PDA

View Full Version : ISP Decimator word distortion pedaal?



5150II
7 maart 2010, 20:09
Ik weet niet hoé, maar ik heb spontaan een isp distortion pedaal erbij.
Wanneer ik het pedaal inplug, eventjes wacht dan krijg ik een gigantisch lelijke vervorming. Het is ook niet altijd, maar soms ineens.

Ik heb alle kabels enzo allemaal al geprobeerd, andere batterijen alles..
hier (http://dl.dropbox.com/u/3557625/decimator.mp3) is het te luisteren..

Iemand een idee waar 't aan kan liggen, en of/hoe het verholpen kan worden?

Terminus
8 maart 2010, 13:48
Klinkt als kapot.

Of een deel van het pedaal clipt (het is digitaal, toch?) of de attack/release tijd staan extreem kort.


Edit: Ik heb gekeken of de tweede theorie zou kunnen kloppen door in Reaper een noise gate op m'n gitaargeluid te doen en de noise gate als volgt in te stellen: hele hoge threshold en de attack, hold, release en pre-open op nul. Je krijgt dan een distortion die erg goed te vergelijken is met die van jou: heel veel treble, een vervelend fuzz achtig effect en de clean tone die er doorheen komt.

Een normale noise gate (zoals die van POD Farm) kan niet zo ingesteld worden dat hij distortion genereert.

Shaggy
8 maart 2010, 16:32
Heb je al verschillende posities in de chain geprobeerd?

5150II
8 maart 2010, 20:55
Bedankt voor 't meedenken!

Het ligt niet aan de positie in de chain,
de sample is Gitaar -> decimator -> geluidskaart(ingebouwde di)

Het raarste is, dat hij het niet altijd doet. Soms als ik hem vervoerd heb dan begint hij ermee:???:

5150II
8 maart 2010, 21:25
Nou, ik ben er achter!

De battery-indicator doet het niet goed, of hoort niet te dimmen(?!)
Heb de batterij vervangen en vervorming was weg terwijl de indicator nog fel rood kleurde.
Batterij weer omgewisseld en het lag echt aan de batterij.
Voor de zekerheid nog gecheckt op een ander pedaal en ja hoor, de batterij was praktisch leeg. .

Swan
8 maart 2010, 21:36
Ik heb alle kabels enzo allemaal al geprobeerd, andere batterijen alles..


hmmm toch niet?

Geoffrey
8 maart 2010, 21:57
...

Busted!!

5150II
8 maart 2010, 22:52
Haha, op heterdaad:soinnocent:

De andere batterijen doelde ik op het feit dat het al eerdere malen is gebeurd met ondertussen battery-switches. Deze batterij zat er nog niet zo lang in en de indicator brandde nog op z'n felst.