PDA

View Full Version : Nieuw!



struiner
5 maart 2010, 20:46
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 'struiner', ben een ouwe lul van 49 jaar. Speel nu met tussenpozen zo'n 25 jaar gitaar. Ik ben een echte rocker oftewel classic rock en symfo rock heeft duidelijk mijn voorkeur. Ik heb in ongeveer 5 bands gespeeld en sinds een paar weekjes weer in een kersverse rockband. Instrumenten en gear heb ik niet zoveel; Fender stratocaster en een Koch Twin Tone, meer heb je voor classic rock niet nodig....of wel? Ik heb hier een tijdje rond geneust en waar jullie het altijd over hebben, die GAS-virus, nou die heeft mij nu ook aardig te pakken hoor! Zo wil ik er wat pedaaltjes bij: een goede overdrive/distortion, een goede chorus en een goede delay. Tips zijn natuurlijk welkom!

Bolder
6 maart 2010, 08:59
Oh met een Strat en een Twin Tone ben je natuurlijk al een heel eind.

Voor classic rock is dé overdrive natuurlijk de Ibanez Tube Screamer. Een bekende distortion is de RAT. En de moeder van fuzz is natuurlijk de Electro Harmonix Big Muff.

Chorus kan je gewoon de Boss super chorus nemen. Andere leuke chorus is de Electro Harmonix Small Clone.

Delay is heel breed. Je hebt namelijk analoge en digitale. Naar mijn idee is de beste analoge de Electro Harmonix Memory Man Deluxe, en de beste digitale de TC electronic Nova Delay. Een andere goedkopere is de Boss Digital Delay.

ik hoop je te hebben geholpen

struiner
6 maart 2010, 10:24
Oh met een Strat en een Twin Tone ben je natuurlijk al een heel eind.

Voor classic rock is dé overdrive natuurlijk de Ibanez Tube Screamer. Een bekende distortion is de RAT. En de moeder van fuzz is natuurlijk de Electro Harmonix Big Muff.

Chorus kan je gewoon de Boss super chorus nemen. Andere leuke chorus is de Electro Harmonix Small Clone.

Delay is heel breed. Je hebt namelijk analoge en digitale. Naar mijn idee is de beste analoge de Electro Harmonix Memory Man Deluxe, en de beste digitale de TC electronic Nova Delay. Een andere goedkopere is de Boss Digital Delay.

ik hoop je te hebben geholpen

Dank je, je hebt me zeker geholpen! De analoge chorus, geeft die ook wat een boost zeg maar? Tenminste dat heb ik weleens gehoord, zoals de boss ce2. Sommige delays blijken dat ook te hebben? Of heb ik het verkeerd begrepen?