PDA

View Full Version : Brug na stemmen helemaal voorover gebogen



Daann
6 maart 2010, 19:03
Hey,

Ik heb vandaag voor het eerst mn snaren vervangen, ik heb een Ibanez GRG170, maar na het vervangen van de snaren staat mijn brug helemaal voorover gebogen, ik kan een noot dus niet meer omlaagbuigen met de brug, alleen nog maar omhoog. heeft iemand hier raad mee? btw ik heb een heel stuk van me snaren nog aan m'n gitaar bungelen, ik weet niet of ik die ruimte minder had moeten laten?

Thx alvast:)

Ukeloeder
6 maart 2010, 19:07
Da's een tremolobrug dus? Ben je naar zwaardere snaren gegaan misschien?

vulvasonic
6 maart 2010, 19:10
Tremolosysteempje? :D
Dikke kans dat je er dikkere snaren op gelegd hebt. Kwestie van afstellen. Om te beginnen moet je de veren achterop de gitaar verder in het hout draaien, of een extra veer erbij zetten. Waarschijnlijk zul je de hele gitaar opnieuw moeten (laten) afstellen.

Daann
6 maart 2010, 19:20
Oke, bedankt!:) maar gitaar afstellen, is dat aan te raden als je er nog geen ervaring mee heb? want ik heb nog nooit aan een gitaar gesleuteld.

Gothra
6 maart 2010, 19:38
Je kan het in ieder geval proberen, er zijn op internet genoeg filmpjes en websites waarop staat hoe het moet! In principe kan je die brug zelf wel weer recht zetten, en intoneren is ook niet zo heel moeilijk. Maar als je twijfelt zou ik het gewoon laten doen bij de gitaarboer.

jerome
6 maart 2010, 23:10
Kijk eerst eens of er geen tremeloveer is losgesprongen.
Dat wil ook nog wel eens gebeuren als je alle snaren eraf haalt en vergeten bent om een latje onder de tremelo te leggen...

Oceanborn
7 maart 2010, 12:02
Je kunt natuurlijk ook overwegen er een nieuw setje snaren op te zetten dat IDENTIEK was qua dikte aan het originele setje snaren.

Als je je tuning van je gitaar NIET hebt veranderd (dus van b.v. E naar dropped D) dan is dit verreweg de eenvoudigste oplossing. ;)

Hoe dikker een snaar, hoe meer spanning er nodig is om een bepaalde toon te halen. Dikkere snaren hebben dus een hogere spanning in een bepaalde stemming en zullen dus harder aan je tremolo trekken.

Succes!

Merijnvdb
10 maart 2010, 21:37
Had ik ook met mijn ibanez.
Gewoon even de veren checken achterin!

mesaman
11 maart 2010, 00:51
?huh?
tremmelo?
vrouwen moet je eerst goed stemmen en dan voorover gebogen hebben!
jij bent nog niet echt rock&roll!:punk: