PDA

View Full Version : Resonator/dobro gitaar uitversterken



hhdacount
10 maart 2010, 19:43
Ik wil mijn Resonator gaan uitversterken om live mee te spelen.

Ik wil geen piezo gebruiken maar een magnetisch element.
Klinkt veel beter (beter in de zin van typisch bluesrock geluid).
Chris Whitley maar ook John Campbell gebruikten daarvoor een Barcus Berry Hi-Tek element die ze plakten op de kast bij de neck.
Deze elementen worden niet meer gemaakt, helaas.
Daarom ben ik op zoek gegaan. En wil via deze weg kijken of er meer mensen zijn die ervaringen hebben op dit gebied.

Lace heeft twee elementen, te weten de Lace Dobro Sensor en de Ultra Slim national resophonic. Heeft iemand hier ervaring mee?

Uit Duitsland komt de Flatbucker een prijzige (235 euro) humbucker voor resonator gitaren en uit Frankrijk via Benedetti een mini humbucker voor resonators. (150 euro)

Ik zou zeggen laat weten wat jullie ervaringen zijn op dit vlak.

slide it in! Henk

barno
12 maart 2010, 21:06
veel rootsmuzikanten gebruiken P90 op resonators. P100 werkt ook heel goed, vooral voor slide.

joseph
14 maart 2010, 11:33
Ik ga voor de DPA-4090 Gitaar mic. Prachtige weergave ..is wel prijzig maar dit heb je voor de rest van je leven. Ik heb het op mijn squareneck en zou het niet meer kunnen missen.
Jos

RB-1
14 maart 2010, 12:05
Ik ga voor de DPA-4090 Gitaar mic. Prachtige weergave ..is wel prijzig maar dit heb je voor de rest van je leven. Ik heb het op mijn squareneck en zou het niet meer kunnen missen.
JosTja, ik zou niet zonder mijn Audix SCX-25 en Neumann KM-84 kunnen...:ok:

Een magnetische pickup laat helemaal niets heel van het geluid zoals ik dat van mijn dobro ken.:(
Kan ik net zo goed meteen een elektrische lapsteel nemen...

rawdata
20 april 2010, 19:27
Henk,
Ga voor de Flatbucker. Naast dat het handgemaakte juweeltjes zijn, hebben deze pickups dat echte bluesrock geluid. Ik denk dat je dat zoekt. Makkelijk en mooi te oversturen.
Ik combineer hem met een DPA4099 voor het akoestische geluid.
Een gouden duo!
Grtjs,
Marc

RyCooder.nl