PDA

View Full Version : Bestaat er een stnd fender met HB's?



Dommedik
6 maart 2010, 14:31
Bestaan er fenders die standaard worden gemaakt met humbuckers? Ik ben een enorme fan van fender gitaren. Maar ik vind de warme sound van hb's toch ook wel heel mooi. En ik vind de halzen van gibsons niet fijn! Dus vandaar mijn vraag. Of moet je er zelf andere elementen inzetten? Hoorde dat hotrails nogal een beetje schel waren?

Venlonaer
6 maart 2010, 14:35
Yep...zie hier;)

Standaard dragster humbuckers...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132972

En vergeet de Lonestar niet!

beruk
6 maart 2010, 14:35
Klik (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0262000561) telecaster, ja strat ook (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0114545705) gewoon effies de site door ploegen. Slecht voor je gas...

jutter
6 maart 2010, 14:37
Voila!
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/16579.html

barno
6 maart 2010, 15:29
telecaster deluxe: twee wide range humbuckers, ontworpen door meneer Lover, de man die de humbucker (PAF) uitvond voor Gibson en later door fender werd aangetrokken. Geweldige gitaren, dito looks, humbuckers en toch fender all the way

Dommedik
7 maart 2010, 00:00
Aj, ik vond die rode telecaster wel erg GAS wekkend! Die Jim root strat vind ik weer een beetje de metal kant op gaan met z'n zwarte hb's. Maar @ Jutter z'n link, klinkt zo'n singlecoil sized humbuckern niet wat scheller als een normale humbucker?

Bedankt voor al jullie reacties!

allochthomas
7 maart 2010, 00:04
Meeste fenders tegenwoordig hebben genoeg ruimte in de body om er een humbucker in te zetten

Dommedik
7 maart 2010, 00:13
Ja, maar daar heb ik te weinig verstand van;) En waarom zou je dat doen als je ze ook zo kan kopen toch:soinnocent:

Roel#1
7 maart 2010, 00:24
Tenzij je geilt op het merkje "Fender" op je gitaarhals,
maar anders zou je een kunnen kijken bij:

http://www.charvel.com/production_models.html

Is ook van Fender, overigens

Dommedik
7 maart 2010, 00:33
Ik geil niet persee op het fender logotje, maar wel op hun gitaren. Dat zijn gewooon de ideale gitaren voor mij. Van gibson/lespauls zijn te dik, en ibanezjes zijn te dun voor mij! En prs, tjah ik weet het niet. Heb het allemaal getest en vergeleken en bleef toch hangen bij fender. De hals en de looks:crazyhappy: ook al zijn niet alle halzen het zelfde. Maar een strat/tele met 2 hb's er in dan, is helemaal gaaf!

vulvasonic
7 maart 2010, 00:58
Bezoek even www.fender.com en je hebt een compleet overzicht van al hun huidige modellen. Keuze zat.
Overigens is een single coil sized humbucker zeker niet per definitie schel. Ik ben zelf gek op het geluid van de Seymour Duncan Little '59. En er zijn meer alternatieven. Even zoeken dus. :)

Mitch
7 maart 2010, 12:56
Op de tweedehands markt vind je de Jaguar HH met enige regelmaat, je hebt momenteel natuurlijk de Roadworn Telecaster 72 Deluxe reissue, er is nog een Tele met hb's (FMT geloof ik?) en je ziet ook regelmatig strats met één hb aangeboden, maar ook wel eens met twee. Marktplaats all the way...

Nils47
7 maart 2010, 22:32
En je hebt natuurlijk de "standaard" Telecaster 72 deluxe of een Fat Strat

Dommedik
7 maart 2010, 23:09
MIsschien is idd een fatstrat wel een idee, Heb nu een squier fatstrat. Maar toch vind ik die humbucker te schel nog. Niet warm genoeg zeg maar. Met de EQ op mn amp kan ik wel iets veranderen, maar niet het gewenste.

Misschien ook handig om te vermelden, ik luister veel blues-rock. Denk aan Walter Trout, Joe bonamassa, Danny Bryant enzv maar ook naar bands als Black top (ken je ze nog niet? moet je echt ff checken, leuke nederlandse band! of valt dit onder spam?:P) en Ac/dc. Maar vooral toch de blues gitaristen.

Nja het zal wel weer gewoon een middagje ouderwets testen worden, en ff een goede zaak in de buurt opzoeken. De lokale hier heeft daar teweinig voor.

Dealer
8 maart 2010, 00:08
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0137702306

jerome
8 maart 2010, 08:53
Net als Mitch al schrijft, even Marktplaats en Speurders in de gaten houden.
Er staan regelmatig HSS Strats of andere Fender modellen met 1 of 2 humbuckers te koop.
En soms zie je ook HH Strats voorbij komen.
En als je zelf niet handig bent maar wel een handig familielid hebt is een Strat met single coils zo om te bouwen naar HSS, HH of van mij part HHH...
Of eventueel Ebay in de gaten houden.
Je loopt hiermee wel wat meer risico.
Maar aan de andere kant gaat het vaker goed dan fout... ;)

tostiapparaat
8 maart 2010, 17:48
als je niet tweedehands wil

in de nieuwe american special (zo heten ze volgens mij) serie zit ook een Fat Strat

2 tone sunburst met zwarte slagplaat:lovelove: en een in candy apple red volgens mij

tillens
8 maart 2010, 17:59
Bestaan er fenders die standaard worden gemaakt met humbuckers? Ik ben een enorme fan van fender gitaren. Maar ik vind de warme sound van hb's toch ook wel heel mooi. En ik vind de halzen van gibsons niet fijn! Dus vandaar mijn vraag. Of moet je er zelf andere elementen inzetten? Hoorde dat hotrails nogal een beetje schel waren?

Kijk anders eens naar de Fender Big Apple strat! Heb ik zelf ook, klinkt als een klok en kan volgens mij menig gibson aan.
Grtz Peter
ps; staan er nu 2 of 3 op marktplaats...

Dommedik
8 maart 2010, 21:26
Dankje tillens! Daar was ik eigenlijk naar opzoek! Naar zo'n strat. Ik wist alleen er geen naam van, maar het is Big Apple;)

Thanks voor alle hulp.

Ps. heeft iemand ooit een fender gezien met een gibson hb? Of is dat niet mogelijk?:dontgeti:

NoobjeNrZoveel
8 maart 2010, 22:53
Ps. heeft iemand ooit een fender gezien met een gibson hb? Of is dat niet mogelijk?:dontgeti:

Het is mogelijk, Van Halen had ook een strat met een Gibson humbucker maar die had hij er zelf in geklust.

Orbis
9 maart 2010, 09:31
Het is mogelijk, Van Halen had ook een strat met een Gibson humbucker maar die had hij er zelf in geklust.

Maar dat was nauwelijks nog een 'stock'gitaar te noemen. Een waanzinnig stukje huisvlijt, maar bepaald geen Fender (meer) :p .

lindstrom
9 maart 2010, 09:36
Ik denk eigenlijk gelijk aan de Fender double fat strat

http://www.goodstuffguitarshop.com/images/DSCN1448.JPG

Dommedik
9 maart 2010, 12:30
Kun je de hb's van zo'n double fatstrat of een Big apple ook slitten dan? Zodat je ook echt nog zo'n single coil geluid heeft?

lindstrom
9 maart 2010, 12:44
Kun je de hb's van zo'n double fatstrat of een Big apple ook slitten dan? Zodat je ook echt nog zo'n single coil geluid heeft?

Waarschijnlijk wel, en kan wanneer er een 5way inzit ook al standaard. weet dit alleen niet zeker.

Ik weet wel als je er een setje seymourduncans inzet kun je dit zelf ook doen.

Je kunt dus net zo goede een SSS strat kopen en er een andere slagplaat met electra erop zetten..

Dommedik
9 maart 2010, 12:52
Maar dan moet ik er ook weer hout uit vrezen om de hb's er in te passen. Zijn de standaard humbuckers van zo'n strat niet ok dan? En zoveel verstand van gitaar electra heb ik ook weer niet omdat zelf te doen.

Kijk, als je ze kunt splitten is wel nice. Dan krijg ik ook nog dat echt strat geluid.

lindstrom
10 maart 2010, 09:05
Is allemaal niet zoveel werk hoor..

en als je je eventjes iets verdiept in de electra dan kom je erachter dat het eigenlijk verschrikkelijk eenvoudig is.

Di Stefano
10 maart 2010, 13:41
Uit de Fenderstal (bij de strats toch) zijn geloof ik enkel de American Standard en American Deluxe met een HSH uitfrezing in het hout. En mogelijk ook de nieuwe American Special. Meestal is het SSS of HSS. Bij sommige modellen zal je dus houten moeten weghalen als je humbuckers wil installeren.

marter544
10 maart 2010, 16:21
MIsschien is idd een fatstrat wel een idee, Heb nu een squier fatstrat. Maar toch vind ik die humbucker te schel nog. Niet warm genoeg zeg maar. Met de EQ op mn amp kan ik wel iets veranderen, maar niet het gewenste.

Misschien ook handig om te vermelden, ik luister veel blues-rock. Denk aan Walter Trout, Joe bonamassa, Danny Bryant enzv maar ook naar bands als Black top (ken je ze nog niet? moet je echt ff checken, leuke nederlandse band! of valt dit onder spam?:P) en Ac/dc. Maar vooral toch de blues gitaristen.

Nja het zal wel weer gewoon een middagje ouderwets testen worden, en ff een goede zaak in de buurt opzoeken. De lokale hier heeft daar teweinig voor.


Het "schelle" komt misschien niet alleen door het element, maar ook door de rest van de gitaar..

Tip die ik je kan geven voor een HSS strat, Blade! Die maken naar mijn mening voor het geld veel betere gitaren. Texas deluxe en de RH-4 van hun hebben een humbucker bij de brug. Of je doet zoals ik, en zet een bijtel danwel frees in je gitaar, en zet er alsnog een humbucker in. Ook zou ik eens naar Schecter kijken. Bijvoorbeeld de Schecter PT Fastback, das een topgitaar. Geen strat, maar een tele.

Je kan bijna alle humbuckers wel splitsbaar maken trouwens.