PDA

View Full Version : Strat schema voor Tele en Humb positie (voor de liefhebber)



Meneer I.
5 maart 2010, 21:50
Ik heb onlangs mijn Fender Classic Player 60s Strat gemodificeerd. Ik ben een Tele speler, maar heb sinds een jaar of zo een Classic Player Strat erbij. De 12 inch radius neck en de geweldige sound en stemvastheid maakt dat ik steeds meer alleen op de strat speel. Maar dan wel alleen op stand 1, 2 en 4. De mid en brugpup alleen vind ik niet echt lekker klinken of bruikbaar.
Tijd voor verandering dus. Ik heb al diverse mods op het internet afgestruind en zie van alles met push/pull pots en blender pots, hier hou ik zelf niet zo van om te gebruiken. Uit fase sounds vind ik ook al niet niet klinken.

Ik heb het volgende gedaan:

1. Neck
(Neck Tone)
2. Neck + Middle Parallel (normale strat quack stand)
(Neck Tone + Tone voor Middle)
3. Neck + Bridge Parallel (bijna Tele mid positie)
(Neck Tone)
4. Middle + Bridge Parallel (normale strat quack stand)
(Tone voor Middle)
5. Middle + Bridge Serial (Humbucker sound)
(Tone voor Middle/Bridge)


Ik heb hiervoor een 5-way-super-switch gebruikt en het aansluitschema hieronder toegevoegd. Door de RWRP middle pup zijn standen 2, 4 en 5 ook nog eens nagenoeg hum-free. Een prima allrounder geworden en ik krijg behoefte aan nog een strat!

Ik ben nu helemaal tevreden qua sounds en mogelijkheden! :strat:

Dus heb jij hetzelfde als ik of wil je eens experiementeren met sounds dan kun je onderstaand schema overwegen zonder dat het de looks van je gitaar verandert.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-36M43W38.jpg