PDA

View Full Version : welke hotrail / minihumbucker



gieleke6
8 maart 2010, 11:22
hoi,

ik heb een standard strat met de normale fabriekselementen zeg maar. ben er hoe dan ook erg tevreden over, alleen wil ik het brugelement vervangen door n hotrail. heeft iemand ervaring met deze combi? het moet dus niet te groot verschil worden met de fabriekselementen. welke hotrail klinkt voller/vetter dan singlecoil, zonder dat ie te veel verschilt van de standaard singlecoils?

dank!

Gearjunkie
8 maart 2010, 18:33
Waarom wil je hem vervangen dan?

gieleke
8 maart 2010, 20:11
om nét iets meer te kunnen scheuren dan met single coil

Braindead
8 maart 2010, 20:15
Tja,als ik het zo lees dan wil je hetzelfde geluid als je single coil nu maar dan voller vetter. De hotrail is een humbucker in singlecoil formaat. M.a.w. die klinkt anders als een single coil. Wel vetter en voller maar ook anders.

snaarplukker
8 maart 2010, 23:32
Dan kan je de GFS lilkiller van 10 of 15K proberen. Met coilsplit komt het qua sterkte dichtbij je single coils en om te scheuren zet je het op humbucker.

jerome
9 maart 2010, 23:32
Ik heb in 1 Stratje (met alder body) een Dimarzio Fast Track 2 zitten in de brugpositie.
Lekkere vette en volle sound met een heerlijke grom vanuit het laag.
Redelijk veel laag en ook een lekker warm geluid.
Ik ben er erg tevreden over!

KvD
14 maart 2010, 22:40
Ik heb een DiMarzio SD1 op mijn main strat in de brug positie, blijft single coil, maar oh man, wat een verschil..
Op mijn 2e strat zit een OBL 450 XL op de brug positie, maar deze geeft een totaal verschillend geluid vergeleken met de andere elementen, scheurt alles bij elkaan, maar geen strat geluid meer, helaas..

Die DiMarzios vallen ook zat mee in prijs, iets van 59 Euro ofzo, afhankelijk van de dealer.

jutter
14 maart 2010, 22:42
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133469