PDA

View Full Version : 2x solo boost



RedBuell
10 maart 2010, 16:01
Er zijn al redelijk wat boost topics maar mijn vraag is toch weer ff anders.... eigenlijk zou het topic moeten heten 2x solo boost 1x ritme boost.


Ik heb een 5150II top, 1e kanaal is clean en crunch en het tweede kanaal is het lead kanaal, een soort van 2,5 kanaals versterker dus. 1e en 2de kanaal hebben een gescheiden EQ.

Ik wil nu meerdere distortion geluiden eruit krijgen. Een crunch bruikbaar voor rock zoals black crowes en ac/dc, een zwaardere distortion voor bijvoorbeeld paranoid op de Zakk Wylde stijl en een distortion voor het zwaardere metal werk. Alle drie moeten dan ook een schopje in de rug krijgen voor de solo's.

Clean/crunch is goed te doen, gain zo rond 4 geeft een redelijke clean en een lekkere crunch voor AC/DC en Black Crowes. Dit kanaal reageert ook heel erg goed op een Bad Monkey voor de solo's. So far so good, wil ik nu een wat heftiger nummer spelen dan kan ik mijn Bad Monkey dankzij de extra tone knop zo afstellen dat mijn cruch sound wat meer ballen krijgt ipv dat het hij als een solo boost werkt. Voor het zware werk kan ik dan het lead kanaal gebruiken.

Alleen kom ik dan met de solo's niet goed uit, als ik het crunch kanaal heb geboost voor iets heftigere nummers zou ik nog een keer willen boosten voor de solo. Als ik het lead kanaal gebruik voor de metal nummers moet hij ook nog een keer geboost kunnen worden voor de solo alleen reageert hij niet zo duidelijk meer op de Bad Monkey.

Ik zou het lead kanaal zo kunnen af stellen dat hij de solo´s voor het crunch kanaal en het gebooste crunch kanaal doet maar dan mis ik een kanaal voor metal. Ik zou een 2e Bad Monkey kunnen kopen en 1 tje instellen om een solo boost te genereren voor de rock nummers en de ander instellen voor de ritme partijen van de wat zwaardere nummers, alleen dan nu de solo?

Als ik het lead kanaal zo instel dat ik de metal nummers kan spelen zou ik een EQ pedaaltje kunnen gebruiken voor de solo van de metal nummers als dit EQ pedaaltje dan gecombineerd te gebruiken is met de voor het zwaardere slagwerk ingestelde Bad Monkey zou ik de oplossing kunnen hebben alleen ben ik bang dat het vreselijk gaat feedbacken oid.

Ik zoek dus naar manier om verschillende geluiden te kunnen boosten, ik wil het liefst de distortion van mijn amp blijven gebruiken voor de verschillende sounds en dit dmv een boost pedaaltje of EQ pedaaltje kleuren.

Ik kan natuurlijk ook een Marshall JVM 410H kopen maar dat is niet de bedoeling ;)

Sorry als het een beetje onduidelijk is (vind ik namelijk wel) maar ik vind het een beetje lastig uitleggen wat ik precies bedoel.

Edit:

Misschien is dit iets duidelijker:

Clean/Crunch ---------------------------------------- Solo
Boosted Crunch (1e kanaal+ Bad Monkey)------------- Solo
Metal (lead kanaal)----------------------------------- Solo
Op de stippellijn het pedaaltje die het moet regelen.....

shredneck
10 maart 2010, 17:33
In jouw geval zou ik een treblebooster en een volumebooster gebruiken.


Treblebooster- denk Analogman Beano oid, die kan ook mid of laag boosten.
Volumebooster- SHO of Radial PB1

RedBuell
10 maart 2010, 20:40
In jouw geval zou ik een treblebooster en een volumebooster gebruiken.


Treblebooster- denk Analogman Beano oid, die kan ook mid of laag boosten.
Volumebooster- SHO of Radial PB1


Voor welke boosts zou ik deze dan het beste kunnen gebruiken..

shredneck
10 maart 2010, 23:43
De eerste 2 alleen een cleanboost en de treblebooster om je metalgeluid een andere nuance te geven, met een treblebooster prik je door de bandmix heen.


Dus.

crapton
11 maart 2010, 12:43
Volume booster of volume pedaal in je effects loop.

driftkop
11 maart 2010, 13:50
Ik zou ook met de volumeknop op je gitaar experimenteren.

shredneck
12 maart 2010, 01:27
Ik zou ook met de volumeknop op je gitaar experimenteren.

AH, idd, goeie suggestie!