PDA

View Full Version : Engl Fireball 100 feedback/luide piep?



espex87
10 maart 2010, 09:29
Hey!

Ik heb een paar weken geleden de fireball 100 gekocht, omdat deze toch beter uit de bus kwam als een powerball naar mijn mening en ik vind de powerball ook nog wel erg veel knoppies hebben.

Echter heb ik bij het spelen al snel veel feedback. Soms blijft er een piep doorgaan, ook al sluit ik het geluid van de gitaar af. Heeft iemand een idee wat het moge zijn? Is dit te verhelpen?

Mid, treble, gain allemaal rond de 7, wel fors. Maar die piep zou niet moeten, feedback bij het spelen begrijp ik nog wel. Al wil ik hier ook wel vanaf, imand suggesties?

Ash ketchum
10 maart 2010, 10:05
Probeer eens met een pen of potlood tegen de voorversterkerbuizen aan te tikken. Als dit te horen is via uit de luidsprekers ligt het aan de betreffende buis.

Marc Oblivian
10 maart 2010, 10:49
Met het gitaarvolume dicht zou hij zeker niet mogen piepen, dus dat moet aan de versterker liggen lijkt mij zo.
Meer algemeen. Gain op 7 is erg hoog bij de Fireball. Probeer die eens onder de 5 te houden.
Feedback is echter meer iets wat met volume samenhangt. dus hoe hoog heb je je volume en hoe dicht sta je tijdens het spelen bij de amp?

cluseau
10 maart 2010, 13:36
Ik heb een paar weken geleden de fireball 100 gekocht........Echter heb ik bij het spelen al snel veel feedback. Soms blijft er een piep doorgaan, ook al sluit ik het geluid van de gitaar af.

Naar mijn idee is dat niet goed, terug naar de verkopper dus.

Frans.