PDA

View Full Version : Weer een OLP weesje gered



Franc
11 maart 2010, 09:43
Gisteren opgehaald, gloedjenieuw, het beschermplastic zit nog op de afdekplaatjes achterop:

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/OLPMM1F_1.jpg

Geen vreselijk spannend uiterlijk, maar wat spelen deze gitaartjes toch fijn!

Het idee van deze is om de holte achter de 'floyd' te laten opvullen zodat hij alleen nog omhoog kan en hem dan goldtop te laten maken.

Dit is ongeveer waar ik naar toe zou willen:

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/Gold20top20MM20EVH20-20crop.jpg

Kost alleen meer centen om te laten doen dan dat de gitaar me gekost heeft :seriousf:

Olorin
11 maart 2010, 09:50
Heel mooie gitaar, gefeliciteerd

mag ik vragen welke PU's dit zijn en hoe ze klinken?

almarvk
11 maart 2010, 09:53
Wat een gave uitvoering! Lekker simpel, bijna kaal zelfs.

Maak er aub geen goldtop van, ik vind dit juist een mooie uitvoering. En ik weet nog goed wat je van die andere 'goldtop' is geworden ;)

Franc
11 maart 2010, 09:59
Wat een gave uitvoering! Lekker simpel, bijna kaal zelfs.

Maak er aub geen goldtop van, ik vind dit juist een mooie uitvoering. En ik weet nog goed wat je van die andere 'goldtop' is geworden ;)

Hahaha, ja dat was wat ;) maar dit zou ik laten doen, waarschijnlijk bij Sander de Gier. Die heeft iets meer verstand van gitaren dan ik.

Ik weet het ook nog niet zeker, maar de kleur is me wat te flets zo en ik zou graag die ruimte achter/onder de floyd opgevuld hebben.
Ik heb altijd mijn andere MM1F nog ;)

Franc
11 maart 2010, 10:49
Heel mooie gitaar, gefeliciteerd

mag ik vragen welke PU's dit zijn en hoe ze klinken?

Ik heb nog geen idee. Ze zullen van Chinese makelijk zijn denk ik.
Ik zal ze eens vergelijken met mijn andere OLPs, ik heb hem nog niet ingeplugd.

marter544
11 maart 2010, 14:08
Mooi apparaat! Die dingen kosten nu ook geen hol meer he... Hoe zijn de floyds van die gitaren?

Terminus
11 maart 2010, 14:35
Je hoeft tremolo recess niet dicht te maken om hem naar dive-only te converteren, dat kan geloof ik gewoon met een blokje hout in de tremoloholte. Maar op een goldtop staat het misschien mooier dicht te maken.

Franc
11 maart 2010, 15:17
De nep-Floyd is helemaal zo gek niet. Blijft goed op stemming na flinke dives.

Ik wil hem ook graag voor het zicht mooi dicht hebben. Het helpt ook wel wat voor de sustain als het blok echt op de body ligt en niet alleen aan 2 'boutjes' hangt :)

Familiefoto:

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/OLPMM1F_3.jpg

YannickH
11 maart 2010, 19:24
[waaaw wat is die mooi!!!!droom!!

Franc
11 maart 2010, 19:32
Heel mooie gitaar, gefeliciteerd

mag ik vragen welke PU's dit zijn en hoe ze klinken?

Op de Wolfgang registry site vind ik dit:
"Pickups: these are OLP pickups that we made closely following the specs provided by EBMM."

Riky
11 maart 2010, 19:38
Dat fletse gaat er wel af als hij wat uurtje zo'n heeft gezien. Ik zou hem zeker zo laat. Mooi hout dat moet je niet dicht lakken.

Hele mooie gitaar zo.

robert-gitarist
11 maart 2010, 19:43
Prachtige plank joh! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Kun je wat vertellen over de kwaliteit van de tremelo? Stemvastheid etc.
Ik heb die OLP planken altijd al mooi gevonden.

marter544
12 maart 2010, 12:19
Ik heb er nu één op het oog, maar dan zonder Floyd (vintage trem). Hij vraagt er 150,- voor, is dat een redelijke prijs of is dat teveel? Ik heb zelf niet echt een idee van wat ze waard zijn..

Noid
12 maart 2010, 14:42
Ik heb er nu één op het oog, maar dan zonder Floyd (vintage trem). Hij vraagt er 150,- voor, is dat een redelijke prijs of is dat teveel? Ik heb zelf niet echt een idee van wat ze waard zijn..
Redelijk gangbare prijs, kan vaak nog net iets lager (125,-) maar is ook afhankelijk v/d staat. Wel is de FR uitvoering echt een duurdere uitvoering.

Noid
12 maart 2010, 14:53
@ Franc: gefeliciteerd, mooie gitaar. Hoe bevalt de hals je (persoonlijk vind ik ze wat aan de smalle kant).