PDA

View Full Version : Fender Custom Shop Amps?



Johnnyverbruggen
10 maart 2010, 00:49
Ik zat op MP en zat een limited edition ' custom shop' ik wist niet dat die bestaan? welke amps heeft fender hier onder uit gebracht?? en wat zijn de verschillen ivt de normale amps?

Pepe
10 maart 2010, 00:55
De CS zijn handwired.

matto
10 maart 2010, 05:49
Custom shop en limited edition Fender amps zijn niet per definitie handwired of point to point.
Weliswaar geen cs maar de tweed bassman ltd ( ltd staat volgens mij niet voor limited maar voor laquered tweed ) is ook printplaat.
De cs white tolex Vibrolux custom bijvoorbeeld heeft dezelfde printplaat als de zwarte Vibrolux custom, de bruine Vibroverb 2x 10 die in de jaren negentig op de markt kwam is ook vrijwel dezelfde versterker.
De Tone king en Vibro king zijn cs shop en die zijn voor het grootste deel vintage achtig opgebouwd.

Les Paul R8
10 maart 2010, 08:26
Ben eigenlijk wel benieuwd of de CS versies ook beter klinken. Of dat het alleen uiterlijk vertoon is.

fs1980
10 maart 2010, 11:26
Ben eigenlijk wel benieuwd of de CS versies ook beter klinken. Of dat het alleen uiterlijk vertoon is.

dat vroeg ik mij ook al af!

Rick trodat
10 maart 2010, 11:38
dat vroeg ik mij ook al af!

Natuurlijk, tis toch custom shop;)

fs1980
10 maart 2010, 13:10
ik ben benieuwd....

Pepe
10 maart 2010, 19:38
Definieer beter. Beter als in "niet smaak gebonden".

Pepe
10 maart 2010, 19:50
Custom shop en limited edition Fender amps zijn niet per definitie handwired of point to point.
Weliswaar geen cs maar de tweed bassman ltd ( ltd staat volgens mij niet voor limited maar voor laquered tweed ) is ook printplaat.
De cs white tolex Vibrolux custom bijvoorbeeld heeft dezelfde printplaat als de zwarte Vibrolux custom, de bruine Vibroverb 2x 10 die in de jaren negentig op de markt kwam is ook vrijwel dezelfde versterker.
De Tone king en Vibro king zijn cs shop en die zijn voor het grootste deel vintage achtig opgebouwd.

Bedoel je de 95 Custom Vibrolux Reverb? Dat was gewoon de opvolger van de Vibrolux reissue met witte tolex, part of the New Vintage serie Custom amps maar geen CS.

fs1980
10 maart 2010, 20:38
heeft iemand foto's van de 'custom shop amps'???

Pepe
10 maart 2010, 21:37
Die kan je toch zo vinden? Kom er net eentje (http://link.marktplaats.nl/328687681) tegen

tillens
10 maart 2010, 22:42
@Johnny, jij was toch op zoek naar een matchless amp? afhaker!

Johnnyverbruggen
10 maart 2010, 23:22
@Johnny, jij was toch op zoek naar een matchless amp? afhaker!

ja zeker , het wil ook niet zeggen als ik een topic start ik niet meer opzoek ben naar een matchless;) al vind ik ze wel erg duur

tillens
11 maart 2010, 00:07
Ligt eraan waar je ze koopt. Bij key zou ik ze momenteel niet halen.
Bij haarguitars of proguitar.de daarentegen wel.

Les Paul R8
11 maart 2010, 09:06
ja zeker , het wil ook niet zeggen als ik een topic start ik niet meer opzoek ben naar een matchless;) al vind ik ze wel erg duur

:sssh: Probeer eens een CMW....ook handwired en nog Nederlands ook. Super amps :sssh:

Eko
11 maart 2010, 17:17
De amps zijn gewoon te vinden op de Fendersite ( lijkt me geen raketwetenschap om daar op te komen).
Er zijn er maar een paar. Vooral de Vibroking en de `57 Tweed twin zijn zeer goed te noemen. Handbedraad zoals in de jaren 50. Ze zijn echter niet goedkoop te noemen. Voor hetzelfde geld koop je veel andere amps, maar het plaatje met Fender er op doet veel voor de waarde op de tweedehands markt.
Qua geluidskwaliteit kun je er weinig van zeggen. Voor datgene waar ze voor gebouwd worden is het bijna top of the bill te noemen. Geen highgain maar prachtige vintage tone.

Johnnyverbruggen
11 maart 2010, 17:50
ik was op mp aan het zoeken en kwam deze tegen :Fender Pro Junior limited edition RELIC tweed. volgens mij is die niet erg anders dan een gewone pro junior

steph
11 maart 2010, 22:08
Hier een foto'tje CS Vibrolux
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_1566.jpg

Eko
12 maart 2010, 15:08
De Pro Juniors die met relic worden aangeboden zijn standaard Pro`s voor zover ik weet. Ze worden alleen kunstmatig verouderd om bij de gitaren te passen. Een aantal jaren geleden was ik op de muziekbeurs te Frankfurt waar ze als nieuwigheid werden gepresenteerd met de bijpassende Strats.
De Vibrolux reverb is naar mijn weten geen Customshop built , wellicht wel ontworpen.