PDA

View Full Version : Welke effecten worden hier gebruikt?



YB
10 maart 2010, 22:41
Hee Mensen,
deze man gebruikt een effect over zijn kalimba en ik zou graag willen weten welke dat precies is. Het gaat om het stukje van 0.40-0.57
http://www.youtube.com/watch?v=vwi0JaJmVTI

Mitch
10 maart 2010, 22:46
Ik weet niet precies wat er in de huidige Digitech RP-serie voor ellende zit, maar dit zouden ze auto-wah kunnen noemen of een phaser met de depth voluit of zo. Hoe dan ook is het geluid vrij scherp, op het krakerige af en dat is wel vrij kenmerkend voor een 'lower class' digitale multi-effect. Dat kan zijn charmes hebben voor freaky sounds, zoals in dit voorbeeld.

Terminus
11 maart 2010, 14:49
Ik weet niet precies wat er in de huidige Digitech RP-serie voor ellende zit, maar dit zouden ze auto-wah kunnen noemen of een phaser met de depth voluit of zo. Hoe dan ook is het geluid vrij scherp, op het krakerige af en dat is wel vrij kenmerkend voor een 'lower class' digitale multi-effect. Dat kan zijn charmes hebben voor freaky sounds, zoals in dit voorbeeld.

Ik sluit me hier bij aan. Volgens mij zit er ook nog wat delay op. Ik denk zelf dat het een phaser is omdat hij vrij regelmatig verandert, maar het is wel een vrij aparte phaser omdat hij niet constant met dezelfde snelheid 'phased', als je begrijpt wat ik bedoel. (Technisch: volgens mij is de lfo die de phaser aanstuurt niet helemaal een sinusgolf)

movo.
11 maart 2010, 15:04
..verkeerde..