PDA

View Full Version : ibanez rg wat vinden jullie van die serie



toep
19 april 2003, 21:03
ik zou graag vna jullie willen weten wat jullie van de ibanez rg 270 vinden

jmp1
19 april 2003, 21:16
Ik heb ook een Ibanez (wel een Grx-40, de goedkoopste van de hele Ibanez serie..)

Misschien ken je Mark Knopfler, maar die zei ooit es over de grx-40, "dit is de snelste gitaar waar ik ooikt opnames mee heb gedaan", die grx-40 is dan wel gecustommized.. maar het gaat om het principe.

Persoonlijk vindt ik alle Ibanez-series super spelen, haast te goed, te snel :razz:

BLOK182
19 april 2003, 21:24
Die rg270, mwah, vind het niet echt wat. Heb er 2 bespeeld, maar vind het alleen maar wat voor de "wat-verdere-beginner". Ik geef toe, hij heeft wel aardige looks, maar de brug en de elementen zijn behoorlijk shitty.

Electrical Storm
19 april 2003, 23:04
Ze zijn ongelooflijk lelijk maar ik zou graag zo'n 7-string of een RG met piezo's willen hebben..

Ibanez
20 april 2003, 08:50
Ik heb er een. Hij speelt heerlijk, ziet er goed uit maar die brug en elementen zuigen idd wel ja. Ik begin ook te verlangen naar een betere gitaar (lees: RG2620) Maar hij speelt nog steeds heerlijk.

Fvddungen
20 april 2003, 09:53
Je bedoelt een 1620?

Bij mijn weten bestaat er geen 2620.

Josdevos
20 april 2003, 10:43
Toch wel, is een 620 QMin de 2003 prestige reeks. Met Dimarzio IBZ pickups zoals in mijn 2550EX. Mooie gitaar trouwens, ook met matched headstock dacht ik...

Ibanez
20 april 2003, 11:42
Precies. Alleen het rare is dat ie niet op de ibanez site staat maar wel in de catalogus. Ik heb hem trouwens wel al uitgetest in de feedback.

Soulflyhigh
20 april 2003, 14:05
Hallo,

Ik ben zelf 'een wat gevorderde beginner' en ik vind die Ibanez RG's echt super. De pick-ups zijn wel wat minder maar voor de rest vind ik ze erg en ik vind dat dit echtde Ibanez gitaren zijn. Ik trouwens laatst op een RGT gespeeld. Die spelen ook heerlijk. Zelf vind ik dat ze de lekkerste configuratie hebben. Gewoon lekker twee humbuckers en ragge. Die doorlopende nek is ook mooi afgewerkt. Kortom ik zou die RGT ook eens proberen al is hij wel iets duurder.

Groetjes Soulflyhigh :smile:

Wouter J
20 april 2003, 14:06
Ik hou niet van de RG (Wat overigens staat voor Roadstar Guitar) voor de simpele reden dat die gitaren alles hebben wat ik niet op een gitaar wil hebben.

en dat zijn: Een flinter dunne hals, een Floyd rose (Ik had een gitaar met een Floyd en vind dat ik er lui van werd, ik bleef maar naar dat ding grijpen om een solo mooier te maken maar eindig dan door hem te verruineren, plus dat snaren vervangen veel te veel gedoe is)

Ik heb wel een Ibanez RT in mijn bezit, de RT (Roadstar Traditional)is eigenlijk een RG bedoeld voor gitaristen die een fender feel wilde hebben. De RT heeft een dikkere hals met een rechte kop (dus niet naar achter hellend zoals bij de RG en een Gotoh non locking tremolo (die ik op de mijne heb vast gezet.) De RT is helaas niet lang gemaakt maar twee jaar in 1995, toen de complete fabriekage naar taiwan en Korea werd verplaatst is de Rt vervangen door de RX (Roadstar Xtreme) en later weer door de Blazer om dan voorgoed te verdwijnen, jammer want de RT, RX en Blazer series waren hele goede gitaren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-04-20 14:13 ]</font>

Basman
20 april 2003, 16:12
De Rg- reeks is niet slecht, maar om een goede RG te hebben moet je hoger gaan dan de 270. Inderdaad de brug en de pick-ups zijn niet zo goed, vooral de pick-ups dan, die sucken zo hard. Als ik er een zou kopen, en dat zal er van komen, dan zou ik er een kopen met 2 humbuckers, zonder een single dertussen. en die humbuckers zouden dan van dimarzio zijn. Een paf pro humbucker aan de neck en een tone zone aan de bridge, zoals bij het prestige model RG3120. Als brug kan je dan een edge bridge nemen. en dan heb je een mooie RG met prachtige sound.
Bijvoorbeeld een RG 320FM: http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RG320FM
Het enige dat je er dan moet aan veranderen zijn de elementen.

Basman
20 april 2003, 16:13
Op 2003-04-20 11:42, schreef Ibanez:
Precies. Alleen het rare is dat ie niet op de ibanez site staat maar wel in de catalogus. Ik heb hem trouwens wel al uitgetest in de feedback.


Waar kan je zo een catalogus verkrijgen. Ik heb al in winkels gekeken en daar hebben ze hem niet.

toep
20 april 2003, 16:23
en wat zouden jullie voor een rg 270 die ongeveer 7 jaar oud is, maar natuurlijk amper op gespeeld is, geven?

Ibanez
20 april 2003, 16:50
100,- 7 jaar is wel heel erg oud.

Nesker
20 april 2003, 16:56
zeker nie meer

Moonchild
20 april 2003, 17:38
Op 2003-04-20 16:13, schreef Basman:


Op 2003-04-20 11:42, schreef Ibanez:
Precies. Alleen het rare is dat ie niet op de ibanez site staat maar wel in de catalogus. Ik heb hem trouwens wel al uitgetest in de feedback.


gratis bestellen bij http://www.serlui.com

Waar kan je zo een catalogus verkrijgen. Ik heb al in winkels gekeken en daar hebben ze hem niet.

Anders Destium
20 april 2003, 23:09
Op 2003-04-20 16:23, schreef toep:
en wat zouden jullie voor een rg 270 die ongeveer 7 jaar oud is, maar natuurlijk amper op gespeeld is, geven?


Ik kan me niet voorstellen dat er op een gitaar van 7 jaar oud nauwelijks is gespeeld, om 2 redenen:
-1 keer per week een uurtje is al 7*52=364x (heel jaar elke dag)
-als je er nooit op speelt heb je hem al veel eerder verkocht, nu levert hij niets meer op.

M Kactus
21 april 2003, 00:11
Er zijn wel meer modellen die niet op de site staan, de belgische of de nederlandse dan. Als je de USA versie kiest, zie je meer (vraag mij niet waarom, je kan die ook gewoon hier krijgen hoor!)
En voor die rg, het hangt er maar net vanaf wat je ermee wil doen. Is zeker goed om thuis te spelen, is ook nog goed om met (voor) 5 man te spelen, maar voor het 'échte werk' (;)) gemeten, gewogen en te licht bevonden (ofzoiets)?

M Kactus

Neals
21 april 2003, 10:47
Zelf gebruik ik een RG270 voor op het podium, en het is een 'voor de gevorderde beginner gitaar', maar in de studio of podium intereseert die titel niet meer.

Evo pick-ups en gelockte brug, en spelen maar.

renier
23 april 2003, 14:34
Ben zelf wel erg gesteld op de RG tjes.. heb een RG560. oud beestje, maar zou hem voor geen goud weg doen. speelt super, en vooral die ibanez halen uit begin jaren negentig zijn helemaal geniaal!

je moet inderdaad wel meteen de pups eruit slopen en dimarzio's of seymours erin mikken..

Neals
23 april 2003, 15:49
Die RG270 hou ik ook zeker wel, maar er komt wel een Gibbie of Tele naast te staan binnenkort, maar ach... misschien ook wel een RG570 keuzes keuzes keuzes.

renier
25 april 2003, 17:39
nadeel van die nieuwe rg's vind ik punt 1 de hals. die is gewoon minder dan de ouwe. daarnaast worden ze de laatste 10 jaar in zo'n enorme aantallen geproduceerd dat je op elke hoek van de straat 40 rg's tegenkomt.. nou hoeft een gitaar niet exclusief te zijn om goed te zijn, maar om nu precies de zelfde te hebben als 40 % van de andere gitaristen, is me een beetje te gek..


als ik nu een nieuwe ibi mocht uitzoeken zou het in ieder geval geen rg worden. denk eerder aan een s 2120 of een jem.

Nimrod
26 april 2003, 17:05
Ben van Squier naar een Rg270dx overgestapt
Alles aan dat ding is beter; geluid, bespeelbaarheid en natuurlijk looks. Heb ook niet echt ervaring met duurdere gitaren

Nimrod
26 april 2003, 17:41
Ben net overgestapt van squier naar ibanez rg270dx, zijn niet met elkaar te vergelijken ... goed voor je vooruitgang (als beginner) en ziet er erug relaxt uit

Ibanez
26 april 2003, 17:45
???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2003-04-26 17:46 ]</font>

Hankey
27 april 2003, 00:37
Ik vindt de Ibanez RG serie best relaxed vanwege het gewicht en de dunne hals, maar ik heb een hekel aan tremelo's, waardoor ik er nooit een zal kopen :smile:

Doe mij maar een SC of een SZ...