PDA

View Full Version : Burriss Royal Bluesman



ketja
9 maart 2010, 08:59
De luitjes van Kane en Di-rect schijnen op deze ampjes te spelen. Iemand ervaring mee en waar zijn ze te testen?

nielsnielsniels
9 maart 2010, 09:51
Kane en Di-Rect

Waarom zou je als hun willen klinken :dontgeti: ?

the sure thing
9 maart 2010, 09:52
... Ik heb Kane ongeveer 10x live gezien, maar ik zie alleen maar VOX, Marshall en MESA en Orange.

macwilliams
9 maart 2010, 10:00
Waarom zou je als hun willen klinken :dontgeti: ?

Gezien het aantal albums dat die gasten verkochten en het aantal optredens die er gegeven zijn zou je tot een conclusie kunnen komen dat ze niet zo heel slecht kunnen klinken.

nielsnielsniels
9 maart 2010, 10:18
Gezien het aantal albums dat die gasten verkochten en het aantal optredens die er gegeven zijn zou je tot een conclusie kunnen komen dat ze niet zo heel slecht kunnen klinken.


Misschien komt het omdat het waarschijnlijk voornamelijk vrouwen/meisjes zijn die deze albums kopen, en het maakt hen niet veel uit hoe hun versterkers klinken.

almarvk
9 maart 2010, 10:35
Graag geen Kane & Di-rect gebash, dat hebben we in het verleden al genoeg gedaan.

the sure thing
9 maart 2010, 11:40
Zoals ik al zei... Ik heb Kane ongeveer 10x live gezien, maar ik zie alleen maar VOX, Marshall en MESA en Orange. Ook in interviews spreken ze niet over de amp die TS heeft genoemd....

De heren van KANE maken zeer serieus werk van hun gitaarsound. Maar dan wel via de bekende merken, voor zover bekend. Eigenlijk is de amp setup van Dennis en Dinand de laatste jaren bijna niet veranderd. Behalve dat Dennis soms nog wel eens een oude Marshall PA buizenamp op de buhne zet. Prachtig exemplaar en zeer zeldzaam. Gaat voor grove bedragen heen en weer op het internet...

stratestic
9 maart 2010, 11:45
De heren van KANE maken zeer serieus werk van hun gitaarsound. Maar dan wel via de bekende merken, voor zover bekend. Eigenlijk is de amp setup van Dennis en Dinand de laatste jaren bijna niet veranderd. Behalve dat Dennis soms nog wel eens een oude Marshall PA buizenamp op de buhne zet. Prachtig exemplaar en zeer zeldzaam. Gaat voor grove bedragen heen en weer op het internet...

+1

Vind Kane ook altijd wel goed klinken. Las trouwens in een interview met Dennis dat die Marshall PA door niemand minder
dan Peter van Weelden onder handen is genomen.

Johnnyverbruggen
9 maart 2010, 11:53
... Ik heb Kane ongeveer 10x live gezien, maar ik zie alleen maar VOX, Marshall en MESA en Orange.

en dennis gebruikt ook nog bogner

zie link:

http://www.eavr.nl/content/verkoop/burriss-amplifiers.html

the sure thing
9 maart 2010, 12:37
Leuk link! Concreet: KANE en Di-rect gebruiken de amp NIET, noch in de studio, noch op de buhne. Ze zijn er wel van onder de indruk...

Riky
9 maart 2010, 13:34
en ze hebben er een gekocht:)

the sure thing
9 maart 2010, 13:38
.... Ik denk dat Dennis een HEULE GROTE verzameling gitaren/versterkers/pedaaltjes heeft....

Riky
9 maart 2010, 13:40
dat weet ik wel zeker. De hoeveelheid amps op het podium is al redelijk overkill:)

en spike heeft elke tour andere amps, gitaren en effecten.

alfred
9 maart 2010, 15:55
http://www.station-music.de/

Hier zijn ze te koop, of er een dealer in NL is weet ik niet.

Eko
9 maart 2010, 20:29
Heeft iemand er wel aan gedacht dat sommige bekende bands gewoon poseren met materiaal uit financiele overwegingen? Vaak zoeken nieuwe merken bekende artiesten op om promotie te doen. Wil dus niet zeggen dat het ook echt gebruikt wordt.
Als jullie daarna naar een winkel rennen om het te kopen heeft het z`n werk dus goed gedaan.

VanMeekeren
9 maart 2010, 20:45
Ze zijn nou niet bepaald mooi anders. En 1250 EUR voor een 'practice amp' gaat mij eigenlijk ook net wat te ver. :o


Van Meekeren

ketja
11 maart 2010, 09:51
Waarom zou je als hun willen klinken :dontgeti: ?

Wie zegt dat ik als Kane en/ of Di-rect wil klinken?

ketja
11 maart 2010, 09:57
Ze zijn nou niet bepaald mooi anders. En 1250 EUR voor een 'practice amp' gaat mij eigenlijk ook net wat te ver. :o


Van Meekeren

Het ding kost 1059,- euro, ik zie ook nergens dat het een practice amp is. Verder heeft 'ie een ingebouwde reverb en vibrato. Schijnt dat je de reverb en vibrato ook nog als los effect kan gebruiken, dus dat je de Bluesman in je FX-loop kan hangen.

Maar kom, laten we weer "kritisch" zijn naar alles dat niet van de gevestigde orde komt :)

the sure thing
11 maart 2010, 10:02
Maar kom, laten we weer "kritisch" zijn naar alles dat niet van de gevestigde orde komt :)... Waarom denk JIJ dat wij dit wel/niet zijn?

VanMeekeren
11 maart 2010, 10:21
Het ding kost 1059,- euro, ik zie ook nergens dat het een practice amp is. Verder heeft 'ie een ingebouwde reverb en vibrato. Schijnt dat je de reverb en vibrato ook nog als los effect kan gebruiken, dus dat je de Bluesman in je FX-loop kan hangen.

Ik heb nog even gezocht, maar ik kon de bron niet meer vinden waar stond dat hij 1250 EUR kost en een practice amp is.


Maar kom, laten we weer "kritisch" zijn naar alles dat niet van de gevestigde orde komt :)

Jij veronderstelt dus dat mensen alleen maar goede dingen verwachten van Fender/Marshall?


Van Meekeren

Riky
11 maart 2010, 11:56
Wie zegt dat ik als Kane en/ of Di-rect wil klinken?

En zo erg is dat anders ook weer niet. Keer Di/rect live gezien en je kunt er alles van zeggen, maar live geluid staat prima.

Vind de looks van de amp overigens wel vet. Ook het compacte spreekt me erg aan. Zou wel wat filmpjes of soundsamples willen beluisteren.

EAVR
17 juni 2010, 12:27
Bericht verwijderd

Riky
17 juni 2010, 15:01
zeg waarom ben jij de aanstichter en vind ik jou post op spam lijken?

almarvk
17 juni 2010, 15:04
Nou inderdaad. Ook nummer 2. Ik ruim even wat op.

Rick trodat
17 juni 2010, 15:29
Ik vind die hiwatt cabs in de clip van Di-rect wel heel mooi staan. Evenals zijn gitaarverzameling wat stuk voor stuk prachtige exemplaren zijn.

Ik ben zelf van mening dat 200 gitaren en imo versterkers iemand geen betere gitarist maakt. Kijk het is een zoektocht opzich, maar je moet er niet in doorslaan vind ik. Het gaat anders zeker ten koste van je spel. Waar Spike en Dennis een voorbeeld van zijn vind ik. Ook frusciante trouwens.

almarvk
17 juni 2010, 15:37
Live speelt Fransie op een Bogner top. De spullen in een clip is puur voor de clip en zal wel gehuurd zijn. Klinkt live echt niet verkeerd, imho.

Riky
17 juni 2010, 15:43
Ik vind die hiwatt cabs in de clip van Di-rect wel heel mooi staan. Evenals zijn gitaarverzameling wat stuk voor stuk prachtige exemplaren zijn.

Ik ben zelf van mening dat 200 gitaren en imo versterkers iemand geen betere gitarist maakt. Kijk het is een zoektocht opzich, maar je moet er niet in doorslaan vind ik. Het gaat anders zeker ten koste van je spel. Waar Spike en Dennis een voorbeeld van zijn vind ik. Ook frusciante trouwens.

Snap niet zo goed wat deze reactie met het topic te maken heeft. Ben het met je eens dat meer gear niet per definitie zorg voor een beter spel.
Dennis vind ik geen goede gitarist, spike is een ok gitarist, maar helemaal nisk bijzonders. Waarom je frusciante erbij haalt? Speelt al sinds jaar en dag op een marshall met een fender strat (af en toe ene tele en een gretsch). Verder is zijn pedalen pedalen collectie wat uitgebreid, maar de kern is nog steeds wah, chorus, fuzz...

Ontopic: Clipje http://www.youtube.com/watch?v=Mbh04qv_PJA&feature=related

Rick trodat
17 juni 2010, 15:55
Snap niet zo goed wat deze reactie met het topic te maken heeft. Ben het met je eens dat meer gear niet per definitie zorg voor een beter spel.
Dennis vind ik geen goede gitarist, spike is een ok gitarist, maar helemaal nisk bijzonders. Waarom je frusciante erbij haalt? Speelt al sinds jaar en dag op een marshall met een fender strat (af en toe ene tele en een gretsch). Verder is zijn pedalen pedalen collectie wat uitgebreid, maar de kern is nog steeds wah, chorus, fuzz...

Ontopic: Clipje http://www.youtube.com/watch?v=Mbh04qv_PJA&feature=related

Frusciante is een zeer goede slaggitarist (dwaal inderdaad een beetje af) Maar goed in het Goffertpark in Nijmegen gezien en bijna voor elk nummer een andere strat in eenzelfde tuning. Dit zie je bij Dennis ook. Maar goed bij vele andere gitaristen ook. Begrijp niet wat het nut daarvan is.

Riky
17 juni 2010, 16:14
Frusciante is een zeer goede slaggitarist (dwaal inderdaad een beetje af) Maar goed in het Goffertpark in Nijmegen gezien en bijna voor elk nummer een andere strat in eenzelfde tuning. Dit zie je bij Dennis ook. Maar goed bij vele andere gitaristen ook. Begrijp niet wat het nut daarvan is.

hij heeft een 60's strat met maple toets en een 62' met rosewood toets.
Daarbij heeft hij 2 tele's. Ook 1 maple hals en een rosewood en voor californication een gretisch withe falcon.

Valt dus nog wel mee imo. Hij speelt inprinciepe gewoon ook wat nummers op zijn backup gitaren.


Heb vorig jaar perongeluk een half nummer van kane live gezien, maar die Dennis van Leeuwen heeft echt idioot veel shit bij zich! 4/5 amp met allemaal dubbele cabs en
daarnaast stonden nog eens 8/9 gitaren.
Hetzelfde geld eigenlijk voor the edge. Voor elk nummer een andere gitaar. Snap de redenering wel, maar vroeger was the edge met alleen een strat net zo goed.

Pepe
17 juni 2010, 16:34
Nou, dan zal je Jeff Beck met 9 DEZELFDE gitaren wel helemaal van de pot gerukt vinden. En Malmsteen... oei...

Ontopic, vd Haar heeft gewoon die amps staan, in de USA zijn ze niet aan te slepen en het concept is natuurlijk ijzersterk.

jacky
17 juni 2010, 18:48
http://www.station-music.de/

Hier zijn ze te koop, of er een dealer in NL is weet ik niet.

Erik Haar heeft ze