PDA

View Full Version : Vervanging voor Yamaha Magic Stomp



Murdock
10 maart 2010, 12:39
Hoi,

Heb momenteel een Yamah Magic stomp in de effectloop zitten, waar ik
niet helemaal tevreden over ben. Zit nu te denken aan een Boss ME-50
of aan een simpele Alesis Nanoverb, Is dit wat ????

de groeten

Nielsje
10 maart 2010, 12:59
Ja, het is wel wat.

(simpele vragen, simpele antwoorden)

paulusdeBKB
10 maart 2010, 14:06
...maar het zal niet een klasse beter zijn dan de Magicstomp. Dat ding heeft een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding! Maar goed, het kan altijd dat je er op uitgekeken raakt, of dat 'ie niet heeft wat je zoekt.

Kun je meer specifiek uitleggen op welke gebieden je Magicstomp tekort schiet?

Nitefly7
10 maart 2010, 15:20
helemaal eens, de Magicstomp is (ondanks de lompe adapter) een apparaat dat zijn gelijke niet kent; het zijn eigenlijk SPX-(yamaha rack-fx) kwaliteit effects, in een pedaal..
check de youtube filmpjes van zo'n Britse kerel (naam even kwijt), en hoor wat je er allemaal mee kan, een ME-20/ME-50/ME-80 zal flink inleveren qua geluid en mogelijkheden..

De Magicstomp zou ik eerder vergelijken met de GT-serie van Boss (GT-5, -6 en -8), of de hogere RP-serie van Digitech..

als je iets zoekt voor 'alleen delay en reverb', dan is de Magistomp een geweldig apparaat, een Nanoverb is er wel voor verb/chorus, maar dan zou je ook een Lexicon MX-apparaat kunnen overwegen..

inderdaad zoals Paulus zegt; geef aan wat je wel/niet goed vindt, en misschien krijg je wat tips..!

Murdock
11 maart 2010, 18:32
Bedankt, misschien toch eens beter naar kijken, en me
er iets meer tijd voor gun , om het hele zaakje eens goed in te stellen.

echotapper
21 maart 2010, 09:41
Bedankt, misschien toch eens beter naar kijken, en me
er iets meer tijd voor gun , om het hele zaakje eens goed in te stellen.

Anders wil ik het direct van je kopen!

-Piet

telecastermaster
22 maart 2010, 13:40
En ik ook. :)

Vooral als je de Mk II versie hebt.

5string
28 maart 2013, 14:31
Niet lang geleden een Yamaha Magic Stomp MkII gekocht.
Helaas hoor ik een lichte brom, ook als ik alleen echo o.i.d. gebruik. Mijn Boss effecten leveren geen brom op. Het moet dus de Magic Stomp wel zijn.
Heeft iemand een idee wat daar aan te doen is?

telecastermaster
28 maart 2013, 15:39
Ik heb nergens last van, en ik heb er twee (MkII).
Heb je al eens een andere voeding geprobeerd?

5string
2 april 2013, 10:28
Nee, dat niet. Ik ga wel ff op zoek naar een andere voeding. Probleem kan zijn dat ik de Magic Stomp in de USA heb gekocht en hier in Nederland een HQ adapter 16,5w heb gekocht.(geen Yamaha dus)