PDA

View Full Version : Ruis sinds gebruik adapter



Flor
7 maart 2010, 21:48
hallo,
Ik heb een adapter gekocht met 5 kabeltjes zodat ik mijn pedalen niet meer moet gaan voeden met van die energie/lees euro - verslindende batterijen.
Nu heb ik last van veel ruis..en dit nog maar op kamervolume...wat zal dit geven tijdens een repetitie, laat staan...een concert...

Ik denk dat ik iets verkeerd doe.
Dus in volgorde van rechts naar links (van gitaar naar versterker) :

Coxx pedal tuner
Artec Analog Delay
Boss Compressor cs-3
Boss Ge-7 equalizer
Boss Blues driver bd-2

En dan naar de Epiphone Blues Custom 30

Veel ruis en, raar maar waar, als ik de delay indruk, vermindert de ruis enorm.

Is deze volgorde volgens jullie de optimale volgorde?

thanks
Piet

Heynis
7 maart 2010, 22:25
Ik zou het zo doen (als je amp geen effects loop heeft):

Coxx pedal tuner
Boss Blues driver bd-2
Artec Analog Delay

De andere twee plaatsen naar smaak en gebruik. Voor het ruisniveau zal het waarschijnlijk niks uitmaken, maar ervaring leert mij dat vervormende effecten voor modulatie en tijdseffecten horen.

Ruis is in jou geval waarschijnlijk het gevolg van het niet gebruiken van geisoleerde uitgangen op de adapter, maar je zou natuurlijk altijd kunnen kijken of er een pedaal excessief veel ruis produceert. Dat die Antec je ruis vermindert kan aangeven dat dat het probleem is, of dat hij heel veel hoog afsnoept.

Mitch
7 maart 2010, 22:31
Topictitel aangepast, dekte de lading totaal niet.

Ik zou zeggen: haal steeds één pedaal uit de keten en kijk wat er gebeurt. Het zij wel vijf gebufferde pedaaltjes op een rijtje maar dat hoeft de ruis niet te verklaren. Valt er geen duidelijke schuldige aan te wijzen dan zou ik eens in de richting van de adapter kijken. Verschillende adapters, of ze nou gestabiliseerd zijn of niet en of ze nou geschakeld zijn of niet, de één reageert qua ruis anders dan een andere en dat blijft soms een kwestie van uitproberen.

Swan
7 maart 2010, 22:34
Coxx pedal tuner
Artec Analog Delay
Boss Compressor cs-3
Boss Ge-7 equalizer
Boss Blues driver bd-2

tuner - comp - driver - EQ - delay.

Mitch
7 maart 2010, 22:40
Dat bedoel ik dus :D

Luctor
7 maart 2010, 22:43
Ik heb dezelfde klacht gehad. Onlangs enkele losse pedalen gekocht en ook met een adapter met een daisy chain de pedalen van stroom voorzien. Wat bleek: er onstond ruis en een soort frequentietrilling zodra ik de tuner (Boss) in werking zette.
Ik heb alle pedalen afzonderlijk met een andere adapter getest en kwam tot de conclusie dat de daiy chain wel in orde was maar de adapter de schuldige. Ik heb deze omgeruild voor een adapter van boss en weg was de ruis.
Maar vraag mij niet wat daar nou de oorzaak van is.....
Grappig detail dat ik las dat TS een Blues Custom heeft. Die heb ik ook maar daar heeft het (in mijn geval) niks mee te maken.

Fuhgawz
7 maart 2010, 22:50
Wat voor adapter gebruik je precies?

Flor
8 maart 2010, 13:24
dank allen voor de info. Vanavond wordt het dus een avondje kabeltjes wisselen. Ik heb nog een boss adapter liggen, ga die dus ook eens proberen alvorens ik er een pedaal van tussen haal. De volgorde was dus bij mij ook verre van correct.

Nog iets :
[D_H Modbreak]
Niet spammen. Daar hebben we gitaarmarkt voor.
[/modbreak]

stikel
10 maart 2010, 12:15
Goede zware adapter kopen die voldoende amperes kan leveren.

Bijv deze (nee geen aandelen)

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-2138015/Power-All-Single-Power-Supply.html

Groet Jan

Flor
12 maart 2010, 09:19
Ik heb de volgorde aangepast.
Van gitaar naar amp :
tuner
compressor
blues driver
equalizer
analog delay

maar nog steeds ruis, wel minder.
Daarna heb ik de adapter vervangen door een boss adapter en resultaat : bijna geen ruis meer. Hopelijk is de adapter sterk genoeg.
dank

iWishmaster
12 maart 2010, 09:38
Dit is stiekum vrij normaal ... Ik heb samen met een maat 3-4 verschillende voedingen geprobeerd tot we er één gevonden hadden die geen ruis veroorzaakte. Veel voedingen hebben nogal wat ruis op het signaal die bijv. totaal onbelangrijk is als je je telefoon ermee op wilt laden ofzo, maar als dat op je audio signaal terecht komt wordt je er niet vrolijk van.

Flor
12 maart 2010, 13:21
inderdaad, maar het is toch niet normaal dat je een adapter met 5 kabeltjes (daisychain noemen ze dat zekers)...koopt en dat de adapter veel meer ruis geeft dan een standaard boss adapter.