PDA

View Full Version : Nieuwe Gear!



}{Metalmaster}{
10 maart 2010, 23:28
Ey mensen,

Ik was alle problemen zat met mn gear dus heb wat nieuws erbij ^^:

Er komt een MXR M-135 Smart Gate, MXR MC-402 Boost/Overdrive, MXR MC-404 Wah.
Daarnaast ook nog de Showmaster 48 case erbij besteld.

Showmaster 48 case:
http://images.prolighting.de/imagesshop/medium/d7402_g.jpg

MXR M-135 Smart/Noise Gate:
http://www.magdonmusic.com/effects/images/product/lg/mxr_m135a.jpg

MXR MC-402 Boost/Overdrive:
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0010584-000_1_images400.jpg

MXR MC-404 Wah:
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/ninevolt/cabinet/mc404.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=Tz3gknlGcFQ

Hopelijk komt mijn bestelling snel binnen =)! Alles is bestelt bij Music Store.de


Groeten,
Wieger

Dirk_Hendrik
11 maart 2010, 07:02
kijk effe ff of je die boost/overdrive bestelling nog kan cancellen.

JeroenSchaaf
11 maart 2010, 07:04
Gefeliciteerd met je nieuwe gear!

Is die zo slecht Dirk? Hoe is die boost dan?

Il_Falco
11 maart 2010, 07:07
@ metalmaster: heb je die overdrive/boost getest?

Ik heb die eens uitgeprobeerd, en het was niet om aan te horen. te scherp, totaal niet transparant; totaal niet wat ik zocht. Hopelijk is het wat jij zoekt :)

Henri H
11 maart 2010, 08:16
Dus.... je was het zat .... en toen ging je spullen bestellen.... echt? :seriousf:

}{Metalmaster}{
11 maart 2010, 08:56
@ metalmaster: heb je die overdrive/boost getest?

Ik heb die eens uitgeprobeerd, en het was niet om aan te horen. te scherp, totaal niet transparant; totaal niet wat ik zocht. Hopelijk is het wat jij zoekt :)

Ey,
Ik heb m niet persoonlijk in een winkel getest, maar wel heel wat youtube filmpjes bekeken, nou zijn youtubefilmpjes natuurlijk niet de beste, maar ik zie wel dat die boost gewoon ook echt een boost geeft. Met mijn band speel ik voornamelijk met veel gain, die boost kan ik dan ook geweldig gebruiken voor een solo lijkt me, om net eventjes wat harder te zijn als normaal, zodat een solo er mooi uitknalt. Ik heb dan de boost/overdrive genomen aangezien tja, het scheelde zon 30,-, een overdrive, wie weet valt er wat mee te experimenteren. Ik heb wel ideeën om die misschien te gebruiken, maar ik kijk gewoon aan hoe hij klinkt. Het idee is voor mij om voornamelijk die boost te gebruiken met solo's, en de overdrive voor je weet maar nooit. Niet van plan om die in een heel nummer aan te hebben ofzo ;)


Dus.... je was het zat .... en toen ging je spullen bestellen.... echt? :seriousf:

Ja eigenlijk wel :P Met optreden was ik naar mijn idee TE lang bezig met opbouwen, ik had een ruis in mijn geluid, mijn dunlop cry baby 535Q is gestorven, en solo's springen er niet uit. Gelijk allemaal aangepakt dus ^^!


Thanks mensen, ik denk datk heel erg blij met mijn nieuwe spulletjes zal gaan zijn! :)

Groeten,
Wieger

Henri H
11 maart 2010, 09:16
OK, nou, da's ook een manier om gear te kopen, via YouTube e.d.

Meestal gebruik ik het als een leidraad, en ga het daarna ergens proberen te testen.
Ik heb laatst ook een keertje een miskoop gedaan.
Na het bekijken van een aantal filmpjes op YT, en het lezen van dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130811), heb ik een Dirty Little Secret besteld.
Ik kon hem nergens in de buurt testen, vandaar.
Het pedaal deed echter niet echt wat het zou moeten doen voor mij.
Misschien heb je geluk, en bevallen de spulletjes, maar ik zou toch eerst het spul testen, als het mogelijk is.

Wel stoer trouwens, gewoon bestellen die meuk, op de goeie gok. :cooler: ;)

Edit: 'k Zie dat je op Sint Maarten woont, daar hebben ze waarschijnlijk geen winkels waar je het kunt testen, maakt het iets makkelijker te begrijpen. :ok:

Dirk_Hendrik
11 maart 2010, 10:10
Gefeliciteerd met je nieuwe gear!

Is die zo slecht Dirk? Hoe is die boost dan?


De boost is wel OK. De overdrive is een verschrikking.

Mitch
11 maart 2010, 10:57
100% eensch...

the sure thing
11 maart 2010, 11:15
De boost is wel OK. De overdrive is een verschrikking. De MXR boost/overdrive is verreweg het MEEST VRESELIJKE pedaal wat ik ooit gekocht heb. De boost is helemaal OK, maar het overdrive deel is ZO ONTZETTEND LELIJK!!!!!!!!!!

Dit is het enige pedaal waar ik echt spijt van heb gehad. Gelukkig had ik het 2e hands gekocht, dus de financiele schade was niet te groot.

Dirk_Hendrik
11 maart 2010, 12:38
Wat vnl de vraag doet stelllen waarom dat ding dan toch zoveel wordt verkocht? Is dat puur dat CAE gecombineerd met een klakkeloos volgende fanbase?

Les Paul R8
11 maart 2010, 12:46
Wat vnl de vraag doet stelllen waarom dat ding dan toch zoveel wordt verkocht? Is dat puur dat CAE gecombineerd met een klakkeloos volgende fanbase?

Ik denk inderdaad dat de naam CAE hier een boel doet. Ik was in eerste instantie ook erg geïnteresseerd, ook gezien de prijs. Gelukkig had ik niets nodig en heb ik gewacht op de reviews. Overigens vind ik de losse booster nog steeds interessant.

qwertyuiop
11 maart 2010, 22:04
die CAE klinkt heel redelijk over een al overstuurd kanaal hoor. over een clean kanaal is het inderdaad 3xniks...
bij mij gaat-ie over het drive-kanaal van een boogie. soort booster dus, en dat werkt prima. een bonk gain erbij zonder al teveel klankkleuring..

ik durf het bijna niet te zeggen, maarrehh...jullie geloven toch zeker zelf niet dat een ervaren bedrijf zoals CAE zulke slechte pedalen maakt? toegegeven, het pedaal is een beetje kieskeurig, over een clean kanaal klinkt nergens naar, en welke versterker het is zal ook nog wel het een en ander uitmaken, maar als booster over een al overstuurde mesa boogie, prima!

shredneck
12 maart 2010, 01:25
Jammer dat die trotse jongen zijn nieuwe aanschaf gelijk de grond in geboord moet. Wacht eerst maar eens af wat ie er zelf van vind, wellicht werkt het pedaal voor hem perfect zoals de reactie hierboven ook al bevestigd.


Ik ken het pedaal, je kunt er wel gave sounds mee maken, don't worry, gewoon mee aan de slag gaan en je amp ook een beetje laten werken.

Die wah is cool, die wil ik ook nog een keer gaan aanschaffen.

ieme
12 maart 2010, 09:35
die boost overdrive heb ik ook, pedaal klinkt met de ene amp kut en de andere helemaal goed! op een vox klinkt ie goed, op een fender klinkt ie kut! gewoon testen dus!

Il_Falco
12 maart 2010, 11:22
Is die wah true bypass? kan je die qua sound vergelijken met een dunlop? lijkt me interessant..

}{Metalmaster}{
12 maart 2010, 14:42
die CAE klinkt heel redelijk over een al overstuurd kanaal hoor. over een clean kanaal is het inderdaad 3xniks...
bij mij gaat-ie over het drive-kanaal van een boogie. soort booster dus, en dat werkt prima. een bonk gain erbij zonder al teveel klankkleuring..

ik durf het bijna niet te zeggen, maarrehh...jullie geloven toch zeker zelf niet dat een ervaren bedrijf zoals CAE zulke slechte pedalen maakt? toegegeven, het pedaal is een beetje kieskeurig, over een clean kanaal klinkt nergens naar, en welke versterker het is zal ook nog wel het een en ander uitmaken, maar als booster over een al overstuurde mesa boogie, prima!

Uhhu, dat idee had ik dus ook, om het op die manier aan te pakken. Zoals je het zo zegt, ben ik erg benieuwd!



Jammer dat die trotse jongen zijn nieuwe aanschaf gelijk de grond in geboord moet. Wacht eerst maar eens af wat ie er zelf van vind, wellicht werkt het pedaal voor hem perfect zoals de reactie hierboven ook al bevestigd.


Ik ken het pedaal, je kunt er wel gave sounds mee maken, don't worry, gewoon mee aan de slag gaan en je amp ook een beetje laten werken.

Die wah is cool, die wil ik ook nog een keer gaan aanschaffen.

Thanks :) Ik wacht het ook af. Ik ga er mee experimenteren en wie weet heb ik er wel wat aan, ik gebruik over het algemeen veel gain en anders vaak wel een clean met chorus en delay. Met gain ga ik hem dan ook proberen.


die boost overdrive heb ik ook, pedaal klinkt met de ene amp kut en de andere helemaal goed! op een vox klinkt ie goed, op een fender klinkt ie kut! gewoon testen dus!

Ik heb een vox, dus ik ben benieuwd! Ik ben vooral erg benieuwd naar de Wah. De noise gate lijkt me ook erg fijn, door de hoeveelheid gain, zit er altijd een lichte ruis achter, dus ben benieuwd.


Is die wah true bypass? kan je die qua sound vergelijken met een dunlop? lijkt me interessant..

Hij is true bypass. Ik heb geen idee of ik hem kan vergelijken met mijn oude Dunlop Crybaby 535Q, eventjes afwachten, ik verwacht hem morgen of ergens volgende week.

Ik snap jullie reacties wel, als jullie er slechte ervaringen hebben met dat pedaal, wil je natuurlijk iemand anders er van behoeden. Maar ik denk dat het ook een kwestie van versterker, extra effecten en natuurlijk smaak is, en waarvoor je hem gebruikt. Ik ben benieuwd, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik met mijn nieuwe gear erg blij zal zijn!

Groeten,
Wieger