PDA

View Full Version : T-Rex Mudhoney? Alternatieven?



humbucker
7 maart 2010, 14:00
Dag dames,

normaal gezien zou ik vandaag de nieuwe bezitter worden van een T-rex mudhoney, maar omdat de verkoper de deal heeft afgeblazen gaat dat feestje niet door.

Hetgene wat mij aanspreekt in de Mudhoney is dat hij van lichte overdrive tot fuzz kan gaan en alles wat daar tussen ligt. Echt precies dus wat ik zoek!

Nu is mijn vraag aan jullie, bende pedaalguru's, of er nog pedalen zijn die dit in hun mars hebben?

Budget: 100-125€ (tweedehands liefst)

Bedankt!

Fez
7 maart 2010, 14:18
Gewoon geduldig blijven ;-)

Het is het pedaal wat het langste op m'n bord zit. En ondertussen zijn er al heel wat andere (overdrive) pedalen gepasseerd!

Je kan ook eventueel kijken of je de versie van tc electronic kan vinden: Vintage Distortion.

soup
7 maart 2010, 15:07
Waarom hebben ze die boost knop eigenlijk zo gemaakt?

Veel handiger als je deze tijdens het spelen kunt gebruiken...

http://www.456music.com/images/products/T-Rex/MUDHONEY.jpg

Mitch
7 maart 2010, 15:24
Ze zullen er wel meer met een dergelijke behuizing hebben. Als je dan meerdere modellen hebt met hetzelfde huisje is dat goedkoper in te kopen. Dat gezegd hebbende, hadden ze dit dus ooke vt. a la de Möller of Replica kunnen doen. Maar ja, da's weer een duurder segment.

Hanzemannetje
7 maart 2010, 17:03
Die boost heeft zo'n klein knopje zodat je hem niet per ongeluk aanzet. Het beste is het om die boost helemaal te vergeten, want die klinkt echt niet.

rocker_71
7 maart 2010, 17:09
Gewoon even wachten. Anders krijg je later weer spijt.
Mudhoney is echt te gek.
Boost knop gebruik ik niet (heb al een echte fuzz).

Hanzemannetje
7 maart 2010, 17:21
Precies, zonder die boost was het een perfect pedaal geweest, want dat klinkt heel lekker en is heel goed af te regelen. Dankzij die boost is het een half-geslaagd pedaal. Soms is meer toch minder. Had trouwens als kind een buurman met een Opel Kadett in die kleur.

rocker_71
7 maart 2010, 17:22
Precies, zonder die boost was het een perfect pedaal geweest, want dat klinkt heel lekker en is heel goed af te regelen. Dankzij die boost is het een half-geslaagd pedaal. Soms is meer toch minder.

Wat heb je precies tegen die boost knop dan? Vind je hem dan te schel worden, of te veel gain?

humbucker
7 maart 2010, 17:29
Gewoon geduldig blijven ;-)

Het is het pedaal wat het langste op m'n bord zit. En ondertussen zijn er al heel wat andere (overdrive) pedalen gepasseerd!

Je kan ook eventueel kijken of je de versie van tc electronic kan vinden: Vintage Distortion.

Heb her en der eens snel gekeken, maar die is ook niet te vinden :)


Gewoon even wachten. Anders krijg je later weer spijt.
Mudhoney is echt te gek.
Boost knop gebruik ik niet (heb al een echte fuzz).

Ja, afgaande op enkele filmpjes klinkt ie echt lekker. Van lichte gain tot lekker "vettige" drive. Heerlijk!


Precies, zonder die boost was het een perfect pedaal geweest, want dat klinkt heel lekker en is heel goed af te regelen. Dankzij die boost is het een half-geslaagd pedaal. Soms is meer toch minder. Had trouwens als kind een buurman met een Opel Kadett in die kleur.

Wat is er mis met de boost dan? En de kleur is inderdaad heerlijk (fout:D)!

ThomasR
7 maart 2010, 17:37
ik heb mezelf laatst de tonebug overdrive van trex gekocht en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben en toch niet zo duur als de andere pedalen van trex. Komt misschien iets te kort voor een vette scheur maar voor een warme overdrive vindt ik hem heel goed. ohja en blijkbaar hebben ze ook een distortion pedaal in deze serie, iemand ervaring mee? ben sterk aan het overwegen om hem te kopen aangezien ik zo content ben met die overdrive

Hanzemannetje
7 maart 2010, 21:27
Heb her en der eens snel gekeken, maar die is ook niet te vinden :)



Ja, afgaande op enkele filmpjes klinkt ie echt lekker. Van lichte gain tot lekker "vettige" drive. Heerlijk!



Wat is er mis met de boost dan? En de kleur is inderdaad heerlijk (fout:D)!

Ik vind die kleur ook fantastisch gekozen!
Ik vind de boost ongedefinieerd, rommelig, zompig, modderig (ja ik weet het, het pedaal heet niet voor niets zo) en dan vind ik bijvoorbeeld mijn Direct Drive veel geslaagder. Maar zonder die boost, nogmaals, vind ik hem erg lekker. Ik heb overwogen hem te kopen als low gain drive, naast mijn Direct drive, wie weet komt jij er nog wel eens als ik er tweedehands tegenaan loop.

humbucker
7 maart 2010, 21:58
Ik vind die kleur ook fantastisch gekozen!
Ik vind de boost ongedefinieerd, rommelig, zompig, modderig (ja ik weet het, het pedaal heet niet voor niets zo) en dan vind ik bijvoorbeeld mijn Direct Drive veel geslaagder. Maar zonder die boost, nogmaals, vind ik hem erg lekker. Ik heb overwogen hem te kopen als low gain drive, naast mijn Direct drive, wie weet komt jij er nog wel eens als ik er tweedehands tegenaan loop.

Ik hou daar net van, lekker vettige sound! Heerlijk!

humbucker
8 maart 2010, 13:24
Kennen jullie nog pedalen die hetzelfde kunnen en doen alsde Mudhoney? Of is ie eigenlijk vrij uniek? Ik hoor het graag :)

soup
8 maart 2010, 13:26
Ik zou gewoon naar de winkel gaan en wat pedalen testen,ik heb zelf ook naar de mudhoney gekeken maar vond hem niet overtuigend genoeg en ben voor de OCD gedaan. Wat uiteindelijk meer mijn ding was.

humbucker
8 maart 2010, 13:32
Ja dat kan ik inderdaad, maar dan moet ik zomaar in het wildeweg gaan testen.
Daar kruipt nogal veel tijd in. En daarnaast is de Mudhoney een overdrive/distortion/fuzz in elkaar en het lijkt me dat er niet veel pedalen zijn die dat nadoen. Vandaar de vraag of iemand nog zulke pedalen kent :)

Fragedallic
9 maart 2010, 12:52
Heb zelf ooit de Mud Honey en een Route 66 van Visual Sound getest. Diversiteit van de Route 66 sprak mij juist aan. Een vette TS808 overdrive sound die je kan aandikken met de bass boost. daarvoor de compressie kant waar je nog eens extra gain, tone, sustain kan toevoegen.
En ja...ik heb er 1 liggen :)

rocker_71
9 maart 2010, 13:05
Double Muff is ook een aardig alternatief. Kost bijna nix, true bypass.
Maar ik vond hem te veel laag/bas hebben, daarom is mijn DM vervangen door de Mudhoney.

http://www.midi-classics.com/i/p28275.jpg

soup
14 maart 2010, 15:22
en dit?

http://www.youtube.com/watch?v=0kqR0rr6STY

Er staat er eentje op marktplaats voor 120E.

humbucker
14 maart 2010, 16:37
Dat klinkt ook erg lekker! Wel nog een stuk vetter/zwaarder dan die mudhoney zo lijkt, niet?

Bedankt voor de tip in ieder geval!

humbucker
16 maart 2010, 19:09
Heb ook al een tijdje de MXR classic 108 Fuzz in m'n hoofd zitten. In principe doet die ook wel wat ik wil, maar heb het ding nog nooit live gehoord, laat staan bespeeld. Iemand ervaringen met deze fuzz? Op youtube klinkt ie behoorlijk lekker!!

linkje (http://www.youtube.com/watch?v=lJClEKDcLLM)

scabiosa
16 maart 2010, 19:38
de blues driver van boss (BD2) ligt ook wel wat in de aard van de mudhoney en vind ik een supervet pedaal, voor alles te gebruiken... eigenlijk zou ik er minstens 2 moeten hebben...

en nog eens goedkoop ook

maar zonder mudhoney kan ik ondertussen ook niet meer

hehe

humbucker
16 maart 2010, 19:43
de blues driver van boss (BD2) ligt ook wel wat in de aard van de mudhoney en vind ik een supervet pedaal, voor alles te gebruiken... eigenlijk zou ik er minstens 2 moeten hebben...

en nog eens goedkoop ook

maar zonder mudhoney kan ik ondertussen ook niet meer



De Blues Driver is wel een goed pedaal, maar is me toch net een tikkeltje te braaf! Ik zoek het vetter, meer naar de fuzz kant!!