PDA

View Full Version : Bon jovi



victor.500
8 maart 2010, 15:52
hey iedereen. :stop:

ik zou graag willen weten hoe je je versterker moet zetten om net zo'n sound als Bon Jovi te krijgen. ( dat lukt me namelijk niet. )

je weet wel, op welke stand je de versterker moet zetten.:hippie: ( overdrive, distorition of metal. ) en of je 'm op veel bas, middle of tribble moet zetten.

alvast bedankt voor je reactie.

vriendelijke groeten,
victro500. :soul:

caliban
8 maart 2010, 15:58
Wat is je gear? En voor versterker settings zit je eigenlijk in het foute sub forum, maar daar kunnen mods voor zorgen.

Chocola
8 maart 2010, 16:01
Je wil de sound van Bon Jovi of Richie Sambora? Gewoon even voor de zekerheid :p.

victor.500
8 maart 2010, 16:05
Richie sambora dat is de gitarist van de Band bon jovi zo heet die namelijk.
jon bon jovi is de zanger maar ik wil dus graag de sound van richie nabootsen.

caliban
8 maart 2010, 16:07
Richie sambora dat is de gitarist van de Band bon jovi zo heet die namelijk.
jon bon jovi is de zanger maar ik wil dus graag de sound van richie nabootsen.

Jon speelt dacht ik ook gitaar, en zeg aub even wat voor gitaar en versterker je over speelt, ander kunnen we je niet echt veel helpen...

JeroenSchaaf
8 maart 2010, 16:07
Dat klopt maar Jon speelt zelf zo nu en dan nog wel eens gitaar.

Wat voor gear heb je zelf? En welke Richie Sambora sound vind je te gek? Voorbeeld van een nummer?

victor.500
8 maart 2010, 16:10
Wat is eigenlijk een Gear? ( misschien een rare vraag. )

en 'lay your hands on me' , 'wanted, dead or alive' en 'you give love a bad name.' Vind ik echt te gekke nummers.

was ik vergeten te zeggen. ik speel met een Ibanez GRG-170 DX BK. en ik heb een Roland cube 20-x.

JeroenSchaaf
8 maart 2010, 16:13
Gear is welke versterker/ gitaar/ pendalen heb je :)

allochthomas
8 maart 2010, 16:13
die is sig waardig! hij bedoel: welke versterker en gitaar heb je

caliban
8 maart 2010, 16:14
Wat is eigenlijk een Gear? ( misschien een rare vraag. )

en 'lay your hands on me' , 'wanted, dead or alive' en 'you give love a bad name.' Vind ik echt te gekke nummers.

Gear wil zeggen materiaal dus gitaar en andere, maar ik heb mijn vraag al anders geformuleerd, en Jeroen heeft ook al gevraagd waar je over speelt. Daar zonder kunnen we niet helpen, maakt niet uit hoeveel nummers dat je opzegt. Bon jovi heeft een vette sound, en het gaat sowieso niet makkelijk zijn om te benaderen denk ik.

DaChosen1
8 maart 2010, 16:14
Richie Sambora heeft 100.000 verschillende gitaren en misschien wel nog meer verschillende versterkers/effecten. Beetje moeilijk denk ik om op een -bv Cube- versterkertje dat na te bootsen.
Maar om het simpel te houden probeer maar eens met behoorlijk wat gain te spelen om de vele pinch harmonics -squeeks- te oefenen...

Chocola
8 maart 2010, 16:14
Richie sambora dat is de gitarist van de Band bon jovi zo heet die namelijk.
jon bon jovi is de zanger maar ik wil dus graag de sound van richie nabootsen.

Vergis je hier niet in. Bon Jovi heeft erg veel gitaarspel gedaan op hun albums.

caliban
8 maart 2010, 16:15
Gear is welke versterker/ gitaar/ pendalen heb je :)
Die was express, right?

die is sig waardig! hij bedoel: welke versterker en gitaar heb je
Jij hebt wel iets met sigs met 'beginners vraagjes' in

Tankman
8 maart 2010, 16:16
Gear is welke versterker/ gitaar/ pendalen heb je :)

Het overigens nog altijd gewoon een pedaal...

Ik zie deze discussie nergens heen gaan...

caliban
8 maart 2010, 16:18
Het overigens nog altijd gewoon een pedaal...

Ik zie deze discussie nergens heen gaan...

Een topicstarter die belangrijke vragen niet beantwoordt, yepp

JeroenSchaaf
8 maart 2010, 16:19
Richie heeft ontelbaar veel gear gehad. Maar met wat gain, ( heeel klein beetje chorus ) kom je al een eind.

Hier de opname set van Richie:

http://img121.imageshack.us/img121/593/im0000302.jpg

http://img121.imageshack.us/img121/7079/im000031.jpg

http://img121.imageshack.us/img121/7545/im000032.jpg

JeroenSchaaf
8 maart 2010, 16:20
Die was express, right?


Jup!:D


Het overigens nog altijd gewoon een pedaal...


I know :D

caliban
8 maart 2010, 16:21
Welk is de preamp?

JeroenSchaaf
8 maart 2010, 16:22
Heb geen flauw idee zit niet zo in Rack gear.

caliban
8 maart 2010, 16:23
Ik zie eerlijk gezegd niks dat kan doorgaan voor preamplifier.

victor.500
8 maart 2010, 16:25
ja, ik heb dus alleen een electrische gitaar van Ibanez en ee versterker van Roland de cube 20-x. verder geen pedalen. ( als ik die nodig heb zeg het dan ff. )

caliban
8 maart 2010, 16:28
Daar zijn we al meer mee. Wat voor ibanez heb je juist? Sowieso best om je brug pickup te gebruiken. Verder denk ik op je amp dat je best metal of british stack gebruikt (ken de namen van de modelling types niet zo goed, dus excuseer me als ik een noem die niet bestaat). Verder niet te weinig mids indraaien.

victor.500
8 maart 2010, 16:33
dusssss, als ik het goed begrijp heb ik een andere versterker nodig en een paar pedalen. ( klinkt lochisch. ) alleen wat voor'n pedalen zouden dat moeten zijn???

p.s. ik had al verteld wat voor'n ibanez ik had dat is een GRG-170 DX BK.

caliban
8 maart 2010, 16:37
dusssss, als ik het goed begrijp heb ik een andere versterker nodig en een paar pedalen. ( klinkt lochisch. ) alleen wat voor'n pedalen zouden dat moeten zijn???

Nee zeg ik niet. Als je de spullen wil die zij zelf gebruiken ben je duizenden euro's kwijt. Best stel je gewoon je amp goed in, en aangezien je een chorus hebt op je amp zitten, kan je die gebruiken. Wat voor iba heb je juist?

JeroenSchaaf
8 maart 2010, 16:37
Dan begrijp je het niet goed, hij zegt dat je de versterker op standje britische/metal stack moet zetten en lekker veel mids er in moet draaien.

Hij heeft het niet over pedalen/ nieuwe versterkers.

marc_o
8 maart 2010, 16:39
dusssss, als ik het goed begrijp heb ik een andere versterker nodig en een paar pedalen. ( klinkt lochisch. ) alleen wat voor'n pedalen zouden dat moeten zijn???


Uiteindelijk wel.
Kijk, Richie speelt over spullen van vele duizenden dollars, zoals Diezel versterkers, volledige Marshall muren, dus dat is geen vergelijk met de versterker die je nu hebt.
Ik denk wel dat wanneer je op je cube een britisch stack of lead geluid neemt en je draait een klein beetje chorus bij, maar dan ook wel echt een klein beetje....je de brughumbucker van je Ibanez gebruikt, je toch wel een eindje komt voor thuis.

Kun je de genoemde nummers al wel spelen trouwens, of ben je nog niet zo lang bezig?

caliban
8 maart 2010, 16:44
En een goede tussenoplossing voor op langere termijn is in plaats van een hele muur marshalls, jezelf er ééntje kopen, en geen mg serie, want dat zou perfect je volgende vraag kunnen zijn nadat je een online store hebt bekeken en gezocht op de goedkoopste marshall versterker :) (die er 'groot' uitziet)

victor.500
8 maart 2010, 16:46
ja, ik speel 'you give love a bad name' en 'dead or alive.'

en met gewoon een nieuwe versterker bedoelde ik geen 20. want de buren hoeven immers niet doof te worden. ( bdw. richie speelt met Fender versterkers. ) en met een pedaal waar je een betere rock sound van krijgt. die van de versterker zelf is echt een beetje prut.

caliban
8 maart 2010, 16:49
De overdrive van een cube prut :???: oei. Voor een redelijk prijs vind ik dat sowieso van het beste verkrijgbaar. Pedaaltjes als boss metalzone en zo, dat vind ik een echte prutsound. Een grote fuzzy scherpe brommerige brij .

victor.500
8 maart 2010, 16:54
zo'n pedaal bedoel ik ook niet.

marc_o
8 maart 2010, 16:55
ja, ik speel 'you give love a bad name' en 'dead or alive.'

en met gewoon een nieuwe versterker bedoelde ik geen 20. want de buren hoeven immers niet doof te worden. ( bdw. richie speelt met Fender versterkers. ) en met een pedaal waar je een betere rock sound van krijgt. die van de versterker zelf is echt een beetje prut.

Hij speelt inderdaad ook met Fender versterkers, dat scheelt nogal per tour....dan weer Marshall, dan weer Diezel en dan weer Fender.
Er zijn bergen supergoede pedalen te krijgen, maar vergeet niet dat hij ook op podiumvolume speelt en een goed pedaal komt pas tot zijn recht op een heel goede buizenversterker.
Voor zijn sound op budgetvriendelijke basis kun je al ver komen met bijvoorbeeld een Blackstar HT-5 combo, dat is een 5 Watt buizenversterker met een zeer goede basisrocksound op burenvriednelijk geluidsniveau.

Luister hier maar eens naar....je kunt er later nog een leuke overdrive bijkopen als je dat eventueel zou willen.

http://www.youtube.com/watch?v=Oa4FYJLPVzw

victor.500
8 maart 2010, 17:01
klinkt wel goed maar maakt het veel verschil als je een andere gitaar hebt???

hoe voeg je eigenlijk een plaatje aan een bericht toe???

marc_o
8 maart 2010, 17:05
klinkt wel goed maar maakt het veel verschil als je een andere gitaar hebt???

hoe voeg je eigenlijk een plaatje aan een bericht toe???

Ja, alles maakt verschil, maar ik denk wel dat wanneer je een Ibanez met humbucker bij de brug hebt je al een heel eind bent. Verder weet ik natuurlijk niets van je eventuele budget, dus dat maakt het wat moeilijker voor ons om een goed advies te kunnen geven.

Plaatjes moet je eerst hosten op een site en die link maakt er dan een foto van op Gitaarnet....beetje omslachtig helaas, maar zo werkt dat.
De mijne staan op www.photobucket.com (http://www.photobucket.com)

caliban
8 maart 2010, 17:08
zo'n pedaal bedoel ik ook niet.

Wat voor dan ? :)

Die Blackstar klinkt trouwens echt awesome!

Wat voor gitaar heb je nu? En budget voor wat nieuw spul??

victor.500
8 maart 2010, 17:11
ja klopt, een beetje lastig. en om even een voorbeeld te geve van m'n budget zou ik niet meer dan 500 uit willen geven. als je een goede sound wil maken heb je samengevat dus een andere versterker nodig en eventueel een pedaaltje.
maar de gitaar die ik nu heb kun je goed mee overweg als je bon jovi nummers speelt.

Tankman
8 maart 2010, 17:30
Als je perse voor een gear upgrade wilt gaan voor max 500 euro zou ik een Peavey Vypyr 30 of 75 met een Sanpera II pedaal erbij kopen. Heb je 400 preset sounds aan je voeten met 2 expression pedalen...

caliban
8 maart 2010, 17:36
Ik zou niet voor pedalen gaan, maar eerder voor een goeie amp waar een overdrive inzit die goed bruikbaar is. En een goedkoop chorus-pedaaltje heel misschien. Qua amp zou ik zien naar de marshall MA serie, peavey valveking. Of tweedehands.

500 euro is geen slecht budget als je al een gitaar hebt. Voor een cabinet misschien wat krap.

Gearjunkie
8 maart 2010, 17:50
Richie Sambora is een Gearjunkie. Verslaaft aan allerlei mooie gitaarspulletjes, en heeft dan ook veel verschillende spullen gebruikt.
Hij heeft een aantal signature gitaren: Bij Fender zelfs een USA en een Mexicaan, bij ESP en ik dacht ook nog wel bij Kramer in vervlogen tijden.

Hij speelde vooral op Strats en Strat-achtigen (superstrats met brughumbucker), maar nu dus veel op zijn eigen model, dat ook door ESP wordt uitgebracht. Verder eigenlijk ook op allerlei andere gitaren zoals Les Paul's en ES-sen....

Ik denk niet dat de truc hem zozeer in nieuwe spullen zit voor jou, maar in het bekend worden met de mogelijkheden van je materiaal. Daarnaast is het grotendeels Richie's spel en techniek, zoals de eerder genoemde pinch-harmonics e.d.

victor.500
8 maart 2010, 17:50
die marshall heb ik opgezocht klinkt wel lekker.

zeker een goede sound. misschien die wel kopen of een andere uit die serie.
:soul:

maar wat zijn eigenlijk pinch-harmonics en sqeecks e.d.

marc_o
8 maart 2010, 18:27
die marshall heb ik opgezocht klinkt wel lekker.

zeker een goede sound. misschien die wel kopen of een andere uit die serie.
:soul:

maar wat zijn eigenlijk pinch-harmonics en sqeecks e.d.

Dat zijn die hoge gierende tonen wanneer je aanslaat en met je duim na je plectrum de snaar raakt.

Gearjunkie
8 maart 2010, 18:31
Dat zijn die hoge gierende tonen wanneer je aanslaat en met je duim na je plectrum de snaar raakt.

En waarvan Richie er heel veel speelt, bijna in elk nummer. De gitaarsolo van "Death/Alive" zit er echt vol mee.

Fireburst
8 maart 2010, 23:21
Richie Sambora is een Gearjunkie.
Quote van forumlid Gearjunkie :seriousf:

:)

caliban
9 maart 2010, 00:49
Quote van forumlid Gearjunkie :seriousf:

:)

Een gearjunkie weet als beste wie er nog een is..

victor.500
9 maart 2010, 12:34
dusssss.

als ik het goed begrijp is een pinsh-harmonic.

moet je eerst met je plactrum aanslaan en daarna met je duim.

Dommedik
9 maart 2010, 13:10
Maar wel snel achter mekaar en op een subtiele manier. anders sla je als het ware gewoon 2x aan;) Rory gallagher kan het ook. VOlgens mij doet hij het ook veel. Maar je moet even experimenteren met je EQ van je amp en met de lead kanalen

victor.500
9 maart 2010, 13:15
Thynx voor de tip:hippie:

ga het nu uitproberen. :punk:

Di Stefano
9 maart 2010, 13:43
Genoeg gain en treble erin draaien. Dan gaat het wat gemakkelijker.

victor.500
9 maart 2010, 14:49
oke, het ging wat moeilijk. misschien lukt het nu:rockon:

maakt het eigenlijk uit wat voor'n versterker je hebt???

Tankman
9 maart 2010, 15:36
Zoek voor pinch harmonics op youtube even op Zakk Wylde of Dimebag Darrell. Die hebben allebei goede uitleg over hoe het moet. Zo heb ik het ook geleerd. Voor je het weet gaat kun je het doen alsof het niks is. Ik vind het leuk om a la Zakk WYlde overal eentje in te proppen.

Dommedik
9 maart 2010, 16:13
maakt in princiepe niet zoveel uit welke versterker je gebruikt. Het is gewoon een manier van spelen. En idd met veel gain zal het wat makkelijker gaan. En als het lukt, probeer ook je hand dan is te verplaatsen vanaf de brug dichter naar de hals toe. Je zal merken dat harmonics op verschillende posities aanslaan ook anders klinken

Oceanborn
9 maart 2010, 23:56
Hehehe, pinch harmonics is inderdaad een kwestie van effe oefenen (en daarna moet je weer af te leren dat je het niet iedere keer moet doen als je een solo speelt). :)

Als ik jou was zou ik overigens vooralsnog niet teveel geld uitgeven aan een goeie amp. Denk dat je met een 2e hands multieffect (en natuurlijk veel oefenen) al een heel eind komt.

Dat scheelt je een hoop geld en geeft je wat meer gevoel van welke effecten precies wat met je geluid doen.

mesaman
10 maart 2010, 01:24
bon jovink!

ik vind het een kut geluid van een kutband. 1e klas parkeerplaatskontneukersbijmekaar!
Kan je net zo goed michael jackson na gaan lopen doen in zn vrije tijd.
oftewel 'het is net niet echt mijn ding' en probeer gewoon geluid te vinden wat je leuk vind.en niet een band met een budget dat jij zo snel niet voor handen hebt aan geluids besteding.precies het zelfde gaat je nooit lukken.je moet het zelf ook in de vingers hebben.

caliban
10 maart 2010, 06:36
bon jovink!

ik vind het een kut geluid van een kutband. 1e klas parkeerplaatskontneukersbijmekaar!
Kan je net zo goed michael jackson na gaan lopen doen in zn vrije tijd.
oftewel 'het is net niet echt mijn ding' en probeer gewoon geluid te vinden wat je leuk vind.en niet een band met een budget dat jij zo snel niet voor handen hebt aan geluids besteding.precies het zelfde gaat je nooit lukken.je moet het zelf ook in de vingers hebben.

Kerelll... Jon Bongiovi is een megasexy dude gewoon, en Bon Jovi is een super vette band, met super vette nummers. Ik ga ervan uit dat jij gewoon problemen hebt met commerciële rock....

Tankman
10 maart 2010, 08:58
bon jovink!

ik vind het een kut geluid van een kutband. 1e klas parkeerplaatskontneukersbijmekaar!
Kan je net zo goed michael jackson na gaan lopen doen in zn vrije tijd.
oftewel 'het is net niet echt mijn ding'

NET niet? Met de criteria die je opnoemt zou ik eerder hopen dat het HELEMAAL niet jouw ding is. :soinnocent:

Maar goed. Jij vindt het geluid kut, de TS is er fan van. Dat kan. Daar gaat het nu niet om.

Ik zeg nogsteeds: Koop een Nova System en oefen als een gek.

Terminus
10 maart 2010, 09:42
Zitten jullie nou serieus een beginner honderden euro's aan gear aan te praten terwijl hij het verschil toch niet gaat horen? Kan hij niet beter eerst beginnen zijn Cube goed in te draaien, dan kom je al erg in de buurt.

Tankman
10 maart 2010, 09:49
Hij geeft zelf aan een budget van 500 euro te hebben ter verbetering van zijn sound. Leef je dan uit, zeg ik dan, maar koop wel het juiste gear. Ik heb zelf nooit goed geluid uit een Cube horen komen, dus voor mij is een gear upgrade logisch.

M Kactus
10 maart 2010, 10:19
Hij geeft zelf aan een budget van 500 euro te hebben ter verbetering van zijn sound. Leef je dan uit, zeg ik dan, maar koop wel het juiste gear. Ik heb zelf nooit goed geluid uit een Cube horen komen, dus voor mij is een gear upgrade logisch.

Heb je sowieso al een geluid uit een Cube horen komen ? Dit is pure onzin. Als je nog aan het rondkijken bent op de markt is een TC Nova System echt overkill. Het zal wel erg goed zijn, maar hij gebruikt er nog niet 1/10e van, zeker niet in het begin. En tegen de tijd dat hij wel zo ver is, weet hij precies wat hij wil, en dan is dat misschien niet jet TC Nova. Je kunt die niet zomaar in het wilde weg aan iedereen aanraden die wat vraagt over een mfx.

Goed. Die Cube moet een prima Sambora-geluidje kunnen voortbrengen. Ik stel me zo voor dat de Metal Stack of gewoon Metal de beste stand lijkt. Doe er ook een lichte delay of een stevige reverb in voor het solowerk. Bass, mid en treble is altijd moeilijk om op afstand in te schatten, maar probeer eens wat met een mid-humpje (bas op twaalf uur, mid op twee uur, treble op één uur). De gain mag voor solostukjes best omhoog (twee uur?), maar vergis je niet, voor de slag moet die stevig omlaag.
En voor Dead or Alive mag je er een stevige chorus bijkappen om dat 12snarige gevoel te krijgen.

Je gitaar is een superstrat. Da's prima, die van Richie ook. Hij speelde vooral op strats met een humbucker in de staart, net als die van jou. Er is natuurlijk een verschil in hout, in kwaliteit en in resonantie, maar laat dat je nu nog absoluut niet tegenhouden.

De enige tip, en die kost niks, is: Veel naar hem luisteren, veel liedjes naspelen en na een tijdje sluipt er veel van hem in je spel. Een goeie '80's metal sound kun je altijd wel gebruiken, en als je die hebt en de techniek, klink je vanzelf wel als hem.

Edit: Oké. Zo kom ik aan mijn Richie-sound op eender welke versterker. Gitaar met brughumbucker->BSIAB II (Brown Sound In A Box, vergelijkbaar met een ZVex Box of Rock) met redelijk veel gain en treble->BBE Sonic Stomp->Versterker. Dat laatste pedaaltje is niet het meest geliefde pedaaltje dat er bestaat, maar ik zweer erbij voor de bas of voor een gelikte eighties sound. Het trekt alles recht, erg moeilijk om uit te leggen.

Tankman
10 maart 2010, 10:32
Heb je sowieso al een geluid uit een Cube horen komen ? Dit is pure onzin. Als je nog aan het rondkijken bent op de markt is een TC Nova System echt overkill. Het zal wel erg goed zijn, maar hij gebruikt er nog niet 1/10e van, zeker niet in het begin. En tegen de tijd dat hij wel zo ver is, weet hij precies wat hij wil, en dan is dat misschien niet jet TC Nova. Je kunt die niet zomaar in het wilde weg aan iedereen aanraden die wat vraagt over een mfx.


Helaas heb ik wel geluid uit een Cube horen komen. Mijn vorige huisgenoot irriteerde me rot met een, mijn medegitarist in de band oefent thuis met een, en ik er staat bij mij in de winkel een hele stapel. Naast een leuke clean bieden ze niet veel meer. Het is overigens wel HET geheime wapen onder de versterkers voor akoestische gitaren. Maar verder vind ik een Cube voor geen meter klinken.

Daarnaast raad ik de Nova System niet in het wilde weg aan iedereen aan. Ik ben van mening, dat als je een hoop geld wilt uitgeven aan iets, dat je het dan meteen goed moet doen. En om dan een ME-70 oid aan te raden, omdat het goedkoper is doe ik niet aan. Je wilt goed geluid, en de enige multieffect binnen zijn budget die ik goed vind klinken is de Nova System. Overigens werkt goed geluid als je beginnen bent als sterk motivatiepunt.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat verder totaal niet uit naar multi-effects, maar voor beginners is het gewoon handiger.

M Kactus
10 maart 2010, 10:42
Helaas heb ik wel geluid uit een Cube horen komen. Mijn vorige huisgenoot irriteerde me rot met een, mijn medegitarist in de band oefent thuis met een, en ik er staat bij mij in de winkel een hele stapel. Naast een leuke clean bieden ze niet veel meer. Het is overigens wel HET geheime wapen onder de versterkers voor akoestische gitaren. Maar verder vind ik een Cube voor geen meter klinken.

Daarnaast raad ik de Nova System niet in het wilde weg aan iedereen aan. Ik ben van mening, dat als je een hoop geld wilt uitgeven aan iets, dat je het dan meteen goed moet doen. En om dan een ME-70 oid aan te raden, omdat het goedkoper is doe ik niet aan. Je wilt goed geluid, en de enige multieffect binnen zijn budget die ik goed vind klinken is de Nova System. Overigens werkt goed geluid als je beginnen bent als sterk motivatiepunt.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat verder totaal niet uit naar multi-effects, maar voor beginners is het gewoon handiger.

Prima, maar de TS vroeg niet om een mfx, hij vroeg om hulp om als Richie te klinken met zijn versterker. En daar zit al een multieffect in, dus waarom dat niet gebruiken ?

Tankman
10 maart 2010, 10:45
Als je ff terug leest, begint hij op een gegeven moment over 500 euro voor effecten etc. Dus ik zeg, doe dan meteen een goeie...

victor.500
10 maart 2010, 20:14
ja... klopt.

max. 500 euro, dus liever 400 of 350.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

en dan nu een ander bericht :

voor iedereen die geen bon jovi fan is of hier negatieve berichten gaat plaatsen.
ga lekker iemand anders irriteren in plaats van hier een beetje te lopen rondbazuinen want
sommige mensen vinden het gewoon leuk goede muziek te luisteren en niet naar door computergemanipuleerde ongeinspireerde bagger!!

bedankt voor het lezen van dit bericht.

richie sambora
10 maart 2010, 21:02
niets nieuw kopen!!

Gewoon die harmonics en palm muting leren, dan ben je al een heel eind onderweg!
Ik krijg een "prima" sambora geluid uit mijn vox vt(tje).

Gearjunkie
10 maart 2010, 22:03
niets nieuw kopen!!

Gewoon die harmonics en palm muting leren, dan ben je al een heel eind onderweg!
Ik krijg een "prima" sambora geluid uit mijn vox vt(tje).

Duhh... natuurlijk kan jij dat, jij bént Richie!

richie sambora
10 maart 2010, 22:20
Duhh... natuurlijk kan jij dat, jij bént Richie!

Neeee, zou ik dan over een vox VTtje spelen?
Jij hebt in dit topic ook wel gezegd dat sambora een gearjunkie is??? Dus...

mesaman
11 maart 2010, 01:04
what?hoor ik een gear junkie richie sambora beschuldigen dat hij richie sambora is terwijl hij zegt dat hij een gear junkie is?

dan zit angus young zeker ook in ac/dc!

Gearjunkie
12 maart 2010, 12:41
Maar weer serieus, ik denk eigenlijk niet dat je hiervoor een andere versterker moet gaan halen, ook omdat je dan weer aanloopt tegen het onpraktische van op je slaapkamer/woonkamer spelen in relatie tot de buren. Ook een vette Marshall of Diezel gaat het niet worden in de woonkamer.

Goed leren spelen, misschien onder de bezielende leiding van een gitaardocent die je het kan voordoen hoe je pinches e.d. speelt.

victor.500
12 maart 2010, 16:10
ik heb al 5 jaar les.

Oceanborn
12 maart 2010, 16:38
Duhh... natuurlijk kan jij dat, jij bént Richie!

Geniaal!!!! :seriousf:

Ik dacht: 'waar slaat dat op' totdat ik de naam boven het bericht zag... :seriousf:

robert-gitarist
12 maart 2010, 17:31
bon jovink!

ik vind het een kut geluid van een kutband. 1e klas parkeerplaatskontneukersbijmekaar!
Kan je net zo goed michael jackson na gaan lopen doen in zn vrije tijd.
oftewel 'het is net niet echt mijn ding' en probeer gewoon geluid te vinden wat je leuk vind.en niet een band met een budget dat jij zo snel niet voor handen hebt aan geluids besteding.precies het zelfde gaat je nooit lukken.je moet het zelf ook in de vingers hebben.

Kijk, aan deze berichten hebben we nog eens wat! Hulde...

:???:


OT: Sambora zijn sound valt niet te kopieren. Ik veel dezlefde spullen als Sambora maar nog steeds niet zijn vingers ;) En daar zit het hem nou juist in. Je kunt wel een hele dikke setup hebben maar daar kom je er nog lang niet mee. Ja grotendeels, en je komt ook behoorlijk dicht richting zijn sound.
Sambora speelt nu sinds 2000 ongeveer op Marshall JCM2000's (DSL, 100watt). Hij heeft een paar jaar terug eens Devided by 13 en Diezel gebruikt maar uiteindelijk toch weer bij de oude vertrouwde Marshalls terug gekomen. Hij gebruikt 4 of 5 JCM2000's en een Marshall Vintige modern. Richie heeft door de jaren heen ontzettend veel Marshall's gebruikt maar voornamelijk de JCM800 series. In 1995/95 heeft hij Fender Tonemasters gebruikt omdat hij in de knoop lag met zijn endorsment bij Marshall.
Naast al het Marshall geweld gebruikt hij KMD 2x12 combo en nog wat rackamps (o.a. H&H).

Over zijn gitaren kan ik heel duidelijk zijn: alles! Verscheelt enorm. Hij heeft een hele poos op voornamelijk strat-achtige gitaren gespeelt maar zie hem nu steeds vaker met alleen maar les paul achtige gitaren en zijn ESP/LTD signature serie (en die is nieuw niet eens zo gek duur!).

Effecten heeft hij ook bergen van en van gebruikt. Op de foto's van Jeroen zie je een aantal pedalen. Naast deze pedalen maakt(e) hij gebruik van de Boss CH-1 Chorus, PN-2 Tremelo/pan (Keep the faith), CAE custom made tremelo, Boss SD-1 Overdrive, Framptone talkbox, Dunlop wah's (diversen), CAE midi switcher etc etc.

Over Jon, die speelt enorm veel gitaar zelfs! Vaak speelt ie op een zwarte Takamine G-series (daar heeft hij er een aantal van), Ovation gitaren, Fender Telecaster, Gibson Les Paul Custom en nog een paar planken ;)
Overigens speelt Jon op een Mesa Booge Dual Rectofier (ik dacht een duo, kan ook een triple zijn) en nog een paar amps waaronder Marshall. Welke effecten Jon gebruikt weet ik niet, als hij trouwens effecten gebruikt...

richie sambora
12 maart 2010, 20:06
ik heb al 5 jaar les.

Elektrisch?

victor.500
12 maart 2010, 20:11
nee, 3 jaar electrisch en daavoor de basis enzo.

Rock Bottom
13 maart 2010, 05:23
Reageer dan niet zo op mensen die weten waar ze over praten en probeer er wat van op te steken.

Begin bij het schema wat gepost werd waarmee je het sambora geluid kon benaderen op je cube, en ga dan bezig met je pinch harmonics.

Lukt het en wil je daarna dichterbij het ''echte'' geluid komen ga er dan pas meer geld aan uitgeven.

victor.500
13 maart 2010, 08:05
ja, inderdaad 4 dagen geleden wist ik niet eens wat pinch harmoncs waren.
nu ben ik wel druk aan het oefenen voor toneel dat overgens helemaal niet op richie lijkt.

PT1989
13 maart 2010, 14:59
Kijk, aan deze berichten hebben we nog eens wat! Hulde...

:???:


OT: Sambora zijn sound valt niet te kopieren. Ik veel dezlefde spullen als Sambora maar nog steeds niet zijn vingers ;) En daar zit het hem nou juist in. Je kunt wel een hele dikke setup hebben maar daar kom je er nog lang niet mee. Ja grotendeels, en je komt ook behoorlijk dicht richting zijn sound.
Sambora speelt nu sinds 2000 ongeveer op Marshall JCM2000's (DSL, 100watt). Hij heeft een paar jaar terug eens Devided by 13 en Diezel gebruikt maar uiteindelijk toch weer bij de oude vertrouwde Marshalls terug gekomen. Hij gebruikt 4 of 5 JCM2000's en een Marshall Vintige modern. Richie heeft door de jaren heen ontzettend veel Marshall's gebruikt maar voornamelijk de JCM800 series. In 1995/95 heeft hij Fender Tonemasters gebruikt omdat hij in de knoop lag met zijn endorsment bij Marshall.
Naast al het Marshall geweld gebruikt hij KMD 2x12 combo en nog wat rackamps (o.a. H&H).

Over zijn gitaren kan ik heel duidelijk zijn: alles! Verscheelt enorm. Hij heeft een hele poos op voornamelijk strat-achtige gitaren gespeelt maar zie hem nu steeds vaker met alleen maar les paul achtige gitaren en zijn ESP/LTD signature serie (en die is nieuw niet eens zo gek duur!).

Effecten heeft hij ook bergen van en van gebruikt. Op de foto's van Jeroen zie je een aantal pedalen. Naast deze pedalen maakt(e) hij gebruik van de Boss CH-1 Chorus, PN-2 Tremelo/pan (Keep the faith), CAE custom made tremelo, Boss SD-1 Overdrive, Framptone talkbox, Dunlop wah's (diversen), CAE midi switcher etc etc.

Over Jon, die speelt enorm veel gitaar zelfs! Vaak speelt ie op een zwarte Takamine G-series (daar heeft hij er een aantal van), Ovation gitaren, Fender Telecaster, Gibson Les Paul Custom en nog een paar planken ;)
Overigens speelt Jon op een Mesa Booge Dual Rectofier (ik dacht een duo, kan ook een triple zijn) en nog een paar amps waaronder Marshall. Welke effecten Jon gebruikt weet ik niet, als hij trouwens effecten gebruikt...


Klopt allemaal! Je zult Richie vooral herkennen door zijn Talkbox gebruik. In de monsterhit van bon jovi (living on a prayer).Live gebruikt hij niet heel veel effecten.

Hier nog een paar links:

http://funksheet.blogspot.com/2009/05/richie-sabora-gear.html

http://www.guitarist.co.uk/page/guitarist?entry=backstage_with_bon_jovi_exclusive


Ook heeft die rond 2001 veel op (tom) anderson gitaren gespeeld.
En de Taylor doubleneck is speciaal voor meneer sambora gebouwd!

victor.500
14 maart 2010, 16:46
kun je een pinsh-harmonic ook als akkoord spelen? :punk:

Gearjunkie
14 maart 2010, 16:56
Eigenlijk niet, hoezo?

PT1989
14 maart 2010, 17:05
kun je een pinsh-harmonic ook als akkoord spelen? :punk:

haha:rockon:

marc_o
14 maart 2010, 17:27
Tapped-harmonic akkoorden kunnen wel, ik gebruik ze vrij vaak....maar begin daar nog maar niet aan.

victor.500
14 maart 2010, 19:49
zal ik doen, als ik de pinsh-harmonics heb geoefend zal ik er nog wel een keer naar vragen.

Gearjunkie
14 maart 2010, 20:53
nog wat van wikipedia:

For most of the 80s and early-mid 90s, he used Marshall amplifiers, particularly the JCM800 models with 4x12" speaker cabinets and a variety of rack and pedal units (including effects). During his Stranger in This Town tour, Sambora used 2 Marshall JCM800 2203 heads and a Fender amp head (model not specified), with 3 4x12" Marshall cabinets. In 1995, Sambora started using Fender ToneMasters with Fender ToneMaster 4x12" speaker cabinets, following the These Days Tour. On tour, he used up to 12 cabinets on stage. For the studio sessions of his second solo album, Undiscovered Soul, he also used a Fender Bassman 4x10" combo and a Vox AC30. On the tour, he used Fender ToneMasters, a Marshall amp head, a Vox amp head and a VHT Pitbull in combination with Fender ToneMaster 4x12" and 2x12" speaker cabinets. In 2000, Sambora started using the Marshall JCM2000 DSL series (both on the tour and recording sessions of Crush). The song "It's My Life" was also recorded with a Mesa Boogie Dual Rectifier. He has also used the Marshall DSL series on the Bounce tour, as well as a Hughes & Kettner amp, occasionally. During their Have a Nice Day tour, Sambora used Diezel and Divided by 13 amplification and custom made 4x12" speaker cabinets. During the studio recording sessions of the Lost Highway album, he used Matchless, Bogner Ecstasy and Diezel Herbert amps. In 2007, he started appearing on stage with 2 halfstacks, again featuring Marshall JCM2000 DSL amplifiers and custom made 4x12" cabinets.

In late 2007, Sambora became an endorsee of The ESP Guitar Company, and a new Richie Sambora signature model, the LTD SA-2, is being debuted at the 2008 Winter NAMM show.

In 2008, Sambora began to use a Matthias Jabs Mastercaster, along with vintage guitars, such as a 1958 Gibson ES-335, and a 1954 Gibson Les Paul Junior.

According to "Young Guitar" (Japanese magazine), Richie Sambora use (during the Tokyo show in 2008) an A/B box, Frampton Talkbox, Jimi Hendrix Dunlop Wah, Keeley Sd-1, Stock SD-1, Roger Mayer Octavia (butane paintjob), Boss CH-1, EHX Electric Mistress Deluxe. He also uses a MIDI rig.

caliban
17 maart 2010, 13:35
Tapped-harmonic akkoorden kunnen wel, ik gebruik ze vrij vaak....maar begin daar nog maar niet aan.

Wat bedoel je daarmee, die tapped harmonic chords?

Philippe
20 maart 2010, 04:09
Ik heb hier gisteravond iemand zien spelen op een Sambora strat over een GT-8 direct in de PA. Dat klonk echt verbazingwekkend vet!
Zijn die stratjes alleen MIM of ook USA?

[/topicsteal]

JeroenSchaaf
20 maart 2010, 08:03
Allebij, je hebt volgens mij de MIM gewoon stratje met 1 humbucker bij de brug, en een floyd rose.

En dan heb je USA versie met sterinlay ( zit ook nog weer verschil in, klein * groot ) Midboost, en Floyd Rose.

Maar 100% zeker ben ik niet.

marc_o
20 maart 2010, 09:54
Wat bedoel je daarmee, die tapped harmonic chords?



Ja jongen, dat zijn de geheimen van de Tulmeester.....dat is een onderdeel in de show waardoor alle vrouwen gek worden, en het enige wat je hoeft te doen is...en;^%Pjl dekffjdcar7d

oeps, de FBI heeft dit bericht gescrambled........jammer hoor