PDA

View Full Version : Eerlijke kritiek gevraagd voor zang/gitaar uitprobeersel



drijfhout
7 maart 2010, 03:32
Ik speel al 10 jaar drums en ben om af te wisselen een half jaar terug begonnen met het leren van gitaarspelen.
Gaat redelijk maar moet wel mijn best doen aangezien ik (zoals vele drummers) lomp ben :P
Heb via via voor een paar tientjes een nette mic op de kop kunnen tikken en vond het wel leuk om eens een keer een gitaar stukje op te nemen en ik dacht,.. ach als ik toch bezig ben doe ik daar ook maar gelijk de zang bij.
Redelijk simpel nummertje verders qua gitaar "the cranberries - zombie".

Graag kritiek hierop want ik weet dat er een hoop mis is zowel qua zang en gitaar alleen vind het afentoe moelijk te bepalen waar bij mezelf het grootste probleem ligt en hoe het op te lossen.

Wees gewaarschuwt, eerst keer dat ik door een mic zing :Phttp://www.crash3d.com/testtrack01.mp3 "rechtermuis, doel opslaan als"
( btw zitten een paar vage stukjes tussen die niet echt goed gingen, maar die zijn zo fout dat het wel opvalt welke ik daarmee bedoel ;) )

Alvast bedankt :)

Gitaro
7 maart 2010, 17:07
De zang is nog niet loepzuiver enzo maar daar komt vanzelf verbetering in. Maar waar je echt even aan moet werken is je uitspraak. Paar voorbeelden: om en nabij 0:47 hoor ik "ith not me, ith not mine;" bij "with their tanks" klinkt "tanks" niet engels omdat je niet aspireert (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspiratie_%28taalkunde%29), en rond 0:59 spreek je "bombs" uit op een manier die voor een engelsman als "bums" klinkt

Om dit echt goed te verbeteren zou je bijv wat info over fonetiek (phonetics) kunnen googlen. Zo is een engelse /s/ veel dichter bij de tandkas (alveolar ridge) dan die van de gemiddelde nederlander. Er zijn vast sites die meer van dit soort verschillen tussen Nederlands en Engels aanduiden en je dus op weg kunnen helpen met wat goeie info!

drijfhout
7 maart 2010, 20:40
Dankje, dat is nog eens een goede tip :)
Zou ik zelf nooit aan gedacht hebben.