PDA

View Full Version : HNGD Ortega R121 1/2WR



Shaggy
9 maart 2010, 11:28
Het is voor mijn zoontje die 4 jr wordt over enkele dagen maar hij mocht het alvast openmaken.



http://images1.thomann.de/pics/bdb/213837/736886_800.jpg


verrassend leuke gitaar, blijft goed op stemming, alleen de actie is iets hoog voor hem denk ik

Hoe kan ik de actie vanaf de brug verlagen?

Muzieknono
10 maart 2010, 06:52
Gelukkig ben ik niet de enige die zijn kinderen verwend, leuk hoor.
Mvgr. Dirk Jan :B

Ron Houben
13 maart 2010, 18:56
Hoi, gefeliciteerd!

Vaak is de topkam niet goed ingesneden. En het beentje in de brug is ook vaak te hoog, dit is het gemakkelijkst te verlagen. Draai de snaren los, trek het beentje uit de brug, merk waar de voorkant is. Hall de ONDERKANT van het beetje over een vijl en zorg dat het recht blijft. Het is geen probleem als je dit te laag maakt, een beentje van plastic kost maar een paar cent in de muziekwinkel. Een beentje van echt been klinkt veel beter, maar daar moet je nu maar niet aan beginnen, de plastic beentjes zijn van boven al voorgevormd. Been moet je helemaal zelf in vorm maken.

De topkam verlagen is een ander verhaal. Te moeilijk om hier uit te leggen. Bij het uitvijlen uit de losse hand kom je snel te diep uit en dan heb je een probleem. OP deze maat is er geen standaard topkammetje na te kopen. Dat moet je dan helemaal zelf maken. Niet aan beginnen. Kijk of het verschil tussen de actie tussen losse snaren en losse snaren met een capo op de eerste fret groot is. Is dat groot, dan moet je toch wat doen, of je kind met een capo laten spelen.

Succes!
Ron

Muzieknono
14 maart 2010, 08:25
Als de actie bij de topkam te hoog is ff nar een luthier, die klaart dat klusje voor een paar centen en het komt het speelplezier ten goede.
Mvgr. Dirk Jan :B

Shaggy
15 maart 2010, 07:56
Ok tx dudes .. kan hier wel wat mee.