PDA

View Full Version : HNAD Fender Blues deville



ieme
10 maart 2010, 10:44
Een jaar of 8 geleden heb ik voor opnames een keer een Fender Hot Rod Deville 410 combo geleend, echter was dit net niet wat ik zocht en heb ik toen mijn Mesa gebruikt voor de opnames.
Nu zijn we jaren verder en hoorde ik vorige week in een kroegje in Londen een gitarist over een Fender Blues deville spelen, dat klonk WEL vet!!
Dus terug in nederland opzoek gegaan naar zo'n amp en vond er 1 in emmen, daar zaterdag naartoe gegaan en even getest met een ES335, ja deze amp heeft de vintage feel die ik miste voor de hotrod deville!
Happy home, thuis aangesloten en ge-a/b-t met de vox ac30 en dan is het verschil uiteraard groot, maar als je ze samen aankickt, dan gebeurt het! Knoepert luid maar wel die vintage rock n roll sound die ik zocht!

nog wat pics, zal proberen nog wat fimpjes te uploaden.

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC02779.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC02780.jpg

Fez
10 maart 2010, 13:10
Gast, kappen nou met die Firebird foto's........ jaloerse zucht. ;)

Hele vette spullen heb je! Kan een gemiddelde muziekzaak niet aan tippen.

Henri H
10 maart 2010, 13:38
Damn! 2 nieuwe amps binnen een paar dagen!?

Je lijkt Orpheo wel! ;)

Oh ja, gefeliciteerd. :)

episua
10 maart 2010, 13:47
Gefeliciteerd Ieme.
Vind je dat jouw es335 beter klinkt over de Fender Blues Deville of de Vox AC30?

ieme
10 maart 2010, 14:30
Damn! 2 nieuwe amps binnen een paar dagen!?

Je lijkt Orpheo wel! ;)

Oh ja, gefeliciteerd. :)

3.... :) sorry...

ieme
10 maart 2010, 14:30
Gefeliciteerd Ieme.
Vind je dat jouw es335 beter klinkt over de Fender Blues Deville of de Vox AC30?

vind hem over de blues deville beter klinken, mijn les paul custom past t beste bij de ac30

macwilliams
10 maart 2010, 14:49
Hey orph wat moet jij nou met een fender amp;)

Shaggy
12 maart 2010, 19:40
Lekkere amp hoor, perfecte cleans en tweed blues sound.. de jackinputs zuigen wel vanwege het plastic..

Heb je in huis een ac30 en bdv tegelijk gebruikt en was al het servies nog heel daarna?

Merijnvdb
13 maart 2010, 12:50
Ik heb ongeveer 2 weken terug dezelfde gekocht , en ook ik ben enorm , enorm tevreden!
Geweldig voor rockabilly/country/clues/rock in combinatie met m'n Gretsch

Eko
13 maart 2010, 14:44
Merijnvdb
Geen wonder dat die 4 x 10 goed klinken bij de genoemde muzieksoorten. Denk eens aan de 4 x 10 van een Bassman. De meeste muzieksoorten die je omschrijft zijn opgenomen met de Bassman. Een Gretsch of een tele en je hebt rockabilly en country in een handomdraai.
Een bassman heeft ook nog iets minder vermogen en kan dus sneller opbreken. Het grote verschil is echter de reverb die de Blues Deville wel heeft en de Bassman niet.
Een 4 x 10 is verslavend voor tele en Gretsch. Eenmaal ooit bezeten en je verlangt er altijd weer naar terug. Ik vind het persoonlijk minder met een strat of Les Paul maar daar zijn andere amps weer beter voor.

ieme
14 maart 2010, 09:46
Lekkere amp hoor, perfecte cleans en tweed blues sound.. de jackinputs zuigen wel vanwege het plastic..

Heb je in huis een ac30 en bdv tegelijk gebruikt en was al het servies nog heel daarna?


heb geen servies, dat is zo 2009. Plastic inputs? niet gezien...

ellisvertellis
17 maart 2010, 10:17
Gebruik je dan de twee kanalen of vooral 1 kanaal met pedalen?

ieme
19 maart 2010, 18:29
Gebruik je dan de twee kanalen of vooral 1 kanaal met pedalen?


voornamelijk clean met pedalen, fulltone 69 en octafuzz en mn trusty 3 knops Red snapper