PDA

View Full Version : boss ME-25 of boss ME-70



Flor
10 maart 2010, 13:08
Wat denken jullie hierover.
Heeft de ME-70 een usb-aansluiting?
Misschien hebben er mensen ervaring met 1 van de 2 apparaten?
Bij mij zou het maar zijn ter aanvulling van 2 à 3 overdrive pedals..gewoon om de tuner, wah en chorus/flanger/delay en misschien af en toe eens een fuzz ofzo. (ben enige gitarist in de band, dus...)
Ik denk dat de ME-25 genoeg is voor mij...hij is ook lekker klein en handig. Maar zouden de componenten identiek zijn aan de ME-70?
graag jullie mening hierover.

RoelSmoel
10 maart 2010, 17:26
Zaterdag naast elkaar getest.
De ME70 heeft geen USB aansluiting, en de ME25 werkt enkel met presets, dus werkt eigenlijk heel anders.

Gewoon eens testen, ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden:makeup:

RoelSmoel
14 maart 2010, 17:02
Verder nog iemand? (Ik vraag voor mezelf omdat ik ook wel interesse heb)

guitarkid
14 maart 2010, 18:59
Zaterdag naast elkaar getest.
De ME70 heeft geen USB aansluiting, en de ME25 werkt enkel met presets, dus werkt eigenlijk heel anders.

Gewoon eens testen, ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden:makeup:

Hallo Roel.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met dat de ME-25 heel anders werkt dan de ME-70. Het zijn beide toch apparaten die je zelf kunt programmeren. De één wat uitgebreider dan de ander, maar toch...
Die presets kun je gewoon overschrijven.

Gr. C.

RoelSmoel
14 maart 2010, 19:06
Hallo Roel.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met dat de ME-25 heel anders werkt dan de ME-70. Het zijn beide toch apparaten die je zelf kunt programmeren. De één wat uitgebreider dan de ander, maar toch...
Die presets kun je gewoon overschrijven.

Gr. C.
Hiermee bedoel ik: De ME-70 heeft een "interface" op het apparaat zelf, en je hoeft niet persé met presets te werken, alhoewel deze er wel inzitten, je kunt hem gebruiken als zegmaar een "real life pedalboard", wat de ME25 niet heeft, bij deze moet je door de presets heenscrollen.

Nu zag ik dat de ME70 al 20 euro goedkoper is geworden bij Musicstore, en de ME25 10 euro goedkoper, dus het leek mij weer aantrekkelijk. Alleen kan ik nog geen keuze maken tussen deze 2, ik had eerst de Line 6 M9 in gedachten, maar deze is weer ontzettend duur (alhoewel dat compenseert met de kwaliteit effecten die erin zitten).

Gr, Roel.

Mr. Dynamite
15 maart 2010, 15:36
Misschien een ME-50 als de ME-70 wat aan de dure kant is?

Psst, zie sig. :sssh: