PDA

View Full Version : HELP nog steeds gekraak in me amp



keessie
9 maart 2010, 13:59
Ik weet het niet meer
heb laatst hier wat vragen gesteld over gekraak in me hot rod deville 2x12

wat heb ik gedaan:
-nieuwe voorversterker buisjes(hielp niet)
-heb hem weg gebracht naar reperateur(kon het niet vinden)
-print plaat er uit gehaald alle contact punten opnieuw gesoldeerd
-gekeken of het aan me spiekers lag ,was het ook niet
-als ik sla ,rammel met me amp gebeurt het niet
-als het mijn eind buizen zouden zijn zou ik volgens mij geen bas en vals moeten klinken.
-elco's zien er allemaal goed uit en geven de zelfde waarde als je ze door meet
-de rest van de condensatoren zien er ook als nieuw uit
moet zeggen het gekraak is wel een stukje minder geworden maar doet het nog steens dan komt het weer ff terug gaat het weer weg soms een beetje gefluit als of je een ouderwetse radio op een andere verkentie draait.
wie kan mij vertellen wat het dan zou kunnen zijn HELP :???:
mvg Kees

Puerco
9 maart 2010, 15:03
Tik eens (in speelstand) één voor één met een houten stokje (chopstick) voorzichtig tegen alle buisjes. Als dit het kraken veroorzaakt zit daar wel degelijk je probleem.
Zoniet met dat zelfde stokje eens tegen alle andere onderdelen tikken, caps potmeters, draden beetje wiebelen en uitkijken voor hoogspanning; zeer link dus niet met de handen aanraken.
Nog niet gevonden? Weet niet welke amptech je geweest bent maar zou een echte GOEDE opzoeken, is handig als je woonplaats in je profiel staat dan kan misschien iemand een goede aanraden ergens bij jou in de buurt.
Oh en gebruik je een geaard stopcontact?

keessie
9 maart 2010, 15:39
Tik eens (in speelstand) één voor één met een houten stokje (chopstick) voorzichtig tegen alle buisjes. Als dit het kraken veroorzaakt zit daar wel degelijk je probleem.
Zoniet met dat zelfde stokje eens tegen alle andere onderdelen tikken, caps potmeters, draden beetje wiebelen en uitkijken voor hoogspanning; zeer link dus niet met de handen aanraken.
Nog niet gevonden? Weet niet welke amptech je geweest bent maar zou een echte GOEDE opzoeken, is handig als je woonplaats in je profiel staat dan kan misschien iemand een goede aanraden ergens bij jou in de buurt.
Oh en gebruik je een geaard stopcontact?

Hey Puerco
Dat heb ik allemaal gedaan zonder resultaat
ik hen me amp gebracht naar deze man http://www.verelec.com/catalog/index.php

het enige wat hij dan nog zou kunnen doe zij hij om allen elco's en condesatoren te vervangen maar dat ging natuurlijk wel ff wat kosten

en zit ook in een geaarde stoptcontackt ik woon in de buurt van amsterdam
oostzaan precies te zijn

cluseau
9 maart 2010, 17:06
en zit ook in een geaarde stoptcontackt .....

Stopcontact heeft niets te maken met af en toe pruttelen. Fout moet toch op te lossen zijn hoor! Alleen moet hij dan wel aan het infuus, op de operatietafel dus. Zo via het forum vragen stellen ga je dit nooit mee oplossen.

Frans.

Puerco
9 maart 2010, 17:09
Oh, dat is een hele goede amptech....
Als hij het probleem niet kan vinden dan denk ik dat je amp behekst is :???:
Weet je zeker dat je een geaard stopcontact gebruikt??? En dat er geen storingsbronnen ergens in huis zijn ingeplugd, dit kunnen ook apparaten zijn die UITgeschakeld zijn zoals laptops of voedingen van apparaten.
Woon je in de buurt van hoogspanningskabels, transformatorhuisjes, GSM masten???
Probeer de amp eens op een andere locatie, kraakt hij dan nog?
En met een andere gitaar en kabel of zonder en vooral zonder effecten.

keessie
9 maart 2010, 20:28
Oh, dat is een hele goede amptech....
Als hij het probleem niet kan vinden dan denk ik dat je amp behekst is :???:
Weet je zeker dat je een geaard stopcontact gebruikt??? En dat er geen storingsbronnen ergens in huis zijn ingeplugd, dit kunnen ook apparaten zijn die UITgeschakeld zijn zoals laptops of voedingen van apparaten.
Woon je in de buurt van hoogspanningskabels, transformatorhuisjes, GSM masten???
Probeer de amp eens op een andere locatie, kraakt hij dan nog?
En met een andere gitaar en kabel of zonder en vooral zonder effecten.

hij is al op andere locatie's geweest ?

keessie
9 maart 2010, 20:31
Stopcontact heeft niets te maken met af en toe pruttelen. Fout moet toch op te lossen zijn hoor! Alleen moet hij dan wel aan het infuus, op de operatietafel dus. Zo via het forum vragen stellen ga je dit nooit mee oplossen.

Frans.

nee mischien ook niet maar het kan misschien zo zijn dat iemand het zelfde probleem heeft gehad en zegt van het ligt daar of daar aan?

keessie
14 maart 2010, 13:28
Hallo eindelijk het probleem is opgelost heb hem weg gebracht naar Frans (alias de Cluseau) wil niet te veel reclame maken op het forum maar daar kan je echt je versterker heen brengen als er wat mee aan de hand is hij is helemaal uitgeplozen tot het probleem naar boven kwam en klinkt weer als een jecco (probleem was een pruttelende weerstand en een defecte eind buis) ben weer een blij man :cheerup: .bedankt voor de reacties


Gr Kees

josan
14 maart 2010, 18:41
Tip voor de volgende keer: maak je tekst in Word; haal de spelling- en grammatica-controle er overheen; knip en plak je tekst naar het forum.

macwilliams
14 maart 2010, 19:38
Ik begreep wel waar hij het over had ondanks dat hij geen leestekens heeft gebruikt en de zinnen soms overgaan in de volgende zijn amp is gered door een man die wij beter kennen als:

http://philspector.files.wordpress.com/2008/11/peter_sellers_inspector_clouseau_pi.jpg

Bolder
14 maart 2010, 20:11
hahaha
hahahahahaha

hahaha hahaagaha

Portel
14 maart 2010, 20:19
Is het bij al je gitaren? Of een gitaar?
Op elke stand? Een stand?

Als je maar een gitaar hebt, of het bij een bepaalde gitaar is,
heb je kans dat je input jack is geoxideerd.
Dat had ik ook. Misschien potmeters kapot?

macwilliams
14 maart 2010, 20:33
Hey portel!!!!

Wakkur wordeuhhhhh, 't is al klaahaaar!!!


@bolder:
ghehehehe:D

keessie
14 maart 2010, 22:39
Tip voor de volgende keer: maak je tekst in Word; haal de spelling- en grammatica-controle er overheen; knip en plak je tekst naar het forum.

oowh sorry wist niet dat dit het forum van het dikke van dale was maar jij ben natuurlijk zo'n taalwonder zal je tip ter harte nemen

cluseau
15 maart 2010, 07:59
oowh sorry wist niet dat dit het forum van het dikke van dale was maar jij ben natuurlijk zo'n taalwonder zal je tip ter harte nemen


maak je niet druk om het gesijk van die taalpuristen waaid fanself ofer
wei make geen faute tog

Frans.

keessie
15 maart 2010, 08:40
maak je niet druk om het gesijk van die taalpuristen waaid fanself ofer
wei make geen faute tog

Frans.

haha Neej daar hebd je helle maal geleik in vrans:seriousf:
nog bedankd voor je goede servis (hij klinkt weer als een zonnetje)
groet kees