PDA

View Full Version : Periphery



Bloodline
10 maart 2010, 01:09
Voor onder ander de Meshuggah liefhebber, maar deze band bied zoveel meer dan de gemiddelde Meshuggah beinvloede band.

http://www.myspace.com/periphery

Tho
10 maart 2010, 09:58
gadverdamme, cleane flikkerstem. Dahaag.

TimoSomers
10 maart 2010, 11:00
Periphery is bruut!!
Volg bulb al een tijdje, kannie wachten op deze plaat.

Vind btw wel jammer dat Casey Sabol niet meer bij ze zingt, die was echt ziek.

TimoSomers
26 april 2010, 12:51
http://www.youtube.com/watch?v=9Ah6Y2chzz4&feature=related

NIEUWE CLIP!

HaroldA
26 april 2010, 13:05
Voor onder ander de Meshuggah liefhebber

Ik was heel even benieuwd wat dat dan was, maar valt dat ff tegen! :stop:

"In metal verstopte popmuziek"

new deep
26 april 2010, 22:13
goed bandje!

almarvk
10 mei 2010, 14:18
Heb een deel beluisterd van hun plaat. Beetje standaard, moeilijk doen om het moeilijk doen. Niet bijster bijzonder en voor mij inwisselbaar. Het tweede nummer van de plaat vond ik al een opvuller. Ik vond het allemaal een behoorlijke tegenvaller.

Wiellem
10 mei 2010, 18:10
Ff snel gedownload om te kijken of het iets is, klinkt in eerste opzicht goed maar eerst even wat meer luisteren :)

Hebben ze trouwens 3 gitaristen? :???:

Herman
10 mei 2010, 18:26
Luister net even dat linkje in dit topic, maar dat is toch wel echt een dikke riff!

En idd.. op youtube vond ik een filmpje waar alle drie de gitaristen over hun gear praten. Drie man dus.

interessander
10 mei 2010, 19:01
Ik was heel even benieuwd wat dat dan was, maar valt dat ff tegen! :stop:

"In metal verstopte popmuziek"

Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van deze zanger maar popmuziek vind ik het het zeker niet, deze cover dan weer wel, erg goed gedaan! http://www.youtube.com/watch?v=1PWpeiodxGU

Yanniick
15 mei 2010, 12:09
Jetpacks was yes!!! :blast:

JTB
18 augustus 2010, 17:54
Supervette band, soms een beetje te moeilijk qua spel, maar zijn stem is echt super gaaf.

Luke-wannabe
29 december 2010, 00:40
Meesterlijke band.. Meer kan ik er niet over zeggen. Wát een riffs, gitaarsound en bruutheid op 1 plaat. 12 februari 013!!!

Brand los.

TimoSomers
29 december 2010, 11:29
Wie zijn dat???

HaroldA
29 december 2010, 11:40
Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van deze zanger maar popmuziek vind ik het het zeker niet, deze cover dan weer wel, erg goed gedaan! http://www.youtube.com/watch?v=1PWpeiodxGU

Wat een slechte en rommelige cover. Alien Ant Farm is dan vele malen beter gedaan.

TimoSomers
29 december 2010, 17:37
IloveperipheryIloveperipheryIloveperipheryIloveper ipheryIloveperiphery

:ok:

Luke-wannabe
29 december 2010, 22:30
Ha! Wist niet dat er al een topic was..
Bizarre dingen weer te lezen in dit topic :P

ShredTallicA
30 december 2010, 01:09
Ohja.. Periphery, opzich wel een leuk bandje.. :chicken:

cyntex
30 december 2010, 21:29
Toffe band, trek de vocals alleen niet echt, gelukkig heb ik de instrumentale disc :). Bulb heeft verder nog wel toffe tracks die vanaf zijn sounclick account zijn/waren? te downloaden.

ShredTallicA
30 december 2010, 21:48
Toffe band, trek de vocals alleen niet echt, gelukkig heb ik de instrumentale disc :). Bulb heeft verder nog wel toffe tracks die vanaf zijn sounclick account zijn/waren? te downloaden.

Als je een kopie van de versie mét vocals moet hebben moet je het maar zeggen ;)

cyntex
30 december 2010, 22:31
Haha bedankt, maar ik heb de pre-order edition met 2 discs en ondergetekende poster :cooler:. Had die juist besteld vanwege de instrumentale cd :D.

ShredTallicA
30 december 2010, 22:42
Baas boven baas :nervous: Maar ik heb een shirt! En ik ben nu aan het wachten tot eindelijk Colors binnenkomt..

cyntex
30 december 2010, 22:58
Ooh nice!

Btw voor de liefhebbers van Periphery en "Djent", check Chimp Spanner, Keith Merrow, Tre Watson, Vildjharta en Cloudkicker eens. De helft van deze artiesten hebben hun album gratis of tegen een kleine vergoeding beschikbaar gestelt.

offtopic: Damn, je muzieksmaak komt tegenwoordig bizar dicht bij die van mij, ik zie BTAM, The Faceless enz, wanneer je weer eens in Limburg bent zal ik je wel wat vette bands laten horen \m/.

ShredTallicA
30 december 2010, 23:04
Ooh nice!

Btw voor de liefhebbers van Periphery en "Djent", check Chimp Spanner, Keith Merrow, Tre Watson, Vildjharta en Cloudkicker eens. De helft van deze artiesten hebben hun album gratis of tegen een kleine vergoeding beschikbaar gestelt.

offtopic: Damn, je muzieksmaak komt tegenwoordig bizar dicht bij die van mij, ik zie BTAM, The Faceless enz, wanneer je weer eens in Limburg bent zal ik je wel wat vette bands laten horen \m/.

Volgende week dus ;) En vergeet bands als DT, Mastodon en PT niet.

TimoSomers
31 december 2010, 00:06
Ooh nice!

Btw voor de liefhebbers van Periphery en "Djent", check Chimp Spanner, Keith Merrow, Tre Watson, Vildjharta en Cloudkicker eens. De helft van deze artiesten hebben hun album gratis of tegen een kleine vergoeding beschikbaar gestelt.

offtopic: Damn, je muzieksmaak komt tegenwoordig bizar dicht bij die van mij, ik zie BTAM, The Faceless enz, wanneer je weer eens in Limburg bent zal ik je wel wat vette bands laten horen \m/.

Check tesseract ook ff dan. Djentttt!

cyntex
31 december 2010, 01:08
Check tesseract ook ff dan. Djentttt!

Hebben ze hun cd dan ondertussen al uitgebracht dan? Ik hou het niet bij, zoveel nieuwe bands :P.

TimoSomers
31 december 2010, 01:09
Hebben ze hun cd dan ondertussen al uitgebracht dan? Ik hou het niet bij, zoveel nieuwe bands :P.

Alleen nieuwe EP, album heeft vertraging ofzo.

cyntex
31 december 2010, 01:11
Lijkt wel standaard in het djent gebeuren haha.

TimoSomers
31 december 2010, 01:14
Ja, heb ik ECHT hekel aan:D.
Ik luister ook nooit EP's, weet niet waarom.

ShredTallicA
31 december 2010, 01:16
Ik heb zowel de EP van Safety Fire als die van Monuments geluisterd (omdat ze hiernaartoe kwamen met Periphery), de eerste was IMO zwaar prut en Monuments was apart. Op een goede manier :sssh:
TesseracT is imo iets te mat, het blijft me wat te net (wat ik ervan gehoord heb dan).

cyntex
31 december 2010, 01:26
Maar weetje wat ik nou nog het vetste vind van al die platen.. dat de helft gewoon zelf geproduceert is :crazyhappy:. Dat geeft mij hoop.

ShredTallicA
31 december 2010, 01:26
Bij mij trapt het alle hoop de grond in :seriousf:

cyntex
31 december 2010, 01:41
Waarom dat? Voor mij is het een indicatie dat je tegenwoordig al een vette sound kunt krijgen dmv inspanning, doorzettingsvermogen en een redelijk budget ipv dat je een bom duiten neerlegt voor een opname in een studio. Natuurlijk blijft er een verschil in kwaliteit, dat zal ik niet ontkennen.

Periphery heeft de gitaren ook getracked in een "thuis" studio, pin me er niet op vast maar volgens mij was het of een lin6 XT pro of (ok, al een stuk duurder) de Fractal Audio Axe-FX.

Daarbij komt ook nog eens dat wanneer je zelf kunt opnemen en afmixen, je er zoveel tijd in kan steken als je zelf wilt, ipv afhankelijk zijn van je budget in een studio.

Uiteraard kost het je een stuk meer zweet en tranen, maar daarbij komt ook het feit dat je een heleboel nieuwe dingen leert, die je waarschijnlijk niet zo zou leren.

ShredTallicA
31 december 2010, 01:43
Periphery is een en al Axe-FX :) Helaas heb ik geen geld voor opname-apparatuur en gaat dat er de komende tijd ook niet komen. En daarnaast zul je er dan ook nog eens mee om moeten leren gaan..

TimoSomers
31 december 2010, 01:44
Ik zou zelf de slaggitaren in een dikke studio doen en solo's thuis. (Mits het budget er voor is).
Maar thuis opnemen is inderdaad ideaal, niet zozeer voor de sound maar voor de creativiteit.
Hoewel ik een van mijn betere solo's toch in een grote studio heb gedaan (de eerste keer ever) door wat druk van een producer.

Volgesmij is de periphery plaat met een axe fx gedaan btw.

cyntex
31 december 2010, 02:10
@ Shredtallica

Alles wat nieuw voor je is heeft een leer curve, denk maar terug naar de eerste keer dat je een gitaar in je handen kreeg.
Maar om nou te zeggen dat het je hoop finaal de grond inboort vind ik ietwat overdreven. Als ik zo zou denken had ik mijn gitaar direct verkocht nadat ik Paul Gilbert of John Petrucci heb horen spelen om maar een voorbeeld te noemen. Ik zelf vind het inspirerend in plaats van demotiverend. ;)

@ TimoSomers

Goed punt wat je zegt over die producer, zijn input is/kan zeker een meerwaarde betekenen.

Ik wil nog even toevoegen dat wanneer je jezelf opneemt je opeens een stuk meer ontdekt over je gitaarspel, wat je niet hoort tijdens het spelen, waarschijnlijk omdat je geconcentreerd bent op het spelen zelf.


Maar om even terug te komen op Periphery, wat zijn jullie favourite tracks?
De mijne is Racecar en Buttersnips

ShredTallicA
31 december 2010, 02:13
The Walk, Jetpacks Was Yes! en All New Materials ;)

En die leercurve heb je gelijk in, alleen ik ben verdorie te lui om naast gitaarspelen ook nog eens te leren programmeren e.d. (misschien dat het er ooit nog van komt)

Luke-wannabe
31 december 2010, 02:47
't Is wel te doen hoor, thuis. Maar deze plaat is echt bizar goed geproduceerd. Ik bedoel: Luister naar ál die lagen. De héle tijd zijn er eigenlijk 3, 4 of 5 gitaarpartijen aan de gang, en die komen allemaal prima door. Allemaal hun eigen plekje. Dan moet je echt wel wat ervaring en verstand van frequenties, panning, etc hebben wil je dat voor elkaar krijgen.
Drumsound klinkt ook gigántisch dik en knalt gewoon je speakers uit. Misschien wel een van de vetste sounds naar mijn mening. Dat krijg je ook niet zo maar voor elkaar (alhoewel deze plaat natuurlijk wel met een elektrische kit is opgenomen, maar dan alsnog).
Gitaarsounds ook. De truuk is om zo weinig mogelijk laag in de gitaarsound te laten zitten, en al het laag van de basgitaar te laten komen. Niet iets wat je als gitarist in de eerste instantie zou doen, omdat je het natuurlijk lekker vind om die basrespons te hebben. Dat 'wapperende broekspijpen-effect' zeg maar. Maar dat zou alleen maar een mix opleveren die ontzettend onrustig in het laag is. Dat is überhaupt niet wenselijk, maar zeker niet als je in Ab gestemd staat.. Dat is overigens echt ontzéttend laag.
En vergeet niet al die atmosferen. Synths, beats, etc. Het zit ontzettend vol, maar het klinkt zó strak!

Ik wens je veel succes, maar dit doe je niet zomaar even. Ik vraag me af of Bulb het ook zelf gemixt heeft hoor.. Geproduceerd geloof ik graag, maar als je ziet waar je allemaal rekening mee moet houden..

Maar misschien zit ik er naast. Ik vind Mansoor wél echt een ongelofelijk goede gitarist/componist/arrangeur. Petje af.



Mijn favoriete liedjes zijn overigens Insomnia, The Walk, Letter Experiment, Icarus Lives en Totla Mad.
Lievelingsmomentje van de plaat is aan het eind van Icarus Lives: 'Periphery! Love that shit!" en dat dan Totla Mad zo genádeloos hard in kickt. Mán heey...

cyntex
31 december 2010, 10:47
't Is wel te doen hoor, thuis. Maar deze plaat is echt bizar goed geproduceerd. Ik bedoel: Luister naar ál die lagen. De héle tijd zijn er eigenlijk 3, 4 of 5 gitaarpartijen aan de gang, en die komen allemaal prima door. Allemaal hun eigen plekje. Dan moet je echt wel wat ervaring en verstand van frequenties, panning, etc hebben wil je dat voor elkaar krijgen.

Ja, daar was ik al snel achter gekomen, dat er een berg aan kennis en ervaring te pas aan komt. Dit is waar internet nou echt fantastisch voor is. Niet alleen heb je heel veel en zowel direct informatie vrij beschikbaar, je hebt ook een legioen aan feedback van mensen die wel over de nodige kennis beschikken en die niet te beroerd zijn om je tips te geven over je productie of mix. Met name de recording secties van enkele fora.



Drumsound klinkt ook gigántisch dik en knalt gewoon je speakers uit. Misschien wel een van de vetste sounds naar mijn mening. Dat krijg je ook niet zo maar voor elkaar (alhoewel deze plaat natuurlijk wel met een elektrische kit is opgenomen, maar dan alsnog).
Gitaarsounds ook. De truuk is om zo weinig mogelijk laag in de gitaarsound te laten zitten, en al het laag van de basgitaar te laten komen. Niet iets wat je als gitarist in de eerste instantie zou doen, omdat je het natuurlijk lekker vind om die basrespons te hebben. Dat 'wapperende broekspijpen-effect' zeg maar. Maar dat zou alleen maar een mix opleveren die ontzettend onrustig in het laag is. Dat is überhaupt niet wenselijk, maar zeker niet als je in Ab gestemd staat.. Dat is overigens echt ontzéttend laag.
En vergeet niet al die atmosferen. Synths, beats, etc. Het zit ontzettend vol, maar het klinkt zó strak!

Ik wens je veel succes, maar dit doe je niet zomaar even. Ik vraag me af of Bulb het ook zelf gemixt heeft hoor.. Geproduceerd geloof ik graag, maar als je ziet waar je allemaal rekening mee moet houden..

Nergens stel ik dat je dit zomaar even doet (inspanning, doorzettingsvermogen, etc). Of Misha het zelf heeft gemixt weet ik ook niet, wel weet ik 99% zeker dat Cloudkicker, Chimp Spanner en Keith Merrow (zie eerdere post) wel het hele plaatje voor hun rekening hebben genomen, en ik mag zeggen dat het resultaat toch niet het minste is. Niet van hetzelfde niveau als Periphery, maar indrukwekkend is het zeker.


Maar misschien zit ik er naast. Ik vind Mansoor wél echt een ongelofelijk goede gitarist/componist/arrangeur. Petje af.



Mijn favoriete liedjes zijn overigens Insomnia, The Walk, Letter Experiment, Icarus Lives en Totla Mad.
Lievelingsmomentje van de plaat is aan het eind van Icarus Lives: 'Periphery! Love that shit!" en dat dan Totla Mad zo genádeloos hard in kickt. Mán heey...

Haha ja die samples "And look, up in the sky, it's a bird, it's a plane, it's Trent Reznor, no, it's Jake Bowen and his seven strings of wonder" moest zo hard lachen toen ik dat voor het eerst hoorde. Grappige gast die Bulb.

TimoSomers
31 december 2010, 12:55
Ik heb niet echt favo nummers want vind de plaat zo bizar lekker in elkaar overlopen als geheel. (Luister hem ook altijd helemaal).
Maar als ik echt moet kiezen: Jetpacks was yes (wat een melodie en harmonie, tering), Light, all new materials, Letter experiment en Icarus lives.

Bijna alles dus:D.

Vind de zang trouwens een van de beste dingen aan Periphery.

Luke-wannabe
31 december 2010, 14:21
Haha wij hebben echt precies de tegenovergestelde smaak, Timo :D
Mij viel The Walk al meteen op toen ik de plaat de 1ste keer checkte. Wat een bruutheid.

TimoSomers
31 december 2010, 14:37
Haha ja, jij vindt de brute shit vet en ik de melodieuze.
Maar ik baseer mijn 'favo' nummers hier meer op de memorabelheid zegmaar, dus dan kom je daar gauw op uit.
Beste plaat van 2010!

Luke-wannabe
31 december 2010, 15:11
Haha ja, jij vindt de brute shit vet en ik de melodieuze.
Maar ik baseer mijn 'favo' nummers hier meer op de memorabelheid zegmaar, dus dan kom je daar gauw op uit.
Beste plaat van 2010!
Mee eens!
Ik luister genoeg emo voor melodieus :D Metal moet bruut zijn ;)

TimoSomers
31 december 2010, 16:55
The walk is toch wel echt HEEEEEL vet ja.

cyntex
31 december 2010, 18:19
http://www.youtube.com/watch?v=9OoyHFE3rlI&feature=player_embedded

Interview met Misha Mansoor en Marc Okubo van Veil of Maya.

Luke-wannabe
8 februari 2011, 01:14
Zaterdag!!! Vet siked!

Mass
11 maart 2011, 13:23
Slechtste meshuggah kopie ooit.

Meshuggah + Metalcore.

een van de beste bands ooit combineren met het minst leuke metal genre

Mass
11 maart 2011, 13:24
Voor onder ander de Meshuggah liefhebber, maar deze band bied zoveel meer dan de gemiddelde Meshuggah beinvloede band.

http://www.myspace.com/periphery

Niet waar.

ShredTallicA
11 maart 2011, 16:28
Slechtste meshuggah kopie ooit.

Meshuggah + Metalcore.

een van de beste bands ooit combineren met het minst leuke metal genre

Wah wah wah wah
fanboy much? :)

J-P
11 maart 2011, 18:40
Waar Meshuggah me in elke porie raakt doet dit Periphery me echt helemaal niets. Ik heb echt veel respect voor hun talent en kunde, hun muziek raakt me gewoon niet. Het lijkt me moeilijk doen om het moeilijk doen, kijk eens hoe goed we zijn en dat is imho niet de essentie van muziek maar van sport :makeup:

Luke-wannabe
11 maart 2011, 19:13
Niet waar.
Wel waar!!

cyntex
16 maart 2011, 15:45
De Icarus EP is nu als pre-order te bestellen!

http://www.merchconnectioninc.com/collections/periphery

TimmyNL
22 maart 2011, 22:19
heb ze gezien in Tilburg, samen met Monuments en The Safety Fire, ik sprak de gitarist Misha hij is zeker wel een "down to earth" gast. Het was echt te bruut voor woorden jammer dat één van de gitaristen zijn vinger had gebroken :(

FNaRK
1 augustus 2011, 21:06
ook sinds kort ernstig verslaafd :rockon:


http://www.youtube.com/watch?v=Uq-4IuoFgmI&feature=related

Luke-wannabe
1 augustus 2011, 21:14
7 december in de Doornroosje uit m'n hoofd!

FNaRK
1 augustus 2011, 21:17
Buttersnips :crazyhappy:

:blast:

FNaRK
1 augustus 2011, 21:23
http://www.youtube.com/watch?v=MGmzlhfIU8g

FNaRK
1 augustus 2011, 21:36
http://www.youtube.com/watch?v=uF8hBHok2xI&feature=related

TimmyNL
4 augustus 2011, 11:39
inmiddels allemaal overgestapt op de Axe FX II

Terminus
4 augustus 2011, 21:36
inmiddels allemaal overgestapt op de Axe FX II

Nu maar hopen dat het geluid beter is dan op de plaat, maar bijna alles is beter dan dat holle, dunne gekras.

TimmyNL
5 augustus 2011, 10:15
Dat dunne gekras, IS djent

Terminus
6 augustus 2011, 22:18
Dat dunne gekras, IS djent

Dat dunne gekras is dun gekras, Meshuggah en Keith Merrow kan je op zo'n kuttone niet betrappen.

Vat het niet verkeerd op, ik vind Periphery een prima band, behalve dat de zang willekeurige tonen gecombineerd met willekeurige woorden lijkt te zijn. En de productie zwaar overrated is. Ik ben stiekem jaloers dat ik het riffje van All New Materials niet geschreven heb.

Luke-wannabe
7 augustus 2011, 12:59
Ik vind de zanglijnen altijd wel heel kicken! Heel vergezocht, okee, maar dat maakt het juist wel interessant vind ik.
Kuttone ben ik écht niet mee eens. Krasserig en schel? Misschien op zichzelf wel ja, maar in de mix werkt dat zó goed.. En de productie is niet overrated. Het kan je ding niet zijn (misschien vind je het te plat of te vol ofzo, wat ik me voor kan stellen), maar het klinkt best goed...

Terminus
7 augustus 2011, 22:12
Ik vind de zanglijnen altijd wel heel kicken! Heel vergezocht, okee, maar dat maakt het juist wel interessant vind ik.
Kuttone ben ik écht niet mee eens. Krasserig en schel? Misschien op zichzelf wel ja, maar in de mix werkt dat zó goed.. En de productie is niet overrated. Het kan je ding niet zijn (misschien vind je het te plat of te vol ofzo, wat ik me voor kan stellen), maar het klinkt best goed...

In de mix werkt hij nog steeds niet, het is gewoon een hele goede, dikke basstone die extra hard staat. De gitaren en bass houden een stuk frequentiebereik over tussen elkaar, als je een Sneap, Richardson e.d mix zou vergelijken zou het daar perfect over lopen. Dat is ook wel de reden dat mensen zeggen dat je in metal geen bass hoort.

Die mix is niet een soort Stabbing the Drama waarin alles op zich kut klinkt maar het bij elkaar klopt, alles klopt behalve de slaggitaar IMHO. Als je The Blackening van Machine Head luistert hoor je ook een heel erg schelle gitaartone solo, maar met die bass is het moddervet en met veel definitie. Iets vergelijkbaars is Textures - Silhouettes, in één van de nummers hoor je in het begin de gitaar solo. Dat is geen geweldig geluid, vooral veel fizz. Maar als alles bij elkaar komt, zeker op Awake, is het gewoon perfect.

Ik ben eigenlijk nog redelijk te spreken over die mix vergeleken met het Sneap forum, waar de snare als afgrijselijk wordt bestempeld (ik vind hem wel vet). Wat ik wel jammer is dat, omdat die snare zo hard en kenmerkend is, je zodra je de Animals as Leaders plaat opzet denkt 'hé, dat is die Periphery snare'.
Over die kick ben ik al helemaal lyrisch, die heeft zo veel definitie en body.

En die zang... ik heb net de zanglijn van Light deels nagespeeld op gitaar, in de eerste minuut kon ik geen herhaling of hook herkennen. Ook leek het steeds van toonsoort te wisselen maar don't quote me on that. Het zal allemaal wel aan mij liggen want ik heb nog geen ander horen klagen over de compositie van de zanglijnen.

Nu heb ik ook wel alles genoemd wat ik mis met die plaat vind, laat ik dat voorop stellen. Ik luister hem as we speak en ik blijf onder de indruk van het gebrek aan fillers en de riffs. En die groove van Icarus Lives, héél weinig bands kunnen dat.

Met gitaar solo bedoel ik de gitaar alleen, niet te verwaren met een gitaarsolo.

Luke-wannabe
7 augustus 2011, 23:07
Interessant! Wat er dan qua frequentie nog over is tussen bas en gitaar hoor ik niet zo goed. Plus ik vind zelf eigenlijk dat bij Periphery de basgitaar juist heel erg goed hoorbaar is. Definieerbaar en heel strakke sound met ook redelijk wat oversturing geloof ik. Een stúk beter te volgen dan bij veel andere metalplaten. Ik heb het idee dat komt doordat er vrijwel geen laag meer in de gitaarsound zit.
Grappig ook dat je Textures' Silhouettes aanhaalt als 'wél goed'. Ik vind persoonlijk de basgitaar een stuk minder gedefinieerd op die plaat dan op Periphery.
Wat ik ook grappig vind is dat je de toon van Periphery op zich heel goed vind, maar in de mix minder. Ik bedoel, moet je dit filmpje eens horen. Verschríkkelijk geluid vind ik dit: http://youtu.be/_bKdlDy7Ewo Veel te veel gain waardoor het ongedefinieerd en heel rommelig wordt. Ook heel erg smerig schel op de een of andere manier.. Maar in de mix van de plaat vind ik het een gewéldig geluid. De enige metal gitaarsound die ik toffer vind is eigenlijk die van I The Breather op hun CD These Are My Sins: http://youtu.be/ahxkkODMt5s En daar ben ik eigenlijk ook nog niet helemaal uit.

Snare afgrijselijk? Ik vind die hele drumsound echt zo ongelófelijk dik, en die snare al helemáál. En op de een of andere manier vind ik de drumsound bij Periphery een stuk vetter dan bij Animals. Dat komt denk ik ook voor een groot deel omdat Periphery in is gespeeld door Matt Halpern en Animals is geprogrammeerd.

Zang is inderdaad niet heel erg 'hook-y' met veel herhaling en ze werken graag met moeilijk te zingen intervallen (helemaal in de context van de muziek), maar ik vind dat persoonlijk nu nét het verschil maken. Heel gedurfd ook. Maar ik denk wel dat dit voor niet-muzikanten bijna niet behapbaar is.
Light moduleert in de eerste minuut in ieder geval niet, geloof ik. Dit blijft nog allemaal vrij dicht bij huis vind ik eigenlijk. Alleen 0 herhaling, daar heb je wel gelijk ik.
Ach misschien ligt het aan jou.. Ik begrijp opzich wel dat je het niet tof vind. You love it or hate it, denk ik.

De Icarus groove is gewéldig, maar dat ligt denk ik ook heeel erg aan Matt Halpern. Eindelijk eens een gast met soul in de metal. Wat een gewéldige drummer is dat, zeg! Totla Mad vind ik ook een knoepertje dikke groove. Ik denk dat het mijn favoriet van de plaat is. Op de voet gevolgd door Icarus en The Walk op de gedeelde tweede plek. Als ik The Walk op zet moet alles kapot.. Wat VET is die zeg!

Terminus
7 augustus 2011, 23:25
Interessant! Wat er dan qua frequentie nog over is tussen bas en gitaar hoor ik niet zo goed. Plus ik vind zelf eigenlijk dat bij Periphery de basgitaar juist heel erg goed hoorbaar is. Definieerbaar en heel strakke sound met ook redelijk wat oversturing geloof ik. Een stúk beter te volgen dan bij veel andere metalplaten. Ik heb het idee dat komt doordat er vrijwel geen laag meer in de gitaarsound zit.
Grappig ook dat je Textures' Silhouettes aanhaalt als 'wél goed'. Ik vind persoonlijk de basgitaar een stuk minder gedefinieerd op die plaat dan op Periphery.
Wat ik ook grappig vind is dat je de toon van Periphery op zich heel goed vind, maar in de mix minder. Ik bedoel, moet je dit filmpje eens horen. Verschríkkelijk geluid vind ik dit: http://youtu.be/_bKdlDy7Ewo Veel te veel gain waardoor het ongedefinieerd en heel rommelig wordt. Ook heel erg smerig schel op de een of andere manier.. Maar in de mix van de plaat vind ik het een gewéldig geluid. De enige metal gitaarsound die ik toffer vind is eigenlijk die van I The Breather op hun CD These Are My Sins: http://youtu.be/ahxkkODMt5s En daar ben ik eigenlijk ook nog niet helemaal uit.


Dat je die bass goed hoort is logisch, hij hoeft bijna niks te delen met de gitaren en staat makkelijk 3dB harder dan op een normale metalplaat. Dat is niet echt een kwestie van het geluid zelf.

Over hoe het geluid in de mix zit begrijp je me verkeerd. Ik vind het geluid zowel in de mix als solo afgrijselijk. En in dat filmpje gebruikt hij een ander geluid, klinkt naar mijn oren als een POD. Dat ongedefinieerde en rommelige ligt meer aan het feit dat hij niet zo strak als Mansoor speelt.

Dat geluid van I The Breather is een heel simpel high gain geluid met een enorme boost in het midden rond 1k en een low pass waar door het weinig fizz heeft. Geproduceerd door Joey Sturgis, de kans is groot dat het geluid uit POD Farm afkomstig is.

HaroldA
7 augustus 2011, 23:40
Dit is pas een kut productie en dito sound:


http://www.youtube.com/watch?v=PeeRrRZDHnE&feature=related

maar goed dat het zo'n gave cover is! :chicken:

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 00:17
Ik houd ook niet echt van Veil of Maya... Die single van hun vind ik ook echt niet cool..

http://youtu.be/ASzIvMddyxA

HaroldA
8 augustus 2011, 00:22
Ik houd ook niet echt van Veil of Maya...

Vreemd dat je Periphery dan wel cool vindt. Ik hoor geen verschil, op de zang na.

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 00:46
Haha dat meen je niet. Okee laat maar ;)

HaroldA
8 augustus 2011, 01:06
Haha dat meen je niet. Okee laat maar ;)

Eigenlijk meen ik dat wel...

TimoSomers
8 augustus 2011, 01:18
Ik vind het echt de dikste productie in tijden.

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 02:13
Ik vind het echt de dikste productie in tijden.

Tientekens

HaroldA
8 augustus 2011, 10:12
Ik vind het echt de dikste productie in tijden.

Van Veil of Maya?

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 12:14
Van Veil of Maya?
Pewwiffewwy

HaroldA
8 augustus 2011, 12:17
Pewwiffewwy

Lang leve de PODs en de drum replacement software! :crazyhappy:

En de dubbele noisegates/editing skills...

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 12:24
Neenee, Axe FX! En de plaat is gewoon helemaal op een elektronische kit ingespeeld. Dus je hoort eigenlijk alleen maar samples op die plaat.

HaroldA
8 augustus 2011, 12:25
Neenee, Axe FX!

Ah, een dure POD dus ;)

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 12:27
Wat is je punt precies?

HaroldA
8 augustus 2011, 12:30
Wat is je punt precies?

Presetje laden en je klinkt exact als pefferirerie. DI spoortjes natuurlijk wel lekker oppoetsen voor je het door de POD heen haalt!

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de productie wel goed klinkt, maar ook 13 in een dozijn saai. Zit 0% R'n'R in, het is een productie ontstaan uit techniek/computers/digitale shit. Niets mis mee, maar wel erg saai.

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 12:39
Dat eerste ben ik dan niet mee eens, op een bepaalde hoogte. Higain sounds zijn sowieso iets minder gevoelig voor een gitarist zijn eigen touché dan een lichte buizenoversturing uit een 50's Tweed Twin. Maar daarnaast is de Periphery sound niet zomaar een huis- tuin- en keuken scheursound. Wordt eerst helemaal plat gecompressed en dan nog een keertje loeistrak gegate.

Ach ja 'saai' is in the eye of the beholder, niet waar? Ik vind die strakke productie waar van alles in gebeurd juist heel interessant. Ik bedoel, bij sommige stukken zijn er wel 4-5 gitaarpartijen aan de gang. Dat vind ik juist avontuurlijk eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik houd ook van bandje neerzetten, spelen, opnemen met minimale overdubs, hoor!

Digitaal is de toekomst! Learn to live with it ;) Natuurlijk is een analoge opname een stuk 'cooler' door de inperfectheid, maar die sound wil je met deze muziek écht niet.

Pepe
8 augustus 2011, 13:33
Analoog of digitaal is niet anders dan acryl of olieverf, pen of wordprocessor.

Ik heb hetzelfde als HaroldA, het is veel vorm en weinig inhoud. Als je zo gefocused bent op produktie, sound en rifs dan vergeet je soms dat er een goed idee moet zijn waar alles aan opgehangen moet worden. De sound van is vandaag de retro van morgen maar een goed idee is tijdloos.

Wat me ook opvalt is het hoge Disney drama gehalte in de video clips. Ik wordt er een beetje lacherig van, de stoere poses, blikken en settings om niks met die knullige 3D graphics on top of that.

HaroldA
8 augustus 2011, 13:35
Wat me ook opvalt is het hoge Disney drama gehalte in de video clips. Ik wordt er een beetje lacherig van, de stoere poses, blikken en settings om niks met die knullige 3D graphics on top of that.

Ik vind het "beentjes wijd en springen vanuit de tenen" veel storender.

almarvk
8 augustus 2011, 13:54
Ik vond de muziek totaal niet boeiend. Voor mij klonk het als een allegaartje. Iedereen mocht wat toevoegen waardoor een rode draad door het album/muziek totaal mis. Voeg daarbij de 'neppe' productie aan toe met als gevolg dat het me totaal niets doet. Paar keer beluisterd, maar al snel verdween het album naar m'n archief...

TimoSomers
8 augustus 2011, 14:50
Presetje laden en je klinkt exact als pefferirerie. DI spoortjes natuurlijk wel lekker oppoetsen voor je het door de POD heen haalt!

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de productie wel goed klinkt, maar ook 13 in een dozijn saai. Zit 0% R'n'R in, het is een productie ontstaan uit techniek/computers/digitale shit. Niets mis mee, maar wel erg saai.

Is gewoon vooruitgang vind ik. Anders kun je ook wel alles in gaan zitten spelen op een akoestische gitaar omdat elektrisch wel een beetje fake is en iedereen er hetzelfde op klinkt.

HaroldA
8 augustus 2011, 14:56
Is gewoon vooruitgang vind ik. Anders kun je ook wel alles in gaan zitten spelen op een akoestische gitaar omdat elektrisch wel een beetje fake is en iedereen er hetzelfde op klinkt.

Ik dacht dat jij wel beter wist dan dat.

Al die 'neppe' producties gaan er volgens mij voor zorgen dat ze veel meer gedateerd gaan worden dan een R'n'R productie. Zodra de (digitale) techniek weer een stapje verder is klinkt het oude niet meer.

Ik laat het hier maar bij. Periphery vind ik als technisch truukje klinken wat je al bijna in kunt kopen bij een producer die de presets al klaar heeft staan. Een soort fastfood-metal dus ;)

TimoSomers
8 augustus 2011, 16:16
Ik verwoorde het een beetje bot, excuses :D.
Maar toch vind ik dat het gewoon een beetje meegaan met de techniek is, nagenoeg alle producties worden tegenwoordig helemaal opgeschoont en 'geperfectioneerd'.
Live maken ze het trouwens goed waar dus echt 100% trucje is het niet.

ShredTallicA
8 augustus 2011, 19:05
PUUURRIIIIFUUUUUURRRIIIIIII :rockon::rockon::rockon::rockon::rockon:

edit:
kwamen ze eind dit jaar weer naar ons landje of heb ik dat verkeerd gelezen?

FNaRK
8 augustus 2011, 19:34
volgens mij was dat al uitverkocht ?