PDA

View Full Version : Cube 20X VS Vox VT15 of 30



RedBuell
9 maart 2010, 00:31
Ik zoek een leuk oefen ampje, zat eerst te denken aan zo'n Blackstar HT-5 of Marshall Class 5 achtige maar ik denk dat ik het wat simpeler moet houden, ik heb tenslotte een 5150II met een 2x12 cab als het hard moet :cooler:

Ben niet zo bekend met de oefen ampjes en ben me aan het inlezen, kwam dus 5 watt buizen combo's die me toch eigenlijk net wat te duur zijn als oefenversterker. Als eerste zat ik te denken aan een Cube 20x, zitten wat fx's, tunertje en wat me erg fijn lijkt een aansluiting voor een mp3 speler. Kost nieuw ca €160,-

Nu kwam ik ook de Vox valvetronix serie tegen, iets meer poespas wat fx's en presets betreft, volgens mij geen tuner en geen mp3 aansluiting, in 15w of 30w leverbaar ( sterker hoeft absoluut niet) en geloof ik wel wat duurder dan de Cube 20X.

Waar zou ik beter voor kunnen gaan, een Vox VT of een Cube. Het gaat mij om het gemak, mag dus niet te groot en te zwaar zijn. Wat fx's is leuk maar hoeft niet veel meer dan chorus/delay/reverb te zijn. Een tunertje en mp3 mogelijkheid lijkt me wel fijn. Muziek stijlen, van blues tot hardrock en soms wat metal. Hij is dus hoofdzakelijk om te oefenen en nummers in te studeren, zowel thuis als ergens anders met een andere gitarist. Ik wil er absoluut niet meer dan € 200,- aan uitgeven.

Tips voor andere merken zijn uiteraard welkom...

marc_o
9 maart 2010, 09:24
Line6 spider IV, 15 watt, 99 euro. Klinkt zeer behoorlijk hoor en zeker als je er toch alleen maar thuis mee klooit.

RedBuell
9 maart 2010, 10:42
Is het dan ook aan te raden om eventueel de Line 6 IV 30 te nemen, wel wat duurder maar in het budget. Of zou de 15 meer dan genoeg zijn? Tunertje en de mogelijkheid een mp3 spelertje aan te sluiten om mee te spelen zijn geloof ik ook aanwezig?

marc_o
9 maart 2010, 11:01
Is het dan ook aan te raden om eventueel de Line 6 IV 30 te nemen, wel wat duurder maar in het budget. Of zou de 15 meer dan genoeg zijn? Tunertje en de mogelijkheid een mp3 spelertje aan te sluiten om mee te spelen zijn geloof ik ook aanwezig?


30 kan natuurlijk ook, zal wellicht nog wat beter klinken. Ik was echt verrast toen ik er laatst eentje kado deed aan mijn opnieuw gitaarspelende zwager. Ideaal voor thuisrepetitie, inclusief tuner en 4 kanalen!! Met een aparte footswitch kun je die programmeren en wat me vooral opviel was dat ze beter worden in de halfoverstuurde crunchgeluiden, wat juist datgene was waar de meeste modellers zo slecht in waren.
Ik ga er voor mezelf denk ik ook nog eentje halen.

RedBuell
9 maart 2010, 11:05
30 kan natuurlijk ook, zal wellicht nog wat beter klinken. Ik was echt verrast toen ik er laatst eentje kado deed aan mijn opnieuw gitaarspelende zwager. Ideaal voor thuisrepetitie, inclusief tuner en 4 kanalen!! Met een aparte footswitch kun je die programmeren en wat me vooral opviel was dat ze beter worden in de halfoverstuurde crunchgeluiden, wat juist datgene was waar de meeste modellers zo slecht in waren.
Ik ga er voor mezelf denk ik ook nog eentje halen.


Dus eigenlijk waar ik hem voor zou gebruiken is de 15 meer dan zat..?
Ik zit net ff te kijken op de Line 6 site en zie constant die footcontroller langs komen, is het echt nodig om dat ding erbij te nemen? Ik gebruik namelijk niet zo heel veel fx's (chorus, delay, booster en wah) maar als ik de fx zonder footcontroller kan gebruiken wordt het nog duur ben ik bang.

Edit: zit er een wah op de 15 zodat die in combinatie met het expressie pedaal gebruikt kan worden?

marc_o
9 maart 2010, 11:09
Die heb je niet nodig hoor, zeker niet om thuis te oefenen.
Boven de potmeters zitten 4 zilverkleurige drukknoppen waarmee je de 4 kanalen kunt oproepen (kanalen is teveel gezegd hoor, maar het zijn 4 verschillende sounds, van clean, crunch, lead en insane ofzoiets). Dan heb je nog 2 potmeters waarmee je er wat effecten kunt indraaien en voila, best een hoop leuks voor de prijs van een avondje stappen. 99 euro voor de versterker en ik dacht dat je voor 3 of 4 tentjes een footcontroller hebt, dus feitelijk nog ruim binnen je budget...toch?

Mic
11 maart 2010, 09:13
Op die Line6 IV 15 zit geen wahwah. Ook niet op de duurdere.

Ik heb gister een Vox DA20 gekocht voor 149 euro.
Incl. auto Wahwah en andere grappige standaard Vox effectjes.
Ik ben er erg tevreden over.
Is dat misschien wat?
:ok: