PDA

View Full Version : Tevreden?



bathmutz
19 april 2003, 14:50
Ik zie steeds mensen hier die weer een nieuwe bas willen of versterker. maar zijn er hier ook mensen die helemaal niks meer wilen en gewoon tevreden zijn met wat ze hebben?

ik hoef bijvoorbeeld niet veel meer eigenlijk. hahaha ja misschien nog een 4snaar fretloze curbow van cort. maar veder niet. waar ligt de grens? en hoe gek zijn sommige steeds nieuwe dingen te blijven kopen?

dat zijn gewoon dingen die ik me afvroeg.

BathMutZ

bassopotmus
19 april 2003, 15:08
Hmm mischien richt je je nu op mij oa...
Nee ik wil geen nieuwe amp, al weet ik zeker dat ik ooit van hartke afstap en iets echts koop, natuurlijk heeft dat een heel andere prijs kwaliteits verhouding, maar dat neem ik dan maar voor lief, ik denk aan GK.

Wil ik bassen hebben ja, het liefst enkelen. ik wil ooit een custom iets hebben zie me topic en enkelen vintage Fenders, denk dan maar een RI wat echte krijg je bijna niet meer of voor woeker bedragen.

Zal wel een verzamel woede zijn, kijk ik ben meer dan tevreden met wat ik nu heb, maar de drang naar iets nieuws zal altijd blijven. Sommigen denken hier aan GAS. (Gear aquisation sydrom)

En ik wil een vette pedalboard hebben, wat deze zomer gaat komen, in ieder geval ga ik werken.

Maar voorloopig niets nieuws in het vizier

skabouter
19 april 2003, 15:44
ik voel me ook aangesproken. ik heb inderdaad altijd wel de drang iets te kopen. zelfs als ik net iets nieuws heb, kijk ik toch meteen naar wat anders.....
ik vind het zelf ook wel stom opzich, het is erg duur allemaal.

maar aan de andere kant. ik werk dan weer niet om het geld op te zuipen aan breezer in de kroeg, en om een scooter te kopen.
ik steek al mijn geld in gitaren, bassen, effecten en amps......er zijn gewoon zooooveel mooie dingen.

maar behalve om op te spelen vind ik een gitaar ook gewoon mooi om te hebben. zeg maar als kunst-object. ipv een schilderij van 1000 euro koop ik een gitaar, ook voor aan de muur, ook omdat ik ze mooi vind, ook vanwege het uiterlijk. dat speelt ook mee.

het is ook tegelijk een soort investering. gitaren dalen niet zo bar veel in waarde, door de jaren heen, en je kan ze altijd later weer verkopen, zonder veel verlies te maken. (anders dan met scooters) bovendien kan je er zelfs nog wel winst op maken soms.

en ik vind het leuk om te kopen. het is heerlijk om foldertjes door te kijken, en etalage ruiten vol te kwijlen. en dan eindelijk, na lange tijd met een knuist vol centen naar de gitaarboer te gaan, om dan eindelijk die schoonheid te kopen.....
heerlijk vind ik dat :smile:

nog vragen ?? :grin:

skabouter
19 april 2003, 15:45
oja, het heeft dus niets te maken met dat ik niet tevreden ben met mijn huidige spullen. integendeel !

Clunk
19 april 2003, 16:04
kijk, het is ook zo, dat er steeds betere instrumenten komen...
en iets dat je nu mooi vind, hoef je over 3 jaar niet meer mooi te vinden,
en als je eens in een koele bui bent, en je heb geld,... tja, er zijn zoveel mogenlijkheden om het te spenderen..
tegenwoordig als je een effect wil kopen ken je ook tussen 500 verschillende kiezen..
dus egt tevreden,.. als er nog zoveel te gaan is :grin:
ikkuh niet!!!
eerst nog maar wat spul uitprobroberen voordat ik eindelijk een favo set up heb...
en oja, het belangrijkste :smile:

skabouter
19 april 2003, 16:56
met effecten is nieuw vaak wel beter. maar met gitaren zeker niet. als ik nu bij zou kopen zou ik echt voor ouwetjes gaan, en niet voor juist de nieuwste modellen. voor gitaar en bas vind ik die zo cool nogniet.....

bassopotmus
19 april 2003, 16:57
mr wannabee heeft wel gelijk mischien is er wel te veel aanbod.
Daarom ben ik lekker ouderwets, alles wat oud is is meestal wat beter, iig geval eenvoudiger. heb het niet zo op die modeling 400 kanaals dingen enzo. Want daar gooien ze je nu dood mee, en jah dat veroorzaakt GAS.

Och ouderwets word weer nieuwerwets!

Laus
20 april 2003, 00:19
zal wel. ik weet wat ik wil. en dat is neit het summum. maar wel bijna.

ik heb vooral meer speakers en vermogen nodig. gewoon om te heersen. punt uit.

Mn Epiphone Thunderbird is al bijna mn droomgitaar. Dus blijft alleen een custom 5 snarige thunderbird over.

basswasp
20 april 2003, 09:21
Nu ik nog over zo'n combootje speel, is een nieuwe versterker bijna noodzakelijk. Maar als ik dan een nieuwe koop, wil ik er ook één waar ik nog lang mee vooruit kan en die niet al te veel in waarde daalt. Ik ben dan ook behoorlijk lang bezig met testen en kijken en testen en kijken voordat ik uiteindelijk iets koop.

Kwa bassen speel ik nog altijd op m'n eerste bas, en daar ben ik best blij mee, al wil ik ooit nog eens een fellere bas. Meer voor het slapwerk enzo. Waarschijnlijk komt deze bas er nog lang niet, ik ben waarschijnlijk eerst nog wel even zoet met het geluid dat m'n nieuwe versterker me gaat brengen.

En wat effecten betreft... ja, da's moeilijk want er zijn zoveel leuke dingen te koop. Uiteindelijk koop ik wel alleen wat ik regelmatig gebruik en niet alles wat wel geinig is (bv. geen bassballs, holy grail, q-tron, bassflanger, maar wel distortion en autowah)

skabouter
21 april 2003, 01:47
ik ga mijn gitaren verwennen met een fucking peavey renown 400 !!

YEAH BABY ! coming up soon............
kheb de deal al praktisch rond. duurt alleen nog een aantal weken voor ie er ook daadwerkelijk is.....

bassopotmus
21 april 2003, 11:25
was da? Gitaar amp? Ik vind die 5150's wel erg bruut!..naja

Clunk
21 april 2003, 20:39
even over een amp...?
ik heb gehoord dat trace elliot failliet is..
en die dingen vind ik gruwelijk goed klinken...
maar uh, die dalen nu dus in waarda..
zullen ze dan over een paar jaar helemaal weinig waard zijn..???

basswasp
21 april 2003, 21:53
Als ze in waarde dalen wel ja, maar of ze ook dalen is nog maar de vraag...

AntY
21 april 2003, 21:55
ze bestaan nog onder gibson vlag

ik kreeg zelfs de eerste werkdag nadat ik een mailtje stuurde gelijk antwoord op een vraag! maar ze maken geen basversterkers meer.

ik weet niet wat er gaat gebeuren. wat ik denk:

-support bestaat nog
-ze maken geen bass amps meer

conclusie: ze zullen alleen maarmeer waard worden.

of niet? ik weet het niet!

skabouter
22 april 2003, 08:32
die discussie hebben wij al gehad. als ze inderdaad nog wel support hebben, dan worden die dingen wel meer waard denk ik.

Easy Rider
22 april 2003, 15:38
Maakt toch geen moer uit of de waarde daalt? Als je die dingen vet vind klinken moet je die kopen.

EZ

Clunk
22 april 2003, 16:27
kijk... mocht ik em een keer verkopen..
of mocht ik em over een half jaar goedkoper kunnen krijgen :grin: :grin: :grin:

skabouter
22 april 2003, 17:15
bijv.

bassopotmus
22 april 2003, 17:46
die dingen gaan niet over een half jaar, toen ik in de amps kopen was waren ze ook al op de fles, trace dus, das alweer een jaar terug

koen_V
22 april 2003, 18:10
Trace zit onder gibson.
Maar ik heb een keer een amp kunnen kopen van het merk LAP, dat was ook een merk van gibson, het was iets oud, maar hij zei dat lap vroeger de rolls roys onder de versterkers waren.
Ik heb die toen maar niet gekocht en een laney gekocht.
Iemand al ooit gehoord van lap??
wil wel eens weten wat misgelopen heb!!

bassopotmus
22 april 2003, 19:23
nope never heard of it

Wouter J
22 april 2003, 19:27
Ik wel, jij idioot.

Lab (met een B) zijn echt het neusje van de zalm, Eric Clapton gebruikte in de Jaren zeventig Lab versterkers en BB King gebruikt ze nu nog.

Lab versterkers zijn een verborgen schat van klank je had hem opzijn minst een moeten uitproberen.

bassopotmus
22 april 2003, 19:31
maken ze ook bas?

koen_V
22 april 2003, 21:00
Ik heb hem wel eens gehoord, maar dat is ondertussen al 2.5 jaar geleden toen ik net begon bas te spelen.
Toen koos ik natuurlijk voor het "koele" uiterlijk van de Laney, omdat ik dacht die lab is al zo oud, daar zal wel iets mee schelen.
Nu heb ik er natuurlijk nog meer spijt van dat ik dat ding niet gekocht heb.
Het was trouwens iets raar, het had er een reverb op zitten (nog nooit andere basversterkers met reverb gezien), een open achterkant(basversterkers zijn toch dicht vanachter), en het had zo een gitaarversterkermodel, maar het scheen een basversterker te zijn

bassopotmus
22 april 2003, 22:10
klinkt toch wel heel erg als een gitaar amp hoor, maar goed het kan zeker, als iemand links of pics heeft graag

Easy Rider
22 april 2003, 22:57
Ik was jaren terug voor school ooit in een studio in Haarlem, en daar stond ook een Lab amp. Helaas een gitaar amp, dus ik kon er niet door opnemen (gelukkig hadden ze ook een Trace staan :grin: ) maar die gast van de studio stond er toevallig bij toen ik mompelde 'was dat nou?' en begon gelijk heel enthousiast en trots te doen en een varhaal af te steken hoe eraan kwam en toen heeft ie het ding laten horen... Jaaaaaaaa, lekker soundje hoor!!! :grin:
Toevallig (of niet) had hij het ook over 'een verborgen schat'... Klonk echt heel lekker.

EZ

Chris Wolstenholme
23 april 2003, 22:59
weer iets meer tevreden

:grin:

digitech bassdriver geconsumeert :grin: yeah



*pest buren*

bassopotmus
24 april 2003, 09:29
oei! populair item hierzo!!
Veel aardbevings plezier!