PDA

View Full Version : Waarde van een gitaar



Riesje77
8 maart 2010, 13:04
Hallo luitjes,

ff een vraagje aan de ervaren luitjes hier....
Heb 2 gitaren waarvan ik er een wil verkopen maar ik weet niet goed wat ik er voor kan vragen.

Het is een Epiphone SG400, mooie Worn Cherry kleur, gemaakt in Tjechie in 1991. Heb wel de mechanieken vervangen want degene die erop zaten ontstemden steeds...
Heeft natuurlijk achterop wat gebruikssporen, maar voor de rest in zeer goede staat....

Enig idee?

snaarplukker
8 maart 2010, 13:38
Nieuw zijn ze rond de € 220,--. Het zijn en waren budget gitaren die geen verzamelwaarde hebben. Dus eentje van 19 jaar oud kan € 50,-- tot € 75,-- opbrengen of wat een gek er voor geeft.

Hiro
8 maart 2010, 14:14
inderdaad niet waardevast en niet stijgend in waarde over tijd, het is geen gibson die dat meestal wel hebben.
Sommige van de serie dan tenminste.
Inderdaad wat snaarplukker zegt zal hij niet meer boven de honderd uit komen tenzij iemand het er voor bied

guitarkid
8 maart 2010, 16:03
Hallo luitjes,

ff een vraagje aan de ervaren luitjes hier....
Heb 2 gitaren waarvan ik er een wil verkopen maar ik weet niet goed wat ik er voor kan vragen.

Het is een Epiphone SG400, mooie Worn Cherry kleur, gemaakt in Tjechie in 1991. Heb wel de mechanieken vervangen want degene die erop zaten ontstemden steeds...
Heeft natuurlijk achterop wat gebruikssporen, maar voor de rest in zeer goede staat....

Enig idee?

Waren die SG400 Worn Cherries er al in 1991..? Een vraag, hoor, ik weet het n.l. echt niet, maar het vebaast me nogal.

Gr. C.

Mikos
8 maart 2010, 17:20
't klinkt misschien heel flauw, maar voor 50-75 euro wil ik 'm wel hebben ! :hippie:

geert1976
8 maart 2010, 19:08
Waren die SG400 Worn Cherries er al in 1991..? Een vraag, hoor, ik weet het n.l. echt niet, maar het vebaast me nogal.

Gr. C.

Boheemse SG en LP's zijn er al vanaf begin jaren 90 en waren gelijkwaardig, zoniet een tikkeltje beter, dan de Koreaanse Epi's.

Een Boheemse SG is vele malen beter dan een huidig Chinees exemplaar.

Indien de SG in goede staat verkeerd, zowel lak, frets etc. kan je daar rustig
E 150,00 voor vragen, het zijn weliswaar nog geen collectors, maar worden dit in de toekomst wel, vanwege het kwaliteitsniveau.
Zijn trouwens ook zwaarder dan de Chinese exemplaren.

guitarkid
8 maart 2010, 21:26
Boheemse SG en LP's zijn er al vanaf begin jaren 90 en waren gelijkwaardig, zoniet een tikkeltje beter, dan de Koreaanse Epi's.

Een Boheemse SG is vele malen beter dan een huidig Chinees exemplaar.

Indien de SG in goede staat verkeerd, zowel lak, frets etc. kan je daar rustig
E 150,00 voor vragen, het zijn weliswaar nog geen collectors, maar worden dit in de toekomst wel, vanwege het kwaliteitsniveau.
Zijn trouwens ook zwaarder dan de Chinese exemplaren.

Hallo Geert.

Kijk, da's nog eens een antwoord !! Ik realiseer me al lezende dat ik eigenlijk een faded versie in mijn hoofd had en die verwarde met een Worn Cherry.

Gr. Coos

Amokachi
13 maart 2010, 12:22
Ik zou de waarde willen weten van een G&L Legacy.
Het gaat hier over de Koreaanse versie, dus de Tribute.

Iemand ervaring met deze gitaren?

Chocola
13 maart 2010, 12:59
Ik zou de waarde willen weten van een G&L Legacy.
Het gaat hier over de Koreaanse versie, dus de Tribute.

Iemand ervaring met deze gitaren?

Dit topic was eigenlijk al spam omdat die TS niet goed gezocht had, maar HIER (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131293&page=10) kun je het originele topic vinden wat al langer bestaat.

Amokachi
13 maart 2010, 13:05
Dju ik ben volledig mis.
had eigenlijk enkel naar de titel gekeken, mijn excuses...