PDA

View Full Version : Software-matige routing tussen geluidskaarten?



Rinze
10 maart 2010, 11:38
Weet iemand of er software bestaat die het mogelijk maakt verschillende geluidskaarten te routen naar de uitgang van één geluidskaart?

Ik zit met de situatie dat ik in Reaper mijn POD X3 als geluidskaart gebruik, maar verder een Terratec 24/96. Bij het instuderen van nummers gebruik ik BestPractice, dat loopt door de 24/96. Vanwege de kinderen die ook de pc gebruiken voor spelletjes wil ik de 24/96 als standaard kaart houden. Nu zit ik met het probleem dat ik de POD X3 via de ingang van de 24/96 moet routen om Best Practice te gebruiken, Best Practice laat geen instellingen van de geluidskaart toe.

Een ander programma wat toonhoogte en snelheid kan veranderen en wel de geluidskaart kan kiezen zou ook prima zijn.

Heb inmiddels de hele ochtend gezocht maar niks geovnden wat doet wat ik wil.

Rinze
10 maart 2010, 12:23
Hmm, na een hele ochtend prutsen heb ik de volgende oplossing: POD X3 als standaard geluidskaart, als ie aanstaat loopt Best Practice door de X3. Als ik de X3 uit zet loopt BP door de 24/96. Lijkt allemaal goed te werken nu, kan ik tenminste en nummers instuderen en dingen in Reaper opnemen zonder dat ik allerlei snoertjes anders moet gaan inprikken.

Topic mag dicht (geloof ik).

harrie-beton
10 maart 2010, 16:29
De meeste kinderen zijn alleen maar in games geïnteresseerd en ik zou hiervoor een console gebruiken en ze nooit op papa's pc laten. Windows is snel in de soep.

Had laatst een kindje die vond het prullebakje zo leuk en sleepte alles erin en maakte hem leeg omdat het geluidje zo grappig klonk.