar dat ik het prettig vind om van jou te vernemen dat het geluid jou in ieder geval aanspreekt. :)

jutter
11 maart 2010, 23:07
Had ik al gedaan. Ik heb twee teles en een strat voorzien van een Seymour Duncan Little '59, waar ik zeer over te spreken ben. De 82'er strat (hard tail uitvoering) waar ik over schreef heeft van nature echter een veel fellere en bijtender sound dan die andere. Ik zocht dus een SC sized humbucker met meer mids, meer laag en minder hoog. De DiMarzio ToneZone S was feitelijk de enige die dit op papier in ieder geval scheen te hebben. Ik heb 'm echter alleen kunnen beoordelen op basis van dat ene sampletje op de site van DiMarzio, dus vandaar dat ik het prettig vind om van jou te vernemen dat het geluid jou in ieder geval aanspreekt. :)

De Little '59 heb ik ook ooit eens in een strat van me gehad. Goed element maar is totaal anders dan de Tone Zone S. De Tone Zone S heeft heel duidelijk een humbucker sound;minder hoog, meer bas en mids. En is beslist niet modderig, juist lekker strak. Hij doet het erg lekker in mijn strat. Ik heb inmiddels de Fender Hot Rod 57 stratocaster besteld waar hij ook in zit. Lees die revieuws ook maar!

vulvasonic
12 maart 2010, 00:16
De Little '59 heb ik ook ooit eens in een strat van me gehad. Goed element maar is totaal anders dan de Tone Zone S. De Tone Zone S heeft heel duidelijk een humbucker sound;minder hoog, meer bas en mids. En is beslist niet modderig, juist lekker strak. Hij doet het erg lekker in mijn strat. Ik heb inmiddels de Fender Hot Rod 57 stratocaster besteld waar hij ook in zit. Lees die revieuws ook maar!

Mooi, dan heb ik dus goed 'gegokt'. Nu nog iemand vinden die me €83,- geeft. :D

rufus
12 maart 2010, 00:53
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/squier%20classic%20vibe/DSC01297.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/squier%20classic%20vibe/DSC01295-1.jpg

Ik heb exact dezelfde, ook met die tone zone s.
Idd. pittig elementje.

vulvasonic
12 maart 2010, 01:19
Bij mij moet ie hier in (crème uitvoering). En ik heb hier ook nog ergens een tortoise slagplaatje liggen. Samen met de hard tail en het setje .011/.054, moet het een monster van een gitaar opleveren. :D

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/54b2aeb5.jpg

jutter
12 maart 2010, 09:10
Die kan wel eens héél vet gaan klinken! Ben benieuwd, hou me op de hoogte!

RS-Rik
12 maart 2010, 09:25
Wat vinden jullie van de Seymour Duncan Hot/ Coolrails en Jeff Beck Junior SC sized HB's?


Zelf heb ik een Ash '70s strat met een Hotrails in de brug en een JbJr in de nek. Vooral de Hotrails bevalt me echt heel goed, de JbJr voldoet, maar is geen extreem super megagoed element naar mijn mening. (de Hotrails vind k echt super)
Wat zijn de verschillen tussen jou Dimarzio en mijn SD?

jutter
12 maart 2010, 09:36
Wat vinden jullie van de Seymour Duncan Hot/ Coolrails en Jeff Beck Junior SC sized HB's?


Zelf heb ik een Ash '70s strat met een Hotrails in de brug en een JbJr in de nek. Vooral de Hotrails bevalt me echt heel goed, de JbJr voldoet, maar is geen extreem super megagoed element naar mijn mening. (de Hotrails vind k echt super)
Wat zijn de verschillen tussen jou Dimarzio en mijn SD?

Met de JB heb ik geen ervaring mee. Ik heb weleens eens van een collega- gitarist een strat in handen gehad die de JB erin had. Was niet onder de indruk. De hotrail heb ik zelf ook gehad. Het is een heel ander soort element dan de ToneZone. De HotRail behoud meer het felle van een strat terwijl de ToneZone duidelijk als een humbucker klinkt. Als je meer rock en blues speelt moet je de ToneZone nemen. Het is maar net wat voor genre je speelt...

jutter
17 maart 2010, 17:29
Gisteravond heb ik hem meegenomen naar de band. Gewoon om te kijken hoe hij zich staande houdt in het geweld. Op hoog volume blijft hij lekker vet en strak. De andere gitarist van onze band heeft een Gibson Les Paul en zo kon ik eens lekker vergelijken. Als ik zeg dat ik die van mij, met dank aan de Tone Zone S, lekkerder vind klinken komt dat chauvinistisch over. Helaas denk ik er wel zo over en de andere gitarist vond dat ook. Het is dus heel goed mogelijk om een Gibsonscheur uit een Fender te halen! Ik blij!

vulvasonic
17 maart 2010, 18:45
Wat vinden jullie van de Seymour Duncan Hot/ Coolrails en Jeff Beck Junior SC sized HB's?


Zelf heb ik een Ash '70s strat met een Hotrails in de brug en een JbJr in de nek. Vooral de Hotrails bevalt me echt heel goed, de JbJr voldoet, maar is geen extreem super megagoed element naar mijn mening. (de Hotrails vind k echt super)
Wat zijn de verschillen tussen jou Dimarzio en mijn SD?

Ik vind de kleine JB heel muzikaal. De little '59 is iets neutraler, maar bevalt mij zeer. Beide elementen komen iets te kort in het laag om een 1 op 1 vergelijking met een full sized humbucker te doorstaan. Dat is echter niet per definitie slecht. Door op de versterker iets meer bas toe te voegen weet ik een geluid neer te zetten dat zich makkelijker laat kleuren dan wanneer ik op een Gibson speel.

Vanwege de akoustische eigenschappen van 1 van mijn strats, die dus veel scherper en feller klinkt dan de andere, ging ik op zoek naar een element dat meer laag had. De DiMarzio ToneZone S lijkt het element te zijn dat ik nodig heb :) (dat hoop ik verdomme dan...).

jutter
17 maart 2010, 19:00
. De DiMarzio ToneZone S lijkt het element te zijn dat ik nodig heb :) (dat hoop ik verdomme dan...).

Don't worry, I'm happy!
Maar heb je er al één besteld?

vulvasonic
17 maart 2010, 19:29
Don't worry, I'm happy!
Maar heb je er al één besteld?

Ik wacht nog even op een financiële meevaller. Kan nog even duren helaas... :)

jutter
17 maart 2010, 19:34
Ik wacht nog even op een financiële meevaller. Kan nog even duren helaas... :)

Maar het loont de moeite!;)

jutter
22 maart 2010, 19:18
Eigenlijk moet er nog een andere slagplaat op want deze vind ik niet mooi met die afgeschuinde randen.

Vandaag mijn 1-ply zwarte slagplaat binnen gekregen. Ik had mooi even de tijd op hem erop te zetten. Ik vind het een hele verbetering. Wat vinden jullie?

Voor:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/squier%20classic%20vibe/DSC01297-1.jpg

En na:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/squier%20classic%20vibe/DSC01335.jpg

Chocola
22 maart 2010, 19:27
Jammer dat hij 1-ply is en niet een wit lijntje heeft :(.

edit:
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/5c2c1ce87a743e4e713a70e11b3b59db.jpg

Als je dan al sunburst hebt (waar ik zelf niet zo dol op ben) dan vind ik het zo nog in ieder geval mooier :D. Al nog een leuke gitaar enzo, maar of het een verbetering is... I do not know. Het gaat er gelukkig om wat JIJ mooi vind ;).

Zonder dat randje vind ik het plastic gehalte zo hoog worden, het Intertoys idee komt dan in mij op. Maaaaar trek je maar niets aan van mij :D. Ik heb zelf ook een strat (ooit olympic white, nu helemaal geel) met witte slagplaat zonder streepje, en het eerste wat ik ga doen is die slagplaat omwisselen ^^. Ik denk voor een tortoise, lijkt me wel mooi, crème met tortoise.

jutter
22 maart 2010, 19:31
Jammer dat hij 1-ply is en niet een wit lijntje heeft :(.

edit:
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/5c2c1ce87a743e4e713a70e11b3b59db.jpg

Als je dan al sunburst hebt (wat ik fugly vind, maarja) dan vind ik het zo nog in ieder geval mooier :D. Al nog een leuke gitaar enzo, maar of het een verbetering is... I do not know. Het gaat er gelukkig om wat JIJ mooi vind ;).

Een 3-ply hoort niet op een 50'er strat.....:sssh:

Chocola
22 maart 2010, 19:40
Een 3-ply hoort niet op een 50'er strat.....:sssh:

Boeit mij niet of iets vintage-correct is XD. Zolang het er maar vet uit ziet ^^. Ik zou zonder moeite lockingtuners op een 50'er proppen als ik daardoor meer gitaarplezier heb.