PDA

View Full Version : Peavey 6505+ head?!?!



laccio
8 maart 2010, 19:33
Ik zie net dat als ik al mijn spaarcentjes bij elkaar schraap (echt elke euro die ik heb) en mijn peavey Valveking verkoop (hopelijk voor een 325 euro), heb ik rond de 975 euro!!

Is dat genoeg voor een Peavey 6505(+) al dan niet tweedehands te vinden met een cab?

Cab mag 2x12speaker zijn maar liefst met Celestion V30's

allemaal tweedehands natuurlijk (a)(a)

Groetjes, Seb.


mod-edit:spam

VanMeekeren
8 maart 2010, 19:43
Voor 975? .. hmm.. je kunt een 212 V30 cab kopen van Harley-Benton. Denk dat je van de resterende 850 echt wel een mooie 5150 (achtige) kunt kopen, hoor.

Succes!


Van Meekeren

laccio
8 maart 2010, 20:33
weet iemand toevallig eentje te koop?


mod-edit 2: Gebruik daarvoor gitaarmarkt, maar niet het forum aub.

RedBuell
8 maart 2010, 23:50
Hey man, ze zijn te koop voor dat bedrag. Heb geduld, ik heb destijds een 5150II met 2x12 GenzBenz cab gekocht, weliswaar wat duurder en een paar jaar geleden maar het is te doen.

Btw een geweldige top :supercool:

crapton
9 maart 2010, 00:10
Bugera 6262 top bij Musicstore Koln onder de 500 €.

Ik denk geen V30's erbij, de 6262 is tamelijk middy, ik denk de 5150 ook.

Geoffrey
9 maart 2010, 00:16
laccio, ga gewoon voor the real deal.
Met wat geduld komt er binnenkort wel één langs op marktplaats ofzo.

RedBuell
9 maart 2010, 00:42
Zag een maandje geleden ofzo 2 5150's staan op MP, tis echt te doen maar heb een beetje geduld en idd ga voor de real deal.

crapton
9 maart 2010, 07:03
Zag een maandje geleden ofzo 2 5150's staan op MP, tis echt te doen maar heb een beetje geduld en idd ga voor de real deal.

Waarom dan?

Zijn die Peavey's beter? Heb verhalen gelezen over niet te biasen eindbuizen (te koud), afwerkingsfouten, oververhitting. Geluid is echt NIET beter.

Degelijkheid? Idem zoek maar eens goed op Internet 5150's gaan ook kapot. Het oorspronkelijke designprobleem bij de Bugera's is allang opgelost.

Ferraririk
9 maart 2010, 08:07
Bugera word gefinancieerd door Behringer











'nuff said :ok:

espex87
9 maart 2010, 08:56
Ik wou ook voor een peavey 6505 gaan, maar ik zat zo dichtbij de ENGL FIREBALL. Misschien ook een idee?

Misery Signals
9 maart 2010, 09:16
Ik heb zo'n "real deal" (maar dan ook the echte real deal, zo'n 5150 EVH Blockletter).
Wees gerust, 5150's zien er gebouwd als tanks uit, maar ze kunnen serieus hun kuren hebben hoor.

Grappig dat iedereen op die Bugera's kut omwille van de constructie, maar in een 5150 is alles zelf met klikstekkers vastgemaakt! Mijne gaf opeens een brom, wist niet waar 't vandaan kwam. Bleek dat één zo'n sluitinkje in een stekkertje niet optimaal meer klemde.Geeft niet teveel hoop op wat ik er nog allemaal mee ga tegenkomen.

En een bias moet idd ingebouwd worden bij vervanging van eindpitten. Hier ligt alvast een setje 6L6GC JJ's klaar.

MS

RedBuell
9 maart 2010, 10:01
Waarom dan?

Zijn die Peavey's beter? Heb verhalen gelezen over niet te biasen eindbuizen (te koud), afwerkingsfouten, oververhitting. Geluid is echt NIET beter.

Degelijkheid? Idem zoek maar eens goed op Internet 5150's gaan ook kapot. Het oorspronkelijke designprobleem bij de Bugera's is allang opgelost.


De andere gitarist in mijn laatste band had een 6262, klonk zeker goed. Alleen de inputs gingen al stuk als je er naar keek, ik vond de footswitch eruit zien als de pedaaltjes van Behringer en vond de algehele looks van de amp ook niet je van het hoewel het blauwe licht wel geing was. Daarbij komt dat hij nu amper nog wat terug krijgt voor zijn setje, hoewel hij erg goedkoop aan zijn marshall cab kwam zal dat z'n geld opleveren. Ik heb mijn zeer nette 5150II met Genz Benz cab scherp geprijsd 2e hands kunnen kopen, ik krijg mijn investering weer bovenwater als ik de boel verkoop.

crapton
9 maart 2010, 18:48
Bugera word gefinancieerd door Behringer

'nuff said :ok:

Als dit serieus bedoeld is dan vind ik het BS. Als het niet serieus is dan volgende keer ff nadenken voor je post. Als je directe ervaring hebt of argumenten dan draag je tenminste zinnig bij aan de discussie.

Inputs 6262 gaan zeker niet kapot als je ernaar kijkt. De footswitches van Bugera (en Behringer) zijn iha juist gebouwd als een tank, zeer degelijke metalen behuizing, knappe jongen als je dat kapot krijgt.

Argumentatie van inruilwaarde kan ik begrijpen, maar voor <500 € voor een top kan je je nou niet echt een buil vallen. Krijg je 250 € terug dan heb je 250 € verloren, vraag me af wat dat bij een 6505+ is bij verkoop verlies je snel meer dan 250 €.

laccio
9 maart 2010, 20:20
ik krijg het van die Behringer-Bugera vooroordelen he, niet normaal!!


en ik heb heel lang gespeeld met de gedachte van Bugera 6262, ik wil die nog altijd heel erg omdat die ook een enorm goeie clean heeft.. maar aan de hand van wat ik zag aan de binnenkant, zag ik dat alles nog al dicht op elkaar stond en dat het daarom geen betrouwbare touramp zou zijn want het zou oververhit raken van de buizen als die vaak zouden aanstaan en ik wil er volledig van afhangen... daarom denk ik dat ik het risico beter niet neem..
Enorm zonde want ik had die Bugera echt zo enorm graag willen hebben..

ik ga dus waarschijnlijk voor de Peavey gaan, tot dat ik eindelijk iemand vindt die enorm veel kennis van de Bugera heeft en objectief is, maar dat vind ik amper..


maar nu twijfel ik weer...

Misery Signals
9 maart 2010, 21:11
Man, laat je niet afschepen door bouwkwaliteit. Hieronder een 5150 foto, daar is even weinig aan gesoldeerd als een Bugera. Ik denk er sterk over dat Blockletter 5150 ding weg te doen want echt betrouwbaar is ie niet.

http://www.crafted.dk/ampheaven/pics/peavey%205150_02.jpg

MS

Geoffrey
9 maart 2010, 21:18
Ik heb zo'n "real deal" (maar dan ook the echte real deal, zo'n 5150 EVH Blockletter).
Wees gerust, 5150's zien er gebouwd als tanks uit, maar ze kunnen serieus hun kuren hebben hoor.

Grappig dat iedereen op die Bugera's kut omwille van de constructie, maar in een 5150 is alles zelf met klikstekkers vastgemaakt! Mijne gaf opeens een brom, wist niet waar 't vandaan kwam. Bleek dat één zo'n sluitinkje in een stekkertje niet optimaal meer klemde.Geeft niet teveel hoop op wat ik er nog allemaal mee ga tegenkomen.

En een bias moet idd ingebouwd worden bij vervanging van eindpitten. Hier ligt alvast een setje 6L6GC JJ's klaar.

MS

Misschien ook even de leeftijd van je amp vermelden? ;)

Misery Signals
9 maart 2010, 21:21
Die is 19 jaar oud, maar daar hebben we 't niet over. Een JMP kan 35 jaar oud zijn maar veel beter gemaakt dan deze bakken.
Een 5150/6505 is en blijft een matig geconstrueerde budgetamp met een toevallig lekkere metal/hardcoresound. Voordat Bugera/Fame enz met hun goedkope lampenamps kwamen, was de 5150 ongeveer de goedkoopste buizenamp die je kon kopen.

MS

crapton
9 maart 2010, 21:29
ik krijg het van die Behringer-Bugera vooroordelen he, niet normaal!!

...zag ik dat alles nog al dicht op elkaar stond en dat het daarom geen betrouwbare touramp zou zijn want het zou oververhit raken van de buizen als die vaak zouden aanstaan en ik wil er volledig van afhangen... daarom denk ik dat ik het risico beter niet neem..


Hehe gelukkig meer mensen die dat Behringer gebash zonder kennis van zaken een beetje zat zijn. Ik geef uit ervaring toe dat sommige Behringer spullen goed zijn voor het geld (bv de mixer amps, V-amp 2 of 19" rack spul), andere zijn ronduit rommel (de meeste pedalen oa de Hellbaby wah - absolute prut).

Ik heb zelf een 6262 combo en die zit - zeker voor het geld!! - goed in elkaar. Geschroefde hoeken op de kast, metalen schakelaars, trafo's zien er goed uit, buizen netjes gemonteerd, afwerking prima.

Wel wordt de combo nogal heet, dus daar komt deze week een kleine temperatuur gestuurde PC fan op die lucht naar boven blaast. De top zal daar waarschijnlijk veel minder last van hebben omdat de buizen naar boven zitten dus hun warmte makkelijk kwijt kunnen. De warmte komt echt van de eindbuizen, die 6L6-en zijn ook loeiers van buizen en dat ding gaat dus echt serieus echt heel HARD. Binnenkant Bugera is zeker vergelijkbaar met die 5150, zie:

http://users.tpg.com.au/adsl84ll//Bugera11.jpg

Geoffrey
9 maart 2010, 21:30
Enorm zonde want ik had die Bugera echt zo enorm graag willen hebben..

Koop je dan een Bugera..
Wie houdt je tegen?

Misery Signals
9 maart 2010, 21:43
Voor dat geld... Zeker doen (Tenzij je zoals ik een 5150 tegenkomt voor Bugera-prijs).

MS

RedBuell
10 maart 2010, 00:13
Als dit serieus bedoeld is dan vind ik het BS. Als het niet serieus is dan volgende keer ff nadenken voor je post. Als je directe ervaring hebt of argumenten dan draag je tenminste zinnig bij aan de discussie.

Inputs 6262 gaan zeker niet kapot als je ernaar kijkt. De footswitches van Bugera (en Behringer) zijn iha juist gebouwd als een tank, zeer degelijke metalen behuizing, knappe jongen als je dat kapot krijgt.

Argumentatie van inruilwaarde kan ik begrijpen, maar voor <500 € voor een top kan je je nou niet echt een buil vallen. Krijg je 250 € terug dan heb je 250 € verloren, vraag me af wat dat bij een 6505+ is bij verkoop verlies je snel meer dan 250 €.

Bij mijn maat ging zijn eerste 6262 de inputs kapot en toen kreeg jij een nieuwe top, bij deze gingen de inputs ook snel stuk maar heeft hij ze op een McGyver manier gemaakt en had hij geen zin om weer dat ding om te ruilen. Feit bleef dat hij toen steeds erg voorzichtig moest doen met zijn inputs. De amp heeft imo geen mojo, hoewel dat natuurlijk niet zo heel belangrijk is, en komt op mij el cheapo over. Als je een 5150/6505 2e hands koopt, waar de TS het over had, moet je rare dingen doen om € 250, te verliezen.

Terminus
10 maart 2010, 09:36
Ik heb zo'n "real deal" (maar dan ook the echte real deal, zo'n 5150 EVH Blockletter).
Wees gerust, 5150's zien er gebouwd als tanks uit, maar ze kunnen serieus hun kuren hebben hoor.

Grappig dat iedereen op die Bugera's kut omwille van de constructie, maar in een 5150 is alles zelf met klikstekkers vastgemaakt! Mijne gaf opeens een brom, wist niet waar 't vandaan kwam. Bleek dat één zo'n sluitinkje in een stekkertje niet optimaal meer klemde.Geeft niet teveel hoop op wat ik er nog allemaal mee ga tegenkomen.

En een bias moet idd ingebouwd worden bij vervanging van eindpitten. Hier ligt alvast een setje 6L6GC JJ's klaar.

MS

Even voor de goede orde: 5150's, blockletter of niet, zijn identiek aan aan 6505's. Er is alleen een verschil tussen de 5150 en de 5150 II (die identiek zijn aan de 6505 en 6505+, respectievelijk.)

Maar het 'Peavey's hebben ook kuren' verhaal is niet echt een sterk argument. De oudste 5150's zijn inmiddels al 18 jaar oud en in die 18 jaar tijd zijn er veel meer Peavey's dan Bugera's gemaakt. Vind je het gek dat je veel verhalen kan lezen over kappote Peavey's.

laccio
10 maart 2010, 12:56
ja maar touren met een amp en je bij elk optreden afvragen of hij het niet begeeft, is natuurlijk ook niks :(

maar ik zie geen 6505 te koop:(

UnDefined
10 maart 2010, 17:33
Wat dacht je van de 6505+ combo?
Echt weinig geld...
http://musicstore.de:80/nl_NL/NLG/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/Peavey-6505-Plus-112-Combo-/art-GIT0016697-000

Misery Signals
10 maart 2010, 17:42
Even voor de goede orde: 5150's, blockletter of niet, zijn identiek aan aan 6505's. Er is alleen een verschil tussen de 5150 en de 5150 II (die identiek zijn aan de 6505 en 6505+, respectievelijk.)

Maar het 'Peavey's hebben ook kuren' verhaal is niet echt een sterk argument. De oudste 5150's zijn inmiddels al 18 jaar oud en in die 18 jaar tijd zijn er veel meer Peavey's dan Bugera's gemaakt. Vind je het gek dat je veel verhalen kan lezen over kappote Peavey's.

Man, dat zijn oude verhalen die je daar vertelt hoor. Dat weet iedereen nu wel onderhand. Feit is dat je voor mijne wel meer dan een nieuwe 6505 kan krijgen. Ik heb er al 1150 op geboden gekregen en die gast gaat wss nog hoger gaan. Mowjow...

Als je naar die foto kijkt, zijn ze gewoon niet goed gemaakt. Zo steek je geen amp in elkaar als je wat kwalitatieve eisen stelt. Printplaten zijn ook niet echt dik te noemen.

Ik weet niet waar je haalt dat die amps wel goed in elkaar zitten... Hoe komt het toch dat mijn Bogner Uberschall die meer gain heeft bijna niet ruist? Hoe komt het dat ze dat na 18 jaar er nog niet uit hebben gewerkt en zo de helft van de gebruikers dwingen tot noise gates nog voordat men één noot gespeeld heeft? Een Bugera is echt veel stiller op dat vlak. Een geluk dat ze dat niet gekopieerd hebben. En kom niet af met prijs want een Bugera kost ook de helft van een 5150/6505.

Een vriend van me speelt al twee jaar probleemloos op een Bugera.

MS

crapton
10 maart 2010, 18:25
Wie kent de Peavey 3120 (http://namm.harmony-central.com/WNAMM09/article/Peavey/Peavey-3120-Guitar-Amplifier-.html)? Lijkt mee een heel mooie hi-gain amp, een kopie van de Bugera 333 zo te zien.

Wie heeft er ervaring met een 5751 of 12AY7 buis in de V1 positie bij de 5150II of 6505+ of Bugera 6262? Of een ander merk buizen? De eindbuizen geloof ik wel, het gaat me om de pre-amp buizen. Weet iemand of die dezelfde rare posities hebben als in de Peavey?

Geoffrey
10 maart 2010, 19:41
Wie kent de Peavey 3120 (http://namm.harmony-central.com/WNAMM09/article/Peavey/Peavey-3120-Guitar-Amplifier-.html)? Lijkt mee een heel mooie hi-gain amp, een kopie van de Bugera 333 zo te zien.

Het zal wel net omgekeerd zijn.. ;)

Het is een nutteloze discussie, en deze is al meermaals gevoerd!
Ik zweer tot nu toe trouw aan mijn Peavey, maar dit wil niet zeggen dat mijn mening niet kan veranderen.

Mijn conclusie: wil je een Peavey? Doen!
Wil je een Bugera? Doen!

Maar stop gewoon met telkens te gaan lullen over Bugera in een topic dat over Peavey gaat.. ik krijg er het vliegend schijt van!!

CasB
10 maart 2010, 20:38
Wat een non-discussie is het weer geworden. Gewoon allebei testen en degene die het beste klinkt kopen.

Soef
10 maart 2010, 20:46
Wel wordt de combo nogal heet, dus daar komt deze week een kleine temperatuur gestuurde PC fan op die lucht naar boven blaast. De top zal daar waarschijnlijk veel minder last van hebben omdat de buizen naar boven zitten dus hun warmte makkelijk kwijt kunnen.

Ik heb de top en die is helemaal open. Metalen rooster voor en achter en een klein metalen rooster boven de 4 eind buizen.

Zelf vond ik het voordeel van nieuw dat ik deze binnen 30 dagen terug kan sturen en 3 jaar garantie heb. Problemen die ik lees zijn eenvoudig te verhelpen.

Maar goed, het is inderdaad geen Peavey en klinkt ongetwijfeld ook beetje anders dan een 6505. Ik vind 'm na een week nog altijd erg lekker klinken :zz:

Soef
10 maart 2010, 20:55
Wie heeft er ervaring met een 5751 of 12AY7 buis in de V1 positie bij de 5150II of 6505+ of Bugera 6262? Of een ander merk buizen?

Nog niet met een zachtere buis geprobeerd. Mijne resoneerte een beetje bij een aantal tonen en ik heb de V1 vervangen met een EH 12AX7 die ik nog had en die speciaal voor de V1 was (lage ruis, lage microfonie). Probleem opgelost.

Ik vond inderdaad de positie van de 6 voorbuizen een beetje vaag. Als ik de tekst van Bugera probeer te interpreteren dan tweede juist het meest kritische. Ik snap niet waarom, maar ik heb de eerste vervangen.

crapton
10 maart 2010, 23:36
Nog niet met een zachtere buis geprobeerd. Mijne resoneerte een beetje bij een aantal tonen en ik heb de V1 vervangen met een EH 12AX7 die ik nog had en die speciaal voor de V1 was (lage ruis, lage microfonie). Probleem opgelost.

Ik vond inderdaad de positie van de 6 voorbuizen een beetje vaag. Als ik de tekst van Bugera probeer te interpreteren dan tweede juist het meest kritische. Ik snap niet waarom, maar ik heb de eerste vervangen.

Dan hebben ze de layout van de 6505 aangehouden. De volgorde is geloof ik:
V6-V1-V2-V5-V3-V4, waarbij 1/2xV1-V2-V5 voor de lead zijn en V6 voor de crunch. V3 is effects send& return, V4 is de PhaseInverter ofwel daarmee stuur je de eindbuizen aan. Zoek zelf anders ook op Internet.

Als je de eerste hebt vervangen (V6) zou je dat alleen aan je crunch moeten merken.

crapton
10 maart 2010, 23:38
Het zal wel net omgekeerd zijn.. ;)

Het is een nutteloze discussie, en deze is al meermaals gevoerd!
Ik zweer tot nu toe trouw aan mijn Peavey, maar dit wil niet zeggen dat mijn mening niet kan veranderen.

Mijn conclusie: wil je een Peavey? Doen!
Wil je een Bugera? Doen!

Maar stop gewoon met telkens te gaan lullen over Bugera in een topic dat over Peavey gaat.. ik krijg er het vliegend schijt van!!

Dan heb je pech, mag je gewoon overslaan deze topic en niet meer posten. Of open zelf een topic: "Verboden voor Bugera".

De discussie Peavey-Bugera is wel degelijk relevant als je de vraag van de TS leest, er wordt wel gesproken over Harley Benton cabs dus waarom niet Bugera.

Geoffrey
11 maart 2010, 20:12
Dan heb je pech, mag je gewoon overslaan deze topic en niet meer posten. Of open zelf een topic: "Verboden voor Bugera".

De discussie Peavey-Bugera is wel degelijk relevant als je de vraag van de TS leest, er wordt wel gesproken over Harley Benton cabs dus waarom niet Bugera.

I do not get your point.. :???:

Dus als iemand vraagt wat je vindt van een Harley Benton, wil dit automatisch Bugera zeggen?

Haaspaas
11 maart 2010, 20:45
I do not get your point.. :???:

Dus als iemand vraagt wat je vindt van een Harley Benton, wil dit automatisch Bugera zeggen?

Even een beetje offtopic misschien, maar ik vraag me toch echt af of jij ooit wel eens bugera hebt aangeraakt. Je bent wel altijd de eerste die gelijk begint te smijten met termen als "the real deal" die automatisch een betere keus zou moeten zijn. Komt dit voort uit puur peavey fanboyisme of heb je werkelijk een peavey naast een bugera gezet en vergeleken? (Al zal ik eerlijk toegeven dat ik mijn bugera ook nooit sidebyside met een peavey heb vergeleken:makeup:)

Ik ben het overigens wel met je eens dat een 6505 topic niet gederailed hoeft te worden in een 6262 topic, die hebben we al genoeg:)

RedBuell
11 maart 2010, 20:47
Even een beetje offtopic misschien, maar ik vraag me toch echt af of jij ooit wel eens bugera hebt aangeraakt. Je bent wel altijd de eerste die gelijk begint te smijten met termen als "the real deal" die automatisch een betere keus zou moeten zijn. Komt dit voort uit puur peavey fanboyisme of heb je werkelijk een peavey naast een bugera gezet en vergeleken? (Al zal ik eerlijk toegeven dat ik mijn bugera ook nooit sidebyside met een peavey heb vergeleken:makeup:)

Ik ben het overigens wel met je eens dat een 6505 topic niet gederailed hoeft te worden in een 6262 topic, die hebben we al genoeg:)


Ik heb het wel gedaan en hoewel de sound goed was ben ik blij dat ik een 5150II heb gekocht............

Geoffrey
11 maart 2010, 20:58
Even een beetje offtopic misschien, maar ik vraag me toch echt af of jij ooit wel eens bugera hebt aangeraakt. Je bent wel altijd de eerste die gelijk begint te smijten met termen als "the real deal" die automatisch een betere keus zou moeten zijn. Komt dit voort uit puur peavey fanboyisme of heb je werkelijk een peavey naast een bugera gezet en vergeleken? (Al zal ik eerlijk toegeven dat ik mijn bugera ook nooit sidebyside met een peavey heb vergeleken:makeup:)

Ik ben het overigens wel met je eens dat een 6505 topic niet gederailed hoeft te worden in een 6262 topic, die hebben we al genoeg:)

Ik heb een Bugera gehoord ja..
Het gaat me er niet om dat ik Bugera wil afbreken, maar ik twijfel nog steeds aan de betrouwbaarheid.
Als ik me goed herinner heb ik dit nog in geen enkele post gedaan..

Ik ben gewoon van principe dat als je een 5150/6505 wil, je geen genoegen mag nemen met iets anders.

Soef
11 maart 2010, 21:46
Dan hebben ze de layout van de 6505 aangehouden. De volgorde is geloof ik:
V6-V1-V2-V5-V3-V4, waarbij 1/2xV1-V2-V5 voor de lead zijn en V6 voor de crunch. V3 is effects send& return, V4 is de PhaseInverter ofwel daarmee stuur je de eindbuizen aan. Zoek zelf anders ook op Internet.

Thanks. Ik ga gelijk even kijken want het is wel een hele rare volgorde.

laccio
12 maart 2010, 19:46
Weer een hele Bugera - Peavey discussie, lol:p

Over Harley Benton cabs gesproken, zijn dat goeie metalcabs?
Ik kijk dan vooral naar de 2x12 cab met V30's


en is er niemand die een peavey 6505(+) te koop weet?:(

crapton
12 maart 2010, 21:43
I do not get your point.. :???:

Dus als iemand vraagt wat je vindt van een Harley Benton, wil dit automatisch Bugera zeggen?

Had de indruk dat de TS niet een echt ruim budget had en daarom ook keek naar goedkopere spullen.

Of het zinvol is een dure amp te nemen met een goedkope kast weet ik niet.

Wel heb ik ergens gelezen dat een 6505 met V30's niet perse de beste combinatie is omdat ze beide nogal nadrukkelijk mid hebben. Maar da's van horen zeggen en niet eigen ervaring. Daar rest alleen het gebruikelijke advies: zelf luisteren.

Liquid_Metal
12 maart 2010, 21:53
Had de indruk dat de TS niet een echt ruim budget had en daarom ook keek naar goedkopere spullen.

Of het zinvol is een dure amp te nemen met een goedkope kast weet ik niet.

Wel heb ik ergens gelezen dat een 6505 met V30's niet perse de beste combinatie is omdat ze beide nogal nadrukkelijk mid hebben. Maar da's van horen zeggen en niet eigen ervaring. Daar rest alleen het gebruikelijke advies: zelf luisteren.

Ik heb zo'n Harley Benton cab en daar 1½ jaar plezier mee (gehad). Gisteren eindelijk grondig cabinets getest en nu weet ik dat de HB niet echt overeind blijft. Maar zonder vergelijking klinkt 'ie best aardig en voor 200 euro kun je daar best een poos mee spelen. Ik ga nu voor een 'echt' cabinet, maar de HB blijft er zeker bij :).
Bij mij is het iig zo dat spullen wel worden vervangen. Een dure amp blijft langer omdat 'ie on the long run ook beter blijft (voor mijn oren bedoel ik).

Misery Signals
13 maart 2010, 03:34
Ik vond die Harley Benton V30 beter klinken als mijn oversized Mesa.

Ze schijnen echter echt wel brak gemaakt te zijn, dus wat dat geeft als je het een jaar over en weer sleurt, weet ik niet.

MS

laccio
13 maart 2010, 15:36
Oke, Harley Benton it will be! :d

Ik heb net ook gezien dat de ENGL Powerball en de Peavey XXX 2dehands ook ergens in die prijsklasse zitten, zijn dat geen goeie versterkers voor in een metalcoreband?

Die zijn wel makkelijker te vinden dan de 6505, maar klinken minder donker...

de XXX staat voor een 800 euro te koop tweedehands

Misery Signals
13 maart 2010, 16:36
Ik vind een xxx niet bruut genoeg. de Powerball is dan absoluut mijn ding niet maar da's smaak. Uit de UK haal je voor een prikje een nieuwe 6505.

MS

laccio
13 maart 2010, 16:39
Ik vind een xxx niet bruut genoeg. de Powerball is dan absoluut mijn ding niet maar da's smaak. Uit de UK haal je voor een prikje een nieuwe 6505.

MS

ja, zo een peavey op ebay uit de Bstock.. Maar als er dan iets aan scheelt, betaal ik tonnen verzendkosten en ik denk niet dat winkels van belgie hem willen herstellen...

crapton
13 maart 2010, 19:54
Je kan m hier bij www.zzounds.com (http://www.zzounds.com/item--PEV6505HP) kopen. De 'blemished' of B-stock versie kost dus 900$ excl. versturen, dus ca. 670 €. Versturen kost je zeker nog 50-100 $ of zo, als ze het al doen. Sommige van die zaken versturen wel internationaal, andere niet. Maken soms een probleem van creditcard betalingen ivm fraude risico.

Probleem is vanuit de USA versturen, maar ik zag ergens dat TNT daar nu een service voor heeft.

Dit scheelt je dus ca. 500 € tov nieuw kopen in Europa maar heb je wel een 'echte 6505+ head'. Wil je er moeite voor doen dan kan dat, Zzounds is volgens mij een grote shop is dus geen obscure handelaar, en er zijn er zat meer. Ff ruilen wel is lastig. Let ook op de 110V uitvoering, ik weet niet of die dingen 'multi-voltage' of vast zijn ingesteld - kan kwestie van een draad aanpassen zijn op de trafo.

CasB
13 maart 2010, 21:30
Maar zzounds verstuurt niet naar Europa.

laccio
13 maart 2010, 22:51
Mijn ouders gaan niet akkoord dat ik mijn versterker uit het buitenland haal... Hij moet af te halen zijn met een auto, binnen de 2 uur rijden vanuit Genk...

dus dat is al geen optie :(

laccio
14 maart 2010, 19:34
Echt geen enkele peavey 6505 te koop?:(

Liquid_Metal
14 maart 2010, 20:25
Geduld is een schone zaak man! Rustig aan, er komt er vanzelf eentje. Misschien duurt het een paar maanden, maar het komt vanzelf. En als je niet kan wachten moet je nieuw kopen :).

crapton
14 maart 2010, 21:30
Geduld is een schone zaak man! Rustig aan, er komt er vanzelf eentje. Misschien duurt het een paar maanden, maar het komt vanzelf. En als je niet kan wachten moet je nieuw kopen :).

Of een Bugera 6262. NU meteen... en nog geld over voor n plectrum... :D

:seriousf:

Misery Signals
14 maart 2010, 23:13
mod-edit: spam...

laccio
16 maart 2010, 17:33
ja maar wachten is niet leuk :(

en ik heb je gePM'ed

laccio
17 maart 2010, 13:15
is dit trouwens niks?

Carvin V3?

ook in dezelfde prijsklasse? voor metalcore:p

Geoffrey
17 maart 2010, 18:53
Heb toch wat geduld man!!

Rome is ook niet in één dag gebouwd..

RedBuell
18 maart 2010, 00:23
IFF ff geduld ouwe en je weet het he, begeren is leuker dan hebben.....

Tankman
18 maart 2010, 11:48
En daarbij nog, als je al weet dat je eigenlijk het liefst die Peavey wilt, zal een Bugera bijvoorbeeld je niet de voldoening geven die je gehad zou hebben als je had gewacht tot je die Peavey hebt.