PDA

View Full Version : Snaar gebroken..



Dzware
10 maart 2010, 23:04
ik heb vandaag mijn hoge e-snaar gebroken op mn gitaar. op zich niet zo'n probleem, aangezien ik het de komende 2-3 weken erg druk heb.
wat ik me echter afvraag is of het verstandig is om zo lang te wachten met vervangen ivm minder spanning op de nek ed
tuurlijk is het het best als ik het zo snel mogelijk vervang, maar ik zou willen weten hoe lang ik hiermee kan wachten

Realeigo
10 maart 2010, 23:05
Ja, iets met torderen van je hals.

Beste is om alle snaren eraf te halen.

wietse
10 maart 2010, 23:10
Ja, iets met torderen van je hals.

Beste is om alle snaren eraf te halen.

bullshit!!!
dan zou ik hier bijna geen gitaren hebben met een niet getordeerde hals, sommigen hebben jaren lang ergens op een zolder gelegen met maar een paar snaren er op, meestal alleen de E, A en D .
dat valt heel erg mee dat torderen, bangpraten daar zijn gitaristen goed in, als alleen de hoge E mist dan gaat die hals echt niet torderen.

geert1976
10 maart 2010, 23:14
bullshit!!!
dan zou ik hier bijna geen gitaren hebben met een niet getordeerde hals, sommigen hebben jaren lang ergens op een zolder gelegen met maar een paar snaren er op, meestal alleen de E, A en D .
dat valt heel erg mee dat torderen, bangpraten daar zijn gitaristen goed in, als alleen de hoge E mist dan gaat die hals echt niet torderen.

Klopt Wietse.

Als die hoge E er een paar weken af ligt kan geen kwaad.
Halzen kunnen heel wat hebben hoor, zoals Wietse zegt heb ik het ook vaak gehad, gitaren die maar 3 snaren over hadden en jaren op zolder hadden gelegen, maar de hals was nog prima.

Maak je niet sappel om die gebroken e snaar:ok:

Realeigo
10 maart 2010, 23:19
Ok, ok, jullie weten het vast beter dan ik.

Chocola
10 maart 2010, 23:26
Ja, iets met torderen van je hals.

Beste is om alle snaren eraf te halen.

Wtf dude -_-. Hoelang speel jij gitaar?

ontopic: niet bang wezen, gewoon lekker zonder e snaar laten staan en over tijdje weer 1 opdoen. Wat je ook kunt doen als de overige snaren aan vervanging toe zijn is dan een geheel nieuw setje erop te doen :). Anders heb je 5 zwarte snaren en 1 mooi glimmende, is ook geen porum natuurlijk :D.

Realeigo
10 maart 2010, 23:34
Wtf dude -_-. Hoelang speel jij gitaar?

Wat heeft dat er mee te maken?

Dzware
10 maart 2010, 23:37
bedankt voor de reacties!;)

ik wacht dan wel to na mn laatste toetsweek met vervangen en ik vervang dan gelijk alles. Dat ik mn snaar heb gebroken komt waarschijnlijk omdat ik al bijna een half jaar geleden mn snaren voor het laatst heb vervangen, dus ze zijn natuurlijk een beetje gaan slijten:roll:

geert1976
10 maart 2010, 23:50
bedankt voor de reacties!;)

ik wacht dan wel to na mn laatste toetsweek met vervangen en ik vervang dan gelijk alles. Dat ik mn snaar heb gebroken komt waarschijnlijk omdat ik al bijna een half jaar geleden mn snaren voor het laatst heb vervangen, dus ze zijn natuurlijk een beetje gaan slijten:roll:

ach een snaar kan altijd wel breken, nieuw of oud.
Na een half jaar kunnen ze wel een beetje op zijn.

MeneerJelle
10 maart 2010, 23:53
bullshit!!!
dan zou ik hier bijna geen gitaren hebben met een niet getordeerde hals, sommigen hebben jaren lang ergens op een zolder gelegen met maar een paar snaren er op, meestal alleen de E, A en D .
dat valt heel erg mee dat torderen, bangpraten daar zijn gitaristen goed in, als alleen de hoge E mist dan gaat die hals echt niet torderen.

Nou nou nou...:makeup:

mesaman
11 maart 2010, 00:49
ik denk dat het universum een beetje uit zn chi raakt als er niet binnen 24 uur de snaar vervange is!en zullen er ongetwijffeld natuur rampen zich voordoen!
maar mischien is er ook totaal niets aan de hand

Dzware
11 maart 2010, 00:54
ik denk dat het universum een beetje uit zn chi raakt als er niet binnen 24 uur de snaar vervange is!en zullen er ongetwijffeld natuur rampen zich voordoen!
maar mischien is er ook totaal niets aan de hand

niet iedereen heeft hier evenveel verstand van en tuurlijk is het geen probleem als ik een paar dagen wacht, maar het gaat hier om 3 weken, niet 3 dagen-.-

FruscianteFan
11 maart 2010, 00:58
Kan geen kwaad, al zou ik persoonlijk meteen de snaar of snaren vervangen. Helpt ook voor een kwartiertje afleiding bij het leren. Vooral het spelen zelf dan, snaren vervangen zelf is niet zo boeiend.

Dzware
11 maart 2010, 01:19
het probleem bij is, dat als ik eenmaal begin, ik minstens een uur door blijf spelen:seriousf:
vandaar dat dit mij beter lijkt;)

macwilliams
11 maart 2010, 06:26
Dan lever je dat uurtje weer in op je internet/game tijd.

Bolder
11 maart 2010, 07:21
Maar dat vind het forum niet leuk!

barno
11 maart 2010, 07:52
twee woorden: Keith Richards ...

McVenco
11 maart 2010, 08:45
niet iedereen heeft hier evenveel verstand van en tuurlijk is het geen probleem als ik een paar dagen wacht, maar het gaat hier om 3 weken, niet 3 dagen-.-

Ik heb laatst een Squier Bullet gekregen waar tien jaar lang maar 5 snaren op hebben gezeten. Dat ding is zo recht als een schietlood dus je kan rustig een paar weekjes wachten met die snaar als je er geen tijd voor hebt. :ok:

lindstrom
11 maart 2010, 08:55
twee woorden: Keith Richards ...

die heeft de lage E er toch af? niet de hoge.

guitarkid
11 maart 2010, 09:24
twee woorden: Keith Richards ...

Barno: brilliant...! :ok:

@TS: 2 minuten om er even een nieuwe snaar op te zetten. Loop je geen enkel risico......

Gr. C.

LaszloVersteeg
11 maart 2010, 13:23
Barno: brilliant...! :ok:

@TS: 2 minuten om er even een nieuwe snaar op te zetten. Loop je geen enkel risico......

Gr. C.

hij vertelde net datie 't er beter vanaf kan laten aangezien hij moet studeren voor z'n toetsweek, en datie anders z'n gitaar oppakt en dan 'n uur gaat spelen.

doe ik ook, als ik 'n toetsweek of 'n groot proefwerk heb sluit ik m'n gitaren op in 'n kast in 'n andere kamer of als ik weet dat ik 'n tijdje niet gitaar kan spelen haal ik alle snaren er vanaf, that way kán ik er niet op spelen en ik ben te lui om nieuwe snaren erop te zetten.

guitarkid
11 maart 2010, 15:19
hij vertelde net datie 't er beter vanaf kan laten aangezien hij moet studeren voor z'n toetsweek, en datie anders z'n gitaar oppakt en dan 'n uur gaat spelen.


Kom op, zeg. Beetje zelfbeheersing.....


Dan lever je dat uurtje weer in op je internet/game tijd.

Kijk, dat zijn de betere reacties van echte papa's!!! :)
Waar ken ik dat toch van..... ??????

Gr. C.

FruscianteFan
11 maart 2010, 17:19
hij vertelde net datie 't er beter vanaf kan laten aangezien hij moet studeren voor z'n toetsweek, en datie anders z'n gitaar oppakt en dan 'n uur gaat spelen.

doe ik ook, als ik 'n toetsweek of 'n groot proefwerk heb sluit ik m'n gitaren op in 'n kast in 'n andere kamer of als ik weet dat ik 'n tijdje niet gitaar kan spelen haal ik alle snaren er vanaf, that way kán ik er niet op spelen en ik ben te lui om nieuwe snaren erop te zetten.
Mijn ervaring is dat ik persoonlijk véél beter kan leren als ik af en toe een pauze nemen, en die pauze gebruik om eventjes wat gitaar te spelen. Dan is er inderdaad zelfbeheersing nodig om niet meteen een uur te spelen, maar da's beter dan helemaal niet spelen.

morty
12 maart 2010, 17:52
ik heb hier een gitaar staan waarop maar 4 snaren zitten. ik heb hier al 3 jaar niet meer snaren op zitten omdat ik die snaren tijdens bepaalde nummers niet nodig heb en dan hoef ik ze niet te muten en kan ik gewoon rammen :P en nooit problemen.

zo ziet de indeling eruit: Rood is afwezig!!

E A D G B E


zoals je ziet de hoge e is niet aanwezig!