PDA

View Full Version : Snoerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrr



Flipkoos
10 maart 2010, 21:03
Wellicht is deze vraag wel eens eerder gesteld. Maar ik was 'm in akoestisch nog niet tegengekomen...
Ik gebruik verschillende systemen om mijn ak. gitaren te versterken: Headway he2/g.feq, Fishman Ellipse Matrix Blend en Ovation Thinline. Ik heb 2 ak. versterkers: Ashdown Acoustic Radiator & Marshall AS 100D.
Ik wil de combi wel eens echt goed horen.

Dus:

- Wat is nu hét snoer om te gebruiken van je el.ak.gitaar naar je ak. versterker?
- Is een duurder snoer écht een verbetering in sound?
- Wat is de maximale lengte om geen 'sound' te verliezen?
- Zijn de "goede" kabels ook duurzamer (als in: is niet alleen de sound, maar ook de levensduur beter?)

Grtz, Peter

Eko
11 maart 2010, 17:10
Ik heb bij de aanschaf van m`n ColeClark en de AER ook direct een goede kabel laten maken door de winkelier. Goede Neutrikjacks met een goede kabel. Kostte wel wat maar het geluid is waanzinnig goed. Thuis ook wel eens een goedkope kabel als vergelijk er tussen gedaan. Drama , je bent gelijk een stuk tophoog kwijt. Het lijkt wel een filter.
De gitaar plus kabel zijn inmiddels al 5+ jaren oud. Maar voldoen nog steeds zeer goed. De moeite waard dus.

Laser
11 maart 2010, 20:58
Mja, mijn antwoord zal je niet verder helpen vrees ik:
toen Guitargear (www.guitargear.be) nog kabels maakte heb ik er een paar besteld. 6 meter en 3 meter.
Zelf hoor ik verschil, maar anderen merken het ook spontaan op als ze deze gebruiken, op gelijk elk systeem.

Ze maken ze nu niet meer. :-(

Algemeen denk ik: laat goed materiaal maken op maat, met heel goede kabel. Eenmaal investeren, en je bent voor héél lang gerust. De goede kabel is - behalve goed afgeschermd en goede overdracht van signaal - ook verdraagzamer in gebruik. Ont-kronkelt direct, gaat geen draaiingen vertonen over de tijd.
Maar ook hier: ga er zorgzaam mee om, het is kwaliteitsmateriaal. Goed opbergen, niet op trappen, .. enfin gewoon doen ;-)

Ello
12 maart 2010, 12:37
Ik heb een Monster Cable die erg goed is. Stevig en goede jacks.

Recentelijk heb ik een silent cable (Neutric) gekocht met ook positieve ervaringen.