PDA

View Full Version : op letten bij bas



Spanky
19 april 2003, 18:52
hey

een vriend van me wil met basgitaar beginne,
hij kent er nog nix van en zou nu graag tweedehands iets op de kop tikken.

Aangezien hij er zelf niet veel aan heeft er eentje te gaan testen hier in de buurt, wil ik wel meegaan, zelf speel ik al jaren gitaar. Technisch zal ik dus wel horen of alles werkt aan die bas, maar waar moet je precies op letten? Want van bas ken ik dus nix...

graag tips,
en geen vijftien keer 'ga naar een muziekhandel en vraag raad', dat weet ik zelf ook

thx
spanky

Me-DuShI
19 april 2003, 18:57
ga naar een muziekhandel en vraag raad

Me-DuShI
19 april 2003, 18:57
ga naar een muziekhandel en vraag raad

Me-DuShI
19 april 2003, 18:57
ga naar een muziekhandel en vraag raad

Me-DuShI
19 april 2003, 18:57
:razz:

Fluffy
19 april 2003, 19:56
HiHiHiHiHiHi !!!!!!

Laus
20 april 2003, 00:15
damn wat lollig zeg....

nee,

kijk, een hoge actie kan je bijstellen, maar let erop dat het niet te gek is. Kijk en voel of de bas een beetje redelijk aanvoelt. Let HEEL erg goed of de uitgang voor de kabel naar je amp goed is. De snaren kunnen oud zijn, dus pluk er maar lekker hard aan. Met nieuwe kan ie alleen maar beter klinken. Hij moet natuurlijk een beetje gaaf uitzien ej.Kijk of de elementen goed vastzitten en of er geen scheuren in kop/hals zitten. check de stemschroeven. en controleer de brug op scherpe punten. voor de rest ben ik vast nog 10 dingen vergeten. Maar vergeet niet ook even te luistern hoe die droog(zonder amp) klinkt. Als dat al kut is zal ie met amp niet veel beter klinken.

basswasp
20 april 2003, 09:24
Let vooral op de bespeelbaarheid, de laatste tijd valt me zoveel op dat mensen nieuwe bassen kopen die gewoon (te) zwaar spelen.

Emeth
20 april 2003, 10:27
Dit is weer zo'n FAQ vraag. Hoe staat het daar eigenlijk mee?

bassopotmus
20 april 2003, 12:08
faq COMMING UP!

Dit is de uitstek waarvoor ik em schreef im rond NU, het is nu 12 uur het einde af en om 1 uur issie klaar, vergeef me spelfoutjes.

Dit is nog niet de definitieve versie, met jullie input hoop ik een echte goede te krijgen want ik denk ook niet aan alles, toch?
Basso

bassopotmus
20 april 2003, 12:46
zie nieuwe topic mensen, mail me gerust voor tips enzo, Spanky veel plezier ermee!

Bassie79
20 april 2003, 17:08
Draai ook een aantal keer aan de tone en volume knop(pen) had laatst ook een bas in mn handen waar de potmeters gaar waren.