PDA

View Full Version : Squier vs Matsumoku



geert1976
9 maart 2010, 23:55
Vanavond 2 strats erbij gekregen:

Squier Bullit stratocaster, made in China 1998
Westone (Matsumoku) stratocaster, made in Japan 1980

Westone: solid ash body, maple neck en fretboard, 3 alnico single coils, 3 standen schakelaar, kleur: tabacco sunburst

Squier: solid basswood body, maple neck, rosewood fretboard, 3 single coils, met 1 grote magneet, 5 standen schakelaar, kleur: vintage white

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-75.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-77.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-67.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-60.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-51.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-34.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/007-39.jpg

De Squier is er eentje uit 1998 (die hebben ook nog dat leuk gegraveerde plaatje.
Afwerking is al met al heel redelijk, hals voelt wel enigzins stroef aan, de body is dunner dan een normale stratbody.
het geluid is heel redelijk, maar niet echt een 100% stratsound en komt soms wat dof over.
De pots reageren niet evenredig qua geluid en draaimoment en draaien vinf ik nogal stroef, de standenschakelaar voelt zwabberig aan.

De Westone is er eentje uit 1980, gebouwd door Matsumoku, afwerking is uiterst goed, fullsize stratbody, lekkere gladde maple hals.
Geluid is een echte stratsound en lekker helder en open, maar lekker vol op de lows.
Pots reageren goed en standenschakelaar voelt solide aan

BamBuFan1
10 maart 2010, 00:06
Gadver, alweer zo'n ouwe afgesabbelde tigstehands Jap?! En wedden dat je hem na een week of wat weer zat bent en te koop zet... Koop nou gewoon eens kwaliteit: een leuke Mexicaanse Fender ofzo.

http://thegreendove.com/wp-content/uploads/2010/01/paris_giggle.jpg

geert1976
10 maart 2010, 00:06
effe wat pedaaltjes erop losgelaten:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012-21.jpg

de Westone heeft meer output dan de Squier, waardoor met lichte vervorming die sound veel beter uit de verf komt, randje van de Squier is goed, maar van de Westone is beter, hoog op de hals, kun je de Westone beter laten gillen dan de Squier en op de lage snaren, bast de Westone er veel beter over heen en met meer definitie, instant Hendrix en Peppers

Op volle oversturing, lukt het de Westone, om mijn buizenversterker lekker over zijn nek te laten gaan.

Al met al is de Westone toch echt veel beter dan de Squier, maar de Westone heeft 1 klein nadeel in de vorm van de driestandeschakelaar, maar ach de oude Fender Strats hadden ook een driestander.

In verhouding tot de Koreaanse Fender, wint de Westone het ook gewoon op alle fronten, het is net even een tikkeltje beter.

De Westone is gewoon een hele goede kwaliteitsgitaar van Matsumoku, die mij wederom niet teleurstelt en het zeker kan opnemen tegen Mexicaanse en Japanse Fenders en er absoluut niet voor onder doet.

De Squier is voor zijn geld een prima gitaar, maar komt niet in de buurt van een MIM Fender.

beiden hebben droogloopmechanieken:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/009-33.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/010-28.jpg

Het tremblok van de Westone is aanzienlijk groter en zwaarder:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/014-14.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/013-17.jpg

geert1976
10 maart 2010, 00:09
[QUOTE=BamBuFan1;2313589]Gadver, alweer zo'n ouwe afgesabbelde tigstehands Jap?! En wedden dat je hem na een week of wat weer zat bent en te koop zet... Koop nou gewoon eens kwaliteit: een leuke Mexicaanse Fender ofzo.

Waarom, de Westone is beter en nee, hij komt niet in de verkoop, ik ben ooit zo stom geweest om mijn Custom by Matsumoku te verkopen, dus deze blijft:ok:

mesaman
10 maart 2010, 01:01
okey....helemaal goed.
maar ik dacht dat jij ook gewoon goede gitaren hebt/had?
wat doe je dan met deze beginners zooi?leuk dat je er plezier mee hebt
maar ik begrijp het totaal niet.net als je een dikke nieuwe mercedes hebt en er een oude kadett bij koopt.

BamBuFan1
10 maart 2010, 01:19
okey....helemaal goed.
maar ik dacht dat jij ook gewoon goede gitaren hebt/had?
wat doe je dan met deze beginners zooi?leuk dat je er plezier mee hebt
maar ik begrijp het totaal niet.net als je een dikke nieuwe mercedes hebt en er een oude kadett bij koopt.

Je maakt de verkeerde vergelijking.

Wel eens in een Mazda MX-5 (http://www.youtube.com/watch?v=VeGrEx-u8ko) gereden?
Inderdaad, een beetje een kappersautootje, maar ook steevast door mensen die het weten kunnen verkozen tot één van de leukste en beste auto's ter wereld. Net als die Mercedes. En daar kan die Kadett een puntje aan zuigen.

Ezyduck
10 maart 2010, 08:34
Met het arbeidsethos zit het in Japan natuurlijk al heel lang goed en ze hebben allemaal hele kleine, fijne handjes, (ALLEMAAL dus he, want ze lijken allemaal op elkaar) dus ze zijn heel precies. Ik zie Japans spul zeker niet als beginnersmateriaal en al helemaal de spullen van Ome Mats niet. De tijd dat ze in Japan mooi ogende kopieen maakten van crappy materiaal is al decennia lang voorbij.

RS-Rik
10 maart 2010, 08:41
Tis juist heel goed beginnersmateriaal, zeer betaalbaar en kwalitatief. Niet iedere Mats is echt goed trouwens. En de electronica al helemaal niet, hardware daarentegen weer wel, in mijn ervaring. Ik ben groot fan van die zware Mighty Mite bruggen!

Hendriks
10 maart 2010, 09:09
Zo'n Westone heb ik 30 jaar geleden ook gehad ,ik was er niet onderste boven van , tja dat hij beter is dan een mex(standaard) , daar is niet zoveel voor nodig .

mesaman
10 maart 2010, 10:16
met een wankel motor?ja maar dat is bijzonder apart spul.ik heb het gevoel dat dit de nissan sunnies zijn van de jaren tachtig.....en geen nieuw bedacht ouderwets klassieker concept autootje.maargoed...ik gun hem het plezier maar snap het niet helemaal....

Hendriks
10 maart 2010, 10:22
Leuk om te verzamelen dat jaren 70 en 80 spul , ik heb er wel eens spijt van dat ik ze toendertijd allemaal verkocht heb , maar je was al weer blij dat je 100 gulden kon vangen om iets anders te kopen.

evEndzhar
10 maart 2010, 11:30
Dat een Japanse kwaliteitsgitaar beter is dan de goedkoopste Chinese Squier is niet zo verbazingwekkend. Toch is zo'n Chinese Squier wel een stuk beter te maken met andere elementen. Die dingen die er standaard inzitten zijn gewoon te zwak voor een distortion of zware overdrive.


met een wankel motor?ja maar dat is bijzonder apart spul.ik heb het gevoel dat dit de nissan sunnies zijn van de jaren tachtig.....en geen nieuw bedacht ouderwets klassieker concept autootje.maargoed...ik gun hem het plezier maar snap het niet helemaal....
Een MX-5 heeft geen wankelmotor. Het is een gewone roadster zoals de Britten al tig jaar maken, maar dan met de Japanse degelijkheid en betaalbaar.

geert1976
10 maart 2010, 12:51
okey....helemaal goed.
maar ik dacht dat jij ook gewoon goede gitaren hebt/had?
wat doe je dan met deze beginners zooi?leuk dat je er plezier mee hebt
maar ik begrijp het totaal niet.net als je een dikke nieuwe mercedes hebt en er een oude kadett bij koopt.


met een wankel motor?ja maar dat is bijzonder apart spul.ik heb het gevoel dat dit de nissan sunnies zijn van de jaren tachtig.....en geen nieuw bedacht ouderwets klassieker concept autootje.maargoed...ik gun hem het plezier maar snap het niet helemaal.....

Ik heb inderdaad hele goede gitaren, waaronder ook Matsumoku's.

Matsumoku's zijn beslist goede gitaren en de Gibson en Fender Kopiën van Matsumoku zijn erg goed.

de vergelijking met een Nissan Sunny gaat zeker niet op, want Uncle Mat bouwde enkel betere gitaren, zo-ook deze strat.

Ik heb ook nog een Aria ProII ES335 kopie van Matsumoku en ook deze is gruwelijk goed, zowel qua afwerking, materialen en sound.

Wellicht heb je nog nooit een Matsumoku plank geprobeerd, maar probeer ze maar eens en je zult erachter komen dat ze erg goed zijn.

geert1976
10 maart 2010, 12:53
Tis juist heel goed beginnersmateriaal, zeer betaalbaar en kwalitatief. Niet iedere Mats is echt goed trouwens. En de electronica al helemaal niet, hardware daarentegen weer wel, in mijn ervaring. Ik ben groot fan van die zware Mighty Mite bruggen!

De vroegere matsumoku's wilden wel een wat matige pups hebben en wat mindere schakelaars en potmeters, maar vanaf eind jaren 70 hadden ze ook dat goed voor elkaar:ok:

Les Strat
10 maart 2010, 14:32
weer een stel kutgitaren voor de verkoop ofniet?

Les Strat
10 maart 2010, 14:37
en maar zweren van die rommel het is niet te geloven

HaroldA
10 maart 2010, 15:04
weer een stel kutgitaren voor de verkoop ofniet?


en maar zweren van die rommel het is niet te geloven

Als jij je grote bek nou een keer dicht houdt ipv hier altijd van die ongefundeerde one-liners neer te zetten waar niemand iets mee kan?

Uncle Mat maakte goede gitaren en misschien zelfs betere dan Fender USA in dezelfde periode. Deal with it.

Les Strat
10 maart 2010, 17:12
haha, nee jongen ik zeg wat ik denk, ik heb zelf ook 2 westones gehad en deze waren echt zeker niet super te noemen, niet vergelijkbaar met een japanse fender om nog maar niet over amerikaanse te spreken, en deze squiers, ik heb nog nooit zulke mistroostige gitaren gezien. ik mag dit best melden en ik vind dat de beste man van een drol een taartje maakt.

vr.gr

geert1976
10 maart 2010, 17:14
weer een stel kutgitaren voor de verkoop ofniet?


en maar zweren van die rommel het is niet te geloven

tjonge wat een proza.

1- als je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat de Westone voor mijzelf is en niet weggaat.

2-een mening is prima, maar geef er ook inhoud in, kritiek prima, maar ik denk dat je nog nimmer Uncle Mat planken in handen hebt gehad en dus ook niet weet waar je het over hebt.

3-zoals Harold ook al aangaf leer eens inhoudelijk te reageren zonder domme oneliners, die mij niet onderuit halen, maar enkel jezelf.

4-beetje jammer dat je zo reageert, frustratie of zo?

Les Strat
10 maart 2010, 17:16
@ geert, lees hierboven;)

geert1976
10 maart 2010, 17:17
haha, nee jongen ik zeg wat ik denk, ik heb zelf ook 2 westones gehad en deze waren echt zeker niet super te noemen, niet vergelijkbaar met een japanse fender om nog maar niet over amerikaanse te spreken, en deze squiers, ik heb nog nooit zulke mistroostige gitaren gezien. ik mag dit best melden en ik vind dat de beste van een drol een taartje maakt.

vr.gr

nu lieg je, tegen mij vertelde je over de telefoon dat je als eerste en enige gitaar een London City had en graag een Epiphone wilde hebben.

je wilde zelf een strat bouwen, maar de spullen heb je mij aangeboden omdat je er geen tijd zin in had.

Klets niet zo dom jongen, je verstrikt je in je eigen leugens

Ik denk dat je zelf niet op zo heel veel gitaren hebt gespeeld behoudens je LC.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat de Squier een geweldige gitaar is.

Ik denk dat je gefrustreerd bent dat ik die spullen niet van je wilde kopen

Les Strat
10 maart 2010, 17:27
hallo,

mijn ooms spelen ook gitaar, dus daar leen ik wel eens het een en ander van als je dat graag weten wilt, ik ben zeker niet gefrustreed dat je mijn spullen niet wilde kopen, want die heeft mijn buurman voor 20 euro van mij gekocht dus toen was ik daar ook weer mee uit de brand, zodoende speel ik wel veel gitaren dus als ik iets zeg dan heb ik het ook geprobeert, ik heb zo ook op zo'n westone gespeeld die je hiervoor had in het zwart hier was ik dan wel weer heel tevreden over. ik zeg dus gewoon wat mijn ervaringen zijn en meld dat hier.

vr.gr

Orgasmocaster
10 maart 2010, 17:52
ik ben ook een grote liefhebber van Westones!
en ja, over het algemeen is het top kwaliteit, alhoewel er wel een verschil zit tussen een entry level Spectrum en een Spectrum FX!
ik heb 2 (matsumoku) corsairs gehad, nog een van over, en die kan je best vergelijken met een MIJ fender.

nog sterker, ik heb een (koreaanse) Westone Villain die ik nooit meer weg doe! fantastiese gitaar (die trouwens wel nieuwe pickups kan gebruiken)

ThomasL
10 maart 2010, 18:13
Leuk om te lezen dit... :)

Ook mij valt het op dat Geert telkens, zodra 'ie weer wat ouwe Japanse of Chinese meuk (al dan niet kwaliteit) scoort het meteen hier tentoon stelt. "Kijk eens medeforummers! Alweer een HNGD!!!" En dan lees ik een paar dagen terug in het topic over die '61 zuurstok Gretsch van marktplaats dat 'ie daar ook op zat te azen... Dan denk ik toch: "Had nou een paar van die epiphonetjes/squiertjes/westone's/matumeuko's laten staan, dan had je eens een ECHT coole gitaar kunnen kopen, al dan niet voor relatief weinig...

Maar goed, da's mijn mening... Veel plezier met de Matsomuko of iets en de Chinese Squier!

macwilliams
10 maart 2010, 18:19
Geert heeft goede gitaren, dat hij dit ook leuk vind en daar en daar enthausiast over is mag best.

En over toffe Jap auto's gesproken:

1: Nissan 300zx
2: Toyota supra
3: Mazda 929

Carry on Geert:ok:

LaurentB
10 maart 2010, 18:37
Leuk om te lezen dit... :)

(...)

Dan denk ik toch: "Had nou een paar van die epiphonetjes/squiertjes/westone's/matumeuko's laten staan, dan had je eens een ECHT coole gitaar kunnen kopen, al dan niet voor relatief weinig...

Maar goed, da's mijn mening... Veel plezier met de Matsomuko of iets en de Chinese Squier!

Ja. Probeer nou eerst eens zelf iets van Matsumoku. Ik heb een Aria PE-175 jazzgitaar uit 1984 van die fabriek, en dat is een geweldig spelende en klinkende (http://www.em11.nl/geluiden/aria.mp3) gitaar.

Ibanez en Yamaha hebben (terecht) een goede reputatie verworven. De merken die door Matsumoku werden gemaakt (o.a. Westone en Aria) bevonden zich echter grotendeels in de middenklasse, maar daarin maakten ze wél het beste wat je voor dat geld kon krijgen.
Ze zijn nooit zo duur geweest omdat ze die reputatie nu eenmaal niet hadden, maar er zitten wel degelijk juweeltjes tussen, zeker als je de duurste modellen treft.

ThomasL
10 maart 2010, 18:49
Ja. Probeer nou eerst eens zelf iets van Matsumoku.

Ik zeg toch ook niet dat Matsumoku slecht is... Maar persoonlijk zou ik kiezen voor 1 gitaar die het HELEMAAL is (bijv. die '61 Gretsch), ipv 5 gitaren die het allemaal nèt niet zijn... (Westone, Epiphone, Chinese Squiertjes...)
Mag ik toch wel zeggen?

LaurentB
10 maart 2010, 18:50
Ik zeg toch ook niet dat Matsumoku slecht is... Maar persoonlijk zou ik kiezen voor 1 gitaar die het HELEMAAL is (bijv. die '61 Gretsch), ipv 5 gitaren die het allemaal nèt niet zijn... (Westone, Epiphone, Chinese Squiertjes...)
Mag ik toch wel zeggen?

Ok, als je niet zegt dat Matsumoku slecht is vind ik het goed :)

ThomasL
10 maart 2010, 18:52
Ok, als je niet zegt dat Matsumoku slecht is vind ik het goed :)

I'm Cool..:cooler:

geert1976
10 maart 2010, 20:20
Ik zeg toch ook niet dat Matsumoku slecht is... Maar persoonlijk zou ik kiezen voor 1 gitaar die het HELEMAAL is (bijv. die '61 Gretsch), ipv 5 gitaren die het allemaal nèt niet zijn... (Westone, Epiphone, Chinese Squiertjes...)
Mag ik toch wel zeggen?

Tuurlijk mag je dat zeggen:ok:

Ik heb meerdere Gibsons, dus gitaren die helemaal zijn;)

Maar ik hoef niet persee een duur merk te hebben, om er plezier aan te hebben.
Met de gretsch was ik net te laat, te lang gewacht:makeup:

Matsumoku gitaren worden door velen onderschat en dat is jammer Uncle Mat heeft hele mooie juweeltjes gemaakt en zijn Gibson en Fender kopien waren vaak erg goed.

Zo heb ik een ES335 kopie die ik super vind en echt niet kwijt wil en ik hoef nu geen Gibson ES 335 te kopen:ok:

Ik had een Custom by Matsumoku strat, die ik aan een medeforummer heb verkocht en daar spijt van gehad, daarom heb ik deze gekocht en ben er erg blij mee.
De Squier was een "part off the deal" gitaar en ik heb nergens gezegt dat dit een geweldige gitaar is/was, tis een leuke gitaar die zeker niet blijft, dit in tegenstelling tot de Westone.

Als Les Strat ze niet fijn vind soit, boeit mij niets, maar nogal jammer dat die boute uitlatingen op de man doet en ik ben erg benieuwd naar de foto's van zijn Westone's die van hem waren en nu opeens van zijn ooms zijn

Les Strat
10 maart 2010, 20:46
en het kan idd wel zijn dat je denkt dat ik gefrustreerd ben omdat je het toen niet van mij wilde kopen dat is niet zo, hoewel ik het natuurlijk niet leuk vond dat u het niet wilde na ongeveer een uur u aan de lijn te hebben gehad, maar dat is natuurlijk uw keuze. en ook dat u het niet gelooft dat mijn ooms heel veel instrumenten hebben moet u dan ook zelf maar weten, ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk te blijven dus nu ook. en niet zoals u elke gitaar de hemel inprijst hier op het forum en hem dan vervolgens te verkopen.

zodoende....

Bolder
10 maart 2010, 20:48
Go Geert!


SG power (ofzo...)

geert1976
10 maart 2010, 21:58
en het kan idd wel zijn dat je denkt dat ik gefrustreerd ben omdat je het toen niet van mij wilde kopen dat is niet zo, hoewel ik het natuurlijk niet leuk vond dat u het niet wilde na ongeveer een uur u aan de lijn te hebben gehad, maar dat is natuurlijk uw keuze. en ook dat u het niet gelooft dat mijn ooms heel veel instrumenten hebben moet u dan ook zelf maar weten, ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk te blijven dus nu ook. en niet zoals u elke gitaar de hemel inprijst hier op het forum en hem dan vervolgens te verkopen.

zodoende....

Als jij dit topic goed had gelezen had je kunnen lezen dat de Westone voor mijzelf is.

Wat ik met mijn gitaren doe doet er niet toe, ik probeer altijd zo goed mogelijke gitaren te kopen en ja ik heb er al zoveel in handen gehad dat ik zo onderhand de goeie uit kan pikken, ik heb een heel zooitje goede gitaren.

Ik plaats topics van de aankopen en ook de opknapwerkzaamheden, met heel veel foto's, kost allemaal veel tijd, maar vind het niet erg om te doen, er zijn mensen die het kunnen waarderen en wellicht daardoor ook de stap nemen om hun eigen gitaren te doen, foto's kunnen daarbij helpen.

En als IK een gitaar goed vind, mag IK dit vinden en mag IK dit zeggen.
Als jij je ergert aan mijn topics, prima, maar klik dan verder en ga niet andermans topics verzieken met allerlei kreten en oneliners en verwijten op de man spelen, dit doe je wel vaker en mensen storen zich daaraan.

Je kletst voor mijn gevoel een boel uit je nek, eerst verkondig je dat je twee Westone's hebt gehad en dan zijn ze opeens van je ooms?, lekker geloofwaardig hoor.

En wat ik met mijn gitaren doe, zoals verkopen, in de brand steken, in iemands aars steken, gaat MIJ aan, zijn niet jouw centen die erin zitten maar de mijne.

En het meest schijnheilige vind ik nog dat je mij meerdere keren gemaild hebt, als ik een Epi opknapte en verslag deed op het forum, je was altijd de eerste die mailde wat die koste, of ben je dat ook vergeten.
Raar..., wel mailen als een gitaar je interesse heeft en vervolgens over iemand heen beginnen te kotsen, als het niet je smaak is.
Dus, stuur mij geen mails meer als ik een topic over een Epi open, want als jij zo denkt met mensen om te kunnen gaan prima, maar val mij dan niet lastig.

Gearjunkie
10 maart 2010, 22:14
en het kan idd wel zijn dat je denkt dat ik gefrustreerd ben omdat je het toen niet van mij wilde kopen dat is niet zo, hoewel ik het natuurlijk niet leuk vond dat u het niet wilde na ongeveer een uur u aan de lijn te hebben gehad, maar dat is natuurlijk uw keuze. en ook dat u het niet gelooft dat mijn ooms heel veel instrumenten hebben moet u dan ook zelf maar weten, ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk te blijven dus nu ook. en niet zoals u elke gitaar de hemel inprijst hier op het forum en hem dan vervolgens te verkopen.

zodoende....

Sorry, maar mag ik vragen hou oud jij eigenlijk bent?

Keesz
10 maart 2010, 23:36
tjonge alsof dat wat uitmaakt.

Ik (en een hoop andere) vinden het een beetje sneu van dat er elke keer weer een gitaar alom wordt geprezen door geert en prompt 3 dagen later weer op MP staan, het blijft een soort verkapte spam, maar eigenlijk is je vinger er niet echt goed op te drukken dat is het punt.

mss een tip voor geert : Plaats gewoon foto's, geen MP links meer in je sig en geen geneuzel van ''Beter dan Chinese tokai's of ''....'' killer. daar komen mensen hier niet voor, op marktplaats wel.

geert1976
10 maart 2010, 23:45
tjonge alsof dat wat uitmaakt.

Ik (en een hoop andere) vinden het een beetje sneu van dat er elke keer weer een gitaar alom wordt geprezen door geert en prompt 3 dagen later weer op MP staan, het blijft een soort verkapte spam, maar eigenlijk is je vinger er niet echt goed op te drukken dat is het punt.

mss een tip voor geert : Plaats gewoon foto's, geen MP links meer in je sig en geen geneuzel van ''Beter dan Chinese tokai's of ''....'' killer. daar komen mensen hier niet voor, op marktplaats wel.

zie jij wat in mijn sig staan? nee, loop niet zo dom te zeuren en klik door als het je niets interesseert, ik had spuit 11 al weer verwacht, jij loopt ook zoals altijd in mijn topics te zieken en te zeiken, veel mensen kunnen het wel waarderen, dus klik verder zou ik zeggen.

En jij kunt de mening van andere weten?, alsjeblieft bespaar me je gezeur zeg

En dat spam gezeik, daar moet je ook eens mee ophouden, klik op de rapporteerknop, of houdt je mond verder dicht
En tips heb ik absoluut niet van je nodig.

Dus wees een kerel en druk dan op de rapporteerknop.

Oh ja en als je zo langzamerhand niet ophoudt met je gezeur doe ik het voor jou

Enuhh ik heb ook wel wat duurdere gitaren, dus vergelijkingsmateriaal heb ik ook genoeg

Keesz
11 maart 2010, 00:40
Dus wees een kerel en druk dan op de rapporteerknop.



http://roflrazzi.files.wordpress.com/2009/06/128885761224360604.jpg

Nu staat er toenvallig niet eens wat in je sig, je weet dondersgoed dat dat wel eens anders is geweest.

Verder is er in elk topic (mij uitgesloten) iemand die wel over dit gedoe valt. dus ja, helaas, ik kan het wel van anderen weten.

geert1976
11 maart 2010, 00:41
http://roflrazzi.files.wordpress.com/2009/06/128885761224360604.jpg

Nu staat er toenvallig niet eens wat in je sig, je weet dondersgoed dat dat wel eens anders is geweest.

Verder is er in elk topic (mij uitgesloten) iemand die wel over dit gedoe valt. dus ja, helaas, ik kan het wel van anderen weten.

Nogmaals druk op de rapporteerknop, ik heb het al wel gedaan.

Dan kun je wel een plaatje erin knallen en op de persoon gaan spelen, wat volgens de regels WEL verboden is, maar ik heb nog nooit een berisping van de mods gehad over mijn topics.
Dus kappuh met je gezeur.

mesaman
11 maart 2010, 00:46
ik ben gek op knopjes!:sssh:

over auto;s gesproken! ik vind de datsun z240 echt tegek!en de oude celica's zijn ook gewoon fantastisch!

oja...heb je al weer wat nieuws gekocht geert?

geert1976
11 maart 2010, 00:49
ik ben gek op knopjes!:sssh:

over auto;s gesproken! ik vind de datsun z240 echt tegek!en de oude celica's zijn ook gewoon fantastisch!

oja...heb je al weer wat nieuws gekocht geert?

Nope wel in onderhandeling over een Epi, maar verloopt stroef.

rozh
11 maart 2010, 00:57
wa voor epi dan jong

geert1976
11 maart 2010, 00:57
wa voor epi dan jong

Een 70's Epi, een oudje dus:ok:

BamBuFan1
11 maart 2010, 01:04
ik ben gek op knopjes!:sssh:

over auto;s gesproken! ik vind de datsun z240 echt tegek!en de oude celica's zijn ook gewoon fantastisch!

oja...heb je al weer wat nieuws gekocht geert?

Hij zit te azen op een
http://www.modernracer.com/news/wp-content/uploads/2009/06/honda-civic-cvcc-1975.jpg

geert1976
11 maart 2010, 01:06
Hij zit te azen op een
http://www.modernracer.com/news/wp-content/uploads/2009/06/honda-civic-cvcc-1975.jpg

Nee joh, veel te klein, daar ga ik niet in passen.

Doe mij maar een oude Toyota Crown, heb je ook geen last van vastzittende gaspedalen;)

Hendriks
11 maart 2010, 09:14
Ik koop/ruil regelmatig gitaren , sinds kort post ik ze niet meer , omdat ik niet meer beticht wil worden van spam . Ik heb ook regelmatig geroepen dat het om een "blijvertje"ging en om hem vervolgens na een tijdje toch weer te verkopen en dat zie je hier regelmatig : "deze gaat noooit weer weg" , etc en na een tijdje blijkt hij niet te bevallen of zie je wat mooiers , volgens mij een bekend verschijnschel.
Ik post alleen nog als ik wat bijzonders heb.

Chocola
11 maart 2010, 09:16
Ik koop/ruil regelmatig gitaren , sinds kort post ik ze niet meer , omdat ik niet meer beticht wil worden van spam . Ik heb ook regelmatig geroepen dat het om een "blijvertje"ging en om hem vervolgens na een tijdje toch weer te verkopen en dat zie je hier regelmatig : "deze gaat noooit weer weg" , etc en na een tijdje blijkt hij niet te bevallen of zie je wat mooiers , volgens mij een bekend verschijnschel.
Ik post alleen nog als ik wat bijzonders heb.

Inderdaad, ik heb 4 gitaren op dit moment die écht nooit meer weggaan, bij de overige 8 gitaren ofzo zei ik dat ook ooit maar meende ik het toch niet :D. En je weet nooit hoe het loopt met die 4 "blijvertjes"... :D.

Les Strat
11 maart 2010, 11:40
alsnog, ik mag best vragen wat een gitaar kost als u deze weer te koop aanbied, en als ik de prijs ervan wil weten, en ik mag best zeggen wat ik er van vind, ik vind het zeker niet de beste kwaliteit gitaren en jij prijst ze aan of waren het gibsons, dit vond ik best de moeite waard om even te melden, wat u er verder mee doet maakt mij niks uit, ik meld alleen even dat u de meest schrale gitaren de hemel in prijst om ze vervolgens te verkopen.
verder erger ik mij zeker niet aan uw topics, soms vind ik het zelfs wel leuk om er dingen uit de halen die ik zelf ook weer kan toepassen, ik meld echter alleen even wat ik zie en denk, en 2 westones gehad hebben hoeft niet beslist te betekenen dat ik deze zelf gekocht heb ofzo, maar gewoon thuis gehad wat u wilt, mijn ooms hebben een hele boel gitaren dus ik bedenk geen dingen of schrijf een oneliners, anders had ik dat tot nu toe wel bijna bij al je gitaren kunnen doen. maargoed dat is uw goed recht om mij daarin niet te geloven. ook kots ik niet over je heen zoals ik al melde en er is verder niks schijnheiligs aan;) iedereen mag het van mij weten.

@gearjunki:

ik ben 15 jaar;)

vr.gr

Chocola
11 maart 2010, 12:41
ik meld alleen even dat u de meest schrale gitaren de hemel in prijst om ze vervolgens te verkopen.

@gearjunki:

ik ben 15 jaar;)

vr.gr

Als deze gitaren tot de meest schrale behoren, waar zitten merken als Vulcano, Behringer, Blokker, Alsi, Lidle, Stagg dan wel niet?

Geert is een erg enthousiast mens als het aankomt op gitaren, wellicht af en toe iets wat té optimistisch en té enthousiast waardoor de gitaar wordt afgespiegeld als "beter dan [voer hier je favoriete topmerk in]". Ik denk dat je dat moet begrijpen en dat je zijn posts ook moet lezen op die manier.

Overigens heb ik wel positieve ervaringen met gitaren uit de Matsumokufabriek. Ik zal nooit claimen dat ze onovertroffen zijn, super goed dit en dat enzo, maar veelal zijn het erg goede gitaren voor het geld. Ik zou elke moderne Squier inruilen voor een strat uit de Matsumokufabriek bijvoorbeeld.

geert1976
11 maart 2010, 12:53
Als deze gitaren tot de meest schrale behoren, waar zitten merken als Vulcano, Behringer, Blokker, Alsi, Lidle, Stagg dan wel niet?

Geert is een erg enthousiast mens als het aankomt op gitaren, wellicht af en toe iets wat té optimistisch en té enthousiast waardoor de gitaar wordt afgespiegeld als "beter dan [voer hier je favoriete topmerk in]". Ik denk dat je dat moet begrijpen en dat je zijn posts ook moet lezen op die manier.

Overigens heb ik wel positieve ervaringen met gitaren uit de Matsumokufabriek. Ik zal nooit claimen dat ze onovertroffen zijn, super goed dit en dat enzo, maar veelal zijn het erg goede gitaren voor het geld. Ik zou elke moderne Squier inruilen voor een strat uit de Matsumokufabriek bijvoorbeeld.

Ja en velen vergeten dat ik 7 Gibsons heb, dus een beetje vergelijking kan ik toch onderhand wel maken lijkt me.

Overigens heb ik meerdere Japanse, Mexicaanse en Koreaanse Fenders en Squiers gehad, dus daarin kan ik ook wel een redelijke inschatting maken.

Wel vreemd, als je een opmerking maakt dat een bepaalde gitaar niet zo goed is als een Fender of Gibson, heb je het gedaan, maar maak je de opmerking dat een bepaalde gitaar zich daar wel mee kan meten, heb je het ook gedaan vreemd.....

@Resonare: Hoe is het met mijn ex Custom?

Les Strat
11 maart 2010, 13:38
die speelt zijn gibson eruit op het moment volgens mij, ook zonder versterker









:makeup:

HaroldA
11 maart 2010, 13:40
die speelt zijn gibson eruit op het moment volgens mij, ook zonder versterker

Ehm, ik snap je niet? :???:

Wat is de toegevoegde waarde van jouw post? Of is dit weer een nutteloze one-liner zonder inhoud, want dan snap ik 'm wel.

geert1976
11 maart 2010, 13:51
Ehm, ik snap je niet? :???:

Wat is de toegevoegde waarde van jouw post? Of is dit weer een nutteloze one-liner zonder inhoud, want dan snap ik 'm wel.

nutteloze oneliner zonder inhoudt.

Ik denk dat het een sarcastische opmerking is en nog stupiede ook, want de Custom van Resonare is een Strat en geen Les Paul model.

Les Strat, houdt hier mee op, al zal dit moeilijk zijn, gezien je leeftijd.

sorry, je gedraagt je niet naar je leeftijd, want je gedraagd je nu als een kleuter

Chocola
11 maart 2010, 13:51
die speelt zijn gibson eruit op het moment volgens mij, ook zonder versterker

Ik snap deze "one-liner" prima ben ik bang. Beste Jan(neman), het moge duidelijk zijn dat je pas 15 bent, ik hoop dat je over een paar jaar iets volwassener zult zijn :makeup:.

Mijn Custom is overigens een Stratocaster, heb je weer wat geleerd vandaag ;).

edit: Geert was net 20 seconde sneller :D.

Rock Bottom
11 maart 2010, 14:07
die speelt zijn gibson eruit op het moment volgens mij, ook zonder versterker









:makeup:

Gast ben jij het onwettige kind van munkie?

Les Strat
11 maart 2010, 14:43
nee jong:P

Les Strat
11 maart 2010, 14:48
ik dacht laat ik ook eens in geert's super geweldige fenomenale taal gaan spreken, ik heb hier ook nog een stagg staan, speelt als een American fender.

HaroldA
11 maart 2010, 14:51
ik dacht laat ik ook eens in geert's super geweldige fenomenale taal gaan spreken, ik heb hier ook nog een stagg staan, speelt als een American fender.

:???:

Het wordt tijd dat we irritante forumleden weg mogen gaan stemmen.

Les Strat
11 maart 2010, 15:01
lijkt me een goed idee idd

Chocola
11 maart 2010, 15:03
ik dacht laat ik ook eens in geert's super geweldige fenomenale taal gaan spreken, ik heb hier ook nog een stagg staan, speelt als een American fender.

Juist...


Het wordt tijd dat we irritante forumleden weg mogen gaan stemmen.

+100

geert1976
11 maart 2010, 15:04
:???:

Het wordt tijd dat we irritante forumleden weg mogen gaan stemmen.

laten we maar geen aandacht besteden aan dit sneue figuur, hoe meer aandacht je eraan geeft, hoe leuker die het vind.

Hij laat steeds meer blijken dat die geen zak verstand heeft van gitaren en merken uit het grijze verleden.

Hij kletst alles aan elkaar.

Voor mij niet de moeite om er nog aandacht aan te besteden.

wietse
11 maart 2010, 15:28
ik dacht laat ik ook eens in geert's super geweldige fenomenale taal gaan spreken, ik heb hier ook nog een stagg staan, speelt als een American fender.
dat kan best, als je een stagg hebt die goed is afgesteld en een usa fender die slecht is afgesteld.

denk voortaan na voordat je iets uitkraamt.

Les Strat
11 maart 2010, 15:42
beide goed afgesteld he;)

RS-Rik
11 maart 2010, 15:47
http://www.fallen-legion.eu/news/data/upimages/DoubleFacePalm.jpg

Voor allen

bert k
11 maart 2010, 21:56
Topic gaat op slot. Wil iedereen een beetje afkoelen? Flames en getrol zitten we niet op te wachten.