PDA

View Full Version : Fuzz Pedaal Vraag



ChazyChaz
10 maart 2010, 00:16
Hi iedereen!

Beetje apart(e) vraag/verhaal:

De 2e gitarist in een van mijn bandjes is erg ziek geworden een poos terug.
Het gaat inmiddels een stuk beter, en hij is ook gewoon weer thuis nu.

Nu hadden wij met de band het idee, om bij wijze van een beterschaps cadeau een Fuzz pedaal voor hem te kopen.

We zijn met vier, dus ons budget is maximaal 100, á 110 euro.

Alleen wij/ik zouden naast onze persoonlijke zoektocht ook heel erg jullie hulp kunnen gebruiken in het vinden van iets wat voor dat geld écht vet is!

Hij is behoorlijk fan van de Z.Vex FuzzFactory, maar zou graag iets hebben wat net wat meer neigt naar een Muff-Fuzz.
Een lekkere dikke/vieze sound dus, met eventueel wat grappige extra opties (zoals de occilatie van de FuzzFactory), maar ook een beetje die gladde vintage toon (Denk EHX Big Muff/Double Muff)

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken! Zou echt heel tof zijn als we hem iets konden geven waar hij echt blij mee is.

Groetjes!

Fuhgawz
10 maart 2010, 10:32
Misschien dat "Big Muff with Tone Wicker" geval van EHX? Lijkt me een redelijk veelzijdig ding.

Nielsje
10 maart 2010, 11:45
Tja, ligt er aan waarvoor 'ie het zal gaan gebruiken.
Een dikke muff vind ik vaak nogal wegvallen in de mix, en daar heb je weinig aan, toch?

Als je leipe geluiden van de fuzzfactory leuk vindt, dan kan je misschien kijken naar de Catalinbread V8 fuzz. Goedkoop, klein, en ook vol met freaky sounds. Wel minder breed instelbaar, maar je moet ergens een consessie doen.

Fuhgawz
10 maart 2010, 13:12
Ik weet niet of je die 30 euro extra uit wilt geven, maar tweedehands Vexter Fuzz Factories beginnen bij zo'n 140 euro. Dus nog even sparen en goed onderhandelen dan gaat dat misschien lukken.