PDA

View Full Version : Nieuw: Randy-Joshua



RandyJC
11 maart 2010, 10:03
Dag Mensen,

Hier een kersverse eigenaar van een nieuwe gitaar.
Ik kan totaal nog niet spelen, maar ik begin 8 April met lessen bij Gitaarinstituut L’escola in Zwolle.

Ik krijg daar een soort van kennismaking met je gitaar, stukje history, noten lezen etc.
Heb er enorm veel zin in!!

Ik had vroeger al een gitaar gekocht dat was volgens mij een Martinez nog wat voor ongeveer 100 euro. Veel mee geprobeerd mee te pingelen, maar het lukte me niet echt. Ik werd erg gedemotiveerd omdat ik ook niet kon stemmen.

Dus ik bedacht me, laat ik maar gewoon lessen nemen ipv zelf iets te leren.
Maar ik ging in dat jaar (2002) eerst op vakantie naar Indonesie voor 1 maand. Dus een vriend van mij wou me gitaar lenen om zelf te oefenen.

Prachtig mooie vakantie gehad.. kom ik terug bleek dat die vriend van mij een grote brand te hebben gehad waaronder ook mijn gitaar was weggefikt erg sneu allemaal voor hem :(

Er zijn nu wat jaren overheen gegaan, en ik wil het nog steeds.
Ik had er met iemand overgesproken dat het me zo leuk leek omdat ik haar verjaardag ook iemand zag spelen en dat ik dan altijd zo kippenvel krijg en zo jaloers ben dat iemand zo geweldig mooi kan spelen op een instrument.
Paar dagen later smst ze mij dat er in de krant dus een basiscursus is voor volwassenen (zie verhaal boven. volledig: http://www.l-escola.com/onderwijs/por-el-mundo-de-la-guitarra)

Ik ging er gelijk werk van maken, ingeschreven en gitaar gekocht.
Ik ben nu dus trotse eigenaar van een Hudson HD-1n Dreadnought gekocht bij Big One in Zwolle. met een mooi stem vorkje erbij.

Gisteren zelf gestemd en het liedje lang ze leven met veel moeite en fouten gespeeld ;) maar het was leuk!

Maar goed bij deze een beetje een kleine intro van mezelf en mijn kennismaking.

Hudson HD-1n Dreadnought (http://www.rockpalace.com/product/Hudson-HD1)
http://img188.imageshack.us/img188/5415/hudsonhd1.jpg

Bowiex
11 maart 2010, 15:28
Hey R-J,

Met een stem computertje is het stemmen gelukkig zo gepiept.
Het is wel mooi om op het gehoor te kunnen stemmen maar als dit ten koste gaat van de zin om te spelen lijkt het mij zeker de moeite om er 1 te kopen.

Veel succes in ieder geval!

lindstrom
11 maart 2010, 15:35
welkom hier! :ok:

speulmenneke
12 maart 2010, 10:29
Hallo Randy,

Welkom en succes met lessen!!

RandyJC
12 maart 2010, 10:38
Dank mensen :)

heb gisteren toch maar een gitaar stemmer gekocht om mezelf te corrigeren en om me erop te betrappen als ik hem niet goed gestemd hebt!

Handig hulpmiddel!

Ik raak een beetje de wegkwijt op gebied van Tabs en dergelijke.
Dus ik heb voor mezelf besloten om daar mee op te houden totdat ik les krijg.
En dat ik alleen maar me vingers ga trainen door gewoon op de fret 1 2 3 4 me vingers te gebruiken..

Vind het al lastig genoeg om me pink te plaatsen als ik de rest van me vingers nog op de fret heb zitten ;)

tevens probeer ik ook de barree( volgens mij zeg ik het fout ) te oefenen om genoeg eelt te kweken ;)

Brewskie
12 maart 2010, 11:04
Dank mensen :)
tevens probeer ik ook de barree( volgens mij zeg ik het fout ) te oefenen om genoeg eelt te kweken ;)

Oefenen met 'barree' is met name goed om kracht in de hand te ontwikkelen. Want je moet immers met 1 vinger alle snaren tegelijk indrukken. Succes en welkom!

Bowiex
12 maart 2010, 13:07
Wat je zou kunnen doen is kijken op Youtube of je daar je favo nummers kunt vinden en deze na spelen. Als je zoekt zet je achter de artiest en titel "chords" neer.

Op zichzelf is tabletuur niet heel moeilijk te lezen. (al kan ik het nog niet spelend lezen). Je kijkt in pricipe gewoon naar de gitaarhals. Let wel op: De dikke E snaar staat onderaan.

Je zou ook eens kunnen kijken op deze site: een aantal hele simpele beginnerslessen waar je een beetje kijk krijgt op de toonladders. Er staan ook wat oefeningetjes tussen. http://www.joice.dds.nl/indned1.htm

Succes ermee.

RandyJC
8 april 2010, 10:08
Jaa vanavond is het zover!! me aller eerste gitaarles!! ben er best wel zenuwachtig over haha.. gelukkig zijn alle cursisten nieuw! :D

:noob:

iFender
8 april 2010, 10:19
Succes, en blijf doorzetten ;)

RandyJC
8 april 2010, 10:43
Dat is wel mijn intentie ja..

Ik zal mijn ogen en vingers nog wel uitkijken vanavond.. zit ook veel theorie bij zoals geschiedenis enzo en het noten leren lezen.

Maar we gaan het zien :)

Thnx

budje
8 april 2010, 10:51
we herinneren ons allemaal onze eerse keer :lovelove:


hahahaha veel plezier met lessen en oefenen!

Ukeloeder
8 april 2010, 11:53
Heel veel plezier vanavond Randy! Lekker enthousiast ben je in elk geval, da's het halve werk, zeg maar.

Duhsjaak
8 april 2010, 13:16
Hi nieuwe vriend en welkom
Geschiedenis lijkt mij alleen van belang als je en tweede hands gitaar hebt gekocht.
Lekker aan de slag met je lessen. En niet de moed opgeven als dat ruk is. De beste toneelspelers zijn van de toneelacademie afgeflikkerd, dus ook NA je lessen lekker doorgaan.
Groet, Gus a.k.a. Duhsjaak (zijn we niet allemaal Duhsjaak???)

RandyJC
12 april 2010, 10:24
Dank Dank allen! voor de leuke reacties allemaal!!

Nou donderdag is mijn eerste les geweest!
En wat was dat interessant! heb een hoop geleerd over de gitaar zelf en dat er ZOVEEL soorten zijn!

Maar het was ook ontzettend onwennig allemaal, op gegeven moment moesten we een oefening doen, waarbij je met 'i' en 'm' op moest vallen op de volgende snaar ipv met je duim een enkele snaar slaan.

toen wij die oefening deden met een bepaald ritme die we moesten aanhouden, kregen we steeds meer gewenning eraan dat het wat beter aanvoelde op alle snaren. Toen we dit ook deden ging hij ondertussen een liedje spelen op zijn gitaar en toen merkte je dat we als een geheel groep op dezelfde lijn kwamen en dat het muziek wat hij speelde mooi viel met ons gepingel ;)

Bij onze introductie pakte we onze gitaar ook, en de andere cursisten die hadden een heel ander soort gitaar dan dat ik had.

Ik heb dus een Dreadnought en hun een classic. ik heb ook een dunnere hals maar wel een grotere klankenkast.

Een dergelijk verschil tussen mijn gitaar en van hun weet ik nog niet maarjah.

maar goed donderdag weer! heb er nu alweer zin aan!

:noob:

RandyJC
16 april 2010, 08:58
Oke Les #2 is ook geweest..

Ik had echt beter moeten oefenen, ik merkte het wel dat toen ik gisteren mijn les had, dat de rest goed geoefend had. Ik kon nog steeds niet fatsoenlijk de snaren meteen vinden op zijn plek en ik zat meer te worstelen met me vingers op me linkerhand om de juiste positie te vinden. De anderen ging het beter af ;)

Nieuwe les voor deze week! GENOEG oefenen!

Ik had van de school een kussentje gekregen waar je je gitaar op kon leggen ik vond dat zo niet lekker liggen dat ik elke keer automatische met me linkervoet op me tenen ging leunen. Uiteindelijk mocht dit niet en merkte hij ook dat ik ook iets te kleine benen had ;) Met vervolg dat hij een soort van trapje had waar ik me linkervoet mooi op kon laten rusten.

We waren gisteren weer een stuk verder gegaan wat betreft de historie en het stem element. En waarom het beter is om met het gehoor te stemmen en stemvorkje dan met een elektrische stem apparaat.
Ik vond het allemaal wel logisch en ik ben ook bereid om dit zo op te pakken, met de verwachting dat het wel 3 jaar kan duren voordat mijn gehoor zo goed is dat ik hem goed kan stemmen.

We hebben als opdracht gekregen op met je linkerhand de juiste vingers te plaatsen op de snaren en dan zo een heel simpel liedje te spelen.

Tevens moesten we proberen iets te improviseren met het geen dat we vandaag hebben geoefend met 0 1 op snaar 1 en 0 2 snaar 2 tot aan snaar 3. Dus ik ben benieuwd!

Olorin
16 april 2010, 09:05
Niet opgeven iig. Alle begin is moeilijk en dat geldt zeker voor gitaar spelen.

En tja.... oefenen, oefenen, oefenen, oefenen..... need I say more :punk:

RandyJC
16 april 2010, 09:26
Niet opgeven iig. Alle begin is moeilijk en dat geldt zeker voor gitaar spelen.

En tja.... oefenen, oefenen, oefenen, oefenen..... need I say more :punk:

Dank Dank! ik ga iig beter oefenen ja :)

superken_nl
28 april 2010, 12:36
Welkom!

Cheers :rockon: