PDA

View Full Version : zichtbaarheid led ts-9



Rick trodat
7 maart 2010, 22:43
Ik heb vandaag de led vervangen van mijn tS-9. Probleem wat ik vaak had, is dat er op het podium vaak een witte/rode lamp op me kop staat, wat de zichtbaarheid van de led beperkt.

Ik heb de rode bright led, vervangen door een goene. Echter is er nog steeds een beperkt zicht. Nu wil ik de resistor(weerstand vervangen) door een lagere waarde. Echter kan ik niet achterhalen om welke weerstand het gaat.

Wie kan op onderstaand plaatje aangeven welke weerstand het is:

http://www.tubescreamerheaven.com/attachments/Image/Ad.jpg

nico verduin
7 maart 2010, 22:55
De groen geeft volgens mij zowieso minder licht. Maar als je de weerstand verlaagt, heb je kans dat je de LED overbelast......
Dan moet je een led nemen die meer licht (mcd) heeft en dan de juiste weerstand kiezen. Hoop wel dat je dan een adapter gebruikt, anders is je batterij gauw leeg.
Als je een sterkere led wilt en je kunt die niet vinden, moet je me maar ff mailen.

Rick trodat
7 maart 2010, 23:54
Ik heb geexperimenteerd met de groene led op een turret board, icm een 470 ohm, standaard zit er volgens mij een 2,2 k in. Rood werkt niet echt ivm eerder genoemd verhaal. Ik gebruik een adapter.

Maar op het schema weet ik niet waar deze zit.

nico verduin
8 maart 2010, 06:56
Je kan toch de draad volgen naar het printspoor en deze volgen naar de weerstand? rood-rood-rood en goud of zilver (4 bands) of rood-rood-zwart-bruin en goud of zilver (4 band).

Dirk_Hendrik
8 maart 2010, 08:39
Weerstand verlagen gaat je weinig helpen. Die weerstand staat in serie met een zenerdiode. Die moet je in waarde verlagen.

Rick trodat
8 maart 2010, 09:47
Weerstand verlagen gaat je weinig helpen. Die weerstand staat in serie met een zenerdiode. Die moet je in waarde verlagen.

Ik dacht al dat er zoiets aan de hand was. Standaard is die led ook al niet te zien. Wat kan ik nu het beste doen?

Rick trodat
8 maart 2010, 09:48
Je kan toch de draad volgen naar het printspoor en deze volgen naar de weerstand? rood-rood-rood en goud of zilver (4 bands) of rood-rood-zwart-bruin en goud of zilver (4 band).

Ja, daar gebeurd dus iets wat ik niet kan verklaren. Ik kan em dus niet volgen.

Dirk_Hendrik
8 maart 2010, 10:09
Ik dacht al dat er zoiets aan de hand was. Standaard is die led ook al niet te zien. Wat kan ik nu het beste doen?


Die weerstand staat in serie met een zenerdiode. Die moet je in waarde verlagen.

Dat dus ;)

Rick trodat
8 maart 2010, 10:27
hahahahah thx

fredjuh
8 maart 2010, 19:34
En waarom geen felle led, zoals Nico zegt? Het antwoord is soms zo simpel. Je kunt ook nog de weerstand die in serie staat met de led en de zener kortsluiten.

nico verduin
8 maart 2010, 20:25
En waarom geen felle led, zoals Nico zegt? Het antwoord is soms zo simpel. Je kunt ook nog de weerstand die in serie staat met de led en de zener kortsluiten.Gooi er een 20.000 mcd led in en je zit die rode en witte lamp op je kop niet meer:seriousf::seriousf::seriousf:

fredjuh
8 maart 2010, 21:33
Zo is het maar net!:D