PDA

View Full Version : Niet tevreden over mix



Thiez
11 maart 2010, 13:55
We hebben tijd geleden 2 nummertjes opgenomen met de band. Alle instrumenten los ingespeeld en nu ben ik een tijd bezig geweest het allemaal samen te mixen. Het is de eerste mix die ik maak en ik ben geen geluidstechnicus ofzo dus vind het niet slecht maar ik vind dat het beter moet kunnen.

De mix:
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=953027 => danielle compleet

De stem ligt er los op en krijg hem niet in de mix. En gewoon de hele mix blijft zo amateur klinken. Casettedeck kwaliteit zeg maar...

Alle tips zijn welkom hoe ik het resultaat kan verbeteren.

Terminus
11 maart 2010, 14:39
Error loading songfile, helaas.

Ik weet niet of het aan jou licht, maar zou je hem ergens anders kunnen uploaden?

Thiez
11 maart 2010, 15:38
Heb hem er even opnieuw op gezet. nu laad hij hem wel als het goed is.
Zat net nog eens even terug te luisteren en de timing klopt gewoon niet lekker op elkaar van de gitaren onderling en de bass...

HaroldA
11 maart 2010, 15:41
Heb hem er even opnieuw op gezet. nu laad hij hem wel als het goed is.
Zat net nog eens even terug te luisteren en de timing klopt gewoon niet lekker op elkaar van de gitaren onderling en de bass...

Inderdaad, de timing van alle instrumenten rammelt een beetje. In afwachting van de nieuwe upload heb ik ook de losse drum mixdown geluisterd en daar viel het me ook al op dat het niet echt strak was...

Zang is ook niet altijd even zuiver, net als wat gitaar/bas stukjes...

Qua mix: alles klinkt een beetje hol alsof er geen mids meer zijn...

5150II
11 maart 2010, 17:16
Om te beginnen, de gitaarsound is hartstikke lekker.
Het probleem is alleen dat de bas echt niet lekker zit qua timing en de zang niet helemaal goed is.
Als je wilt dat het meer samengedrukt/als één klinkt kan je met compressie en evt. reverb op de master spelen.

Thiez
11 maart 2010, 17:35