PDA

View Full Version : Hngd! Washburn N2



graus
7 maart 2010, 22:21
http://img717.imageshack.us/img717/6494/imageau.th.jpg (http://img717.imageshack.us/i/imageau.jpg/)

vanmiddag opgehaald: Een washburn N2 uit 2001. Echt een leuk (klein) gitaartje. Dunne hals en lekker basic finish. Ga er nog wel wat aan klussen waarschijnlijk. Heb 'm nog niet versterkt gespeeld maar ben erg benieuwd naar dat Bill lawrence element.



http://img717.imageshack.us/img717/6494/imageau.jpg (http://img717.imageshack.us/i/imageau.jpg/)

Maleco
7 maart 2010, 22:23
Zit die volumeknop niet een beetje in de weg als je de tremolo gebruikt?

Verder een mooi ding hoor, mooi hout is niet lelijk :)

richwoodplayer
7 maart 2010, 22:23
ziet er goed uit met floyd! :D
congrats!:cheerup:

graus
7 maart 2010, 22:27
Nee die volumeknop zit daar wel goed. De toggleswitch zit wel wat "riskant" als je een funky slagpartij wilt spelen. Even wennen maar. Idd mooi hout is niet lelijk....weet ik ook van m'n ibanez js6000. (geolied mahonie):crazyhappy:

mrweird
7 maart 2010, 23:16
Met een funky tijgerbont gitaar strap d'r bij .. Prima gitaar voor een foute jaren 80 band :seriousf:

jannest
8 maart 2010, 03:09
Met een funky tijgerbont gitaar strap d'r bij .. Prima gitaar voor een foute jaren 80 band :seriousf:
ja lekker extreem

btw

leuke gitaar

heb er ook 1

Riky
8 maart 2010, 13:17
Nee lekker Extreme:D

Toffe gitaar. Heb er zelf ook een alleen is die wat ouder.
Zo te zien is dit niet de Chinese versie (die ze tegenwoordig ook verkopen). Gelukkig maar want het kwaliteits verschil is enorm.

Ik vind het Bill lawrence element echt geweldig.
Instand Nuno Bettencourt sound krijg je door middenstand + coil split.
Gooi er een boost bij + octaver en je krijgt echt een mega brul sound:D

Fijne hals en jammer eigenlijk dat ik hem niet bruikbaar genoeg vind voor de muziek die we spelen in de band, maar ik doe hem niet meer weg.

Veel plezier er mee!

graus
8 maart 2010, 13:49
lijkt er op dat ik nog een hoop plezier ga hebben met deze N2. Leuk om te horen dat meerdere mensen 'm ook hebben. Hoe kom ik er achter of deze versie (2001) uit indonesie, china of korea komt? en wat is de kwalitatief beste versie? En die band heb ik niet bij hoor. Dit is nog een foto van de vorige eigenaar.

Denk dat ik 'm binnenkort even fijn schuur en dan ik de olie zet, kan ik ten minste m'n eigen vuil in de nerf spelen.:cooler:

Blokkie
8 maart 2010, 16:36
De N2 was ooit, midden jaren 90, mijn eerste echte electrische gitaar. Heb hem derstijds ingeruild voor een squier jv strat. Ik kon niet echt overweg met de floyd. Wat ik me ervan herinner is dat het geleuid wel te gek was. Nu ik wat vermogender ben dan toen ik 15 was zou ik hem voor old times sake wel weer willen hebben. Maar die floyd......

Riky
8 maart 2010, 17:51
Voor een gitaar met floyd rose is dit echt wel een van makkelijkste. Bijna het hele systeem ligt ver boven de body. Je kunt dus overal makkelijk bij. Ik denk dat je er nu na een tijdje ervaring geen probleem meer mee hebt hoor:)

@graus: Bij de slechte chineese copieen staat er vrij groot in witte letter Bill Lawnrence op de brug pickup. Dit is volgens mij ook geen echte Bill lawrence, maar net als de Floyd rose een license.
De oudere modellen hebben wel een echte. Ook zitten bij sommige chinezen de dot inlays aan de bovenkant vd hals:

http://www.panmusic.com.tr/content_files/prd_images/WASHBURN%20%20N2.jpg

Ook zie je dat er een ander soort jack input op zit. Bij de Koreanen en USA n2's zit je jack input echt in de body. Verder weet ik dat bij de oudere modellen voorzien waren van een mooie neckplate. Staat de serial nummer en het washburn logo mooi ingegrafeerd. Bij de chinese modellen staat het serial nummer op de achterkant van de kop en hebben ze een kale of soms geen neck plate.
Als laatse visuele verschil zijn de tuner anders. Bij oudere modellen staat op de achterkant van de tuners met rood Washburn. Bij de nieuwe modellen staat dit er niet.

Veel besparing op electronica en afwerking. Als je ze beide naast elkaar hebt voel en zie je het meteen. De ouderen zijn gewoon vele malen beter. Wel jammer van washburn.

Het enige wat ik trouwens niet precies weet is het verschil tussen een koraan en een USA. Ik weet wel dat ze van dezelfde kwaliteit zijn. Volgens mij verschilt hierbij alleen de neck plate. Die is bij een koreaan ook kaal.

Als laatste. Als je nu een nieuwe n2 koopt weet je zeker dat je een chinees hebt. Ze worden daar sinds een jaar of 3/4 gemaakt en nergens anders.

Kakihara
8 maart 2010, 18:03
@graus: Bij de slechte chineese copieen staat er vrij groot in witte letter Bill Lawrence op de brug pickup. Dit is volgens mij ook geen echte Bill lawrence, maar net als de Floyd rose een license.


Da's wel degelijk een Bill Lawrence wat erin zit. Het hangt ervanaf wat je echt noemt: de pickups van Bill Lawrence USA (het bedrijf) of Bill Lawrence (de man, die mee heeft gewerkt aan de Dan Armstrong Plexi, bij Gibson én Fender in loondienst is geweest, de gitaartech van Aerosmith van midden tot eind jaren 70 was, de uitvinder van o.a. de L500 is, die nog altijd actief is in pickupland met de merken Wilde en Keystone).
In de Nuno's zitten BLUSA's ...

Riky
8 maart 2010, 18:18
Hmm ok. Dan mogen ze wel eens wat doen aan de lelijke decals op de pickups. Van dichtbij gezien de decal was verre van strak gezet. Bij beide exemplaren.
Van zo'n merknaam verwacht ik geen decal met kartel randjes door slordigheid op hun pickup.

Ook vond ik de sound ook minder, maar dat kan ook komen door de andere verschillen in de gitaar.

graus
8 maart 2010, 18:23
bedankt voor alle info. Ik heb dus een koreaan blijkbaar. Ik ga 'm zo even testen over m'n marshall. Ik heb trouwens ook een Ibanez met ZR trem, die zit wel wat minder in de weg dan zo'n floyd zeg.