PDA

View Full Version : GFS of japanse strat pick-ups



larsje
6 maart 2010, 10:28
hi,

ik ben met een zelfbouw project bezig, nu twijfel ik over welke elementen ik er in zet. Wat adviseren jullie, een setje GFS of een 2e hands setje japanse strat pincp-ups?

grt. lars

rijsberman
6 maart 2010, 14:19
Kijk ook eens bij LeoSounds.de
Handgemaakt op bestelling, toch zelfde prijsklasse als GFS, m.i. beter.

knarf
6 maart 2010, 14:54
Die Leosounds klinken idd beter dan de GFS pups maar om nou te stellen dat ze in dezelfde prijsklasse zitten...
99€ is het goedkoopste set volgens de site. Da's toch een verschil met de 69USD van GFS.

BamBuFan1
6 maart 2010, 16:51
Die Leosounds klinken idd beter dan de GFS pups maar om nou te stellen dat ze in dezelfde prijsklasse zitten...
99€ is het goedkoopste set volgens de site. Da's toch een verschil met de 69USD van GFS.

Klopt, maar het gaat bij Leosounds dan ook over handgemaakte elementen ipv Koreaanse massaproduktie zoals bij GFS. Ik heb zowel GFS als Leosounds-pickups in mijn gitaren en de GFS zijn voor het geld gewoon goed; de Leosounds zijn voor het geld ongelofelijk.

Persoonlijk vind ik Japanse Fender/Squier-pickups het enige nadeel van die gitaren. Er bestaan natuurlijk uitgaves die van Amerikaanse hardware zijn voorzien, maar de pickups die standaard worden gebruikt klinken mij veel te vlak en levenloos.

rijsberman
6 maart 2010, 17:01
Die Leosounds klinken idd beter dan de GFS pups maar om nou te stellen dat ze in dezelfde prijsklasse zitten...
99€ is het goedkoopste set volgens de site. Da's toch een verschil met de 69USD van GFS.

Als je rekening houdt met de verzending, wordt het prijsverschil alweer kleiner, zeker als de belastingdienst nog zo'n 20% op de prijs zet (vaak niet bij de spareparts van GFS, die voor slechts een paar euro op de vrachtbrief staan). Maar ten opzichte van de GFS'en zijn ze wel duurder, ja.

Ik vind zelf het verschil met een setje goeie van Seymour Duncan of Dimarzio of 'boutique' pups van Bare Knuckles of Steffsen veel groter. En als ik het goed inschat, moet je die van LeoSound toch eerder in die laatste categorie zien, qua kwaliteit. :)

larsje
6 maart 2010, 17:57
btw die japanse PU's komen uit een strat van eind jaren '80 'begin jaren '90.

grt. lars

larsje
7 maart 2010, 08:23
b.t.w. wat vinden jullie van een standaard set van fender '57-'62 pickups? deze kosten bij tonefactory rond de 150 euro.
grt. lars