PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: 1982 Squier JV '57 Strat



Bernd Veenema
6 maart 2010, 14:26
Zo, eindelijk had ik vandaag even tijd om wat foto's te maken van mijn nieuwste aanwinst. Ongeveer 6 weken geleden heb ik mijn Haar strat verkocht. Ik was toch wat uitgekeken op die gitaar en ik vond mijn Squier JV '52 Tele zoveel beter dat de strat gewoon in het rek bleef staan.

Toen hij verkocht was, ging ik op zoek naar wat anders. Op marktplaats vond ik een advertentie van een man uit Assen. Hij bood een Squier JV '57 strat uit 1982 aan. Ik ben diezelfde dag nog naar die man toegereden, heb de gitaar even een kwartier vastgehouden/bespeeld en was er meteen uit: Dit moest hem worden. Ik heb de eigenaar dan ook meteen naar zijn laagste prijs gevraagd en die was verrassend laag. Ik heb de gitaar dan ook meteen meegenomen.

Het gaat om een Squier JV '57 strat uit 1982 die op de brug en de schakelaar (was 3-standen, nu 5-standen) na origineel is. Hij heeft de nodige deuken en krassen opgelopen in zijn leven, maar dat vind ik alleen maar mooi bij stratjes.

Qua uiterlijk vind ik deze strat niet eens zo mooi, maar hij klinkt en speelt verschikkelijk goed. Echt niet normaal. Heerlijk resonant en voor een strat heel veel ballen. Ik heb de gitaar meteen naar mijn vaste reparateur gebracht voor een onderhoudsbeurt en die was ook zeer te spreken over deze gitaar. Na een directe vergelijking met een Fender AVRI strat uit 2009 werd het voor mij helemaal duidelijk. Dit is een blijvertje!

Hier even een aantal foto's:

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/P1000027.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/P1000030.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/P1000062.jpg

jutter
6 maart 2010, 14:29
Gadver...wat een lelijk ding! Ik zou hem direct maar verkopen en ik weet wel aan wie....!

Gefeliciteerd man, ik vind hem juist prachtig!!!

beruk
6 maart 2010, 15:01
Ik heb in de jaren tachtig een tijd exact zo'n gitaar te leen gehad maar besloot toch een echte LH te willen... Dom,dom dom..
Van harte!:rockon:

benwave
6 maart 2010, 15:39
Mooi gitaartje

spirit
6 maart 2010, 18:38
Gefeliciteerd met je 2e JV. Als je eenmaal met het JV-virus besmet bent, kom je er niet meer vanaf :strat:

vulvasonic
6 maart 2010, 19:00
Jammer van de sunburst. Dat is een persoonlijk iets natuurlijk. Ik ben niet zo van de sunburst en deze is zeker niet de meest smaakvolle, maarrrr verder zijn dit geweldige gitaren!

Veel speelplezier!!! :cheerup:

JeroenSchaaf
6 maart 2010, 19:05
Gefeliciteerd man! Ziet er weer te gek uit!

Bernd Veenema
6 maart 2010, 20:16
Bedankt iedereen!


Jammer van de sunburst. Dat is een persoonlijk iets natuurlijk. Ik ben niet zo van de sunburst en deze is zeker niet de meest smaakvolle, maarrrr verder zijn dit geweldige gitaren!

Veel speelplezier!!! :cheerup:

Ik ben ook geen fan van de sunburst/maple combinatie, maar hij klinkt en speelt echt super.
Ik vraag me af of een gerelicte slagplaat de boel nog wat mooier gaat maken of niet.