PDA

View Full Version : Hncd



Ash ketchum
7 maart 2010, 16:59
Ben vandaag richtig Delft getuft om een nieuwe cab op te halen. Naar wat rondstruinen op MP viel mijn oog op deze cab, een Koch 2x12 met celestion greenbacks erin.
Tot nu toe heb ik hem alleen maar kunnen proberen met mijn Epi VJ head, maar dat was al een echt genot :cooler: Het geluid is gewoon groter, echt een andere ervaring dan openback te spelen. Het klinkt wat breder en directer. Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken met mijn Studiotone, die staat nu op locatie voor de volgende gig :chicken: De bedoeling is om een headshell te maken/kopen voor mijn studiotone en dan met een 1x12 of 2x12 cab te spelen.

Pic's;

http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Guitars/IMG_0122.jpg

http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Guitars/IMG_0123.jpg

Puerco
7 maart 2010, 17:23
Gefeliciteerd, nette cab :ok:
Heeft dat ding nou zoveel glitters in z'n grillcloth of is dat alleen op de foto?
Ziet er wel lekker 70s/80s retro uit als het in het echt ook zo is!

Ash ketchum
7 maart 2010, 21:17
Thanks, er zitten idd aardig wat glitters in. De grillcloth op mijn studiotone is gewoon zwart zonder glitter. Dus dat matcht al niet, ik wil toch een top ipv een combo.
Ik heb hem net opengeschroefd en er zitten G12M's in.
Normaal zitten er Jensen speakers in, maar ik kijk wel hoe het bevalt. Desnoods heb ik nog een V30 liggen met dezelfde impedantie. Maar volgens mij is dat niet nodig.

Puerco
7 maart 2010, 22:16
G12M oftewel greenbacks zijn goed toch, moderne Jensen speakers komen overigens uit Italië en hebben weinig te maken met de oude die in Fender's zaten. Geluid moet wel bij je amp passen natuurlijk maar Greenbacks zijn toch wel vrij breed inzetbaar. V30's ben ik zelf totaal geen fan van, vind ze een vrij irritante mid-hoog piek hebben hoewel velen ze geweldig vinden vooral met veel gain en/of metal. Heb er ook nog wat liggen hier van 8 Ohm, als je die perse prefereert boven je greenbacks mag je ze zo komen testen/omruilen.
Zou het persoonlijk afraden tenzij de greenbacks echt niet matchen met je amp, maarja smaken verschillen.

Ash ketchum
8 maart 2010, 21:56
Ik heb net een uurtje op oorlogsterkte mogen spelen op de hobbyzolder. Wat is dat wennen zeg, van openback naar closedback. Wat een druk en projectie zit er achter en het laagweergave op een houten vloer lijkt gewoon verdubbeld :eek: Er is wel veel verschil in geluidsbeleving met kaarsrecht ervoor staan en daarna 3 stappen opzij doen. De spreiding is er wel, maar de definitie van het hoog ebt dan een beetje weg als je er niet recht voor staat. Openback klinkt in mijn oren dan wat gelijkmatiger en ruimtelijker, maar op hoger volume mist het dan wat draagkracht. Althans, dat ervaarde ik met mijn studiotone. Een Fender Twin zal dit probleem waarschijnlijk niet kennen.

Tot nu toe zijn de greenbacks blijvertjes, ze vullen de jensen in de studiotone goed aan en gaan verder waar de jensen een beetje blijft steken op hoog volume. Ook al denk ik dat het eerder met de openback heeft te maken van de studiotone.
Een korte vergelijking met een V30, een oude G12M-70 en de jensen in de studiotone maakte de greenbacks gelijk winaar. Kort daarop volgt de jensen speaker, maar dit komt omdat ik het meeste gewend ben geraakt aan het geluid van die speaker.

Ik heb ook nog met een ampstand geëxperimenteerd en dit leverde positieve resultaten op. Zowel als monitor recht voor me bakkes geplaats en als een normale backline die achter me staat. Ben trouwens zeer benieuwd hoe deze setup gaat uitpakken tijdens repetities en optredens. Maar dat kan trouwens wel een lange wacht worden, aangezien de volgende gig unplugged is en er daarna weinig op de agenda staat.